Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ben net uit het ziekenhuis. Heb me zorgen om niets gemaakt. Ukkepuk is inderdaad klein. Maar dit komt door plaatsgebrek. Ik heb een tussenschot in de baarmoeder waardoor ik maar 50% ruimte heb. Ik wist dit wel maar heb hier verder nooit bij stil gestaan. Ze zit lekker eigenwijs op haar hurkjes. Haar voetjes ergens in mijn bekken. Draaien was volgens de gyn geen enkele optie. Natuurlijk bevallen kon ik vergeten. Het wordt dus keizersnede. Volgende week een extra groei echo. Maar dat was meer bedoeld om te kijken wanneer de keizersnede gepland kon worden. Ik mocht niet naar de maten kijken. Was puur voor de gyn. Keizersnede zal ergen rond 15 november zijn. Na de echo van volgende week krijg ik meer info ovrr de keizersnede. Pfffffff..

Al met al viel het dus mee. Geen enge of nieuwe dingen te horen gekregen.

Liefs x

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hi jill,

Fijn dat het allemaal meegevallen is en er een logische verklaring is! Dan heb je nu nog zo'n drie weken. Dat gaat snel! Zien jij en je man tegen de keizersnede op? Wil en mag hij aanwezig zijn? Heb je er al over nagedacht of je nog iemand erbij wil hebben? Zegmaar voor na de geboorte als je man misschien met de ukkepuk meegaat en jij achter blijft in de operatiezaal tot ze alles weer gehecht hebben enzo?

Liefs,

Conny

Hoi conny,

In het ziekenuis hier mag mijn man erbij zijn. Ukkepuk mag gelijk op mijn buik. Onderzoeken doen ze pas later. Tijdens het hechten ze ligt ze op mijn buik. Als ik naar de kamer gebracht wordt, dan komt de kinderarts. Ook hier mag ik bij zijn. Dat is sinds kort zo. Kind en moeder worden indien mogelijk niet gescheiden dus dat is fijn. Verder wil ik niemand erbij hebben. En als ik even alleen ben dan is dat maar zo. Dan kan ik me een beetje optutten, andere pyjama aan etc... ik zie niet op tegen de keizersnede. Wel de ruggeprik. Heb altijd volledige narcose gehad. Maar daar hebben we het nog niet over gehad. Dat hoor ik volgende week wel. Geen idee of een ruggeprik vervelend is. Maar dat zien we dan wel....

X

Ohhh Jill wat een super goed nieuws!! PPfff pak van je hart!!

Het komt nu steeds dichterbij binnen een paar weken is jullie meisje er!!

Joepie!!

Fijn dat ze ook niet over toch draaien begonnen.

Ben echt blij voor je!!

Conny Het ging mij niet over de duur van de echo. Daar zijn ze nu zo klaar mee er valt nog niet veel te zien hihi.

Maar over hoe lang ik zwanger ben gister gaf de echo 6 weken en 2 dagen aan terwijl ik vandaag toch echt 7 weken moet zijn.

De echo van vandaag was ook weer goed en gaf 6 weken en 5 dagen aan. Het is maar een paar dagen maar toch een verschil. Zal wel aan het ziekenhuis liggen.

Gelukkig nu niet meer naar Rotterdam maar naar het ziekenhuis hier in de buurt wel zo fijn!!

Woensdag de volgende echo....blijft spannend!!

Liefs Esther

Hey esther,

Maak je daar maar niet druk om. Dat is zo'n onzin die dagentelling bij de echo. Je zit er soms wel 2 of 3 weken naast. Het kruisje hoeft maar 1mm of minder fout te staan en je krijgt een hele andere telling. Het is een indicatie meid... bij mij zat er meer dan 2 weken verschil in. De echoscopiste vroeg mezelfs of ik zeker wist dat ik 35weken zwanger was. Grrrrrr

Het is gebaseerd op gemiddelden. Ook zoiets...

Dus als je een groot kind krijgt is dat heel afwijkend en andersom ook. Kijk niet te veel naar die telling.....

:love2:

Hi Esther,

Daar kan ik mij ook bij jill aansluiten. Mijn uitgerekende datum is de meest krappe datum mogelijk (uitgaande van 28 dagen na de start van mijn cyclus, met punctie op dag 16 en tp op dag 19) Ander artsen zouden er tot vier dagen bij tellen. Alleen wij hebben een groot kindje en dus loopt het iedere keer netjes in de pas met de krappe berekening, waar ik mij dus iedere keer over verbaas...vandaag gelezen dat de meeste vrouwen die overtijd zijn, overtijd zijn door een verkeerde berekening...

Bekijk het maar zo: je kindje is weer gegroeid, dat is een goed teken! Op naar de volgende echo! ;D

Liefs,

Conny

Hey meiden.

Ik maak me niet al te druk over die dagen hoor de punctie was 19 september dus dat is de eisprongdag en dan plus die 2 weken die je kado krijg. Met ivf weet je nartuurlijk precies hoe of wat.

Gelukkig krijg ik steeds minder buikpijn!

Nog wel 1 keer per dag flink wat slijmverlies het is roze/bruinig met een paar hele kleine bloedsliertjes hebben jullie een idee wat dat nu kan zijn?? (sorry is niet zo smakelijk....)

Het ziekenhuis zegt dat ik mezelf er niet druk om moet maken maar ja das makkelijk gezegt!!

Zou het mischien van de cystes kunnen komen dat die open gaan ofzo??

Dus ja ik loop nu nog iedere dag met maandverband rond hahahaha.

Hoe gaat het met jullie??

Super fijn weekend!!!!

Liefs xxx Esther

Hi Esther,

Wat die bloedsliertjes betreft heb ik geen idee. Wat maandverband betreft heb ik nog wel een paar verhalen! ;D ik heb de bolletjes tot en met week 12 moeten nemen en dus had ik ook steeds maandverband om het allemaal nog een beetje schoon te houden. Later ben ik incontinent geworden door de zwangerschap en nu loop ik dus ook weer dagelijks met maandverband rond.... ::) straks na de geboorte loop je ook nog een week of 6 met maandverband rond. Dus wen er maar aan... ;)

Mijn buik voelt nu erg groot en zit in de weg. Ik heb moeite om mijn veters te strikken maar het gaat nog. De kleine is vandaag overal in mijn buik aan het spelen en wordt groter en sterker en het wordt voor mij dus ook gevoeliger....ik mag niet klagen van mijn man, want dan krijg ik de vraag: ben je dan niet blij dat je zwanger bent? Natuurlijk ben ik heel blij, maar het geeft wel veel ongemakken  ::) (moe, snel harde buik als ik iets harder loop, afstanden zijn niet meer af te leggen, soms het gevoel dat er een baksteen onderin mij buik zit, incontinentie, tig keer naar de wc, niet goed meer kunnen bukken, slecht slapen. Etc) de ongemakken begrijpt hij niet zo...vor zijn gevoel heb ik op dit moment een luizenleven! ::)

gisteren nog bij de gyn geweest. Ook de tweede suikertest was negatief, dus mijn kindje is gewoon groot en heeft een dikker buikje en lange armen en benen...ook bij de oogarts geweest en er is dus helemaal niets aan de hand, dus geen complicatie van de zwangerschap, de Duitse arts had een verkeerde diagnose vastgesteld...

Ik denk dat wij eindelijk het erover eens zijn hoe de kleine gaat heten! Dus ik oefen nu in het praten tegen mijn buik! ;D ken je dit, jill?

Groetjes,

Conny

Hoihoi

Ik voel me op het moment een opgeblazen olifant. Ik hou echt veel vocht vast. Is echt niet leuk. Mijn ha den doen zo'n pijn en tintelen heel erg. Aarappels schillen etc lukt niet meer. Ik laat alles uit mijn handen vallen.

Mijn gezicht begint nu ook op te zwellen en heb gigantische wallen onder mijn ogen. Slapen.... wat is dat? Het is zo warm! Ik kan mijn veters inmiddels niet meer strikken en draag mijn favoriete teenslippers van birkenstock. Zooooo sexy...

Bijna alle kleding is nu te klein, dus loop in een super sexy joggingpak van mijn vader.... xxl ofzo...

Mijn vader is 2.10 groot en anderhalve meter breed.. hihihi

Heb veel last van ukkepuk. Ze ligt ongemakkelijk. Helemaal rechts. Links ks nog alle ruimte maar daar zit het tussenschotje en ze kan daar niet omheen. Af en toe met haar armpjes lf beentjes zit ze daar wel eens te porren. Ze is nu wat rustiger in mijn buik. Soms best eng. Maar schijnt op het eind normaal te zijn. Soms ligt ze op haar zij en heb ik uktstulpingen aan de buitenkant vd schouder. Zo gek om te zien!

Mijn conditie is nul op het moment. Als ik de tuin in loop dan ben ik buiten adem. Is wel 80 meter... hihihi

Traplopen is helemaal spannend.  Dan moet ik ffe gaan zitten. (Zal de leeftijd wel zijn...)

Wat is zwanger zijn leuk....... ;-)

En dan die opmerkingen van iedereen. Geniet maar lekker van je verlof en doe het rustig aan... pfff... genieten......

Mijn man doet er ook nuchter over. Beetje hetzelfde als bij jullie conny.... mannen.....

Esther@dat bloedverlies kan vanuit je baarmoedermond komen. Die is heel erg doorbloed op het moment. Het verdwijnt vanzelf. Een adertje gesprongen ofzo. Niet druk maken....;-)

Conny@wij spreken de naam van ukkepuk niet uit. Ook als we alleen zijn niet. Ik heb me laatst versproken toen mijn ouders op bezoek waren. Mijn moeder weet de naam van ukkepuk dus al. Maar mijn man weet dit niet. Mijn moeder deed namelijk alsof ze het niet gehoord had. Dus wel...... hij is goedgekeurd door mijn moeder, de naam. Hihihihi

Knuffels xxx

Hi jill,

Wat heb ik gelachen om je bericht!  ;D Erg herkenbaar.  ::) Als ik te actief geweest ben ( 's avonds laat in bed vanwege vriendenbezoek of uiteten) dan ben ik de volgende dag opgezwollen. Dikke handen en voeten... Maar dan neem ik een dagje rust en verdwijnt het grootste gedeelte weer. Gelukkig!

Onze familie weet de naam nog niet en we vertellen het ook niet, maar de oefening is wel aardig, omdat daardoor twee vorige namen al kwamen te vervallen... Bevielen mij toch niet in het dagelijks gebruik...de familie weet al wel wat het wordt, vrienden niet.

Liefs,

Conny

Hey conny,

Ben maar blij dat je er niet zo last van hebt! Maar ik klaag niet.... ;-)

Vandaag hetwiegje ophalen bij schoonouders. Is een familie stuk. Is nu klaar en opnieuw bekleed. Zelfs mijn man heeft hier nog in gelegen. Deze komt op onze slaapkamer te staan. Zodat ik ukkepuk goed in de gaten kan houden... kennelijk komt dat de borstvoeding ten goede. Indien mogelijk wil ik het toch gaan combineren. Borstvoeding en kolven. Gewoon omdat ik mijn man ook een keer de fles wil laten geven. En dat ie nietaltijd alleen peopluiers hoeft te verschonen... ;-)

X

Hi jill,

De kleine slaapt bij ons in de kamer direct naast de onze. Wij hebben alleen een ledikant.

Deze week zijn we een paar daagjes samen weg in Nederland. Nog even er samen tussenuit voordat de kleine er is! Niet dat we zo heel veel kunnen doen, aangezien ik steeds immobieler wordt en minder energie heb, maar toch fijn om even weg te zijn, aangezien dit onze eerste echte vakantie samen is dit jaar...

Wel gaan mijn ziekenhuistas en Mijn medische papieren voor de zekerheid mee... ::)

Kom jij momenteel ook zoveel aan? Ik ben nu zo'n 16 kilo aangekomen.... ::)

Liefs,

Conny

Goede morgen...

Ja, ik kom nu ook veel aan. Ben 17 kilo aangekomen in totaal komt denk vh vocht. En ik hoop dat ukkepuk nog een groeispurt maakt...

Om mijn gewicht maak ik me niet meer druk. Ik weeg me nu ook niet meer elke dag. Volgens vk is het gewicht goed in verhouding.

Lekker dat jullie saampjes nog paar dagen weggaan. Zit er bij ons niet in. Mijn man heeft in totaal nog maar 6 verlofdagen. En die heeft ie nodig als ik weer ontslagen ga worden uit het ziekenhuis. Vooral met keizersnede ben ik toch afhankelijk van hem.

Het wiegje staat inmiddels op de slaapkamer. Echt heel erg mooi geworden. Beetje kitsch en een beetje fout, maar met heel veel liefde gemaakt. Het ledikantje staat gewoon op de babykamer. Mijn schoonmoeder heeft zelfs de lakentjes etc zelf gemaakt , met van die frutseltjes eraan. Hihihihi

een lange week voor de boeg... donderdag pas die groeiecho in het ziekenhuis. Ik heb even die aanvraag bekeken. Staat op dat deze bedoelt is voor nogmaals de ligging te beoordelen en om het geboortegewicht in te schatten. Vrijdag definitieve datum prikken voor de keizersnede en om afspraken te maken. Spannend allemaal. Heb jij al een keer een ruggeprik gehad? Ben er poepnerveus om... een narcose vind ik normaal niet erg en heb er totaal geen last van. Maar ruggeprik? Tja.....

Woensdag met mijn buurvrouw gezellig naar de markt. Verse groente en fruit kopen. En natuurlijk een lekker stukje vis eten. (Gebakken vis.... :-)

Bakje doen en gezellig bijkletsen. Voor de rest zien we wel hoe het loopt. Ik verwacht dat mijn ouders in het weekend weer komen. Mijn moeder wilde de badkamer een grote poetsbeurt geven. Die is nu eindelijk helemaal klaar en ingericht. Want de badkamer poetsen lukt me echt niet meer.

Heel veel liefs..... xxx

Hi jill,

Ja, ik was er weer vroeg bij vanmorgen! ;D

Mijn man heeft de laatste twee weken van december nog vrij, dus afhankelijk wanneer de kleine komt, komt het perfect uit of moet ik nog een paar dagen overbruggen tussen de kraamzorg en dat mijn man vrij is.

Leuk dat je schoonmoeder daar zo mee bezig is geweest! Maakt het wel heel speciaal!

Ik heb over twee weken ook mijn groeiecho. Als het kindje zo blijft groeien zegmaar, dan kan het zijn dat ik eerder ingeleid wordt. Wat ik liever heb, dan een keizersnee. Spannend de definitieve datum voor de keizersnee! Ik heb geen ervaring met de ruggeprik, maar bijwerking daarvan kan zijn koorts voor jou of je kindje. Dus houdt dat goed in de gaten! Ik zou ook nerveus zijn voor de ruggeprik, is helaas niet zonder risico...Narcose vind ik ook geen probleem en heb daar ook geen last van, maar had dan mis je de geboorte van je ukkepuk... ::)

Grappig dat je moeder speciaal uit Duitsland komt om te poetsen! Doet mij. Denken aan onze ouders, die we altijd in de tuin aan het werk zetten Duitsland. De buurman zei dan altijd: ze nodigen hun ouders uit om de tuin op te laten knappen! ;D

Vandaag ben ik met een vriendin gezellig koffie wezen drinken. Ik was speciaal vanwege de storm met de fiets en niet met de auto gegaan, omdat ik bang was dat er een boom of grote tak op zou vallen. Kwamen we uit het cafeetje liggen er daar twee bomen over de weg en waren er drie auto's goed ( tot Total lost denk ik,) beschadigd....was ik even blij dat ik was wezen fietsen, anders was de kans vrij groot, dat mijn auto er ook zo uitgezien had.... ::)

Liefs,

Conny

Hey conny,

Dan heb je geluk gehad! Hier valt de storm mee. Ik ben vannochtend vroeg snel wat boodschapjes wezen doen en wat duplo gekocht voor mijn neefje. Albast voor de kerst...

Verder heb ik net een grote pan groentesoep gekookt en verder niets gedaan. Zit gewoon niet meer in. Morgen is weer een dag.

As woensdag komt op ned 1 een heel programma (21.25 uur) over bevallen dmv keizersnede. Denk dat ik dat ga kijken. Ze laten de hele operatie zien en uitleg over bevallen etc. Ben benieuwd.

Ik wil vrijdag wel de voor en nadelen bespreken met de gynaecoloog over ruggeprik en narcose. Ik ben echt geen voorstander van ruggeprik maar kan me voorstellen dat het nu iets anders is. Ik weet niet wat in mijn geval wijsheid is. De stress en de ligging van Ukkepuk... ik hoor het vrijdag wel.

Maar als de kleine van jou ook zo groot is maak je dan ook niet kans op een keizersnede? Lijkt me niet prettig om te bevallen van zo'n grote baby.... auw..... ;-)

Wie weet..... worden we gelijk mama... hihihihi

Af en toe heb ik het idee dat ze eerder komt. Ze is flink onrustig in mijn buik. En heb vandaag kennis kunnen maken met harde buiken. Stond bij de jumbo en moest me bukken. Auw!

Verder ben ik zelf ook onrustig. Mijn borsten zijn in een paar dagen tijd enorm gegroeid en doen flink pijn. Het zal toch geen voor teken zijn?

En moe! Niet normaal. Mijn benen voelen heel erg zwaar en ik vind gewoon geen rust. Mijn hond had dit ook voordat ze bevallen moest. Die liep de hele dag onrustig in huis rond. Nou ik heb dit nu ook.. hihihihi

Groetjes

Hi jill,

Dat programma van woensdag neem ik op, ben ook benieuwd over hoe en wat. Een beetje voorbereiding kan geen kwaad...

Ik heb mijn arts aangegeven dat ik liever ingeleid wordt dan dat ik een keizersnee krijg, mocht de kleine groot zijn, dus dat bekijken ze de komend weken. Maar van een kind van 8 pond kan je ook gewoon bevallen. Dus ik zit nu op een voorbereidingscursus en train mijn bekkenspieren.

Harde buiken heb ik al regelmatig gehad. Mijn trainster/ fysiotherapeut zegt dat ik dan mijn buik moet inhouden en je navel zegmaar optrekken, dan wordt het minder. En dat je in het algemeen je buik niet teveel moet laten hangen. Een buikwand kan ook helpen ter ondersteuning.

Mijn kleine is ook zeer actief in mijn buik. Mijn borsten zijn weer gevoeliger geworden, maar ze groeien geloof ik niet echt...als je twijfelt of ze eerder komt, zou ik gewoon de vk of arts bellen. Beter een keer teveel dan te weinig!

Maar je kan ook bijvoorbeeld oefenweeen, samentrekkingen van de baarmoeder, krijgen. Dat betekent echter niet dat je moet bevallen. De eerste weken thuis was ik ook erg moe, omdat ik daarvoor teveel gedaan heb. Nu ben ik ook wel moe, maar anders.

Groetjes,

Conny

Hoihoi

Mijn buik hangt sowieso.  Omdat ukkepuk helemaal onderin ligt. Af en toe gaat ze staan. Mijn blaas is dan het opstapje. Ik ben blij dat ik niet al te veel krampen etc gehad heb. Wel ben ik nu regelmatig misselijk. En eet ik veel meer. De melk is bijna niet aan te slepen. 2 liter per dag.

Mijn bloed en urine controleren ze nu bij iedere controle. Tot nu toe was het goed. Mijn bloeddruk ligt gestegen. Echter dit kwam telkens door de uitslag van die metingen etc... dan stijgtmijn bloeddruk gewoon. Maar heb geen eiwitten in mijn urine.

Respect hoor dat je je laat inleiden.. 8 pond.. gaat ukkepuk niet redden vrees ik.

Hihihi..

X

Ik breek effe in voor een berichtje aan jill..ik heb lang niet geschreven.ben wel af en toe aan het lezen..ik heb een stuitbevalling gedaan.onze meid lag met de benen omhoog en de billen in het bekken. .achteraf een te korte navelstreng gehad door een trage schildklier waardoor de draaipoging is mislukt..in ieder geval. Jill bij mij braken de vliezen op de 38 weken...zo mijn inbraakberichtje is weer klaar.haha.veel succes aan alle dames met de komende bevallingen..

Groetjes pietje..

O ja.een wiegje naast je bed is ideaal met de borstvoeding. .er is een forum waar je terecht kan met al je bv vragen..ook een andere curve meting..volgens andere waarden dan een flesgevoede babygroei... (tip)

Lieve Jill en Conny

De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze toch dat gelt dan zeker voor jullie....

Nog even en jullie kindjes zijn er joepie!!!!

Ik heb morgen weer een echo zou dan 7 weken en 6 dagen zijn spannend weer!!!

Liefs Esther

Vandaag weer een echo gehad en alles zag er super uit!!

Mooie krachtige hartslag het embryo is nu 14,9mm en precies 7 weken en 6 dagen.

Mijn moeder was mee dit keer omdat mijn vriend smiddags gewoon echt niet kan... Maar dat gezicht van mijn mama oohhh wat mooi (bijzonder moeder/dochter moment...)

Volgende week donderdag intake bij de verloskundige in het ziekenhuis en dan vrijdagochtend weer een echo dan kan mij vriend wel mee!!

Maar wel iets langer wachten....

Jill heel veel succes morgen spannend hoop dat jullie dan weten wanneer jullie meisje gaat komen!!!

Conny hoe gaat het met jouw??

Liefs xxx Esther

Hi Esther,

Fijn dat alles goed gaat, weer een stap in de richting van een gezond kindje!

Ik ben momenteel met mijn man een paar daagjes op vakantie in Nederland en ben dus minder online...

Maar alles gaat goed, momenteel geen complicaties! :-)

Liefs, conny

Hoi allemaal!

Vandaag groeiecho gehad. Onze ukkepuk weegt nu ongeveer 4.5 pond. Was klein maar fijn. Ik moest me niet gek laten maken. Niks schokkends.Is nu eenmaal met stuitligging dat gewicht iets minder is. Pff. OOpluchtig. Ik ging met goed gevoel een keer weg! Morgen evaluatie bij de gynaecoloog en afspraken maken over datum vd keizersnede. Het geboortegewicht zal over 2 weken circa 6 pond zijn. Dus ik denk dat ze wachten tot ik 39 weken ben. Dus over een dag of 16.... maar dat hoor ik morgen.

Tot morgen..... x

Hoihoi

Op 21 november zal onze kleine Ukkepuk gehaald worden dmv , keizersnede. Een paar dagen later dan ik verwacht had. Maar ik had een voorkeur voor een gynaecoloog.  Die doet nu ook de operatie. Ik moet nu wel om de 5 dagen op controle. Mijn bloeddruk is aan de hoge kant nu en ze willen dit scherp in de gaten gaan houden. Moet veel rusten en mocht Ukkepuk toch zelf komen dan moet ik gelijk de verloskamer bellen en naar het ziekenhuis gaan.

Vreemd als je de datum al weet hihihihi.

De laadste loodjes. Ik moet zeggen dat het nu zwaar aan het worden is. Maar ja, voor een heel goed doel!

Liefs allemaal.

X