Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Conny, je maakt het wel spannend!! Ik hoop voor je dat de kleine vandaag geboren wordt! Mooi een dag na papa, en ook een zondagskindje! Wat een geluk moeten jullie dan met elkaar hebben!!! Mocht je nog niet aan het bevallen zijn: sterkte alvast. En anders: geniet ze!

Liefs Ditte

Hi meiden,

Jullie Hebben gelijk! Ik ben vandaag van onze zoon Florian bevallen om 15:30. Hij weegt 4450 gr en is 54 cm groot! Een flink kereltje dus!

Gisteravond laat weeën gehad, 's nachts naar het ziekenhuis. Na twee uur hebben ze mijn vliezen gebroken en kreeg ik daarna hele heftige weeën met 30 sec om bij te komen. Dus ruggeprik en medicijnen om de ontsluiting te bevorderen. Toen effe kunnen slapen, wat een verademing! 'S middags voldoende ontsluiting en in drie kwartier was Florian geboren!

Hij had een placenta, ter grootte van die van een tweeling! Ben 1,5 liter bloed verloren en blijf dus in het ziekenhuis met man en zoon overnachten.

Liefs, conny

Guest tanja1969

jaaaaaaaaaaaa Conny en hubby

van harte met jullie flinke  :baby2: Florian, mooie naam overigens!

geniet er maar flink van

we horen je nog wel

liefs Tanja

Gefeliciteerd Conny!

Wat een flinkerd! En ook zo lang!

Lekker een nachtje bijkomen en morgen naar huis met je gezin!

Mooie naam trouwens, het is volgens mij een Duitse naam, maar ik hoor m hier ook regelmatig.

Super gefeliciteerd Conny!!!!!

Wat een flinke knul.

Morgen lekker met je gezinnetje naar huis en dan kan het genieten beginnen!!

:love2:

Wauw Conny, gefeliciteerd!

Inderdaad een flink jochie maar super fijn dat alles zo goed is gegaan. Hopelijk knap je snel op en kunnen jullie snel samen naar huis om te genieten!  Je man hadctoch vanaf nu vakantie. ..? Toeval bestaat niet!

Heel veel geluk samen!

Conny, van harte gefeliciteerd met jullie manneke! Inderdaad een een stevig kereltje qua lengte en gewicht! Fijn dat hij er nu eindelijk is en jullie van het babygeluk kunnen gaan genieten! Hopelijk herstel je snel van de bevalling!

Lieve groeten, Ditte

Hey Conny,'

Proficiat! Flink kereltje!! en een hele leuke naam!

Geniet van jullie gezinnetje en respect voor de bevalling! Hihihihi

Dikke knuffel...  :love2:

Hoi Conny,

Lees hier net het goede nieuws!!! Van harte gefeliciteerd!

Geniet van jullie mannetje!

Liefs Cindy

Hi meiden,

Bedankt voor alle felicitaties! We hebben een fantastisch kereltje, wat al lekker aan de borst drinkt! Hij doet het supergoed! 8)

Ik heb zelf alleen wat langer de tijd nodig, helaas. Sinds dinsdag ben ik uit het ziekenhuis. Ik heb nog een catheter en voel mij nog wat zwakjes vanwege de 1,7 liter bloed die ik verloren heb.gelukkig gaat het langzaam beter en heb ik een hele aardige en gezellige kraamhulp. Vanaf zaterdagkrijg ik dan helaas een andere, maar vanwege hetbloedverlies krijg ik twee dagen extra. Dus tot de kerst ben ik goed verzorgt! Ook manlief is vrij en helpt enthousiast mee!

Met bezoek doen we het nog lekker even rustig aan. Alleen onze ouders zijn nog langsgeweest en de buurman 5 minuten. Wij hebben van tweebaans onze buren een mooie bos bloemen gekregen, wat ik echt superlief vind als je bedenkt dat we hier zes jaar weggeweest zijn en nu pas een aantalmaanden weer terug zijn. Ze vinden het allemaal zo leuk dat de kleine geboren is! ;D

Liefs,

Conny

Rustig aan Conny!

Geniet van elkaar, die eerste periode is intens en mooi. Jammer dat je kraamhulp zaterdag weg gaat! Hopelijk met de nieuwe ook een klik.

En het borstvoeding gaat dus goed, fijn!

Lekker uitrusten, we horen je wel als je bent bijgekomen.

Hey conny,

Doe maar rustig aan en denk lekker aan jullie zelf. Het bezoek kan later nog! Fijn dat de borstvoeding goed gaat. Luister naar je lichaam. En geniet deze dagen vooral! Een kerst om nooit te vergeten! Zal bij ons ook heel speciaal zijn.

Ik was gisteren voor het eerst op het consultatieburo. Ging allemaal erg goed. Ze was 460 gram in een week tijd aangekomen en is nu ongeveer 53 cm groot. Dus circa 5 cm gegroeid. Voor mij dus een teken dat ik er goed aan heb gedaan om te gaan kolven. Een aantal pakjes (die aan een stuk met voetjes) zijn haar nu te klein. Maatje 46... Ze kon haar beentjes niet goed meer strekken.. hihihi

Nu maatje 50/56.... Gaat de goede kant op!

Knuffel aan een ieder... x

Hi meiden,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest en de katheter blijft nog minimaal vier dagen.... :'( ik heb er letterlijk om moeten janken, ben dat ding zat...

Vandaag is de stuwing van mijn borsten begonnen, ben benieuwd wat mij te wachten staat...

@ jill: Florian heeft al maatje 56 en is 54 cm groot! Hihi! ;D vandaag heeft hij zelfs al zijn bijvoedflesje vastgehouden tot grote hilariteit van mijn man! We voeden hem bij tot hij voldoende gewicht weer heeft en ik voldoende melkproductie. Ik hoop dat ik nog even niet hoeft te kolven. Heb ik nu geen energie voor...in het ziekenhuis vroeg iemand hoe oud hij was. Toen ik vertelde dat hij vier dagen was keek ze verbaasd op! Hihi!

@ suzyQ: ben ook benieuwd naar de andere. Met deze kan ik lekker veel lachen en plezier hebben wat op dit moment zeer belangrijk voor mij is! Dan vergeet ik even de pijn die ik heb...

Hey Conny,

Als je stuwing hebt moet je een keer je borsten helemaal leeg kolven. Dan drinkt hij alleen de voorste melk. Bij mij heeft dat geholpen en de melkproductie was gelijk helemaal in orde. De stuwing was binnen 2 dagen helemaal weg. Van te voren een warme douche nemen en daarna goed koelen. Jeetje.. 54 cm... Renske is nu 52.. hihihi

Terwijl ik 1.85 ben en mijn man 1.93... Maar ze groeit als kool.. Er zijn voedingen bij van bijna 160 ml!!! Dus ik maak me geen zorgen...

En ik maar kolven.....  :o

Veel werk maar ik wil proberen dit nog een aantal weken vol te houden. Iets beters is er gewoon niet!

xxx

Hi jill,

Mijn kraamverpleegster zegt dat je ook na kolven terug lan gaan naar borstvoeding. Misschien een ideetje om met een lactatiedeskundige te praten? Wow, 160 ml is veel! Florian komt de laatste twee nachten continue. Wat voor zijn gewicht natuurlijk goed is maar slopend voor ons...

@ Suzyq: Florian is een Duitse naam, die internationaal het ook goed doet en ook in Nederland regelmatig voorkomt. Dit vonden wij wel toepasselijk en praktisch. Betekenis in Nederland is de bloeiende. In Duitsland is het eenbeschermheer die lang geleden een huis met water geblust had.

Liefs,

Conny

Hey conny,

Je kunt inderdaad na kolven ook borstvoeding geven. Renske leg ik af en toe aan om een extra intiem momentje te hebben en om te kijken of ze de borst nu wel goed pakt. Ik zou echt even een paar keer goed kolven en desnoods je man of kraam verzorger flesje laten geven. Even tot rust komen! En dan heeft ie ook een paar uurtjes een voldaan gevoel en heb jij even tijd om te rusten. Ze drinken gewoon tot ze moe zijn en dan vallen ze in slaap. hebben dan nog geen hele voeding op met als resultaat dat ze een uur later of nog eerder weer komen. Dat is slopend. Had Renske ook in begin. Maak het bespreekbaar! Je hebt echt even rust nodig. En voordeel is van gekolfde melk is dat ze er zoveel van mogen hebben als ze op kunnen. Sterkte meid! Na een paar dagen voelt het allemaal heel anders. Vooral als de kraamhulp weg is heb je echt plotseling meer vrije tijd. Heel vreemd maar je vindt dan je rust. Hoe lief de kraamhulp ook is....  ;D  :love2:

Hi Esther,

Dat geeft veel hoop, hè! Dat het ook daadwerkelijk allemaal goed kan gaan!  ;)

Ook alle verhoogde kans dingen zijn bij mij niet opgetreden. Alleen bij de bevalling waren er een paar verassingen, maar dat had bij iedere andere zwangerschap ook kunnen gebeuren!

Gaat bij jou ook alles nog goed? Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Nu bijna kerst en zonder alcohol..maar je weet nu waarvoor je het doet en niet misschien....vorig jaar baalde ik dat ik geen alcohol mocht drinken ivm een behandeling, dit jaar vind ik het niet zo interessant.... ::)

Ik heb vandaag een nieuwe kraamhulp. Zij is ook wel aardig hoor, maar met de vorige heb ik zo kunnen lachen, ondanks dat ik veel pijn had. Mijn hechtingen zijn los gegaan en ik heb nu dus van onderen een gapende wond die ze niet nog een keer kunnen hechten,  :sm57:dus nu duurt het herstel zes weken ipv een week...en ik heb nog die stomme katheter...maar ik heb wel een heel lief ventje dat nu op mijn borst ligt te slapen en dat alles weer waard is... :love6:

Liefs,  :love2:

Conny

Hey conny,

Lijkt me geen pretje die wond! Auw! Die katheter is ook niet fijn. Ik heb die 2 dagen gehad voor mijn blaas. Ik was hem ook heel snel zat! Alleen fijn dat ik niet naar het toilet hoefde om te plassen. Iets voor carnaval? hihihi

Rust maar goed uit en doe voorzichtig!

Sterkte met alles!

:love2:

conny, door regelmatig kolven haal je niet alleen stuwing weg, maar vergroot je ook je productie.

54 cm!, Goed hoor, wat een beertje! Alledrie de jongens hebben bij mij meteen maatje 56 gedragen, hier dus ook geen kleintjes.

En je hechtingen...au! Bij Koen heb ik ook zo'n pijn gehad, ik kon niet meer in bed komen van de pijn. Man dus naar de nachtapotheek voor diclovenac terwijl ik half over het bed lag te wachten en huillen van de pijn . Ben toen verkeerd gehecht door een of andere slager en heb letterlijk 18 maanden pijn gehad, tot aan volgende bevalling. De eerste 6 weken kon ik ijna niet lopen, slechts strompelen. Dus ik kan me iets voorstellen bij je pijn! Hoe hou je het steriel? Je moet nog oppassenn voor infecties ook neem ik aan?

Hier alles goed, Bram is een gezellig lachebekje. Hij zit er vaak in zn wipstoeltje bij, en dan kijkt hij glunderend om zich heen. De wereld ziet er dan toch weer wat anders uit dan op je rug in de box.

Hi meiden,

Ik heb geen last van stuwing, ik dacht dat het zou komen (gelezen in de boekjes, hè), maar de kraamverzorgster vertelde mij dat ok zonder stuwing door deze fase gekomen ben. Ze heeft mij ook geleerd hoe ok met de handlijnkunde borst kan kolven, dat ga ik nog een beetje oefenen. Later neem ik denk de kolf van mijn zus over. De katheter heb ik voorlopig dus 10 dagen totaal...hij irriteert ook mijn plasbuis..

Ze hebben mij op zich goed gehecht ( alle verloskundigen en kraamhulpen waren vol lof over de hechting dat ie zo mooi was) alleen zit er waarschijnlijk onder de wond bloedstolsel die voor een blauw ei op mijn bil zorgen en daardoor werd de spanning op de hechtingen te groot of mijn lichaam lost de zelf oplosbare hechtingen te snel op...de wond is tot dusver iedere keer netjes schoon en geen tekenen van infectie. De pijn wordt langzaam minder. Steriel houd ik het door na toiletbezoek met water te spoelen en overdag aan de lucht te luchten (ik zit toch in bed) en ik moet nu eenpaar keer per dag een gewekt zakje kamille thee erop houden, voor ontsmetting en snellere genezing.

Verder is mijn energiepeil laag door het bloedverlies. Een wc bezoekje of even douchen is zo vermoeiend! Dus ik eet nu ladingen ijzer: spinazie, appelstroop, volkorenbrood, roosvicee ferro, floradix, ijzerpillen, appelsap, etc

Ik geloof dat ik gewoon veel geduld moet hebben... Het goede is wel dat ok veel tijd heb en manlief nog twee weken vrij is.

Liefs,

Conny

Hi Conny, van harte gefeliciteerd met jullie ventje. Heel veel geluk. En mooie feestdagen gewenst. ook voor de andere meiden natuurlijk.

Liefs Pitbull_lady :love2: