Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Pittbull lady.

Ik wil alleen even iets zeggen over de reacties die je volgends jouw niet terug krijg.

Je bent op het moment in 3 verschillende topics aan het schrijven en vragen.Dus krijg je in de 1 een reactie krijg je die niet in de andere 2.

Bovendien is het een feit dat het heel erg rustig is op het forum!

Xxx Esther

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hi pitbull,

Bij mij hebben ze de laatste maanden van alles gevonden of vermoed, maar meestal bleek het loos alarm. Dat je triplex  een keer genoemd hebt is prima. Het staat in mijn achterhoofd genoteerd net als vele vermoeden en tegenstrijdige uitspraken van artsen, maar daar wil ik mij nu niet op focussen. Eigenlijk gaat mijn zwangerschap nu heel goed en ben ik redelijk zorgenvrij, wat ik ook zo wil houden. Plus dat het meer in jezelf terugtrekken en het voorbereiden van de bevalling een natuurlijk onderdeel is van deze zwangerschapstesten waarin jill en ik nu zitten.

Wat dat betreft ben ik het ook met jill eens, dat ik het verleden (ivf traject en de behandeling) wat meer op afstand wil gaan houden en mij nu wil focussen op mijn lang verwachte kindje en daar ook van wil genieten. Daarom vindt ik het niet helemaal gepast, dat we nu op het zwangerbankje weer in een behandeling getrokken worden. We hebben de afgelopen maanden net als neelke genoeg angsten en stress gehad.

Dat is ook de reden waarom ik op het wachtbankje mij ook terughoudend opstel of alleen gewenste info geef. Daar ben je met een andere fase bezig. Daarnaast ben je in drie topics momenteel zeer actief, dus onzichtbaar ben je absoluut niet.  Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het jou niet ook toewens! Maar net als dat jij je een paar maanden van het forum teruggetrokken hebt, trekken wij ons meer van het wachtbankje terug en reageren wij alleen als wij daar behoefte aan hebben...

Liefs,

Conny

@ Neelke wat super fijn dat de echo goed was en dat de placenta idd aan de voorkant ligt zodat je daardoor jullie meisje minder voel!!

Een jongen en een meid wauw wat een rijkdom!!

Ik hoop dat ook dat je nu wat meer kan genieten......

@ Conny fijn dat je je draai weer een beetje gevonden heb het lijkt mij ook zeer zwaar hoor van het ene naar het andere land verhuizen terwijl je zwanger bent!!

Naar nu lekker genieten van je zwangerschap.

Leuk dat je via die curcus ook weer nieuwe meiden leert kennen zo wordt je kringetje steeds groter!!

Lekker geshopt dus hihi.

@ Jill Hahaha leuk hoe je honden reageren dat tovert toch wel een glimlach op je gezicht??

Ik denk dat ik ook dat gedraai niet zou willen hoor als het ooit zover is dan maar een keizersnee je moet er toch niet aan denken dat het daardoor toch fout gaat de kans dat ze goed draait is volgends mij ook erg klein!!

Ik heb idd geen clearblue test meer gedaan hoor daar klopt idd niks van!! Wel heb ik nog een gewone test gedaan en de 2de streep knalde er bijna vanaf!!!

Gister heb ik weer bloed laten prikken hcg waarde is nu 5450 flink omhoog dus hihi. Ik weet wel dat het niet zegt of alles goed is maar beter dan wanneer hij zakt toch?!

Verder nog veel last van mijn buik vooral als ik ga zitten het duurt dan even voor de bal (zo voelt het) een plekje heeft gevonden.... onderuit op de bank is het rustigst maar dan het opstaan... lijkt wel een oude vrouw...

Ook in en uit de auto stappen gaat niet echt soepel meer. Maar ja mijn buikje is al aardig aanwezig al zullen dat vast mijn darmen wel zijn... Herkennen jullie dat van een soort bal in je buik en daar zoveel last van hebben.

Verder denk ik dat die erge krampen van mijn darmen afkwamen gelukkig is het nu iets rustiger....

Mischien dat dat toch wel met de endometriose te maken heeft want die zit bij mij ook volop rond mijn darmen!!

Liefs xxx Esther

Hey Esther,

Je zult nog van alles gaan voelen. Die pijn in de buik is herkenbaar. Je moet niet vergeten dat je de nodige behandelingen hebt ondergaan..

Je lichaam is zich nu aan het klaarmaken voor je zwangerschap! En inderdaad, je darmen kunnen heel vreemd gaan reageren. Juist in hetbegin had ik deze klachten heel erg. Naarmate je verder bent zullen deze afnemen en zullen ze weer plaats gaan maken voor de volgende klachten... :-)

Zorg dat je voldoende drinkt en veel vezels eet. Ik  heb op een gegeven moment veel gedroogde pruimen (vd Lidll) gegeten. Hierdoor werd de ontlasting een stuk zachter en had ik niet meer zo, n , last van mijn darmen! Ze zijn echt heel lekker en een gezond tussendoortje.  Zitten verpakt in een soort kartonnen blikje met paarse deksel. Staan bij de chips etc...

Je hcg is goed gestegen. De hoogte maakt niet zo heel veel uit. Is bij iedereen anders. Als ie maar blijft stijgen. Maar daar moet jeje niet meer druk om maken.

Ik duim voor een mooie eerste echo!

X

Thanks Jill wat is het toch fijn dat jullie herkennen wat ik voel haha zal stil zijn straks zonder jullie op het bankje!!

Ga zo maar eens naar de Lidll die hebben we hier op het dorp al heb ik wel een stoelgang gelukkig moet soms wel 3 of 4 keer per dag!! Steek dat echt op de endo!!

Veel drinken doe ik nu wel merk dat ik dan wat minder last van mijn blaas heb.

Alvast bedankt voor het duimen!!! Nog 6 dagen.....

Liefs Esther

Goede morgen conny,

Ik heb geen foto laten maken van mijn buik. Ik ga zelf een gipsafdruk maken van mijn buik en stukje borst. Daarna ga ik de torso mozaïeken.  Ik heb deze week de spulletjes hiervoor in huis gehaald. Een stuk of 7 rollen gipsverband en een aantal tegeltjes etc.... zo heb ik wat te doen. :-)

Ik weet niet of het gaat lukken maar dat zien we wel. Ik hoop dat ik dit weekend nog de afdruk kan maken. Daar heb ik een handje hulp voor nodig van mijn man. Ik heb een leuk idee hoe ik hetga doen maar heb hier geen ervaring mee. Dus geen foto voor mij. Ik heb ook geen pretecho laten maken. Die 3 d foto's vind im toch wel eng.... hihihi

Knuffel x

Hi jill,

Ik heb nog niets gepland. Een 3 d echo vond ik niet meer zo interessant, aangezien ik alzo'n 10 echo foto's heb...de foto's van de buik twijfel ik nog over. Mijn zus en schoonzus zijn erg enthousiast...maar wat doe ik met de foto's? In mijn fotoboek en klaar...denk ik...mijn zus heeft ook een gipsafdruk van mijn neefje van 6, ze heeft er nog niets meegedaan, maar zegt het wel leuk te vinden...ik weet het niet... ::)

Knuffel,

Conny

Hi jill,

Hoever ben jij met de geboortekaartjes? Ik was net op zoek naar een mooie tekst en kwam toen op deze sites:

http://www.tekstgeboortekaart.nl/gedichtjesenversjes/langverwacht/

http://www.everyoneweb.be/presentation_tier/Index.aspx?WebID=geboortegedichtjes&BoomID=B1&KnooppuntID=K514&KnoopOpen=True&LG=

Ik heb meteen hard staan janken! Ik verbaas mij dat ik hier zo emotioneel over wordt...

Liefs,

Conny

Hey conny,

Ik bestel de geboortekaartjes bij www.geboortekaartjes.nl.

Ik heb een paar dagen geleden ook gezocht naar gedichtjes voor op het kaartjes

. Dit gaat het denk ik worden:

Hoe vruchteloos is het zoeken naar een zin

Die omschrijft wat wij nu voelen.

Woorden zeggen niet wat wij nu bedoelen,

Bij zoiets moois als dit begin!

Ik had ook:

We moesten heel lang op je wachten,

Maar bleven hopen, jaar na jaar.

Fantastisch om nu te kunnen zeggen, soms worden dromen waar!

Morgen duimen, liggingsecho! Ben erg nerveus! 

Maar ja, we zullen zien...

Hoi lieve meiden.

Hierbij even een verhaaltje over gisteravond.....

Zoals jullie weten heb ik al dagen erg veel buikpijn...... nu was mijn vriend gister de hele dag thuis en zag het nu dus goed aan. Hij had op een gegeven moment zoiets van Es ik vindt het wel erg raar hoor dat je zo veel pijn heb.... ja ik eigenlijk ook wel weet soms gewoon niet hoe ik moet gaan zitten of staan!!!!

Maar goed rond half 10 ging in naar bed niet dat ik veel slaap 2/3 uurtjes per nacht is veel.... ook in bed is het draaien en woelen en dan op een gegeven moment maar naar de bank met mijn dekbedje zodat ik soms wat kan rond lopen zonder mijn vriend wakker te maken.....

Op bed lag ik nog even met Missy (poes) te kroelen en toen ik me omdraaide om het licht uit te doen voelde ik heel veel vocht uit mijn vagina lopen..... shit wat is dit nu voorzichtig gaan staan ppppffff geen bloed maar wit/gelig slijm...

Ik naar de badkamer en ondertussen liep het dus echt over mijn benen naar beneden...

Mezelf schoon gemaakt maar voor ik een maandverbandje kon pakken kwamen het weer!!!!

Tranen over mijn wangen dit kan niet goed zijn....

Mijn vriend geroepen ondertussen mezelf weer schoon gemaakt en ja hoor weer dit keer kon ik een beetje opvangen....

Mijn vriend meteen kleed jezelf maar aan we gaan naar de HAP..... Wilde niet maar hij vertrouwde het helemaal niet dus ik moest!!!!

Gelukkig hoefde we niet lang te wachten en kwam de huisarts ons halen en nartuurlijk was zij zwanger auw!!!!

Ze stelde mij wel gerust en voelde aan de buitenkant van mijn buik die erg pijnlijk was ook ging ze vanbinnen even voelen op het moment dat ze dat wilde doen kwam er weer een golf slijm uit dus ja dat kon ze meteen zien.

Ook zei vondt het erg vreemd maar mijn baarmoedermond was nog dicht.

De gynaegoloog werdt gebeld en die kwam er meteen aan.

Ook hij eerst vragen stellen en toen moest er een echo gemaakt worden man wat was ik bang zeg....

Eerst keek hij naar de baarmoeder ja daar zit een rondje wat er alleen zit bij een zwangerschap....oke... PPFFF geen buitenbaarmoederlijk zwangerschap...

Toen ging hij mijn eierstokken bekijken oei dat ziet er niet zo goed uit. Er zitten 7a8 cystes van 5/8 cm in mijn eierstokken!!!!!

Hij vragen hoe de punctie was gegaan en hij zei dat het dus echt nog daar aan ligt en doordat alles nu aan het groeien is is het niet gek dat ik zoveel pijn heb!!!

Ook heeft hij nog een uitwendige echo gedaan en ook daarop was niks anders te zien dan die eierstokken. Daarna met de'' vrouwvriendelijke'' eendebek nog een paar uitstrijkjes gemaakt die hij meteen bekeek onder de microscoop gelukkig geen infectie! Bloed laten prikken en dat moet woensdag weer zodat hij het kan vergelijken. Maar volgends mij niks vreemds anders had hij dat wel gezegt.

Ik MOET nu dus 2 weken rust houden mag niet werken of veel thuis doen. Wel veel drinken 4 paracetamollen per dag innemen.

Niks voor mij maar het moet!! Deze pijn is ook niet normaal!!

Waar al dat slijm vandaan kwam is dus nog een raadsel??

Toen hij mijn eierstokken goed had bekeken riep hij mijn vriend er even bij (die zat achter het gordijn te wachten hij vindt het helemaal niks om mij zo te zien liggen hahah de held!!)

Weer ging hij naar het rondje in mijn baarmoeder kijk dit is het vruchtzakje...wauw.... en kijk het hartje klopt al zie je dat flikkeren daar "ja'' dat dat is het embryo.... slik...ook de hartslag gehoort jeetje wat was dat apart zeg...

Met 6 weken en 3 dagen het hartje gehoort en het zien kloppen!!!!

Nu hopen dat het embryootje sterk genoeg is om al die grote cystes om zich heen ver verslaan.

Donderdag naar het ivf ziekenhuis voor weer een echo.

Ik ben nu dus echt wel super bang dat het hierdoor mis gaat mijn borsten voelen vandaag ook ineens veel minder gevoelig aan en ook lijkt het of de aders die erop liepen minder zijn.

Ben dus eigenlijk helemaal niet blij en opgelucht dat we het hartje hebben gehoort zoooo stom vindt ik dat van mezelf!!!!

Het is een heeellllll verhaal geworden sorry daarvoor....

Liefs xxx Esther

Hoi

Esther,

Wat  schrikken zeg! Goed dat je toch gegaan bent! Ik kan me je ongerustheid heel goed voorstellen.

Die cystes had ik ook. Niet zo groot maar wel heel erg veel. Ik weet wat voor pijn het is. Ze zijn bij mij vanzelf weggegaan. Ik had geen slijm ofzo. Alleen maar pijn. Je moet proberen om je lichaam te vertrouwen. (Hoor wie het zegt..)

Het kan voor de rest geen kwaad. Naarmate je hcg gaat stijgen zullen die cystes verdwijnen. Dat ks mij altijd verteld en ook zo gegaan. Ik had dit ook bijde 2de punctie waarbij er destijd circa 30 follikels waren aangeprikt. Ook heel veel cystes aan overgehouden. Maar alles is nu verdwenen.

Ik weet niet of dit je gerust steld... maar jehebt het hartje gezien en gehoord!! je kleine ukkepuk merkt niks van die cystes. Helaas jij wel...

Veel drinken en paracetalmol.....

Een kruik wil ook nog wel eens helpen. Zorg goed voor jezelf en blijf gezond. Je lichaam gaat dit echt zelf oplossen!

Knuffel x

Hoi Jill

Ik ben mezelf idd rot geschrokken!!!!

Ik vondt wel dat ik erg veel pijn had maar had zoiets van tja zal er wel bij horen al had ik het in mijn omgeving met een zwangerschap niet meegemaakt maar die waren ook allemaal zonder ivf.....

Toen ik al die cystes zag schrok ik nog meer grote zwarte vlekken op het scherm ppff.

Hoop toch zoooo dat ze bij mij ook op die manier weggaan!! En dat het idd geen kwaad kan voor het embryo daar ben ik nog niet van overtuigt. Ook al hebben we het hartje gezien en gehoort......

Mischien dat dat vertrouwen donderdag komt bij de volgende echo.....

Liefs xxx Esther

Guest tanja1969

hey Esther,

jemig das was echt schrikken zeg, maar wat goed dat je al het hartje hebt gehoord en zien kloppen

das al hartstikke goed zeg

neem alsjeblieft je rust en doe het echt rustig aan

de ochtend voor de tp had ik 's morgens zo'n pijn en steken en ik dacht zo van zal er wel bij horen.

achteraf had ik direct moeten bellen, heb dus heel de ochtend met die steken en pijn gelopen, bleek

bij de tp dat mijn eierstokken door de cystes gedraaid waren omdat de cystes zo groot waren geworden.

ik werd direct opgenomen en moest ik volledig plat liggen en als de pijn zou aanhouden zou ik geopereerd

worden om ze met cystes te verwijderen, maar gelukkig werd het met savonds ietsjes beter.

en dit was echt geen pretje die pijn want ik was bijna mijn beide eierstokken kwijt geweest als ze volledig

gedraaid zouden zijn

wat ik wil zeggen doe het aub echt rustig aan want met zoveel grote cystes die jij nu hebt moet je voorkomen

dat je eierstokken door de zwaarte gaan draaien.

op zich kunnen de cystes wat Jill ook al zei geen kwaad voor je kleintje en zullen door rust en veel drinken

langzaam verdwijnen.

eigenlijk zijn cystes wel goed voor de embryo want ze zorgen ervoor dat je hcg hoog blijft en de kans op een

miskraam is aanzienlijk kleiner, dit hebben ze mij altijd gezegd

probeer gewoon wel te genieten, je hcg is hartstikke hoog, je hebt het hartje gezien en gehoord, en het komt

wel goed let maar op!!

liefs Tanja

Hi Esther,

Ik kan mij helemaal voorstellen dat je je rotgeschrokken bent! Maar goed dat je naar de artsen gestapt bent!

Belangrijk is dat de embryo ingenesteld is en zich verder goed ontwikkeld heeft, anders zou je geen hartslag zien! Daarnaast is je baarmoedermond dicht wat ook een goed teken is! Het slijm kan misschien van opengebarsten cysten zijn? De cysten zorgen er extra voor, zoals jill zei, dat je hcg hoog blijft en je dus goede kansen heb voor verdere ontwikkeling van de embryo. Ik had ook cysten, maar die waren maar 2 cm groot en deden ook pijn. Die waren zo rond de 10-12 weken uit zichzelf verdwenen. Wat je borsten betreft daar zou ik niet teveel over nadenken. Ik heb er zelf ook veel teveel (onzinnige) tijd aan besteed, want zo'n goede graadmeter zijn ze niet! Dat gaat namelijk heeeeeel langzaam!

Wat info over cysten, ik denk dat jij de derde heb van de functionele cysten:

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/168/cysten-eierstokken.html

Ik snap dat je nog volledig gestressed bent, maar het ziet er niet slecht uit! Hou zoals ze zeggen veel rust, lekker in bed of op de bank blijven liggen en je door je vriend laten verwennen! En heel veel drinken!

Het komt goed! ;)

Ik duim nog steeds voor je!!

Liefs, :love2:

Conny

P.s je hoeft je voor een lang verhaal niet te verontschuldigen hoor! In jouw situatie had ik ook zo'n lang verhaal geschreven! Is belangrijk om het even van je af te schrijven, op die manier kan je het gebeurde een beetje verwerken! ;)

Oooooohhhhhhh lieve lieve meiden!!!!!!

Wat heb ik toch super veel aan jullie!!!!!

Super bedankt voor jullie geruststellende woorden.

Ik doe het echt rustig aan en drink veel water...

Hoop dat de echo donderdag wat van mijn onzekerheid weg kan nemen.

Jullie zijn kanjers!!

Heel veel liefs dikke kussen voor jullie!!!!

Hoi allemaal,

Vandaag echo gehad. Kleine ukkepuk ligt nog altijd in stuit.  Ze hebben wat metingrn gedaan waarbij is gebleken dat het hoofdje iets onder de onderste groeicurve zit en een botje in het bovenbeentje. Grrrrr.... alle controles waren voorheen bij verloskundige goed. Maar dat was enkel gebaseerd ophet voelen, wegen etc...

Ik weet niet wat ik met deze jitslag moet. Dat kon de echoscopiste mij ook niet zeggen en de verloskundige was voorzichtig. Het exact meten was moeilijk en het kon komen door de stuitligging of ze heeft gewoon een klein kopje. Ze kon me niet vvertellenof er afwijkingen waren bij een klein hoofdje. Ze kon het zich nket voorstellen.... daar moest ik hetmee doen. Het buikje lag binnen de normen en ze kreeg genoeg voeding. Ook vruchtwater was voldoende aanwezig.

Vanwege de stuit mket ik donderdag as naar een gynaecoloog en deze zou een 2de echo maken om naar het hoofdjete kijken. Ze gaan me proberen over te halen om een draaing te proberen. Maar ik blijf volhouden dat ik dit niet wil. Tenzij de gynaecoloog met goede redenen komt.

De draaing zou dan volgende week moeten zijn. Ze gaf aan dat een meizersnede niet gewenst was vanwege een eventuele volgende zwangerschap. Nou, wij willen 1 kindje en die hele zwangerschap nog een keer meemaken wil ik niet!

Sommige zullen wel denken dat ik dit nu nog niet kan weten, maar ik weet het wel. 1 ukkepuk is voldoende. Ik word inmiddels 40 jaar!

Ik hoor zoveel verhalen over die metingen, word er gek van. De echoscopiste las mijn dossier en vertelde dat ik gewoon pch had in deze zwangerschap en dat ik toch een extreem voorbeeld was. Ik begon te huilen,  iet normaal. Ik was kwaad.... kwaad omdat ik weer een uitslaghad gekregen waar ik niks mee kan. Hoe moet ik deze uitslag nu zien? Het kan toch gewoon zo zijn dat ze een klein kopje heeft?

Grrrrrrrrr.... ben blij als alles voorbij is. Ik kan die stress niet meer aan..

Sorry dat ik zo negatief ben. Waarschijnlijk maak ik me druk om niets. Ik kan niet veel vinden op internet. Op forums wel... is nooit iets mis met kleine hoofdjes. Maar waarom schenken ze hier dan aandacht aan?

Om gek van te worden. K.. ziekenhuis.....

Bah!

Hoi jill

Gooi je agressie  er maar lekker uit  doet je misschien goed !

En dat je vragen heb is te begrijpen 

Een vriendin van me heeft  het ook mee gemaakt 

En het is niet fijn

Maar het is al bij al goed gekomen  ze heeft het laten draaien  ze was er ook echt op tegen  maar ze heeft het toch laten doen en ze heeft er geen spijt van gehad .

De keuze is aan je zelf  ik zelf zou ook niet weten wat ik zou moeten doen  .

En wat zeg je man ?

Heel veel sterkte er mee meid

Hoi

Is meer de uitslag vd de meting. Hoofdomtrek ect... ik kan hier niks mee. Kan van alles zijn. Iedereen zegt altijd positief blijven.... ik ook tegen anderen. De draaing maak ik me niet zo heel druk om. Sorry voor de typefouten. Ik heb bijna geen gevoel meer in mijn handen vh vocht.

Liefs x

Hey Jill, bah wat een tegenslag zo'n uitslag van de meting. ....en idd, wat moet je daar niu weer mee! Vreemd dat ook de verloskundige hier eigenlijk niets op te zeggen heeft..... Heb zelf geen ervaringen met groei-echo's, dat deden se drie jaar geleden niet zomaar, maar hoor tegenwoordig vaker dat het gedaan wordt en ook dat de resultaten daarvan weinig duidelijkheid bieden helaas. Ben even kwijt waarom je een echo moest laten maken, waren er twijfels of was het een standaad? En sat je zelf al zegt, kindje kan gewoon een klein hoofdje hebben. Heeft mijn zoontje ook altijd gehad bij alle metingen bij het consultatiebureau.  Daar zeiden se er eigenlijk niets van, is gewoon de bouw als het in de goede verhouding maar mee groeit en dat was altijd het geval!

Kan me enorm voorstellen dat je er door zit, waarom niet gewoon een zwangerschap zonder al die zorgen voor jullie!! Wanneer ben je ook alweeruuitgeteld?  Kop op meid, tot nu toe alle X orgen voor niets geweest en dat nu gewoon ook het geval. Wel blijven geloven!!

En ik hoop voor je dat je donderdag meer duidelijkheid krijgt over de uitslagen bij de gynacoloog, want het kan toch niet zo zijn dat ze metingen d oen maar je eigenlijk niets kunnen toelichten over de effecten daarvan!

En Esther, ook sl zo'n begrijpelijk stress verhaal! Pfff meid, leef met je mee! Inderdaad goed van jullie dat je naar de arts bent gegaan.  En al een kloppend hartje gezien! Wauw! Klinkt sterk hoor! Blijf daar in geloven!!  Hoop donderdag weer een positief bericht te lezen na je echo, t moet gewoon! Succes!

Vorige keer vertelde ik dat bij mij blijkt dat de placenta voor een groot deel aan de voorkant ligt waardoor ik de baby niet/nauwelijks voel......raar masr waar maar sinds ik de goede echo heb gehad voel ik haar echt dagelijks,  en flink ook! Zoo fijn, dit geeft rust en vertrouwen!

Hi jill,

Het kindje is er nu bijna, ik zou mij er maar niet al te grote zorgen maken. Mijn kindje heeft een te dikke buik en heeft lange armen en benen. Dikke buik zou komen van suikerziekte, maar ik ben twee keer getest en niets aan de hand. De buikomvang werd de twee weken ervoor ook bekeken, maar toen viel niks op. In mijn zwangerschapsklasje zijn er drie van de negen die lange armen en benen hebben en dat zijn over het algemeen bovengemiddeld grote ouders...ik probeer mij niet meer gek te laten maken. Eigenlijk heb ik als ik nu terug kijk een vrij normale goed verlopende zwangerschap. Ja, met hogere risico's maar die zijn allemaal niet ingetreden!

Met echoscopie is de ervaring van de echoscopisch heeeeel belangrijk en wat ik tot dusver in Nederland gezien heb, is maar amateuristisch en snel snel in vergelijking met de prof dr die ik in Duitsland had. Als de meting fout was, zegt het helemaal niets...en als het kindje een beetje in de verdrukking ligt, kan dat denk ik ook de oorzaak zijn, het hoofdje van het kindje is nu nog extreem flexibel...

Liefs,

Conny

Hey conny,

Die meting duurde een paar minuten. Ik had de cirkel om het hoofdje groter genomen. Ze pakte de binneste circel vh hoofdje. Ik weet dat die metingen nooit echt nauwkeurig zijn. Maar ze laten je weer naar huis gaan zonder echte uitslag of uitleg. Daar baal ik van. Ik dacht ook dat een gynaecoloog dit onderzoek zou doen. Omdat het toch zeker was dat ze in stuit zou liggen. Dus niet. Ze was verpleegkundige/echoscopiste.  Mijn man maakt zich niet druk. We kunnen er nu toch niets meer aan doen zegt ie. Was ik maar zo nuchter. Het is wat gezakt en probeer de draad weer op te pakken en er vanuit te gaan dat het goed komt. Maar wat zal ik blij zijn als het voorbij is. Een vriendin vertlede me dat na de geboordte de grote stress komt van het consultatiebureau.... we zullen zien. Hihihihi

Vandaag een dagje naar mijn ouders in duitsland nu het nog kan. Zal waarschijnlijk de laatste keer zijn voor de bevalling. Duitsland shoppen... shampo, douchel, wasmiddel etc... oh ja, en deo voor mijn man. Hihihihi

Liefs xxx

Jeetje Jill

Dat is even schrikken dat ze dat zo zeggen!!

Ik heb er totaal geen ervaring mee dus durf er geen uitspraak over te doen maar als er echt iets mis is hadden ze dat toch al eerder gezien?

Probeer je idd niet al te druk te maken (en dat zeg ik...hihi)

Volgends mij ligt het er idd maar net aan hoe het kindje ligt.

Geniet lekker in Duitsland even afleiding en gezellig naar je ouders!! Have fun!!

Nellke wat super dat je jullie meisje nu wel voel!!! Geniet er maar lekker van je heb lang genoeg in onzekerheid gezeten!!

Vanochtend weer in het ziekenhuis geweest bloedwaardes waren beter en dus iets gezakt tov zondag dus dat is goed. We was de ontstekingswaarde nog aan de hoge kant en had de arts het toch over overstimulatie van de ivfbehandeling. Nu ook urine in moeten leveren zodat ze dat op kweek kunnen zetten om te kijken of er in mijn blaas een bacterie zit.

Mijn blaas doet namelijk nog steeds pijn als ik moet plassen. Een ontsteking aan de urineleider is het niet.

Fijn dat ze alles zo goed nakijken!!

Ook weer een echo gehad en jaaaa het hartje klopte nog steeds mooi!!

De scan gaf wel aan 6 weken en 2 dagen terwijl morgen de punctie 5 weken geleden is en het dus 7 weken moet zijn....

Even afwachten hoe dat verder gaat dus.

Ook moet ik tot de 20 weken in het ziekenhuis onder controle blijven en tot de 12 weken iedere week een echo (vindt ik eigenkijk niet zo erg hoor)

Morgen naar Rotterdam voor een echo ben wel benieuwd hoe lang er bij hun wordt aangegeven. Hopelijk de laatste keer Rotterdam!!!!!

Liefs voor jullie allemaal!!

Esther

Hi meiden,

@ Neelke: Fijn dat je de kleine nu kunt voelen, dat stelt dat lekker gerust en dan kan je er misschien meer van genieten!

@ jill: probeer je man zijn raad op te volgen... ::) over het consultatiebureau had mijn zus ook nog een interessant verhaal...ze vertelde toen mijn nichtje klein was ooit eens dat ze niet si goed sliep en heeft daarna vier jaar vragen over moeten beantwoorden.... En hoe was het shoppen vandaag in Duitsland? Ik heb vandaag weihnachtsplaetzchen met mijn schoonzusje gebakken! Deze Duitse traditie houd ik in ere! ;D

@ Esther: fijn dat je wekelijks voor een echo mag! Dat stelt zo lekker gerust! En het hartje weer gehoord! Met zes weken valt er nog niet zoveel op de echo te zien. De grootte en het hartje zijn het belangrijkst. Dus ze zullen wel snel klaar zijn. Met 13 weken heb ik een echo dan 45 minuten gehad, waarbij ze alles gemeten hebben(hoofd, buik, tenen, vinger, ruggengraat, benen, armen, hartkleppen, hartslag, placenta bloed doorstroming, nieren, etc). Goed dat ze nog even verder onderzoek doen!

Liefs,

Conny