Spring naar bijdragen
antjek

November - December - Januari mama´s

Aanbevolen berichten

Ik ben ongesteld geworden, net als jij.

Wat vervelend, had zo fijn geweest als het nu toch spontaan had mogen gebeuren. En nu dus in Gent. Hoe is het gegaan?

Ik heb het losgelaten hoor, het is goed zo met m'n drie kanjers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was bij dr Peters. Ik hebverhoogde waarde in de eiwitten in mijn bloed en daardoor voor vruchtbaarheid een probleempje met mijn auto immuumsysteem  en dus de innesteling. Ook hebben ze bij mijn baarmoederonderzoek toch wat gevonden. Sommige delen van mijn baarmoeder zijn beter doorbloed dan andere delen.

Ik ben vandaag met de pil begonnen, zodat ik alles kon plannen. Ik ga eind juni weer spuiten. Ik krijg decapeptyl, menopur, de ovulatie spuit en na de ovulatie krijg ik prednison en de befaamde bolletjes. Daarnaast worden de embryo's pas op dag vijf teruggeplaatst. Een ander schema dan dat ik had in Duitsland, maar wel een serieus schema ivm de mij bekende problemen. Dus ik ben benieuwd! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben trouwens zwaar in de stress. Mijn kdv en bso gaat faillisement aanvragen volgende week. Als ze dat al halen. Naast het feit dat het sneu is voor bestuur, leidsters en kindjes, is het ook stressvol om nieuwe opvang te regelen. En er zijn wachtlijsten bij ons. Er is veel onzekerheid en het plaatsingsbureau voor onze gemeente wordt overspoeld met aanvragen, er is inmiddels een wachtlijst van zes maanden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gesprek voelde goed en ik heb er alle vertrouwen in!

Oh je, wat een ellende! Hier zijn geen wachtlijsten en is men blij dat je komt. Kan je ze niet in de buurt van jouw of je mans werk naar het Kdv brengen? Wij zitten ook wat verder van huis, maar dichter bij het werk. Heb je ect tijdelijk een alternatief?

Of kan je een combi doen met andere moeders die ook parttime werken, maar op andere dagen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oeh wat was het een heftige avond toen het nieuws werd gebracht.

Veel emotie en vragen van ouders.

Ik heb niet veel keuze qua kinderdagverblijf en bso, dat moet allemaal dicht bij school en op de route naar het werk zijn. Maar goed, ik heb als het goed is plek per 1 september. De weken in juli tot aan mijn vakantie werk ik samen met andere ouders. Dan jouw kinderen bij mij, en op die dag mijn kinderen bij jou.

Maar wat een stressvolle periode is dit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat fijn om te lezen dat het gesprek goed voelde! Dat is stap 1.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat er toch, ondanks een stressvolle periode een oplossing in zicht is!

Ik heb het laatste jaar een soort rust over mij heen gekregen, dat alles op het juiste moment komt. Dat juiste moment is misschien niet het moment dat ik plan, maar wel een goed moment. Het laatste moment dat ik in Duitsland zwanger kon worden, werd ik zwanger. Daardoor kon ik ook een jaar ouderschapsverlof nemen en had ik tijd om te reintegreren. Op het moment dat ik een baan nodig had, had ik een baan. Dus alles kwam eigenlijk prefect. Daardoor heb ik nu ook het vertrouwen dat het goedkomt en ben heel relaxed daaronder. Daarnaast is het pas de eerste behandeling... En ik ben meteen al bij een goed ziekenhuis in behandeling met vriendelijk personeel wat de tijd voor je neemt.

Dus ik laat het op mij af komen. Het meest stressvolle is hoe ik het met mijn werk regel en opvang voor florian...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat herken ik wel. Wij hebben een aantal keer geen opvang kunnen regelen en vond het vreselijk om met kind in de wachtkamer te zitten tussen stellen die nog niets hadden. Mijn man is als het te lang duurde weg gegaan naar een speelhoek oid.

Het is heel onvoorspelbaar. Mijn laatste behandeling had ik gekeken naar de twee ervoor, en precies dat tijdspad aangehouden en daar van alles voor geregeld. En toen ging het dus anders en liep het helemaal in de soep.

Ik geloof daar ook wel in hoor, als ik kijk naar de grote dingen in ons leven, dan kwam alles op de juiste momenten. Niet zoals gepland, maar wel op het goede moment.

Morgen wordt het faillissement uitgesproken...poeh...benieuwd wat er gaat gebeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Conny,

Normaal gesproken is het stil van mijn kant, niet van jouw kant....Hoe is het ermee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi suzyQ,

Alles goed, maar het is zo rustig op het forum dat ik nu ook op een ander forum schrijf...

Volgende week naar Gent voor check en instructie en dan vanaf vrijdag spuiten. Ben benieuwd hoe ik op dit schema reageer en na de tp op de prednison en of ik zoiezo een tp heb, aangezien we tot dag vijf wachten....spannend!

Ben nu wel onrustig en licht gespannen. Merk ook dat mijn lichaam op de pil reageert. Ik val niet meer af en heb meer trek in zoet en ben emotioneler...beetje balen dus, omdat alles zo lekker stabiel was...

Heb de medicatie in huis, apotheek hier die meewerkt en mijn stress verlaagd. Doordat ik in België onder behandeling sta, moet ik van cz mijn medicijnen per koerier laten brengen. En die leveren alleen van di tm vr. En dan moet je dus thuis zijn....mijn apotheek neemt ze gelukkig voor mij aan, zodat ik ze dan na mij werk daar op kan halen...Dus plannen!

Hoe gaat het met de opvang van de jongens? Lukt het een beetje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohooo ander forum?!?

Nee hoor, ben ik ook gaan doen toen ik voor de derde keer zwanger was. Miste de aansluiting hier enorm. En dat snap ik ook wel, dit is een forum waar je vooral schrijft als je diep in de mmm zit, geen blije kinder topics.

Hoewel het hier zes jaar terug echt heel druk was. Toen nog oude forum. Kon het bijna niet bijhouden, zoveel werd er geschreven.

Ik heb tijdens laatste zwangerschap heel fanatiek geschreven met een groepje meiden. Het was niet op een ivf forum. En toen alle babies waren geboren zijn we verder gegaan met een geheime fb groep. Je deelt toch nogal wat op een openbaar forum.

Jee dat je zo op de pil reageert! Had je dat vroeger ook?

En dan gaat het dus bijna gebeuren. Poeh spannend hoor.

De opvang is redelijk geregeld, maar directrice flipt een beetje. Ze belt me, mailt me etc. Ben er ene beetje klaar mee. Nog twee weken en dan is het over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat je schrijft SuzyQ, het forum is totaal anders als wat het was...

Eigenlijk best jammer, want ik had toch met aardig meiden, vond ik zelf, een aardige klik.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi suzyQ,

Wel weer vreemd, maar toch bekend om te spuiten. Ik weet alleen niet meer hoe ik die vier ampullen menopur de vorige keer gespoten heb, beetje gedoe...maar wat ik wel merk, is dat ik meer spieren en minder vet heb in mijn buik! ;D moet beter mijn best doen om een vetrol te vinden! 8)

Van de pil heb ik wel "last" gehad, beetje van slag, maar van het spuiten nog niet echt, behalve een beetje buikpijn af en toe...

Maandag voor controle, ben erg benieuwd! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Minder vet, goed hoor! Maar je hebt er dan ook hard aan gewerkt.

Hoeveel eitjes had je nu voorgaande keren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat vet is echt raar nu met prikken! ;D

Ik had de vorige keren 4-16 eitjes. Dus van alles is mogelijk! Bij vier zou ik nu in principe geen punktie meer doen. Vanavond na het spuiten en tijdens het sporten een beetje misselijk geweest...

Nou ja, we wachten het wel af!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja 4 is een twijfelgeval. Want de vraag is of er in alle vier dan een bruikbaar eitje zit.

Ik had de laatste keer maar 5 bruikbare eitjes, daar moest ik toen wel even van slikken. Keren ervoor 10 en 12. Maar ok, alle drie de keren heeft me dat maar 1 embryo opgeleverd, dus wat dat betreft zegt de hoeveelheid niet altijd iets. Het is meer voor je gevoel dat je meer kansen hebt met veel eitjes.

Vind het knap dat je bent gaan sporten met de warmte! Ik ben deze week alleen maandag geweest, het is echt te warm op mijn sportschool.

Heb een vriendin geronseld om vanaf september mee te gaan sporten, op zich hou ik van het alleen sporten, maar voor de stimulans wel beter om met zn 2'n te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben airco op de fitness, dus was een verademing om daar te zijn! ;D

Ik heb toevallig een collega met wie ik het goed kan vinden, die lud was van dezelfde fitness, dus we stimuleren elkaar! Daarnaast is mijn man ook lid geworden, dus in hetweekend hebben wij een gezinsuitje naar de fitness, waar flotian naar de opvang gaat! 8)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben ook airco, maar toch te warm :(

Handig he, als ze opvang hebben. Ik maak er ook gebruik van.

Morgen eerste echo! Spannend.

We waren gisteren naar het strand, ik kan merken dat Bram een sprong heeft gemaakt. Hij ging daar zijn eigen gang, scharrelde rond en hing niet steeds aan m'n been. Het was bijna ontspannen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi suzyQ,

Lekker he als ze zelf hun gang gaan! Florian is vaak een voorbeeldig kind. Meestal wordt gevraagd waar is hij? Dan speelt hij rustig in een hoekje (meestal het speelgoed keukentje). Die opvang bij de fitness is echt super!

Vandaag weer voor controle geweest, maar drie eiblaasjes... Had ik ergens een beetje verwacht, omdat ik nog weinig voelde en mijn riem niet in de weg zat... Nu vrijdag weer voor controle.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

3 eiblaasjes na een week spuiten vind ik wel teleurstellend. Had je Florian mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was wel teleurstellend, maar ik had zelf al dat idee. Ik heb gisteren toevallig een fitness winkel gevonden en die hadden dat spulletje wat ik de laatste keer in Duitsland ter ondersteuning voorgeschreven gekregen had. L'arginin. Dus gisteren daar meteen weer mee begonne. Dat helpt misschien ook nog wel een beetje! Verder waren er wel meer blaasjes te zien, maar telde ze die niet, omdat ze nog te klein waren. In Duitsland telden ze die wel....dus ik heb nog goede hoop.

Florian was gewoon naar de crèche. Dat proberen we zoveel mogelijk te doen. Een dagje naar oma of naar de crèche. Vijf tot zes uur in de auto met hem vind ik geen goed idee. Alleen als het niet anders gaat, waarschijnlijk met de punktie, maar dan is mijn man er ook bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi suzyQ,

Morgen de punctie van waarschijnlijk 5/6 eitjes... Ben benieuwd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie