Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hi jill,

Weer een nachtelijk wandeling voor mij. Dat is al de vierde in een week... ::) mijn man is er dit weekend, maar vertrekt helaas weer vanochtend... Maar over twee weken haalt hij mij op en gaan we samen terug. 8)

Goed dat ik dat weet van die klossen. Als ik mijn arts/ verloskundige gevonden heb, dan zal ik het met hem/ haar bespreken...wij hebben een gelijkvloers appartement op de begane grond, dus dat levert neem ik aan geen problemen op bij een onverwachte thuisbevalling. Ik wil namelijk in het ziekenhuis bevallen.

Nog 8 dagen werken...Hihi  ;D dan officieel 6 weken vakantie en dan zwangerschapsverlof! We hebben deze week de kinderkamer besteld en deze wordt in mijn eerste week in Nederland geleverd, dus dan kan ik lekker aan de slag!

Groetjes,

Conny

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey conny,

Lekkerhoor die vakantie! En een fijn voorruitzicht dat julliestraks weer lekker samen zijn! Ik moeter iedere nacht om de 2 uur uitom te plassen. Echt iedere 2 uur! Dan moet ik helemaal naar beneden.

Onze babykamer is zo goed als klaar. Op details na. Maar daar wacht ik mee.....

Verder vandaag feest. Mijn pap viert zijn 65ste verjaardag. Met heel de familie gaan we een huifkar tocht maken. Ik hoop dat ik fatsoenlijk kan zitten in die kar, anders haak ik af. Daarna een bbq.

Een vermoeiende dag, maar leuk om de familie weer eens te zien!

Groetjes! X

Leuk feestje gehad Jill?

Ja dat plassen...ik zit nu sinds een paar dagen op om de anderhalf uur, maar dat is beter dan vorige zwangerschappen met 1x per vijftig minuten.

Baby zit nu ook echt superlaag, en drukt erg op m'n blaas.

Conny, die klossen hebben te maken met de verloskundige en je kraamhulp. Als je onverwachts thuis moet bevallen, is het wel fijn voor je verloskundige als ze niet half liggend je baby moet halen...daarom moet je bed wat hoger staan, dan kan ze er beter bij. En voor de kraamhulp omdat ze niet teveel mogen bukken. Als je bed niet op de juiste hoogte staat verschonen is het niet etc.

Gisteren controle gehad, heb 1cm ontsluiting en baarmoedermond is hartstikke rijp. Maar goed, kan over een uur beginnen, maar ook makkelijk nog m'n uitgerekende datum halen. Spannend!

Hoihoi

Feestje was gezellig!

Suzy@ 1 cm ontsluiting... spannend!

Ik ga lekker zwemmen om nog eventjes te kunnen genieten van de laatste zonnestraaltjes.. en mijn laatste weekje vakantie..

Gisteren controle gehad bij de verloskundige. De kleine ligt in een  onmogelijke houding. Hoofdje wel naarbeneden. In mijn lies. De billen duwen tegen mijn navel en de beentjes naar links of ergens daartussen... hihihi

Alles was goed. Ben nu 10 kilo zwaarder geworden. Tja....

Ik ga mijn spullen pakken en richting zwembad. Lekker relaxen en dutje doen. Ben er 5 x uit geweest vannacht.

Slopend... maar niets aan te doen..

Groetjes! X

Hi meiden,

@ suzyQ: spannend!!

Ik moet maandag eindelijk weer voor controle. Nu bijna vijf weken geleden vanwege de vakanties...en jill, ik ben ook 10 kilo aangekomen! Fijn dat jij dat ook hebt, dan voel ik mij niet zo zwaar! ;D Verder beginnen mijn voeten weer op te blazen, nu het weer even warmer weer is...

gelukkig hoef ik er momenteel ' s nachts maar maximaal 2x uit!  :) Alleen overdag wat ongemakjes met de sluitspier van mijn blaas... ::)

Nog vier daagjes werken en anderhalve week voor mijn verhuizing! Ben er nu wel aan toe, al ga ik mijn leven hier zeker ook missen! Ben anderzijds wel moe en kan over anderhalve week het lekker rustig aan gaan doen.

Liefs,

Conny

Dank je Patricia! Ja ik weet nog wel dat we begonnen...jaar geleden nog Lucrin aan het spuiten!

Maar baby zit er nog steeds, dus heeft t blijkbaar goed daar binnen!

Jill, ik moest er vannacht 7x uit!! Merk dat de kleine echt behoorlijk drukt op m'n blaas.

Wanneer heb je je laatste werkdag Conny?

Hi suzyQ,

Woensdag is mijn laatste werkdag. Dinsdag heb ik mijn afscheidsfeestje!  8)

Dan heb ik donderdag en vrijdag om mijn papieren etc te regelen, mijn man komt dan vrijdagavond. Zaterdag mag hij de auto inpakken en zondagrijden we terug! ;D

Hi suzyQ,

Ja, het is nu echt afscheid nemen. Gisteren nog met de buren uiteten geweest en vandaag moet ik gewoon nog even de bergen in. Ben benieuwd of ik ons kleine touristewandelingetje nog red. Anders zoek ik nog een terrasje om even wat te lunchen ofzo.  8)

Maar ik heb ook wel heel gemengde gevoelens hoor. Net als op de hernweg heb ik het gevoel dat ik mijn identiteit weer een beetje verlies ivm mijn werk. Op de heenweg was ik in Nederland projectleider en in Duitsland ben ik als stagiaire begonnen. Nu heb ik een internationale baan en straks zit ik thuis als huisvrouw ( voorlopig). Wat dat betreft heb ik wel moeite om los te laten, ook al weet ik dat ik een luxe situatie heb. Ik verlies zeg maar een beetje mijn doel in mijn leven, ook al zal natuurlijk de kleine zijn devolgende tijd.

Anderzijds ben ik ook blij om mijn familie weer te zien en dat mijn man voorlopig weer een rustigere baan heeft en vaak thuis is en ik alle tijd voor de kleine heb. Pff, ik zit gewoon te janken...het voelt als zo'n grote overgang en zo definitief. Ik weet gewoon dat de kans dat ik de mensen hier weer zie behoorlijk klein is en ik vind dat erg vreemd...

De komende dagen heb ik afscheid van de laatste mensen. Ben ook al begonnen met inpakken.

Zo, nu ga mijn laatste wandelingetje doen....

Liefs,

Conny

Hi meiden,

Ben gisteren weer bij de arts geweest met de muurecho. Alles was goed met de kleine. De arts zei wederom dat het een knap kindje is, wat ik nog steeds niet goed kan plaatsen, maar het klinkt goed! Nog steeds langere armen en benen, dan in de Duitse statistieken, maar ja hè, het is een Nederlander! ;D gelukkig geen aanwijzingen op een zwangerschapsvergiftiging!

Nu een Nederlandse arts gaan vinden binnen een paar weken!

Wel momenteel veel rugklachten in mijn boven rug...

Nog een dagje werken.... 8)

Liefs,Conny

Hi suzyQ, jill,

Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik ben momenteel bezig om mijn artsen, kraamzorg en verzekering etc in Nederland te regelen. Daarbij vraag ik mij af of ik een medische indicatie heb, om in het ziekenhuis te bevallen. Ik wil zoiezo in het ziekenhuis bevallen, maar het is handig om te weten of dit volledig vergoed wordt. Hebben jullie beide een medische indicatie vanwege de icsi/ ivf behandeling of iets anders?

@suzyq: en gaat alles nog goed? Drink bram al goed? Is het megadruk thuis met visite en/of de andere twee kids of valt het wel mee?

Groetjes,

Conny

Ha Conny,

Je krijgt hier niet standaard een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling als je IVF/Icsi hebt gehad. Als je voor het ziekenhuis kiest zonder medische indicatie, dan krijg je ( hangt ook af van je verzekering) een factuur voor de bevalling. Maar goed, die van mijn tweede bevalling moet ik nog steeds krijgen, dus weet ook niet hoe punctueel ze daarin zijn.

Tarieven kun je vaak op site van het ziekenhuis vinden, geloof dat het vaak rond de 500 euro zit.

Hier gaat het goed, bedankt voor alle felicitaties!

De jongens vinden het raar dat hun moeder veel boven op bed ligt, maar accepteren het wel. Baby vinden ze erg interessant, maar ik krijg een beetje de zenuwen als ze op bed klimmen en zich laten vallen terwijl hun broertje daar ligt!

Ik doe m'n best om me rustig te houden, vind dat wel moeilijk, maar heb een fijne kraamhulp en een relaxte baby, dus komt goed. Borstvoeding gaat als een jekko, en ik voel me iedere dag iets minder bont en blauw ;)

Heb iedere dag bezoek gehad, vind dat altijd wel gezellig, je bent trots op je kind en dan is het leuk als mensen op bezoek komen.

Zo, nu is het weer tijd voor een voeding!

Hoi conny,

Volgens mij mag je zelf kiezen waar je bevalt. Ivf is inderdaad geen standaard ziekenhuis bevalling.. de kosten  kan ik niets overzeggen. Dat ligt aan je verzekering. Ik ben via een collectieve verzekering bij de cz verzekerd. Die vergoeden mijn hele bevalling. De kraamzorg zit een eigen bijdrage aan vast. Maar is niet erg duur in mijn geval. Moet je nu ook een nieuwe verzekering afsluiten? Het loont zich om eens rond te kijken en te vergelijken..

Ik voel me verder goed. Buik is echt aan het groeien en zit in de weg. Slapen gaatnu steeds moeizamer. Ik heb veel last van krampen in benen. Mijn handen lijken steeds te slapen en ook mijn armen slapen vooral snachts. Heel irritant! Verder ben ik ontzettend moe. Heb weinig lucht en trappen lopen valt niet mee.... ach ja..... allemaal voor een goed doel!

Nog 18 diensten werken.... bleh!

Hihihihi

Groetjes x

Hi meiden,

Bedankt voor de info! Ben weer aan het nachtwandelen! ::)

ben gisteren naar Nederland verhuisd en ga vandaag langs de immigratiedienst, de huisarts voor doorverwijzing en mijn verzekering regelen. Ik kan mijn polis niet helemaal zelf uitkiezen. Ik heb doordat ik via Duitsland verzekerd ben automatisch een verdragspolis bij cz. Heb alleen de keuze voor een aanvullende verzekering in Nederland of niet. Dus heb mij daar vrijdag maar eens wat meer in verdiept.

Dinsdag moet ik langs de rdw om de auto te importeren, woensdag komt de kinderkamer en donderdag ga ik naar een info middag van het ziekenhuis. Dus ik heb wel een aardig volle planning is mijn eerste officiele vakantieweek!!  ;D

Welke babywinkels kunnen jullie het beste aanraden? Ik kijk nu bij Hema, prenatal en babypark...

@suzyq: fijn dat de borstvoeding zonder problemen op gang gekomen is! Weer een zorg minder! Laat jij alle kraamvisite de eerste week komen als de kraamhulp er is of verspreidt je het?

@ jill: ik slaap slechter. Ben nu bijna iedere tweede nacht aan het spoken... En drink s nachts veel. Die kleine is dan ook lekker aan het schoppen als ik wakker ben...

Liefs uit Nederland  8),

Conny

Hoi conny,

Lekker druk maar voor een goed doel. Ik heb vannacht ook geen oog dicht gedaan. Heb het 4 uur zien worden. Ik heb in de nacht ook zoveel dorst.... drink dan het liefst koude melk.

Babyspullen lopen? Ligt eraan wat je nodig hebt. Ik heb veel bij de Hema gekocht. Kwaliteit en niet te duur. Prenatal is bij ons geen leuke winkel. Service is erg slecht. Vroeg laatst of ze voedingshirts/jurkjes hadden. Kreeg als antwoord:"weet ik niet...."

Tja.. ik stond daar maar en wist niet goed meer wat ik moest zeggen.......

Verder heb ik wat spulletjes gezien bij de babydump. (Van Asten) Daar woon ik vlak bij. Verder spit ik heel internet/marktplaats door voor leuke aanbiedingen.

Verder kun je eens kijken bij de wibra. Daar verkopen ze redelijke leuke boxkleden voor 7.50 euro en andere handige dingetjes zoals slaapzakjesen badcapes etc... en trouwens ook bij de zeeman. Leuke rompertjes, slabbertjes en pyjamapakjes voor weinig geld.

En kleertjes natuurlijk.

Ik heb veel merkkleding overgenomen van een vriendin van me.

Verder heb ik het geluk dat er bij ons in de buurt een luier outlet is. Ze verkopen luiers per kilo. Gevouwen of ongevouwen. De ongevouwen luiers zitten in vuilniszakken verpakt. Met een klein foutje.. opdruk niet optimaal of figuurtjes op de kop geprint. De luiers schijnen perfect te zijn. De luiers die niet goed zijn kun je terugbrengen en daar krijg je andere voor. Ook kun je mixen metverschillende maten. Super service en vriendelijk. Verschillende merken, ook van huggies, pampers en een bekend duits merk. Ik geloof 4 euro de kilo. Hihihihi... de b-merken circa 9 cent per luier en de pampers iets van 12 cent per stuk. Dus als je hier eens in de buurt bent dan loont het zich om daar een kijkje te nemen! (Udenhout in Brabant).

Ik geloof dat je niet zo heel veel hebt aan die aanvullende verzekering. Ik geloof dat de zorg omtrent debevalling en kraamzorg gelijk is aan het aanvullende pakket. Ik geloof dat het verschil zit in alternatieve geneeskunde en tandarts. Meer vergoeding voor bruggen etc.... maar weet dit niet zeker omdat mijn pakket via de collectieve verzekering al heel ruim is.

Bel cz gerust op. Ik heb daar goede ervaring mee. Super service!

Ik hoor hetwel weer.....

X