Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Oh dat programma over die keizersnede heb ik ook gezien. Tot het snij moment, dat hoefde voor mij niet. Vond het theorie gedeelte wel interessant.

Jeetje Jill, dat zou wat geweest zijn als ze zich aankondigde terwijl je vriend zat naast je lag haha Maar ik kan je geruststellen, een echte wee voel je zeker wel! Ik wist het in ieder geval meteen. Laatste keer begon het met vliezen die braken, toen duurde het zo'n drie kwartier eer de weeën begonnen. Lekker nog een crackertje gegeten, tanden gepoetst, paar woordjes gelegd met Wordfeud..en een uur later was ie er.

Heeft hij het wel leuk gehad? Mag ook wel na een half jaar uitkijken ;)

Maar dat zware gevoel kan wel aankondiging zijn...oeh spannend! Je hebt nu dagelijks meldplicht hoor.

Conny, jij dus de klossen onder het bed. Dan komt het ook dichtbij he! Welke babyfoon heb je?

Esther, doe je mee aan de predict studie van het EMC? Heb dat bij onze tweede gedaan, toen kreeg ik ook wekelijks een echo. Vond het geweldig om de groei van week tot week te zien, zeker rond de tien weken ga je van alles zien ipv een klompje cellen. En zo'n wekelijkse echo geeft je toch steeds de bevestiging dat het goed zit. Hoe heeft je broer op je zwangerschap gereageerd? Ik kan me herinneren dat hij na je tweede ivf zulke lieve woorden sprak.

Neelke, wat heftig zes dagen weeën. Ik had al eerder een greep naar de morfinepomp gedaan hoor!

Heb je eigenlijk borstvoeding gegeven? Ik heb altijd begrepen dat dat na een keizersnede moeilijker op gang komt, heb jij dat ook gehad?

Bram was gisteren erg onrustig. Hij had donderdag z'n eerste prikjes gehad en denk dat hij daarop reageerde. Weinig slapen en veel huilen. Was zo moe dat hij de hele nacht heeft doorgeslapen, voor het eerst! Zal wel eenmalig zijn, maar wel fijn!

Morgen kan ik de fleece cover van m'n draagzak ophalen, kan ik tenminste fatsoenlijk met de draagzak naar buiten zonder dat Bram bevriest.

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hi suzyQ,

Bij jou is de bevalling (van de derde) wel erg snel gegaan. Als ik hier de artsen moet geloven, duurt het allemaal veel langer...

Ik heb de alecto dvm-80/81 met camera, temperatuurmeter en liedjes. Mijn schoonzusje had de vorige editie en was er erg tevreden over. Ik vind een camera wel fijn, want dan kan ik toch effe kijken of alles goed is en mezelf geruststellen zonder continue de kinderkamer binnen te stormen! ;D

En ja, we hebben toch klossen gehaald. Ik wilde eigenlijk gewoon een tweede matras erop leggen, maar manlief had met zijn collega's gesproken, die alleen zweerde dat de klossen ook onder een boxspring gingen, dus ben ik vorige week maar eens naar de zorgwinkel geweest. Broerlief was er gisteren en heeft mijn man geholpen ze eronder te zetten. Nu hebben we een heeeeel hoog bed. Ik moet ernog net niet in springen...

Gebruik jij vaak de draagzak? Ik krijg die van mijn zus binnenkort...

Groetjes,

Conny

Hi Conny'

Tweede en derde bevalling gingen razendsnel. De eerste duurt meestal wat langer, bij mij acht uur. Dat is netjes voor een eerste.

Ach je weet het toch niet, kan snel, kan langzaam, is zo weinig over te zeggen.

Zo'n camera is inderdaad wel handig. Die alecto ken ik wel. Wij hadden eerst ook een alecto, maar nu een philips. Zonder camera, maar met slaapliedjes.

Zo, dus jij kon gisteren lekker stofzuigen onder het bed, nu het zo hoog staat op de klossen ;)

Fijn dat je man hulp had, zo'n boxspring weegt behoorlijk wat.

Qua draagzak had ik eerst een babybjorn, maar nu een bondolino. Die is een stuk ergonomischer. Ik gebruik 'm vooral bij het boodschappen doen, of als ik met de jongens op pad ben. Aan iedere hand een kind en een op m'n buik.

En als je kind moeilijk in slaap komt kun je m er natuurlijk ook in doen. Vind het al met al een goede investering. Morgen ga ik bijvoorbeeld de stad in, dan gaat hij gewoon in de draagzak. Geen gedoe met de wagen in de metro of op de roltrap. Die ene lift in een metrostation is altijd aan de andere kant van het station en stinkt naar urine.

SuzyQ

Nee ik doe niet mee aan die studi in het EMC hoor. Mag nu lekker naar het ziekenhuis hier in de buurt.

Ivm de cystes mijn onzekerheid en dat het de 5de ivfpoging was waarbij het 'gelukt' is mag ik iedere week voor een echo komen.

Donderdag mag ik weer ben alweer volop aan het aftellen ppffff

Liefs xxx

Hallo allemaal...

Wat een dag vandaag... pfff

Hele nacht niet geslapen. Moest 6x plassen...

Om 6.00 uur zat ik al in de woonkamer. Een grote mok koffie en de hondjes om me heen.

Ik had beginnende keelpijn en voelde me slapjes.

Om 10 uur maar naar de kapper geweest. Nieuw kleurtje en weer iets korter. Zo voel ik me toch een beetje "sexy" op het kraambed...  8)

Bij de kapper werd ik niet lekker... ik hadhet zooo koud en had spierpijn. Gelukkig was de verf er net uit en ik was al geknipt. Föhnen had ik geen trek meer in. Wilde gewoon naarhuis, mijn bed in. Dan maar geen boodschapjes...

Eenmaal thuis stoot ik mijn kleine teen aan het wieltje vd box. Resuktaat, losse teennagel en een hoop bloed. Tja... pleister plakken lukte niet. Dan maar op een handdoek wachten tot het bloeden gestopt was.

Ik kon eindelijk mijn bed in... met een grote kop thee en een paracetamol.

Geslapen tot een uur of 4.... grote pan met boerenkoolstamp gemaakt met verse worst...

Net gegeten. Zo in bad en maar weer bedje opzoeken... sbs 6 op en hopen dat het weer snel morgen is....

Kan wel janken... bah voel me k..... k.. keelontsteking....

Heel veel liefs..... x

Hi jill,

Wat balen dat je niet lekker bent. Ik hoop dat je geen koorts krijgt, want dan moet je je arts bellen, vanwege de ukkepuk. Mijn man is ook niet fit. Heeft heel lang geslapen en enorm gezweten en voeltzich nu ook niet lekker ook koud en spierpijn...Gelukkig heeft hij geen koorts. 6 weken geleden heeft hij mij ook al eens aangestoken, dus ik hou nu maar wat meer afstand... ::)

Ik zat al om 5:00 kwiek en uitgerust in de woonkamer. Heb naar geboortekaartjes zitten kijken en watvoorbeeldjes besteld. Van 8:00 uur tot 10:00 uur weer lekker wezen slapen! Daarna kwamen mijn moeder en haar man spontaan langs en hebben we foto's van mij en mijn buik gemaakt! Was leuk!

@ suzyQ: mijn man kan nu mooi onder het bed stofzuigen! ;D die babyfoon is ook met slaapliedjes, ook al heb ik al een Winnie de pooh droomshow waar leuke muziekjes en beelden bijzitten! Mijn nichtjes en neefjes waren gisteren op bezoek en hyperactief tot we naar de babykamer gingen en ik de muziek aanzetten, toen waren ze opeens muisstil! Dus hij werkt goed! ;D

Gelukkig duurt het bij de eerste wat langer gemiddeld genomen, dan kan ik op gemak naar het ziekenhuis! ;)

:love2:

Conny

Hey conny,

Nee.. heb geen koortjs volgens mij. Want dan begin ik te zweten. Voel me gewoon bleh... keelpijn en net alsof ik een tennisbal in mijn keel heb zitten. En spierpijn.

Ik neem nu wat extra vitaminen c en eet wat meer fruit. Morgen even citrosan kopen want volgens mij mag ik dit hebben. Verder gewoon rustig aan doen.

Wij hebben als babyfoon een camera geplaatst. Als mijn man in de loods aan het klussen is dan is een gewone babyfoon niet voldoende. Is ongeveer 100 meter. Nu kan ie Ukkepuk in de gaten houden als ie in de "loods"  aan het frutten is. Daar kwam ie zelf mee... lief! Daar staat nu een beeldscherm... hihihihi

Verder hebben we een mobiel bij het ledikantje. Met een projector die figuurtjesprojecteerd op het plafond. Met afstandsbediening. Echt een aanrader!

Suzyq@nog een paar daagjes en weer een echo! Ik moet donderdag ook op controle. Ik denk de laatste. Zo vreemd!

Ik ga in bad....

X

Hi jill,

Citrosan is ok, dat is paracetamol (bloedverdunner) met vitamine c. Geen ibroprufen (bloedverdikker)!

Slim verzonnen met die camera. De meeste babyfoons hebben een betrouwbaar bereik van zo'n 50 meter.

Wij hebben ook een projector op het plafond. Dat is die Winnie de pooh droomshow! Bij ons zonder afstandsbediening, maar als de kleine weer gaat huilen, kan hè hem zo inschakelen, dat hij dan uit zichzelf weer aangaat! Mijn nichtjes en neefje waren onder de indruk! ;D

Beterschap!

Conny

Ik voel me -$*^% €÷)×#) $?/!^&/&$;#;#;#

Maar geen koorts. Komt goed. Zit lekker in mijn pyjama voor de kachel.

Natuurlijk weer geen oog dicht gedaan. Ffe doorbijten. En mijn mannetje brengt me straks citrosan mee.

Net online boodschappen gedaan mij de appie heijn. Beozrgen ze tot in dekeuken voor 99 ct. Ideaal op ditm moment. 140 euro aan boodschappen besteld. Hihihihi. Vooral veel zware dingen zoals flessen frisdrank en melk etc... arme leverancier..

Knuffel..x

Hi meiden,

Tja, echt klote weer vandaag. Ik heb nog teen zin in mijn wandeling naar de stomerij...lekker lang geslapen en een boekje gelezen. Vandaag heb ik een vakantiedag! ;D

Balen jill, dat het nog niet beter gaat. Mijn man is vandaag naar kantoor gegaan, dus ben benieuwd hoe hij eraan toe is als hij thuis komt...en ik hoop zo dat hij mij niet aansteekt!!! Wel lekker dat je al je boodschapjes zo hebt kunnen bestellen! Groot gelijk dat je alle zware dingen besteld hebt. Ik laat mijn man die altijd sjouwen! ;D

Liefs en veel beterschap!

Conny

Hallo allemaal,

Via google ben ik terechtgekomen op dit forum en deze topic voor vrouwen die veelal zwanger zijn na een vruchtbaarheidsbehandeling. Ik lees bij de meesten van jullie dat de zwangerschap al richting het einde loopt en de kleine zich elk moment kan aankondigen, spannend!:)

Ik ben Iris en samen met mijn studiegenoot Ilse, studeren wij aan de verloskunde academie in Groningen. Wij zijn ons onderzoek begonnen, 'What Men Want', over het volgende onderwerp: de ervaring van mannen waarvan de partner zwanger is na een vruchtbaarheidsbehandeling. Wij zijn op zoek naar mannen die onze enquête willen invullen over hun beleving van deze zwangerschap op het gebied van zorgverlening, bezorgdheid, angst en zelfvertrouwen. Aangezien op dit forum vooral vrouwen zitten, mannenforums zijn moeilijk te vinden, kunnen wij jullie hulp goed gebruiken om je partner te motiveren om de enquête in te vullen!:D Tegenwoordig is er veel bekend over de beleving van vrouwen tijdens de zwangerschap en blijven de mannen een grijs gebied. Daarom willen wij hier meer aandacht voor vragen!

Help ons om hier meer aandacht voor te krijgen en laat je partner de enquête invullen via: www.enquetemaken.nu/r/rnit.

Groetjes,

Iris en Ilse

Hoihoihoi

Vandaag delaatste controle gehad bij de gyn in het ziekenhuis. Wederom echo gehad. Zag er allemaal goed uit. Eigenlijk geen bijzonderheden. Ze ligt nog altijd in een stuit. Gezellig met een beentje langs haar gezichtje.

Verder is de keelpijn nu nagenoeg weg. Flink verkouden en verstopte neus. Ben erg slapjes maar het gaat al iets beter.

Ik zal volgendeweek de 21ste in de middag mama worden. In het middagprogramma ben ik alseerste aan de beurt. Zo bizar!

Ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Ieder moment kan de leverancier vd appie heijn voor de deur staan met 140 euro aan boodschapjes... hihihihi.

Inclusief beschuit en muisjes voor volgende week.

Verder doe ik het rustig aan. Lekker voor de tv en de kachel aan.

Liefs en succes iedereen! Xxx

Hey Jill.

Blij te hoeren dat je jezelf al beter voel je heb je krachten straks hard genoeg nodig!!

Idd wel raar volgende week ben je mama!!!! Eindelijk!!

Lekker rustig aan doen en aansterken.

Vandaag 10 weken en een echo gehad alles was weer prima wat een opluchting toch steeds weer!!

Op naar volgende week woensdag dan weer een echo. Maar vandaag eerst nog even genieten van de echofoto..... Even bij het hier en nu blijven hahaha.

Liefs xxx

Hi meiden,

@ jill: ja, ik ben het helemaal met jullie eens! Volgende week ben jij ineensmama en je weet ook al ongeveer hoe laat! ;D lijkt mij best vreemd? Je weet dan dat je de operatiezaal ingaat en als je eruit komt, is de kleine uit je buik! (En Alive and kicking!)  ;D . En rust nu goed uit. Zorg dat je fit bent, want het is en blijft een buikoperatie en als je fit bent herstel je sneller!

Ik ben ook niet helemaal fit. De laatste twee nachten slecht geslapen en ik heb een beetje diarree. Ik moet nu echt tig keer naar de wc om te plassen, dan weer voor de (kleine) grote boodschap en ik heb wat last van steken vandaag en heeeel veel dorst. Dus ik hou het allemaal een beetje in de gaten... Gisteren heb ik wel bijna 5 km kunnen wandelen! Ik was verrast hoever ik kwam. Ik dacht dat ik na 1-2 km wel kapot te zijn, maar ik denk dat ik er zo'n 5 gewandeld heb. Natuurlijk met een stuk of drie pauzes op de bankjes tussen de oudjes...als noodoplossing had ik het openbaar vervoer wat mij weer naar huis kon brengen! Maar heb ik niet nodig gehad! ;D

@ Esther: weer een goede echo!!! :feest3: dus weer een stapje verder! ;D

Liefs,

Conny

Haaai

Esther wat fijn! Geniet maar van die echo foto!  Al zie je er nog niet veel op....hihihihi

Op naar de volgende echo!

Conny,

5 km? Bent gek....  :o

Lukt mij niet meer. Woensdag weet ik het tijdstip ongeveer. Ja, is echt heel vreemd. Maar op zich wel fijn dat je het allemaal kunt plannen. Maar het gemis van een spo tane bevalling is wel aanwezig hoor... het is gewoon niet anders. Het lijkt me wel grappig om samen met mijn man al puffend in de auto te zitten op weg naar het zkh... lekker ruzie maken omdat hij sneller moet rijden... hihihihi

Maar wie weet... kan ook spontaan beginnen. Daar hoop ik een klein beetje op. Of niet? Ik weet het niet...  ???

Pfff... 6 dagen...

Xxxxxxxxx

Hi jill,

Kan ik mij ook wel voorstellen, dat het spontane meer charme heeft!

Ik dacht dat ik 2-3 km gelopen had, maar dus effe op de kaart nagemeten en was bijna 5 km! Was zelf ook verbaasd! Al moet ik zeggen, dat de eerste helft het zwaarst was. Op een gegeven ogenblik zat ik in een ritme en ging het vrij goed... ;)

De fysio die mijn cursus geeft, zei dat het goed is om regelmatig te wandelen. Dan houdt je een beetje conditie, (de kleine kan dan ook eerder komen, zei ze. ...) gisteren was het lekker zonnig, dus vond ik dat ik wel even een rondje moest maken.

Zijn de boodschappen al binnen?

Ik heb de 20ste mijn volgende echo om te kijken of de kleine goed ligt....ben benieuwd!

Liefs

Conny

Hey Conny,

Niet teveel wandelen dan. Die kleine moet bij jou nog minimaal 2 weekjes blijven zitten. Hihihihi

De boodschappen zijn netjes op tijd geleverd.  Tot in de keuken op het aanrecht. Ik kreeg er een gratis fles sinasappelsap bij (vers), een proefverpakking wasmiddel van Fleuril en een proef van slaapthee. Leveren kost normaal 5, 99 en zelfs dat vind ik goed te doen. Vooral met een keizersnede straks.

Net nog even de kleertjes gecheckt.  Zo leuk! Ik kan het me nog helemaal niet vo

Orstellen. Mijn moeder heeft me 2x keer gebeld om te vragen hoe het met me ging.. ze was weer gaan winkelen....  :love2:

Net gekookt voor mijn schatje die moet overwerken. Spruitjes.. liefde vd man gaat door de maag... heeft me veel moeite gekost om ze schoon te maken. Liggen er een paar onder de bank.

Mijn rugpijn is erger aan het worden. Mijn bekken zeg maar. Maar dat schijnt ook normaal te zijn.

Ik ben benieuwd of dat ik niks vergeten ben. Maar daar komen we ook snel genoeg achter.

Is het je eerste echte liggingsecho? Je zket bijna niets herkenbaars op de echo. Je ziet delen vd de kleine. Das op zich wel jammer.

Maar als het hoofdje boven ligt dan merk je dat echt wel. Je ziet letterlijk een half bolletje boven je navel. En de contouren vd schouders. Ze ligt namelijk ook nog op haar zij. Niet altijd maar dit is wel haar voorkeur. Heel grappig om te zien. En ik maar denken datdkt haar billetjes waren....

Ik typ een beetje vd de hak op de tak merk ik... sorry ben een beetje onrustig. Ik weet ook niet precies hoe ik me voel.....

Dus ik maar eens stoppen... hihihihi

Liefs xxxx

Hi Jill,

Hoe is het nu met je! Nog vier daagjes en dan ben je mama!  8) (vreemd hè!) ;D

Vandaag heb ik een beetje menstruatiekrampen gehad, maar het ging ook weer over, dus ik denk dat het oefenweeen ofzo zijn. ::)

Ja, woensdag is mijn eerste echte liggingsecho. Met 32 weken ofzo lag de kleine goed, maar dat kan daarna nog veranderen, dus ben benieuwd!

Geniet nog de laatste dagen van het speciale gevoel van de ukkepuk in je buik!  ;)

Liefs,

Conny

Hey conny,

Ja.. inderdaad heel vreemd! Donderdag ben ik mama.  :love2:

Ik wil niet klagen.... maar het is nu zoooo zwaar. Slapen kan ik nauwelijks vanwege die tintelingen. Alles doet zeer. Ik weet niet hoe ikmoet zitten, liggen en staan. Verder als ik eindelijk mijn draai heb gevonden krijg ik het zuur. Kortom ik ben klaar om te bevallen. Nog 3 dagen echt afzien... 4 lange nachten. Maar voor een goed doel!

Ik probeer die laatste dagen nog te genieten vd zwangerschap. Maar het is gewoon zwaar...  :o

Xxxx

Hi jill,

Dat zuur herken ik. Buiten de zwangerschap om heb ik dat nooit en nu zo'n beetje dagelijks. ::) sinds mijn wandeling afgelopen week, probeer ik nu regelmatig rondjes te lopen. Als ik eenmaal door de eerste fase heen ben, dan loop ik een stuk lekkerder en doet het mij ook goed. 

Ik blijf ook een nachtbraker zoals je ziet! ;) de eerste uurtjes slapen gaat goed, maar daarna lig ik meestal wakker en krijg honger...in de vroege ochtend uren kan ik dan weer goed slapen en slaap ik regelmatig tot 9:00-10:00 uur....dat liggen en draaien 's nachts wordt bij mij ook een steeds groter probleem.  Het vocht in mijn handen houdt zich onder controle zolang ik ervoor zorg dat mijn handen op de matras blijven en niet buiten het bed hangen. Bij dat laatste krijg ik hele dikke vingers! Maar gelukkig trekt dat gedurende de dag weer weg.

Veel succes nog!

Xxxx

Conny

Goede morgen,

Ook vannacht weer een keer lf 4 moeten opstaan. Maar er is weer een nacht voorbij. Ukkepuk zit nog in mijn buik en ze was erg rustig daarbinnen. Mijn mannetje is net gaan werken en heeft de kachel alvast aangemaakt. Verder vandaag maar bankhangen en nog een machine was draaien. En een beetje strijk wegwerken. Meer valt er niet te doen....

Knuffel x

Jill, nog een paar dagen! Dit was dan je laatste weekend zonder baby..

Goed zeg, dat thuisbezorgen van ah voor 99 cent. Ik heb het niet gedaan, heb weleens gehad dat als iets dat ik bestelde er niet was ze iets anders deden. Heb liever zelf de regie in handen, maar op zich is het heerlijk hoor, bezorgen tot op het aanrecht. Ik ben tegenwoordig van het zelfscannen, ook ideaal.

Dat zuur is vreselijk he! Ik had het op het laatst zelfs van een cracker met kaas. Maar ook dat is meteen weg na je bevalling. Conny, voor jou gaat het nu ook opschieten, nog drie weken!

Hier hebben we intussen vier nachten kunnen doorslapen! Ben zo trots op m'n kleine man. Oudste sliep door met zes weken, middelste pas met zeven maanden en Bram dus met 9 weken.

Word dan wel s Ochtends wakker met enorme borsten, dus ik geef hem dan 1 voeding en kolf de andere borst leeg. Zo hou ik m'n productie op peil en bouw ik makkelijk een voorraad op. Ik wil heel graag minimaal zes maanden bv geven, en dat gaat op deze manier wel lukken.

We hebben nu wat speeltjes in de box gehangen. Je merkt dat hij steeds nieuwsgieriger wordt en om zich heen kijkt. Tijd dus voor wat uitdaging.

Hey Suzy,

Wat goed dat het zo goed met jullie kleine man gaat. Ik ben benieuwd of de borstvoeding gaat lukken. Met een keizersnede schijnt het wat mleilijker op gang te komen. Maar we zullen zien. 6 maanden... knap hoor! Dat gaat mij niet lukken vanwege mijn werk. Ik hoop na de geboorte nog een week of 11 borstvoeding te geven en dan over te stappen op flesvoeding. Mijn baas moet er in principe rekening mee houden dat ik kan kolven etc.. 25 % vd werktijd mag ik gebruiken. Maar dat is in de praktijk zoooo onhandig! Een echte mannenwereld... [glow=red,2,300]

[/glow]

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er donderdag een kleine aan mijn borst drinkt. Ze doen pijn. Alleen de gedachte alleen al... hihihihi

Maar moederinstinct zal uiteindelijk wel winnen en ik ga mijn best doen.

Liefs xxx