Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Kan wel!

Doe je via mijnalbum.nl, kijk maar of t lukt.

Ik heb 25 april twintig weken echo! Dus allebei die dag een mijlpaal.

Hi meiden,

Ik heb het aangedurfd! Ik heb mijn eerste positiekleding voor mijn werk gekocht! Ik wilde in ieder geval een broek hebben, zodat ik geen buikpijn heb op kantoor!  8) ook twee bijpassende t-shirts en een nieuwe bh. Ik heb normaal cup c( laatste tijd, vroeger ook wel b) kwam tot de schokkende ontdekking dat zelfs cup d van hetzelfde merk al vol was!  :oDus maar een cup e gekocht, dan kan ik daarin nog groeien! ::) ook al heb ik niet het gevoel dat ze nou zou extreem gegroeid zijn... ???

En ik wilde het nu al doen, omdat ze hier bijna geen positiekleding hebben.... ::)en we al over 8 weken alle spullen naar Nederland gaan verhuizen!! :) ik wilde dus niet kort daarvoor ik pure paniek nog moeten shoppen! ;D

Hoi conny

jij durft zeg! Mijn buik begint ook op te zetten. Ik durf het nog niet... Heb een beetje gezocht op internet naar kleine embryos.. Maar er zijn veel verschillende meningen over! Een hoop goede maar ook slechte. Maar ik hoop stiekem toch dat de meting niet optimaal geweest is. Ik denk dat ik pas kan genieten als ik de 10 weken echo gehad heb!

Zucht.....

Hi jill,

Ik heb gewoon een goed gevoel en probeer niet teveel erbij stil te staan wat er allemaal fout kan gaan. Ik eet gezond, drink helemaal geen cafeïne of theïne, doe het rustiger aan, luister zoveel mogelijk naar mijn lichaam en hoop het beste ervan! Ook de arts en de assistenten waren erg positief wat mij ook vertrouwen geeft. ( en ik heb na de eerste echo gezegd dat dit een tweeling wordt en de brusje(s) ook uit deze behandeling komen, wat nog steeds kan!)  ;D

En ik heb dagelijks een paar keer zo'n ongesteldheidsgevoel, wat volgens mijn arts betekent dat mijn baarmoeder groeit en mijn borsten worden langzaam gevoeliger, ik ben moe en moet vaak naar de wc. Dus alle goede signalen zijn er! 8)

Wat betreft de grootte van de embryo zie ik veel uiteenlopende meningen. De ene Emmy ontwikkelt zich sneller dan de andere en echt precies meten kunnen ze het nog niet...zolang je dagelijks  dezelfde "klachten" hebt, zou ik mij niet teveel zorgen maken. Je kan het toch niet beïnvloeden... ;)

Even een update!

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Linda (24 maart)

Conny (test 3 april)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien!

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien!

Volgende echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april)

Jill (9 weken en drie dagen, 25 april)

Eerste hartslag gehoord 12-13 weken:

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

SuzyQ: 25 april

Uitgerekend op: :baby1:

Jill: 26 november

Conny: 9 december

Hey conny..

Je moet inderdaad doen wat je goed lijkt! Van dat ongi gevoel wist ik niet. Dat heb ik namelijk ook! En moe ben ik echt heel erg! Ben ook eerder gestopt met werken. Om 15.00 uur vielen mijn ogen dicht. Lig alweer in bedje.. met een cola waterijsje...

Doei  :love2:

Hi jill,

Ik ben ook heel erg moe. mijn moeder heeft al meer dan tien jaar een burnout en zij voelde zich fitter dan ik en kon beter tillen! nou, dat is wel een hele nieuwe ervaring! We lopen nu in hetzelfde tempo! ;D

Vandaag is volgens mij mijn misselijkheid begonnen. Mijn maag is de heledag al van slag. De laatste week had ik al zo'n enorme honger, maar zat na het eten weer heel vol waardoor mijn buik dan op springen staat. Ik geloof dat ik nu vaker per dag kleine porties moet gaan eten... ::)

Conny, wanneer weet je of het er twee zijn?

Stoer dat je al wat positiekleding hebt gekocht! En wat een geschenk he, dat je dat überhaupt nu kan kopen!

Ik ben nu ruim 18 weken, maar nog steeds ontzettend moe. Misschien nog wel meer dan in het begin! De combinatie van zwanger zijn met twee kleine kinderen, enorme drukte op het werk en thuis extra veel moeten doen vanwege werk man, breekt me wel op. En dat terwijl ik nog niet eens op de helft ben!

Ik lig nu dus ook al in bed, al vanaf half negen..Maar was gewoon misselijk van vermoeidheid, dus dan houdt het op!

Hey conny...

Mijn gyn vertelde dat zij altijd verse gember in huis had en hier thee van trok. Dit zou goed helpen tegen misselijkheid. Ik ben in de avond misselijk maar hoef niet over te geven. Mijn eetlust is weg. Terwijl ik altijd van eten hield.  ;D  nu kleine porties..

Ikmheb me wel getracteerd op kfc. Daar had ik uit het niets enorme trek in. Dus heb hier maar aan toe gegeven.. verder valt het me op dat ik het s nachts zo warm heb! Heb dan een echte rode toeter... terwijl ik overdag momenten heb dat ik het ijs koud heb. Dus allemaal " goede" kwaaltjes. Dus ik blijf positief. Vandaag wederom eerder naar huis. Ik  viel gewoon in slaap op het werk. :-)

Groetjes

Hi meiden,

Ik heb de laatste week onwijze honger! Maar ik probeer toch gezond te eten! ;D vandaag maar een hel klein beetje misselijk geweest, dat gebeurd eigenlijk net voordatdie enorme honger komt! ;D verder moet ik ongelofelijk vaak naar de wc, maar ja vanwege de medicijnen die ik nog heb moet ik ook 3 liter per dag drinken!

@ suzyQ: op dit moment ziet het er naar uit dat het er een is, maar zeker weten doen ze het niet. Ik weet niet wanneer we daar definitief een uitslag over krijgen. Tot die tijd spreek ik vrolijk in meervoud over ze! ;D mijn man heeft het iedere keer over een hij!  ;D

Het klinkt alsof je het erg druk heb. Hoe vaak is je man van huis? Kan je niet een beetje ondersteuning ergens regelen? Bij familie of een schoonmaakster?

Doordat ik nu zwanger eb, zijn onze plannen weer veranderd. Mijn man gaat vanaf 1 juli in Nederland werken. De verhuizing staat nog steeds op half juni, maar mijn tijd hier is weer verlengd met een maand, Zodat ik nog met zwangerschapsverlof kan. Vanaf 1 juli woon ik hier waarschijnlijk in een niet in gebruik Zijnd hotel, wat op dat moment dan langzaam omgebouwd en gerenoveerd wordt. Dat zijn zo'n 10-11 weken in mijn eentje hier met mijn koffer zeg maar. Mijn man komt dan waarschijnlijk 1x in de twee weken een weekend langs. Enerzijds vind ik het wel leuk om deze Zomer  nog hier te zijn, anderszins zijn de omstandigheden niet bepaald ideaal... ::) natuurlijk ken ik hier wel genoeg mensen, maar het wordt denk ik toch wel wat eenzamer en ik weet nog niet of ik internet heb!

Hey suzy en conny

Wat een geregel bij jullie! Spannend allemaal!

Conny: in duitsland is het wel goed geregeld met  verlof en  kindergeld. Ik heb zelf ook  bijn a 15 jaar in dl gewoont. Ik geloof ook kinderopvang ed... mijn ouders wonen nog altijd in duitsland. Ik dacht al dat ik het nu "moeilijk" heb. Ik heb op het moment geen badkamer.... hihihi. Wassen in de keuken. gelukkig  ga ik  3x per week zwemmen zodat ik me erna kan douchen..  als ik naar het toilet moet dan moet ik achter in de loods. S nachts neem ik maar een maatbeker  mee naar boven.... gek gezicht hoor... piesen in de toekomstige babykamer in een maatbeker...  :o

Maar ik krijg er een hele mooie badkamer voor terug met ligbad!

Hoe voelen jullie je?

Knuffel

Hi jill,

Ja, heel veel geregel en gedoe! Maar ja dan kan ik ook zeg maar zo'n 15 maanden met (enigszins) betaald verlof! ;D

Geen badkamer?? Voor hoe lang? Lijkt mij erg onprettig en vooral die toilet, aangezien ik nu onwijs vaak naar het toilet moet en als ik het probeer uit te stellen krijg ik zo'n pijn dat ik wel naar het toilet ren. Vandaag ook enorme darmkrampen gehad,dat ik uit mijn gesprek weggelopen ben....een bezoekje aan het toilet hielp, dus alles is ok.

Ik voel mij voor de rest prima. Nog steeds hetzelfde verhaal: moe, gevoelige borsten, vaak naar het toilet, ongi gevoel wordt minder, cystes zijn er volgens mij nog en af en toe een lichte misselijkheid.

Vandaag heb ik mijn normale gynaecoloog gebeld en op 30 april moet ik voor het eerst weer bij haar langs. As vrijdag ben ik denk ik dan voor de laatste keer in het kinderwenscentrum wat ik enigszins wel jammer vind. het team daar heeft mij zo goed en vriendelijk de laatste negen maanden behandeld, dat ik toch een persoonlijke band met een aantal van hen heb gekregen! Ben anderzijds benieuwd naar mijn normale gynaecoloog, ik heb haar de laatste keer in november gezien tijdens mijn jaarlijkse preventieve kankeronderzoek en toen hebben we uitgebreid over mijn behandeling gesproken. Ze zal wel verbaasd zijn! ;D

Even een update!

Zwanger:

Jill (test 24 maart)

Linda (24 maart)

Conny (test 3 april)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien!

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien!

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april)

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april)

Uitgerekend op:

Conny: 9 december

Hey conny

badkamer duurt nog wel een paar weken. Mijn man doet alles zelf. Maar nu begint hij met het tegelwerk. Ach ja. Vervelend is toilet. Ik moet 2x per nacht eruit. Dan maar in een maatbeker. Ik heb precies dezelfde klachten als jij. Ze hadden op de echo een aantal cystes ontdekt. Die zijn nog vd punctie. De volgelopen lege eiershokken zijn nog norm gezwollen.  kon geen kwaad. Doet wel zeer! Verder heb ik het idee dat mijn buik aan het groeien is. Flinke bobbel. Goed zichtbaar in mujn badpak. Normaal redelijk strakke buik. Zo trots!

Slaap lekker allemaal.

:love2:

He, had gisteravond nog wat geschreven, maar zal het in de consternatie wel niet goed verzonden hebben. Manlief zat gisteravond op de spoedeisende hulp met oudste zoon, longontsteking. Ze wilden 'm eigenlijk daar houden, maar mocht gelukkig toch naar huis. Wel weer een zware nacht achter de rug, maar hopelijk gaat t snel beter. Vind het pittig hoor, zwanger zijn met een zieke in huis!

Ik heb nog steeds geen plaatjes gemaakt in ons topic, ga dat doen als ik een keer achter de andere computer zit, op de iPad lukt dat niet.

Conny, ik heb altijd gedacht dat jij in de luchtvaart werkte ( weet niet meer hoe ik daarbij kom hoor! ) maar je hebt het goed voor elkaar met 15 maanden betaald verlof! Je kunt straks dus gewoon ruim een jaar bij je kindje zijn, wat een heerlijke luxe!

Jill, het klinkt een beetje als kamperen in eigen huis...hopelijk krijg je er iets moois voor terug! Je man wil het allemaal zelf doen, is ie erg handig?

Hi suzyQ,

Beterschap voor je zoon!

Ik heb een internationale baan en moet daarom soms voor mijn werk vliegen. Ik denk dat je daardoor dacht dat ik in de luchtvaart zat! ;D ik werk gewoon op kantoor hoor! Gelukkig hoef ik momenteel ook niet te vliegen!

Ja, ik heb een Duits contract en val daardoor onder het Duitse zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof. Ik lever natuurlijk wel een groot deel van mijn salaris in en helemaal als ik in Nederland woon, want dan wordt mijn ouderschapsuitkering nog belast, wat niet het geval is in Duitsland...

Maar ja nog altijd stukken beter dan in Nederland en ik hoef voorlopig geen ontslag te nemen en heb daardoor de tijd om na te wat ik in de toekomst wil en waar wij op de langer termijn willen wonen. Door mijn Duitse contract hebben we dus nog een terugkeer optie voorlopig. Maar ja doordat er zoveel aan hangt, zijn deze eerste weken extreem spannend! Als het fout gaat dan ziet mijn leven er vanaf deze herfst compleet anders uit...ik slaap dus ook een beetje slecht en ben daarom vandaag maar vroeg uit het werk weggegaan. ::)

Vandaag ook wezen informeren bij mij ziektekosten verzekeraar. Als alles goed blijft gaan ben ik dan volgend jaar nog steeds in Duitsland verzekerd en wordt ik zeg maar grenswerker...dus moet ik ook daarvoor weer allerlei papieren aanvragen en de regelingen navragen om ervoor te zorgen dat alles ook echt klopt en ik niet ergens plotseling een gat heb... :o wat wel grappig was en wat jullie in Nederland niet zo kennen: zegt de mevrouw van het ziekenfonds: ik kan nog niet precies zeggen wanneer u de zangerschapsverklaring van de arts moet afgeven (voor uitbetaling tijdens zwangerschap), want misschien wordt u wel eerder ziekgeschreven!

Ik ben dus van plan om mijn 6 weken verlof voor mijn zwangerschapsverlof te zetten. Dus dan zouden ze mij al voor mijn 6 maanden zwangerschap ziek gaan schrijven! Omdat ik dan zegmaar een risico zwangerschap heb ( wat 80 % van de vrouwen hier hebben volgens mijn collega) Dat gebeurd hier dus regelmatig en sommige worden vanaf het begin van de zwangerschap meteen ziekgeschreven! Van mijn zus heb ik hele andere verhalen gehoord met de arbo arts in nederland. u bent misschien wel moe, maar kunt nog prima werken! ( mijn zus viel op de weg naar huis in de auto bijna in slaap). Hier wordt je als zwangere door de wet enorm goed beschermt. Ik ben zelfs aansprakelijk als ik langer dan 8,5 uur per dag werk en een miskraam krijg. ( mijn baas trouwens even zo goed). Wat ik op zich niet slecht vind! ;)

Hey conny.....

Goed hoor dat hele gedoe rondom ziektekosten etc...

Ik heb vandaag gesprek gehad met mijn baas.. ik werk normaal 9.5 uur per dag. Ik mag nu 8 uur gaan werken. Daarvoor moet ik wel extra een dag od twee dagen meer per maand werken. Anders moest ik maar verlof opnemen. Zo vreemd... ik red 8 uur per dag niet! Ik val ook in slaap!  Maar ik ga hier verder mee. Ik weet niet hoe ik het ga aanpakken maar ik ben het hier niet mee eens! Grrrr

Suzy@ als mijn man iets maakt dan komt het goed! Hij is een goede timmerman en werkt bij een klein aannemersbedrijf.. maar een dag heeft maar 24 uur, jammer hihihi.

Doei,

Hi jill,

Dat klinkt niet goed. Wat voor soort werk doe je?

Heb je al op het. Internet gekeken naar je rechten en plichten? Weet je werkgever al dat je zwanger bent? Heb je hierover ook met je gynaecoloog gesproken om te kijken naar oplossingen?

Hier een linkje met wat info:

http://www.mamaenzo.nl/zwanger/doen-of-laten/werk-zwangerschap-rechten-en-plichten

http://www.fnvbondgenoten.nl/site/brochures_en_folders/brochure_werk_zwangerschap.pdf

Hoi conny

Ik ben politieagente al 23 jaar. Werkzaam als dierenpolitie.  Super leuk werk.  Mijn baas weet dat ik zwanger ben en hij weet vh ivf gebeuren en alle behandelingen etc. Ik heb al hele gesprekken gehad over ziekte verzuim etc. Want ik heb me 5 x ziek moeten melden. Waaronder bijna overstimulatie, operatie aan voet, puncties noem maar op. Was niet leuk. Weinig begrip. Het was medisch niet noodzakelijk en ik kies zelf voor ivf... of het wel nodig was om me ziek te melden.. blablabla.. niet leuk!

Heb de info gelezen. Maar ik weet niet wat mijn recht is als ik geen hele dag kan werken. Of ik me dan een paar uur ziek moet melden of wat dan ook.. ik werk nu van 8 tot half 5. Dit was van 8 tot half 6.  Maar dit lukt me gewoon niet. Ik ben om 15.00 uur helemaal leeg! Ik denk dat ik morgende fnv eens bel. Mogelijk krijg ik wat info...

Mijn gyn zei dat ik het bespreekbaar moest maken op mijn werk... nou... ik mag 1 uur eerder naar huis maar moet dit uur ergens anders inhalen... grrrrrrr

Hi jill,

Wat vervelend! Maar als ik jou was, zou ik zeker eens rondvragen Wat je mogelijkheden zijn..

@ suzyQ: dit geloof je niet. Ik heb toch twee keer per week die dure spuiten a 110 euro stuk? Nu is zwanger ben krijg ik ze van mijn aanvullende verzekering vergoed!!  8) Dat scheelt ons sinds de zwangerschap en tot het einde dat ik moet spuiten zo'n 2.000 euro!!! :feest3:

Morgen weer voor een echo en bloedtest....

Hey conny

Voor 2000 euro heb je een mooie baby uitset....  ;D

Ben op het werk nog niets verder gekomen. Ik overleg met gyn of ze een brief wil schtrijven aan de bedrijfsarts...

Maar ik wil de echo van woensdag ffe afwachten.  Als die niet goed is dan is al dat geregel en gekibbel voor niets.....

Doei!

Hi meiden,

Ben vandaag weer bij de gyn geweest. Alles was weer goed!! De kleine was nu op de echo zichtbaar met een kloppend hartje!!  :love2: De vorige keer zei ik dat ie al 6 mm was, maar dat was dus de vruchtzak!  ::) Vandaag hebben we de kleine gemeten en die is nu bijna 5 mm. Ook de bloedwaarden van vorige week waren goed (hcg 4348) met toen bijna 6 weken.

SuzyQ, de gyn was er voor 99% zeker van dat het er eentje is en niet twee! ;D

Op naar de volgende echo en dan ga ik het ook op mijn werk vertellen!

Even een update!

Zwanger:

Jill (test 24 maart)

Linda (24 maart)

Conny (test 3 april)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 8 mm groot.

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien ( de vruchtzak was 6 mm)

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 5 mm groot.

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april)

Uitgerekend op:

Conny: 8 - 9 december

Hi jill,

Ja, ben super blij dat we weer een volgende stap gered hebben! ;D

Ben jij ook zo misselijk? Ik probeer iedere keer wat te eten, dan is het een paar minuten weg en dan komt het weer! Ik wordt er knettergek van! Daarnaast slaap ik sinds deze week slecht. Ik zit over van alles te peinzen wat helemaal niet belangrijk is en ben al om 5:00 uur wakker....

Of heb jij hier ervaringen mee suzyQ?