Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hey conny,

Dat is minder maar wel fijn dat het met de kleine goed gaat.

Ik zat gisteren in een dipje. Ik voelde Ukkepuk bijna niet. Normaal voel ik haar helemaal  beneden, vlak bij mijn liezen.  Gisteren enkel vage plopjes en duwtjes in mijn buik. Kreeg haar ook niet goed wakker..

Vandaag gelukkig weer veel getrappel maar nu hoger. Lijkt wel of ze zich gedraaid heeft ofzo. Af en toe ben ik wat nerveus of ze wel goed groeit. Mijn gewicht neemt klein beetje toe. Soms de dag erna weer een halve kilo lichter. Zal wel normaal zijn. Ik ga ervan uit dat als het gewicht toeneemt dat dekleine goed groeit.. weet het ook niet. Over 2 weken pas comtrole. Kan eerder maar volgens mij maak ik mijzelf gewoon gek... of kun je zelf een beetje in de gaten houden of ze groeit?

Je hebt toch geen zwangerschaps vergiftiging? Kijk maar uit! Doe maar rustig aan en desnoods ziek melden,

Ik heb vandaag weer 10 uur gewerkt. Was niet de bedoeling maar was druk.. een paard waarvan de staart bijna helemaal open lag en half op de grond hing. De boer vond het niet erg... grrrrr. Verder twee dode hondjes aangetroffen, en 2 katten,  4 cavias een rat en hamster in beslag genomen die achtergelaten waren. Eigenaar op vakantie.... grrrrrr

Maar ja......

Nu maar lekker niks doen. Morgen vrij, poetsen!!

Doei doei

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ho jill,

Bij mij schopt de kleine er vrolijk op los, vandaag op mijn werk ook continue, wat een beetje irritant werd! Maar ja, beter zo dan dat ik niks voel! ;D bij mij zit de kleine met het hoofdje naar boven, dus ik voel meestal rechtsonder of in het midden wat.

Hoeveel ben je tot dusver aangekomen? Ik al zo'n 8 kilo... Mag niet meer teveel aankomen van de gyn. Je kan zelf niet in de gaten houden of ze een beetje groeit, volgens mij... Zie je alleen op de echo's. De vrouw van een collega van mij is in de totale zwangerschap maar 4 kilo aangekomen en kindje was gewoon ok!

Ik heb door de icsi en naar aanleiding van de echo's een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging en moet daarom en vanwege mijn ogen mijn bloeddruk goed in de gaten houden. Dus ik werk nu nog zeven uur zo lang het gaat en anders ga ik naar de huisarts om de mogelijkheden te bespreken...gisteren lag ik om 20:30 uur op bed...

Maar jill, tien uur is werken is niet goed hoor!! Eigenlijk moet je dat niet doen en er op staan dat dat geen optie is... ::)en heb je nu weer buitendienst? Ik dacht dat je nu al een tijdje binnen zat?

Doei

Conny

Hoi conny,

Werk gewoon binnen. Regel de opvang vd diertjes, vervoer en vertel de collegas wat ze moeten doen.. blabla..

Stukje aansturing..

Ik ben 7 kilo aangekomen. Best goed vind ik. Verloskundige vond het ook goed. Zullen nog wel wat kilos bij komen. Maar ik let wel een beetje op!

Die 10 uur doe ik normaal niet. Was echt uitzondering. Diertjes waren er slecht aan toe en wilde het zelf tot een goed einde brengen....

Maar morgen lekker vrij.... :love2:

Hi jill,

Ik kan helaas weer eens niet slapen... ::)

Wat ik mij nog bedacht, is dat de ukkepuk minder beweegt als jij druk bezig bent. Dus als je je zorgen maakt, moet je gewoon even een half uurtje op de bank ofzo ga liggen en tot rust komen, dan laat de ukkepuk zich vanzelf horen is mijn ervaring! ;D

7 kilo is netjes. Ze willen dat ik niet meer teveel aankom vanwege mijn bloeddruk enz...en ik let ook op mijn gewicht...

Geniet van je vrije dag!

X

Conny

Goede morghu conny,

Ben vandaag ook 4x uit bed geweest om naar het toilet te gaan. Kon niet slpane vh getrappel in mijn buik... allemaal een beetje dubbel...  :o :o

Ze is gewoon anders gaan liggen heb ik het idee.

Vanavond een gesprek met een gastouder. Straks voor de opvang. Ik laat het maar op me afkomen....

Als ze Ukkepuk maar leren dat demelk vd koe komt en niet uit de supermarkt. En dat de wosrt vh het varken komt.... hihihi

Bizar eigenlijk dat je ditnu al moet regelen....

En dat beestjes die een naam hebben in principe niet gegeten worden....wahahahah, ook een goeie..

Vandaag poetsdag..lekker koel weer en straks rond 11 regen heb ik gezien op buienradar. Heerlijk!

En mijn babydoos ophalen bij de etos. Zit tenslotte weer een pak pampers bij! Van de kleine dingen moeten we het hebben toch?

Ik ga eens wat doen.... anders is de dag weer zo voorbij.....

Groetjes!

Ha meiden,

Heb me een tijd niet gemeld, wel af en toe meegelezen. Ben enorm druk op mijn werk, maak momenteel veel uren en daardoor weinig ruimte in mijn hoofd om met andere dingen bezig te zijn. En thuis wordt m'n aandacht opgeëist door m'n jochies, dus dan komt het er ook niet van.

Vandaag eindelijk weer eens een koele dag! Oh oh was het niets waard met die warmte!

Volgende week donderdag is mijn laatste werkdag, daarna zal ik 6 maanden thuis zijn. Heerlijk. Vanmorgen een glucose onderzoek in het ziekenhuis gehad, de baby ligt ruim drie weken voor op schema dus ze willen alles goed controleren en in de gaten houden. Ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen, het zijn maar gemiddeldes en wij zijn zelf ook langer dan het gemiddelde.

Over een week de uitslag.

Neelke, wat fijn te lezen dat je echo goed was! Krijg je er meer vertrouwen in? Moet je nu eigenlijk weer een keizersnede? En nog gefeliciteerd met je zoontje! Wanneer ga je vertellen dat er gezinsuitbreiding komt? Wij hebben het pas rond de 24 weken gedaan, tot die tijd hadden ze toch niet door dat ik dikker werd, zeker de jongste niet.

J en e, jij zit nu volgens mij ook in de veilige zone qua zwangerschap? Hoe voel je je?

Jill, hoe ben je aan je gastouder gekomen? Via een bureau? Ja dat getrappel in je buik...ga je op je andere zij liggen, en jahoor, dan is het meteen weer feest in je buik!

Conny, ik had bij mijn eerste ook last van ijzergebrek. Heb toen pillen op en floradix, dat hielp wel. Acht kilo is toch niet zo gek veel? En met dit weer hou je veel vocht vast, dat weegt ook. Gewicht zegt trouwens ook niet alles. Bij mijn tweede in ruim veertig weken maar 4,5 kilo aangekomen, en meneer woog toch echt een dikke 3800 gram. Nu met 35 weken zit ik ook op 4,5 kilo. Denk dat er nog 1 a 1,5 kilo bij zal komen. Ik ontzeg mezelf niets, maar heb wel snel last van zuur. Dan vergaat de lol van het snaaien je wel als je de hele nacht paprika chips oprispingen hebt.

Hoe is het nu je je man zo weinig ziet? Al een beetje gewend, of heb je het er nog moeilijk mee? Lijkt me vooral vervelend om niet alles samen te kunnen delen. Telefoon of email is toch anders.

Goed, ik hoor de kinderen, die zijn wakker na een heerlijk lang middagslaapje waardoor ik eindelijk eens wat tijd voor mezelf had!

Probeer me nu vaker te melden!

Hoi suzy,

Ik heb een buro ingeschakeld. Maar deze van vanavond is toevallig de tante van een vriendin van ons. Zij is echter niet aangesloten bij een organisatie. Ze doet het zwart zeg maar.. ze vraagt zich 2.80 euro per uur. Echter bij een buro kost de opvang ons 2.30 euro netto per uur. Daar is al het geld vd belasting etc vanaf getrokken. Dus officeel is  goedkoper als zwart.

Doei

Hi meiden,

Vandaag weer problemen et slapen. Ik overweeg vrijdag naar de arts te gaan om minder te werken. Voel mij zo moe en heb ook lichte pijnen in mijn buik gehad vandaag. Ik heb van de gyn ook floradix gekregen en moet dit twee keer per dag nemen.

Wij zijn ook groter san gemiddeld voor Nederlanders en dus zeker voor Duitsers, dus onze kleine heeft lange benen en armen, zei de arts! ;D

8 kilo is niet zo gek, maar vanwege verhoogde BMI (nog onder de 30 hoor!) bloeddruk, mijn oogproblemen, verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging, icsi en dus eigenlijk het totale plaatje, willen ze dat ik mijn gewicht in de gaten houdt. Daarnaast helpen die temperaturen van de laatste vier weken ook niet. We hebben op een paar dagen na continue boven de 30 graden, wat voor hier ook enigszins extreem is...

Ik ben er nu wel gewend aan dat hij er niet is, maar omdat ik dus zo moe ben is het wel vervelend dat hij er niet is. Daarnaast krijgt hij de ontwikkelingen niet zo goed mee en moet ik hem dus meer uitleggen, zodat hij het beter snapt en meer begrip heeft. Wel fijn dat hij er vanaf zaterdag een weekje is!

Doei, ik ga weer proberen te slapen! ::)

Conny

Hallo allemaal

Vandaag controle gehad. Alles volgens het boekje.mijn bloeddruk iets gestegen 70/110.

Baarmoeder is goed gegroeid en bloed was ook in orde.

Ik hoef zelfs geen extra groeiecho,s meer. Ik mag wel nog om de 3 weken gewoon op controle blijven.. bewicht en bloeddruk meten. Ik hoef pasin mijn 34ste week een groeiecho!

Helemaal happy!

:love2:

He Jill, dat is goed nieuws!

Ja Conny, inderdaad nog minder dan vier weekjes. Mijn verlof is afgelopen vrijdag ingegaan. Vandaag voelde als eerste echte verlofdag, want vr/za/zo was ik toch al vrij. Dus vandaag goed benut met eindelijk eens babykleertjes wassen en strijken, morgen klossen halen. Hopelijk komt het geboortekaartje deze week af.

Mijn tasje ga ik komende week ook inpakken, en dan zijn we er wel denk ik. Hoef niet zoveel te doen, omdat de jongens nog zo klein zijn en bij elkaar op de kamer gaan, gebruik ik voor de baby hetzelfde beddengoed, hydrofiele luiers en verzorgingsproducten als voor de jongens.

Hoe is het met jou?

Hi suzyQ,

spannend allemaal! Ben je nog een beetje mobiel en heb je nog energie? Wanneer begin je eigenlijk aan de geboortekaartjes? En hoe lang die je daar ongeveer over? Wij moeten alles nog regelen en ik ga zo half september daarmee beginnen.. ::)

Ik ben nu anderhalve week thuis om uit te rusten. Ik moet zeggen dat dat wel goed is. Geen last meer van steken in mijn buik, mijn oog wordt niet meer rood en geen hoge bloeddruk en veel slapen...donderdag ga ik weer werken en dan heb ik nog 15 werkdagen tot mijn verlof (vakantie en zwangerschap).

Groetjes,

Conny

hi conny, ook vroeg wakker zie ik...ik was een uur geleden ook al klaarwakker grr

Mijn man ontwerpt zelf het geboortekaartje, hij is van oorsprong grafisch vormgever en doet daar nu ook nog wat freelance werk in. Hoelang je erover doet hangt af van of je wat uitzoekt of zelf maakt. Wij zijn nu vrij lsat, de nesteldrang komt niet zo goed op gang geloof ik.

Ik ben nog wel mobiel, dweil ook nog op mn knieeen de vloer bv en heb nog energie, maar s avonds ben ik niet veel waard. En die plasjes s nachts...gek word ik ervan.

Straks naar verloskundige, toch wel gek idee dat het nu niet lang meer duurt.

fijn straks nog maar 15 werkdagen! Je zal de dagen wel aftellen? En dan terug bij je man en familie, heerlijk hoor.

Hi suzyQ,

Ik maak zo twee keer per week nachtelijke uitstapjes....vanacht heel vreemd gedroomd... ::)

Handig en leuk dat je man zelf de kaartjes ontwerpt! Ik weet nog met onze trouwkaarten, dat dat allemaal wat langer duurde en gecompliceerder was dan wij toen verwachtten.

Ja, wel maf voor jou dat het tegen het einde loopt. Is dit naar verwachting jullie laatste kindje? Dan lijkt het mij nog vreemder! Dan zijn het de laatste zwangerschaps weken van jou, dan moet je er nog maar echt even van genieten voor zover dat gaat!

Ja, ik ben de dagen aan het aftellen. Maar het is zo maf. Enerzijds wil ik graag zo snel mogelijk naar "het normale leven in" Nederland, maar anderzijds laat ik hier dan alles en iedereen achter en ik ga het zeker wel missen hoor! Ik vind het toch wel een hele grote stap en merk ook dat ik daardoor niet helemaal kan ontspannen....de laatste werkdag is zegmaar voor mij ook het afscheid van iedereen...dus daarom ook heel dubbel...en mijn energie neemt echt af...

Ben benieuwd hoe het bij je verloskundige was!

Groetjes,

Conny

Ja dat slechte slapen en vreemde dromen...mijn man moest me afgelopen weekend ook wakker maken aangezien ik heel vreemde geluiden maakte in mijn slaap. Was ook een heel bizarre droom.

Kan inderdaad best lang duren eer je kaart goed is, maar dat hangt af van je eigen wensen en hoe de ontwerper die vertaalt. Mijn man heeft het ook voor z'n zus gedaan, en daar was hij best lang mee bezig. Je moet toch het idee van een ander uitwerken, en dat gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer. Ik vind het al snel goed, wij zitten erg op 1 lijn daarin.

Ja dit is het laatste kindje hoor! Als ik jonger was en niet het IVF circus in hoefde zou ik nog wel een vierde willen, maar dat is niet zo. Denk dat ik in mijn handen mag wrijven als ik straks drie gezonde kinderen op de wereld heb gezet en het lot niet een vierde keer tarten. En mijn man ziet een vierde echt niet zitten. Maar die mmm...nee genoeg is genoeg, ik ga niet nog een keer die ellende meemaken.

Dat zal inderdaad wel heel dubbel zijn, blij dat je je rust kan pakken en voorbereiden op je kindje, maar tegelijkertijd laat je hier een heel leven achter dat niet meer terugkomt. Hopelijk kun je wat vriendschappen behouden, maar dat zal door de afstand niet zo makkelijk zijn.

Hi suzyQ,

Aangezien het bij jou de laatste is, zou ik nog maar even genieten van het merkwaardige gevoel dat er een ander levend wezentje in je buik zit! ;D

Gisteren had ik dus slecht geslapen en was ik de hele dag zwaar emotioneel! Ik heb wel 5-10 keer staan janken!echt heeeel irritant!  ::) Mijn man kon daar over de Skype helemaal niets mee! Het grappige was dat mijn schoonmoeder (die ook via de Skype belde) heel relaxed op mijn janken reageerde, terwijl ik normaal niet altijd even makkelijk met haar kan...en tot mijn verbazing luchtte dat op en hebben we anderhalf uur gekletst! ;D

Morgen ga ik weer een dagje proberen te werken. Ben benieuwd!

Liefs,

Conny

Conny, is het werken goed gegaan? Is nu echt aftellen eer je terugkomt naar Nederland!

Hopelijk ook wat minder emotioneel? Tja die hormonen...

Ik heb vandaag weer een echo gehad, baby ligt nog steeds flink voor op schema, maar is iets gestabiliseerd. Dus nu is het afwachten tot onze nummer die zich aankondigt!

Hi suzyQ,

Ja, het werken is goed gegaan. Vorige week was het zoiezo rustig ivm vakanties. Vandaag was het wat hectischer en dat kan ik ook wel merken, want ik ben duidelijk moe en had vanacht zeer goed geslapen(eindelijk!). Dus ik lig nu even op de bank...ik heb de laatste dagen niet gehuild, maar ik kan mij wij snel opwinden en voel dan al de tranen achter mijn ogen... ::) ja, ik ben zeker aan het aftellen! Nog 11 dagen werken! ;D

Ligt de kleine al goed bij jou? Of moet hij nog draaien? Beval jij trouwens thuis?

ach ja die hormonen..ik kan me snel opwinden, volgens mn man sneller dan normaal. Dus dat de tranen al rap branden..da s niet zo vreemd hoor!

Ja de kleine ligt goed, is stevig ingedaald. Ik voel het hoofdje goed beneden zitten, echt een bolletje! en nee, ik beval in principe niet thuis, tenzij het te snel gaat. We hebben een knik in de trap, dan kunnen ze je niet liggend beneden krijgen mocht het niet goed gaan. Dus dan mag je niet thuis bevallen. Ja gek idee, het kan ieder moment gebeuren!

Hey Meiden!

Pfff, lang geleden dat ik de energie had om actief bezig te zijn met het forum zeg! Ben echt vreselijk moe en voel me ook niet al te lekker. 's morgens wel, zit ikvol energie en dus ga ik dan ook vanalles doen met als gevolg dat ik rond een uur of een inkak en dan de rest van de dag misselijk ben en moe en 's avonds van ellende maar optijd het bed in duik....

Weet het, het hoort er bij maar zooo lastig als dit tegen je natuur is!! Kan me ook niet herinneren dat ik dit bij mijn eerste zwangerschap ook zo erg had....maargoed is ook ruim drie jaar geleden en denk dat ik ook niet alles meer goed weet.

Vorige week donderdag wel een hele goede echo gehad! Zo fijn! de baby lag helemaal op schema en was constant aan het bewegen en 'zwaaien' echt heel leuk en fijn om te zien  ;D. Ben zelfs twee dagen vooruit gezet en ben nu uitgeteld op 6 maart.

Krijg ook steeds meer vertrouwen en kan er langzaam ook van genieten. Merk nu achteraf dat er echt veel spanning en onzekerheid was (en nog wel een beetje is). Maar nu dus een stuk relaxter!

Heb het ook op het werk verteld afgelopen maandag en vind het fijn om er nu ook lekker over te kunnen praten, haha!

Nou, begrijp uit voorgaande verhalen dat het met jullie allemaal ook goed  gaat, dat is fijn!

@ Jill, fijn jouw goede echo en ook lekker dat je er nu vol vertrouwen in zit. Lekker van genieten!!

@ Conny, goed dat je even time-out hebt gehad. Blijf goed op jezelf passen en natuurlijk succes die laatste werkdagen!

@ SuzyQ, wens jou alvast heel veel succes, want het kan nu natuurlijk iedere dag gebeuren. Spannend!!

Hallo allemaal,

Voel me bleh!! Emotioneel en zielig.  :'(

Slapen doe ik slecht.... keer of 5 op om te plassen en vanwege de krampen in mijn benen. Zelfs zo erg dat ik nu een spier verrekt heb. Ik dtrompel nu een beetje rond en loop  mijzelf in de weg......

Ik heb nog 2 weekjes vakantie maar weet niet goed wat ik ga doen.. of waar ik zin in heb. Bahbah....

En ik heb het zooooooooo warm!

Maar voor de rest gaat het goed.... 8)

X

Hey meiden,

Ik heb deze week de zoveelste nachtelijke wandeling.... ::) dus jill dat slechte slapen ken ik! Tegen die krampen kan je wat magnesium (max 300 mg per dag) slikken, als je geen te lage bloeddruk hebt! En tijdens het slapen je benen leggen! Vaag eventueel de verloskundige naar verdere tips!

Het emotionele ken ik ook, zoals ik al tegen suzyQ zei, zitten de tranen nooit ver weg en ik kan mij ook heel erg opwinden over wat andere zeggen, wat in mijn werkomgeving momenteel niet handig is...ik werk met een mix van Nederlanders en Duitsers en die hebben beide compleet andere opvattingen erover dat ik dus (voor Nederlandse begrippen) zo lang met zwangerschaps en ouderschapsverlof ga. De Nederlander begrijpen het niet en veroordelen het als ouderwets (en geen zin in carriere), de Duitser vinden het heel normaal en zeggen dat ik alle tijd moet nemen en vooral niet te snel moet terugkomen en gewoon mazzel gehad heb met de situatie! Nog 10 werkdagen...

@ neelke: fijn dat de zwangerschap goed blijft gaan, ondanks de daarmee gepaarde klachten. Ik ben ook een actieveling en wil ook graag onafhankelijk zijn, maar mijn grenzen zijn op dit moment ook duidelijk. Ik heb voor mijn voorlopigheid afscheid dus toch maar mijn collega's ingeschakeld, zodat ik toch nog een borreltje kan geven zonder dat ik moet sjouwen. De collega's hebben zich heel lief en behulpzaam opgesteld, wat ik erg cool vind! 8)

De spanning en onzekerheid hoort er ook bij, maar zeker na zo'n traject. Hoe lang ben je nu zwanger? Na de 13 weken wordt het allemaal wat relaxeter! ;)

@ suzyQ: goed dat je niet thuis bevalt. sinds ik in duitsland woon, heb ik daar mijn mening veranderd en dat wordt door mijn huidige artsen er ook nog even ingepeperd dat het ziekenhuis belangrijk is!  ;) maar als je niet thuis bevalt, waarvoor heb je dan die klossen nodig? Nu maar afwachten, spannend!

Liefs,

Conny

Hoihoi..

Conny@die klossen zijn in nederland verplicht. Ook als je bevalt in ziekenhuis! Wij moeten zelfs ons bed helemaal ombouwen omdat we de klossen niet kunnen plaatsen. Hebben een soort cubus van bed gemaakt van steigerhout en een grote lade onder het bed. Als ik namelijk denk dat de bevalling gaat beginnen moet je bellen met je verloskundige. Die komt dan kijken of je ontsluiting hebt. Dit moet op een bed dat minimaal 75 cm hoog is... dus voor die 2 minuten moet het bed omhoog... heb ik al een helel discussie over gehad....

Een heel gedoe dus!

Als ik thuis zou bevallen zou ik dat in de woonkamer moeten doen omdat we boven geen badkamer hebben..... moet er niet aan denken!

Er zou dus een eigenlijk al een bed moeten staan in de woonkamer want stel ik zou toch onverwacht thuis moeten bevallen....... maarheb aangegeven dat ik dit niet doe! Dus mocht het beginnen dan hang ik gelijk aan de telefoon!!

Ze waren hier niet blij mee....  :o

Ik slikt sinds 3 dagen nu extra magnesium. Ik neem het ongeveer 1 uur in voordat ik naar bed ga. Het lijkt te helpen. Ben er maar 2x uit geweest vannacht. Heb toen wel de snoepkast geplunderd.... hihihihi

Nu nog een oplossing vinden voor het gesnurk... omdat ik het zo warm heb, ga ik op mijn rug liggen. Dan zaag ik een heel bos om. Mijn man slaapt met oordopjes maar daar snurk ik doorheen..... dus ik krijg  regelmatig een flinke stomp van mijn man. Of ik word wakker van mijn eigen gesnurk. Het is me toch wat om zwanger te zijn....  ;D

Laat je niet gek maken op hetwerk! Maar ik snap hoe je je voelt.

Bij mij is het juist omgekeerd. Collegas vragen wanneer ik eindelijk metverlof mag gaan. Dit zal wel komen doordat mijn buik zo dik is.... hihihihi.. en het duurt nog zo lang!

Na mijn vakantiemoet ik nog circa 20 diensten werken. Het zal zwaar worden. Want ik moet soms 5 dagen aan een stuk werken. In de 2de week van oktober maak ik de laatste.... ik kijk er zoooooo naar uit!

Neelke@ik weet niet hoever je preciesbent. Maar die onzekerheid is echtwel herkenbaar! Ik heb daarlast van gehad tot de 20 weken echo... het is allemaal best logisch omdst weallemaal al veel hebben meegemaakt! Maarfijn dat de echo zo goed was!

Suzyq@nu is het aftellen echt begonnen! Spannend hoor! Xxxx