Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dankjulliewel lieve meiden!!!!!

SuzyQ dat babytje wat aan het dansen is whaaahahahahahaha.

Wat een onzekere tijd is dit zeg ppfff.

Vanochtend best harde steken gehad in mijn buik ook deed naar het toilet gaan voor een plasje best veel pijn daarna kwamen die steken. Er zat best veel druk op mijn buik toen ik wakker werdt en naar het toilet ging.

Ben dus meteen bang dat het toch niks is....

Herkennen jullie dit??

Ik hoop zoooo dat de test vrijdag 3+ aangeeft dan zit het toch goed...

Dan ook even naar de huisarts vragen of hij bloed kan laten prikken voor het HCG hormoon..

En het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor de 1ste echo.

Ga daar wel aangeven dat ik super bang en onzeker ben hoop dat ik de eerste tijd toch wel vaker een echo krijg.

Liefs xxx Esther

Joehoe Esther,

Eindelijk is het zover!!! :feest3:

Gefeliciteerd!!

Ik heb na de zwangerschapstest noch weken het ongi gevoel gehad, dit betekent dat je baarmoeder groeit. Dit wordt dus een geruststellend gevoel (t/m 13 weken ongeveer) Als je daarnaast links en rechts bovenin je buik steken voelt, zo'n drie cm onder je ribben, dan zijn dat zeer waarschijnlijk cysten nog van de behandeling. Doordat je zwanger bent blijft het vocht erin en nemen ze veel plaats in wat die steken veroorzaakt. Dit moet binnen twee maanden verdwijnen. Dus die steken zijn ook ok!

Dikke knuffel, :love2:

Conny

Dankjewel Conny

Zo onwerkelijk allemaal...

Die steken zaten echt in mijn baarmoeder een paar centimeter boven mijn schaambeen.

Mischien de druk van mijn blaas tegen mijn baarmoeder?? Merk toch dat ik snachts en sochtends vroeg veel meer krampen heb dan overdag hhmm...

Ook slaap ik super slecht als ik mijn kussen zie slaap ik maar wordt vaak wakker en lig dan best lang wakker voor ik weer even in slaap val. Om dan een uur later weer wakker te worden!

Wat duren de nachten dan lang zeg.

Liefs xxx Esther

Hi Esther,

Ik werd ook vaak 's nachts wakker en moest vaak naar de wc. Ik moest toen ook veel drinken van de arts. Ik kan mij wel herinneren dat ik links en recht boven mijn schaambeen ook krampen had, maar niet zoveel volgens mij. Anders moet je eens aan het begin van dit topic lezen, daar hebben jill en ik zulke dingen vaak besproken...

Ik ben ook al snel begonnen met een kussen tegen mijn buik te slapen, anders lag mijn buik niet lekker. Dat van die nachten wordt alleen maar erger... Ik ben er nu aan gewend om zo'n drie keer per nacht eruit te moeten en minimaal een uur 's nachts wakker te zijn...

Die angsten en onzekerheid na zulke trajecten zijn heel normaal. Tot en met de echo van 13 weken was ik heel bang en daarna kon ik langzaam meer genieten, maar ik heb toch het idee dat ik minder risico neem en banger bent dan vrouwen die normaal zwanger worden...daar moet je helaas gewoon door..... :-\

Liefs

Conny

Hey Conny.

Ik moet idd maar eens gaan beginnen met meer drinken doe ik volgends mij te weinig mischien dat het helpt.

Die onzekerheid ook allemaal hihi.

Maar goed denk idd ook dat het anders is dan wanneer je op de nartuurlijke manier zwanger wordt we vechten al zo lang in deze onzekerheid voor een kindje...

Vindt het wel fijn dat er toch dingen zijn die jullie herkennen zoals de slecht slapen ppff en mijn vriendje maar lekker snurken naast mij hihi.

Ga idd het begin van het topic eens lezen!!

Bedankt weer hoor.

Liefs xxx Esther

Hoi Esther

Die onzekerheid is zooooo herkenbaar! En geloof me... die steken etc is echt normaal. Dat is nog vd behandeling, punctie  en de eventuele overgebleven eiblaasjes. Zoals connie als zei...  lees het begin vd topic maar...  doordat je nu steeds meer hgc gaat aanmaken, verdwijnen die cystes vanzelf. Ik had er echt heel veel en was erg pijnlijk. Vraag erna bij je eerste echo! Dan laten ze je dat wel zien. Alles is nog broos daarbinnen van punctie.. vergeet dat niet.  Veel drinken!

Ik heb in het begin veel gezwommen. Om de doorbloeding daarbinnen te stimuleren. Dat heeft geholpen denk ik. Dat heb ik de vorige 9 terugplaatsingen ofzo niet gedaan en die zijn allemaal mislukt. Je bent er nog niet.... maar  een mooi begin is er! Ik zou de 1ste echo niet te vroeg plannen. Omdat je echt pas kunt genieten op het moment dat je echt een hartje ziet...

Ik heb ook veel gehad om de hgc waarde te weten. Hoe hoger hoe beter zeggen ze. Beetje kort door de bocht maar effe in jip en janneke taal....

Je bent zwanger.... een beetje zwanger bestaat niet....

Sterkte meid! Probeer te genieten.  Maar begrijp je helemaal!

X

Hi meiden,

Vandaag voor het eerst een normale controle in het ziekenhuis. Tijdens de echo bleek dat de buikomvang van het kindje te snel groeit. Dit duidt op zwangerschapsdiabetes. Vorige week had ik echter mijn suikertest gedaan en die was ok. Nu moet ik volgende week weer voor dezelfde test...verder zijn ze bij de bloedafname vergeten mijn bloedgroep te checken... ::) morgen moet ik dus weer bloed geven en ze gaan meteen ook even mij leverfunctie controleren om zeker te zijn ( ik denk ivm met zwangerschapsvergiftiging, omdat mijn Duitse arts ook iets in die richting aanduidde bij eventuele klachten)...

De kleine was nu zo'n 2100 gram met 31,5 week.  Verder zag alles er goed uit, de kleine heeft nog steeds lange benen en armen. Misschien wordt het wel net zo groot als mijn moeder met haar geboorte van 56 cm. Ik krijg nu in week 36 nog een groei echo.

Vandaag ook het intakegesprek gehad met de kraamzorg. Was gezellig en nuttig. Alleen kan ik dus geen klossen onder onze boxspring plaatsen... Dus we gaan gewoon een extra matras op mijn bed leggen, want we hebben er toch nog genoeg in onze opslag liggen... ::)

Groetjes,

Conny

Goedemorgen suzy en de rest.

Vanochtend idd samen met mijn ventje getest!!

Weer gaf de test 2-3 weken aan niet mijn gehoopte 3+ maar de punctie was gister 3 weken geleden dus zo heel raar is dat niet.

Over een paar dagen weer maar een testje doen als het hcg stijgt zal hij dan wel 3+ moeten aangeven...

Maar wat was hij blij zeg super om hem zo te zien!!

Straks even maar de dokter heb pijn bij het plassen dus mischien een blaasontsteking??

Ook wil ik dan vragen of ik bloed mag prikken ivm het hcghormoon.

Vanmiddag het ziekenhuis bellen voor de 1ste echo.

Zo onwerkelijk allemaal!!!!

Liefs xxx Esther

Hi pitbull,

Ik heb dit voor zowel de jongens en meisjes gelezen en bij beide staat dat bij geboorte niets van lange armen of benen zichtbaar is. Dus zou het kindje nu nog geen lange armen of benen moeten hebben.  Verder elementen die beschreven worden op het internet herken ik ook niet, van wat de arts tijdens de echo's verteld heeft, dus in eerste instantie denk ik dat het hier niet het geval is, maar ik houd het in de gaten!  ;)

Groetjes,

Conny

@ Conny

Wel fijn dat ze het nu goed in de gaten houden!!

Toch weer even super spannend!!

Hihi val straks maar niet van je bed af!!!

Gister bloed laten prikken voor het hcghormoon dat is nu 1315 geen idee of dat goed is ja of nee??

Weten jullie hoe het bij jullie van rond deze tijd??

Gisteravond best een druk met krampjes in mijn buik en toen ik opstond leek het net of ik in mijn broek plaste!!

Er liep allemaal troebelvocht uit mijn vagina ppff ben daar erg van geschrokken zou dat vruchtwater kunnen zijn dat het mis gaat???

Vanacht dus weer geen oog dicht gedaan ppff dat ik yes er is hcg gevonden dus het zal toch wel echt zwanger zijn krijg ik de vocht!!

Het was best veel.....help iemand dit ook gehad?? Of wel eens van gehoort??

Ik heb nog wel het begin van het topic gelezen en las daar dat bij jullie de echte klachten rond de 6de week begonnen dus dat mijn borsten nog niet super gevoelig zijn is nog niet zo raar.

Maar dat vocht......

Hoop dat jullie iets voor mij weten!!

Liefs xxx Esther

Hoi esther,

Je hcg is heel goed. Ik had rond de 1200 rond deze tijd en dat was al hoog. Het was net te min voor een tweeling. Bij mij waren er 2 teruggeplaatst...

Dat verlies van vocht heb ik niet gehad. Lijkt me heel eng!  Anders een controle vragen als het blijft! En ook doen! Persoonlijk zou ik geen genoegen nemen met het antwoord dat het wel eens voorkomt.

Groetjes

Dankjewel Jill en Tanja!!

Wij hebben er ook 2 teruggeplaatst gekregen wie weet haha.

Gelukkig de hele dag geen vocht verlies meer gehad.

Wat was ik bang zeg nu wel weer wat rustiger....

Maar als het weer gebeurt ga ik weer bellen hoor!!

Donderdag laat ik weer bloedprikken dan vrijdag de uitslag want ik red het niet om in de ochtend te prikken...

24 oktober de 1ste echoooooo.....

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet echt geloof hoor maar dat zal vast nog wel komen hihi.

Hoe gaat het met jouw Jill wanneer heb je weer een controle??

Liefs xxx Esther

Hoi esther,

Met mij gaat het goed.  Mijn buik groeit als kool en ben in een week tijd bijna 2 kilo aangekomen. Heb een paar dagen geleden nog controle gehad. Alles was goed. Ukkepuk ligt in een dwarsstuit. Bloedwaardes waren goed. Wel veel last van vocht ophoping in armen en handen waardoor ik geen gevoel heb in handen en armen. Cpsd noemen zedat geloof ik. Maar dat kan geen kwaad en na de zwangerschap gaat dit vanzelf over.

Ik heb 22 oktober een liggingsecho. Als z dan nog in stuit ligt dan zie ik dezelfde week nog de gynaecoloog.  Dan zal ze waarschijnlijk ergens in de week van 14 november geboren worden middels keizersnede.

Het laten draaien is geen optie voor mij. Een stuitbevalling ga ik niet proberen.

Afwachten dus.....

Dan kan het heeeeeeeeel goed zijn dat jullie twee ukkepukjes krijgen....... :-)

Groetjes

Hey Jill

Dus jullie kleine meid is nu al eigenwijs hihi.

Ik hoop voor jullie dat ze toch nog gaat draaien hoor een keizersnee is ook niet niks!!

Wel super dat verder alles goed gaat!!

Tot iedere keer weer spannend.

Wel erg vervelend dat je geen gevoel in je handen en armen heb zeg fijn dat het geen kwaad kan maar toch...

Xxx