Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Morgen de laatste dag op het werk. Een paar uurtjes werken en dan met verlof!

Een heel vreemd gevoel maar ik ben er echt aan toe. Mijn zwangerschapsdementie begint steeds erger te worden. Zo heb ik gisteren een stel onderbroeken en een bh ingepakt in mijn werktas...... ?

Mijn collega, s lagen helemaal dubbel vh lachen in de pauze toen ik mijn blterhammen uit de tas haalde.. ik snap er niets van. Ik weet ook niet wanneer ik dit gedaan heb. Het kan goed zijn dat ik weer aan het slaapwandelen  ben geweest. Had ik vroeger veel last van.

Morgenvroeg mijn tas masr ffe checken.... hihihihi

Dit wilde ik even met jullie delen..... herkenbaar? :-)

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hi meiden,

Wat een activiteit hier! ;D

@ Esther 1315 is heel goed hoor! Ik had na 4,5 week zo'n 450. Gefeliciteerd! Nu ben je echt en officieel zwanger! En als de waardes heel hoog zijn, is de kans op een tweeling aanwezig...maar hoeft niet hoor! Kijk maar eens in de tabel: http://zwangerbuikkramp.nl/hcg-waarde.html. Je vagina gaat nu meer vocht aanmaken dan normaal. Bij mij was het niet extreem maar wel merkbaar ondanks dat ik die bolletjes nog had ( daar ben ik in vergelijking met Nederland de uitzondering geweest). Hier nog wat info: http://www.mamaenzo.nl/zwanger/gezondheid/afscheiding-tijdens-je-zwangerschap

@ jill: ik heb aan het begin van mijn zwangerschap veel vreemde dingen gedaan...momenteel niet zo, maar ik ben thuis en mijn man klaagt dat ik momenteel niet zo slim ben...dan zegt hij tegen mij, dat is toch logisch? Denk nou even na! Of dat heb ik je toch verteld? Ik hou nu mijn agenda goed bij om niets te vergeten...verder hoor ik geen klachten in mijn omgeving! Succes morgen met je laatste werkdag!

Herken jij dit: een twee weken niets aankomen en dan in een keer 1,5 a 2 kilo aankomen van het een op het andere moment....hoeveel ben jij tot dusver aangekomen? Om je handen een beetje te verlichten moet je vuisten maak en dan je handen snel openen en dan weer vuisten maken en dit zo'n 10 x achter elkaar dien. Dan stroomt je bloed weer wat meer door..

Liefs,

Conny

Goede morgen conny,

Ik ben ook niet zo slim op het moment. Erg onhandig en laat alles uit mijn handen vallen. Maar ach, het schijnt erbij te horen. Die tintelingen gaan niet weg als ik vuisten maak. Ik heb het zo erg dat ik zelfs geen vuist kan maken. Zo dik zijn mijn handen. Ze nebben me verteld dat ik eventueel spalkjes kan laten aanmeten of dat ze zelfs gips kunnen zetten maar dan kan ik helemaal niks meer. Het begint vanaf mijn oksel dus ik ben nket geholpen met een spalk. Het kan geen kwaad maar is erg vervelend. Dus maar ffe een paar weekjes afzien. Kk weet niet precies wat ik ben aangekomen. Ik zit nu op circa 13 of 14 kilo. Maar soms val ik ook wel eens een kilo af. Dus het is normaal als jegewicht een beetje wisselt. Volgens vk kan dit dkor het vruchtwaterkomen. De ene dag heb je meer als de andere dag. En ook vocht speelt een rol. Ook maakt de kleine af en toe een groeispurt waardoor je ineens zwaarder bent. Hoef jeje niet druk om te maken. Dat is watze tegen me zeiden. Ik heb dit dus ook. Deze week ben ik rond de 2 kilo aangekomen. Best veel maar veel vocht. (Denk ik)

Ik ga me omkleden. Een paar uurtjes werken en dan 17 weken vrij! Heeeeerlijk!

X

Goedemorgen jill,

Dan houdt jij wel heel veel vocht vast! Heftig dat je zo opgezwollen bent! Ik heb er niet echt last van. Ja, mijn voeten een beetje, maar dat is te overzien. Ik ben ook zo'n 13-14 kilo aangekomen... ::)

Veel plezier op je laatste dag en vanaf morgen welkom bij de thuisblijvers! ;D

Groetjes,

Conny

@conny,

Ik was zelf zo'n baby, ik heb dus wel triplex en ik had hele lange armen en benen, buiten proporties en daarnaast was ik erg lang....

Ik wilde het je alleen maar aan rijken.

Op het forum stond ook dat dat soort kinderen veel leerproblemen hebben etc.

Zelf heb ik een hoog IQ en nooit problemen ondervonden met leren.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Hoi Esther,

Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen. Zo'n zwangerschapstest zegt niet alles. Het hcg in je urine kan iedere dag sterk afwijken. Dit kan temaken hebben met het feit dat jemisschien veel gedronken hebt ofzo... of op een ander tijdstip de test gedaan hebt. Mijn hcg was in de avond hethoogst. In de lchtend was deze kennelijk lager. Normaal zeggen ze dan het andersom is. Bij mij niet. Mocht je onzeker blijven vraag nog een bloedtest bij je arts. Deze zal er zeker begrip voor hebben. De pijn in je borsten en buikpijn kan op sommige dagen weg blijven. Dat had ik ook en meerdere mensen hier op het forum. Vraag maar aan Conny...

Ik weet niet goed wat ik je verder moet vertellen maar het blijft de komende tijd spannend en onzeker. Probeer kalm te blijven. Je gevoel van onzekerheid herken i, maar al te goed. Dat zal voorlopig helaas ook wel blijven. Ik dacht lok dat na een positieve test alles anders zou worden en dat ik kon genieten. Achteraf was het beter geweest om dit toch tedoen. Alle onzekerheid was voor niets... je kunt hier weinig mee, maar schrijf het maar van je af! De eerste echo zal een deel van je onzekerheid weg nemen. Als ze duidelijk een hartslag kunnen waarnemen. Daarna zul je van echo tot echo gaan leven. En als je merkt dat je buik begint te groeien en af en toe je ukkepuk gaat voelen dan valt er weer een stuk onderzekerheid weg. Jehoeft je niet te schamen......

Positief blijven meisje..... knuffel x

Goh Esther,

Ik kan begrijpen dat het rottig voelt als je symptomen minder worden.

Eerlijk is eerlijk, ik heb bij vorige zwangerschappen, me misselijk gevoeld, hoofdpijn gehad, en vreselijke pijn in mn borsten gevoeld.

Wat nu de richtlijn is weet ik niet...

Wel dat het doorging tot na de mk.

Dus ook het feit dat je nu geen pijn in je borsten hebt etc wil niets zeggen. Die testen van Clear Bleu zijn warrig, ik hoor van andere die na 8 weken de test doen (laten we eerlijk zijn, na jaren traject heb je vaak genoeg dat je nog eens wilt testen) en dan nog geeft ie aan 2-3 wkn zwanger ;)

Laat het je ajb niet ontmoedigen, heb je al afspraak gemaakt voor de echo? Want dat mag over een week toch?

Heel veel succes en sterkte meid,

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hey lieve meiden!!

Allereerst sorry sorry voor mijn onzekere berichtjes iedere keer.......

Ik heb daarnet een testje van de DA drogist gedaan en de 2de streep is nog donkerder dan de controlestreep!!!

Maar wat voel ik me onzeker zeg had dit ook echt niet verwacht van mezelf....

Al 3 keer dat vocht uit mijn vagina gehad de 1ste keer laat in de avond en nu al 2 keer snachts ik werdt er gewoon wakker van bah heel mijn broekje en inlegkruisje nat!! Nog steeds pijn in mijn blaas bij het plassen ( geen blaasontsteking dit het ik laten checken) maar ja het zal er wel blij horen denk ik nu dan maar..

Misselijk ben ik helemaal niet ook geen hoofdpijn maar goed wat niet is kan nog komen..

Toch vindt ik het raar dat mijn borsten nu niet meer gevoelig zijn.... daarnet weer wel even een tinteling ik blijf maar op mijn borsten duwen hahaha.

Ik laat woensdag of donderdag weer een bloedtest doen heb het papier al klaar liggen en volgende week donderdag de 24ste de 1ste echo zou dan 7 weken moeten zijn.

Het is toch zo dat je de dag van de punctie plus 2 weken moet tellen?? Ik las namelijk ergens de dag van de tp plus 2 weken....

Lieve meiden nogmaals sorry en super bedankt voor jullie opbeurende woorden!!!!!

Jill

Jouw verlof is nu toch begonnen?? Geniet er lekker van.

Moet je nog veel regelen of kan je echt rust nemen?? Wel super vervelend dat vocht vast houden hoor hoop dan ook dat het nu iets minder wordt nu je lekker vrij bent!!

Liefs xxx Esther

@Esther

Ach, ik merk wel dat ik ook veel moet plassen, heb ik zelf nog niet eerder gehad...misschien is dat het ook wel...dat je baarmoeder tegen je blaas drukt en je daardoor vocht verliest.

Vriendin van mij heeft dat 9 maanden gehad vertelde ze...zij was uitbehandeld en zou geen kids meer kunnen krijgen, nu ruim 8 jaar verder is ze net een paar maanden geleden bevallen van een dochter op natuurlijke manier.

Dus misschien is dat dat vocht meid???

@ Pittbull Lady

Ik had zaterdag het ziekenhuis ook al even gebeld en volgends hun is het vaginaal vocht als ik op de wc ga zitten komt het echt uit mijn vagina voor mijn gevoel dan he. Als ik in de pot kijk is het wat troebel daarna ga ik dan pas plassen.

Het kan idd dat mijn baarmoeder tegen mijn blaas duwt en ik daar dus de pijn bij het plassen van heb.

Savonds is mijn buik net boven en onder mijn navel veel dikker dan sochtends staat wel leuk hahaha.

Van mij mogen die krampjes en gevoelige borsten weer beginnen hoor hihihi.

xxx

Esther33, heeeeel herkenbaar die onzekerheid en helaas heeeeel normaal na alles wat je hebt meegemaakt zoals de andere meiden ook al zeiden.

Schaam me er voor om te zeggen, maar ben deze week 20 weken zwanger en heb er eigenlijk nog steeds niet van kunnen genieten.....zit hier met tranen in de ogen nu ik dit typ, wou dat het anders was en dat ik wel volledig kan genieten! Had me opgegeven voor Moeders Voor Moeders en toe ze met ruim 6 weken kwam voor een intakegesprek moest er ook een zwangerschapstest gedaan worden, voor alle zekerheid: wat was ik bang!! Gelukkig postitief. Daarna met 7 weken 1e echo...helaas konden ze toen niets zien, vruchtje lag te ver/diep weg waardoor ze alleen konden zien dat er iets lag, maar niet of er iets in zat enz. Dus onder volledige stress en spanning een week wachten waar we gelukkig een goede uitslag kregen!. Een week daarna bij de 'gewone' gynacoloog nog een echo gead en ook die was goed. Toch weer enorme spanning naar de 12 wk echo, pfff... Ook daar lag de baby nog te ver weg waardoor de echo inwendig moest. Opzich niet erg, maar wat je voelt op het moment dat ze zeggen wanneer ze een uitwendige echo maken dat ze het niet goed kunnen zien!! Echt wat een spanning! Gelukkig tussen de 12 en 15 weken wel kunnen genieten. Bij de 15 weken ook nog een korte echo gehad en die was ook ok. Maar nu dus al 5 weken niet....en ik voel de baby nog steeds niet.....heel soms denk ik van wel, maar dan volgt er geen herhaling en er zit echt dagen tussen voordat ik denk dat ik toch wel wat voel. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik mijn zoontje zeker al bij 16 weken, en waarschijnlijk al iets eerder zonder dat ik het zeker wist. Nu nog bijna niets. Natuurlijk ken ik alle verhalen waarmee je gerustgesteld wodt, placenta voor, rustig kind, ene zwangerschap is de andere niet, enz. enz., maar deze nemen mijn ongerustheid niet weg......zit volledig in de stress.... Had achteraf allang moeten bellen en vragen of ik kon komen om het hartje te beluisteren, maar ben geloof ik veel te streng voor mezelf en daar heb ik nu spijt van!! Aankomende woensdag EINDELIJK de 20 wk echo, zoooo spannend!!

Ik bedoel maar, die onzekerheid kennen we allemaal en gaat helaas ook niet zomaar over. De wens op een kindje is zo groot! Maar je moet vooral niet zoals ik je kop in het zand steken, maar vooral blijven vragen en je onzekerheid delen!! Maar volgens mij doe je dat wel ;-)

Ik merk echt dat ik veranderd ben door het hele proces, ben veel onzekerder en vertrouw zo slecht op mijn gevoel! En dan te beseffen dat ik (en daar prijs ik me heel gelukkig mee!) niet eens zo lang in deze MMM heb hoeven zitten. Het hakt er in....

Oja, echte klachten als pijnlijke borsten en misselijkheid begonnen bij mij ook pas bij 6 weken en bij mijn eerste zwangerschap zelfs nog iets later. Het is inderdaad de ene dag voor de andere wat de klachten betreft. Kunnen zo een paar uren/dagen weg zijn, war natuurlijk de onzekerheid alleen maar doet toenemen. Maar echt, dit zegt niets!!

Dus meiden, dit is tevens de reden dat ik de afgelopen weken weinig van me heb laten horen. Zoals ik al zei, loop ik een beetje voor mijn onzekerheid wat betreft de zwangerschap weg, maar het lost helaas niets op. En dat terwijl ik juist gemerkt heb dat het delen op dit forum zo fijn kan zijn! Ik zal vanaf nu jullie meer opzoeken :) :)

@Jill, fijn dat je verlof nu eindelijk begonnen is! Vervelend van dat vocht vasthouden, lijkt me zeer ongemakkelijk.... Heb er geen ervaring mee gelukkig maar kan me voorstellen dat het prettiger is dat je nu verlof hebt. Verder alles klaar voor de geboorte??

@Conny, hoe bevalt het weer in NL? Jij geniet ook al lekker van je verlof toch? Kan me herinneren dat ik dat een heerlijke tijd vond, lekker kneuterig bezig met mezelf en de baby..... verheug me daar ook al weer op, haha!

@SuzyQ, hoe gaat het met jou en de kleine spruit? En wat vinden je andere twee kids van hun broertje? Mijn zoontje (3) vond het eerst leuk, stond te springen en te dansen bij het idee dat hij een 'speelkameraadje' krijgt, maar nu hij door heeft dat dit 'speelkameraadje' niet meer weg gaat maar een blijvertje is vindt hj het geloof ik wat minder... Opmerkingen als; 'Daarna gaat de baby wel weer weg' en 'ik wil geen baby, ik wil gewoon met z'n drietjes blijven' komen steeds vaker voorbij!

Hoe heb jij je andere twee kinderen voorbereid? Herken je dit van mijn zoontje? Heb je nog tips?

Jeetje Neelke....

De tranen stromen hier over mijn wangen...

Lieverd wat zal jij het moeilijk hebben ppffffff.

Ik vindt dit wel zooo erg voor je heb er even geen woorden voor!!

En dan kom je ook nog met opbeurende woorden voor mij.

Gelukkig is het bijna woensdag ik hoop dat je gevoel na de 20 weken echo veranderd en dat je er dan toch van kan genieten!!

Mijn kaarsje brand ook voor jouw!!!

Heel heel veel sterkte en een super dikke knuffel!!!!!

Liefs xxx Esther

Hey neelke,

Lijkt wel of dat ikeen verhaal van mijzelf aan het lezen ben.  Ik denk dat we allemaal zo onzeker blijven. Ikdenk dat we pas kunnen genieten als de kleine in onze armen ligt. Je hoeft je niet te schamen meid! Zelfs nu maak ik me af en toe zorgen. Dit terwijl ik nu 34 + ben...

Ik duim voor een goede 20 weken echo....

X

Oh meiden zo herkenbaar, vanavond verloor ik voor het eerst wat roze vocht, helemaal in paniek mn man gesmst..wist niet wat ik moest...kan van alles zijn dat weet ik wel, maar dat wil ik helemaal niet...mag donderdag pas testen...kan het niet aan als het weer misgaat volgens mij....na de laatste wat de tiende was, heb ik me voorgenomen dit niet meer mee te willen maken (geestelijk dus, want je kunt het nooit voorspellen).

Zo heftig en moeilijk idd, pas als het in me armen ligt geloof ik het :D

Sterkte dames,

Hi neelke,

Ook herkenbaar voor mij. Ik leefde van echo naar echo gestressed tot en met 13 weken. Daarna meer ontspannen. In mijn familie komen geen miskramen voor en ik heb een grote familie. Natuurlijk zegt dit niet alles, maar dat stelde mij gedeeltelijk gerust. Ik voelde de kleine met 17 weken, maar dat is vrij vroeg. Dus als je hem nog niet voelt, hoeft dat niets te zeggen. Misschien helpt het om juist meer mee te schrijven, voor mij was dat altijd geruststellend!

Ik ben nu grotendeels gerustgesteld, maar ik leef nog steeds naar bepaalde mijlpalen toe: levensvatbaarheid vanaf 26 weken, longen volledig ontwikkeld vanaf 34 weken, etc. Misschien doordat ik vrij vroeg gestopt ben met werken, ben ik ook rustiger geworden. Op mijn werk heb ik de laatste weken nog teveel gedaan en heb mij toen grote zorgen gemaakt, ook omdat ik alleen in het buitenland zat en ook een tijdje geen arts gezien had...nu heb ik al heel veel voorbereid voor de kleine met artsen enzo en zijn al mijn papieren in Nederland weer rond. Dat geeft ook veel rust.

Ik geniet ervan dat ik de tijd heb en ik mijn familie nu kan zien, maar ik mis nog wel mijn sociale leven hier. Deze week probeer ik meer ritme en regelmaat in mijn leven te krijgen. Gisteren op tijd opgestaan en met de lunch wezen zwemmen. Vandaag ook weer op tijd opgestaan en ik ga zo dan wat klusjes doen. Ik merk dat ik ook weer wat regelmatiger slaap en 's nachts minder in huis rondloop. Dat is fijn! Morgen lekker met mijn moeder babykleertjes shoppen en voor mijn man zijn verjaardag half december ook alvast cadeautjes kopen! Straks komt mijn broer met zijn dochter ook nog even voorbij!

Ik duim met jill mee voor je 20 weken echo! En dat je daarna langzaam maar van je zwangerschap mag genieten! :love2:

Conny

@Neelke hoe is het gegaan vandaag??

Ik hoop dat alles goed was en je nu iets meer kan gaan genieten!!

@Conny hoe gaat het bij jouw lekker aan het genieten??

@Jill kan je al wennen aan je verlof lekker helemaal niks.....

Hoop dat het vocht ook wat minder wordt nu je thuis bent.

Vandaag heel veel krampen soms echt erg pijnlijk maar gelukkig is dit bij jullie bekent.

Al is het niet leuk weet soms even niet hoe ik moet gaan zitten best veel pijn dus...

Ook veel tintelingen in mijn borsten.

Tis ook nooit goed he voel ik niks ben ik bang voel ik veel bent ik ook weer bang hihi.

Maar die buikpijn is echt niet leuk!!

Morgen ga ik weer bloed laten prikken spannend weer ben dan precies 6 weken.

Liefs Esther

Hey Esther,

Ik kan nog niet echt wennen aan het verlof. Soms verveel ik me wel. Ben die rust niet gewend....

De babykamer is klaar. Hoeft nog maar gepoetst te worden. Verder heb ik alles (denk ik)  in huis. Het vocht in mijn handen is echt vreselijk. Aardappels schillen lukt bijna niet meer. Dus gisteren maar puree uit een pakje genomen en vandaag heb ik rijst op. Morgen zien we wel weer verder. Het is wel grappig om te zien dat de hondjes nu in de gaten hebben dat er iets staat te gebeuren.een hondje gromde laatst naar mijn buik toen ze half op mijn buik lag. De kleine bewoon flink waardoor er een flinke bobbel ontstond. Joy gromde naar mijn buik en keek me aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen.... hihihi.

Een hondje begraaft telkens mijn borsten in haar dekentje. Ze sleept het uit haar mandje en legt de deken op mijn borsten. Echt heel bizar!

Jaja... ik had een shirtje aan.... :-)

Verder gaat het goed. Beetje nerveus voor de volgende echo. Ik heb er lang geen meer gehad! Nog een weekje. Maar ze ligt duidelijk nog in stuit. Eigewijs, net zoals haar moeder!

Esther:jehebt hoop ik die clear blue  testen de deur uit gedaan? ;-)

Ik hoor daar alleen slechte ervaringen over....

Ik heb er in totaal ook een stuk of wat gedaan. Ook nadat ik de 1ste keer positief testte. Hihihi

Ik begrijp het wel!

Groetjes aan iedereen!

Dank voor jullie begripvollecreacties, heel fijn!

De echo van vandaag is gelukkig helemaal goed! Pff. ....opluchting zeg! Blijkt inderdaad dat de placenta voor een groot deel aan de voorkant ligt en dat ik daardoor nog niets voel.... beetje jammer dat ze dat niet bij de 12weken echo hebben gezegd of bij de echo die ik bij 15 weken heb gehad, had me een hoop stess bespaart. ....

Maar goed alles in orde dus ;D

En we weten ook dat we een dochter krijgen!  Moet wel wennen want was overtuigd dat het een jongetje zou zijn,  haha! Maar aan een meisje kan ik ook wel wennen hoor, hihi......!

Alleen mijn zoontje boos want hij wilde graag een broertje,  maargoed dat zal ook wel weer goed komen.

Hi meiden,

@ neelke: fijn dat alles goed is! Probeer er nu een beetje van te gaan genieten! Kijk eens naar kindespulletjes etc!  ;D je hebt nu twee belangrijke mijlpalen gehaald! Wanneer heb je de volgende echo?

@ Esther: mijn leventje het begint langzaam meer structuur te krijgen en op de rails te komen. Ik ben nu al vijf weken vrij. De kinderkamer is bijna klaar en ik ben gisteren met mijn moeder voor het eerst kinderkleertjes wezen shoppen, aangezien ik veel kleding van mijn zus gehad heb. Dinsdag ben ik begonnen met mijn zwangerschapscursus ter voorbereiding van de bevalling en daar leer ik nu weer wat meiden kennen! Ik begin nu langzaam af te tellen in plaats van op te tellen en probeer mijzelf bewust te maken dat ik nog even van mijn zwangerschap moet genieten, omdat hij al zo weer voorbij is! En ja, we weten, je weet het nooit of het nog een keer gaat lukken!  ;) maar ik maak mij momenteel niet echt meer zorgen. Ik denk niet meer dan een normale zwangere! Nog 1,5 week en dan zijn de longen ook volledig ontwikkeld!

@ Esther: nog even de tanden op elkaar! Als je met 7-8 weken het hartje heb zien kloppen, dan worden de krampen geruststellend! Krampen zonder bloed zijn goed! ;D

@ jill: je bent pas in je eerste week vrij, dus logisch dat je je nog verveelt en moet wennen, meid! Na vijf weken ben ik eindelijk bezig om een nieuw ritme op te zetten! ;)  alleen balen dat je niet zoveel meer kan...maak jij je zorgen over een eventuele keizersnee of vind je dat wel prima? Of kunnen ze haar misschien nog draaien? Mijn kleine ligt nu al een paar weken met het hoofdje naar beneden, maar ja dat kan ook nog wijzigen...ik wil graag natuurlijk bevallen... ::)

Liefs, :love2:

Conny

Hoihoi

Ze kunnen de kleine misschien draaien. Dat stelde de verloskundige wel voor. Echter in sommige gevallen is het njet mogelijk. Ze moeten de billetjes kunnen vastpakken en het hoofdje. Geen idee waar de billetjes zich bevinden.... :-) dus even wachten op de echo.

Het liefst wil ik dat ze van Ukkepuk afblijven.  Het draaien schijn t pijnlijk te zijn en niet geheel zonder risico. Jekrijgt medicijnen een soort weeën remmers om je baarmoeder soepel te houden. De bijwerkingen van deze medicijnen zijn niet mis. Hartkloppingen, misselijkheid en extreme vermoeidheid. Dat gaat wel over maar toch. Het lukt in 30 of 40% vd gevallen. Echter bij 20 % draait de kleine weer voor de bevalling in een stuit. Dan heb je kans op een spoed keizersnede. Als het tegen zit en ze dan geen ruggeprik kunnen zetten, krijg je algehele narcose waar mijn man dan niet bij mag zijn. En zo ook niet bij de geboorte.  Ukkepuk is dan geheel overgedragen aan het medisch team. En ze heeft mogelijk al een voeding gehad van hun of papa, terwijl ik nog wakker moet worden. Iedereen heeft de kleine dan al gezien of vast gehad,

En ik niet....

Bij een geplande keizersnede krijgt je een ruggeprik. De datum is bekend en gaat in overleg. Papa kan erbij zijn. Mag alleen niet de navelstreng doorknippen maar is er wel bij. Bij ons mag de kleine gelijk op mijn buik, terwijl ze me hechten. Tenzij het niet goed gaat natuurlijk. Daarna word

ze pas onderzocht. Kort, het hoog nodige zeg maar. Hierna volgt een wasbeurt indien ik dat wil en mag gelijk een voeding geven. Borstvoeding!

It is wat mijn gevoel zegt. Ik weet niet of ik er goed aan doe. Maar dat weet je nooit van te voren...

Maar het neemt wel een hoop stress weg en daar ben ik erg gevoelig voor. Heb al een behoorlijk rugzakje. Iedere behandeling is niet normaal verlopen. Ik moet er niet aan denken aan een horrorbevalling! Dat kan ik niet aan, denk ik....

Liefs x

Dus al met al lijkt me een keizersnede, een geplande beter als bijv te bevallen in stuit of een draaipoging wagen. Ik zie er niet tegenop. Wel de ruggeprik lijkt me eng...

Pitbull lady@

Onzichtbaar?  Nee hoor. Maar nu praat ik even over mijzelf. Ik weet niet precies waar ik  moet beginnen...

Ik ben blij dat ik nu deel uit mag maken van deze topic zwanger".  Een ieder is vrij om hier deel aan te nemen en iedereen is van harte welkom.de meiden die deel uit maken, heb ik vanaf het begin gevolgd. Er is een soort band ontstaan. Wel anoniem, maar toch.

De reactie van jou richting conny, over die afwijking waar jij over vertelde vond ik nogal kort door de bocht. Ik had er geen fijn gevoel bij. Ik zelf sta niet te wachten op zo'n opmerkingen. Het topic wachtbankje lees ik af en toe. Maar wil me nu vooral richten op het zwanger zijn en het verleden een beetje laten rusten. Dit is mijn manier om ermee om te gaa.n. sorry dus dat er van mijn kant niet zo heel veel reacties komen. En nogmaals, een zwangerschap gun ik een ieder!

Maar let erop dat je berichtjes niet te negatief zij en dat sommige berichtjes niet te tegenstrijdig zijn. Dat wekt bij mij twijfel. Ik wil er verder niet op in gaan. Daar heb ik geen energie meer voor.

Sorry voor mijn directheid.  Maar dit moest ik ffe kwijt.

Groetjes!

Nou mijn reactie naar Conny was alles behalve negatief bedoeld, triplex is nu eenmaal iets wat ze vaak pas in een veel later stadium ontdekken en niet iets waar jezelf direct opkomt...ik had er zelf voor dat ze het bij mij ontdekte nog nooit van gehoord. dus het feit dat ik haar dit wilde aan rijken was vanuit mijn standpunt alleen maar positief bedoeld zo van, goh misschien heb je er iets aan.

En het verleden laten rusten snap ik niet helemaal hoe je dat bedoeld...ik weet namelijk zelf pas sinds ik in de MMM ben gekomen dat ik drager hiervan ben, het heeft bij mij grote invloed op het feit dat ik zwanger wil worden.

Ik heb veel meiden in het verleden hier al gevolgd, ik ben dan ook al 7 jaar aan dit forum verbonden. Jammer dat als je dan een paar maanden een stapje terug doet je geen reacties meer krijgt als je op iemand reageert.

Vandaar ook mijn frustratie, net nu ik weer graag die steun zou willen is er kennelijk iets wat ik verkeerd geschreven heb, of iemand verkeerd heeft opgevat...

Conny met jou heb ik ook anoniem nog wel geschreven, dus ik kan me niet indenken dat ik je zo heb gekwetst...

Maar goed, sorry als dat zo is, nooit of te never mijn bedoeling geweest.