Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hey Conny,

ook van mij nog een felicitatie met jullie Florian. Wat een heerlijkheid, alhoewel als ik de chaos aan je onderkantje lees :o brrr...

Een maandje verder dan voel je je hopelijk weer stukken beter.

Groetjes Patricia

Hi meiden,

Bedankt voor de felicitaties!

Gisteren de hele dag in het ziekenhuis geweest. Mijn wond staat nu onder controle van de gyn. De arts die de hechtingen gezet had, was er gisteren en ze was geschrokken hoever ze losgekomen waren. Waarschijnlijk door de bult ernaast was er teveel druk op komen te staan.... Ik moet nu spoelen met sodawater ipv kamillethee en heb pijnstillers gekregen. Goed is wel dat ze kon zien dat het genas en ik geen ontsteking had. Alleen heb je kans dat als het genezen is ik nog naar de plastisch chirurg moet om tijdens de sex geen problemen te hebben... ::)

Vanwege de katheter weer een plastest moeten doen. Voor de test hadden ze hem er al uitgehaald en moest ik wachten op de arts. Ben toen zonder problemen naar het toilet gegaan.  :) Toen begon de test en had ik moeite om te plassen... Resultaat was twijfelachtig, dus mocht ik een paar uurtjes naar huis zonder en moest daarna weer terugkomen. Thuis weer heerlijk ontspannen veel geplast, maar in het ziekenhuis lukte het weer niet!  :'( :'(Nu heb ik tm vrijdag de katheter en als ik dan niet door de test kom, kom ik onder behandeling dan de uroloog...  :-\

Vandaag is de kraamverzorgster weg en gaan wij veeeeel slapen....gezellige kerst hè! ::)

Ik hoop dat jullie een gezelligere kerst hebben met familie enz! Dit is weer mijn eerste kerst in Nederland en nu kan ik voor het eerst in jaren niet de kerst met mijn familie vieren! Krom hè!

Met ons manneke gaat het trouwens helemaal perfect op een paar darmkrampjes na. Ondanks alle pijn en frustratie die ik nu heb, is hij dat helemaal waard hoor! :love2: :love2:

Liefs,

Conny

@Conny, Jemig meid, wat een ellende kun je dan hebben.

Geopereerd moeten worden om weer met je mannetje te kunnen sexen lijkt me ook geen pretje.

Wens je heel veel rust toe met de kerst, jammer dat het wat tegen valt, maar aan de andere kant is rust op zijn tijd ook wel erg lekker. Probeer van je kleine mannetje te genieten en ik wens je heel veel sterkte en beterschap met je wond.

Misschien tip voor de volgende keer, goed drinken voor je terug gaat naar het zh, misschien helpt dat dat je dan aldaar ook kunt plassen ;) Vooral thee heeft een snelle werking op je blaas.

Nogmaals sterkte meid, Liefs Pitbull_lady :love2:

Hi pitbull,

De test is nogal irritant, want ze kijken naar hoeveel plast en wat er nog achter blijft via een katheter, dus ik weet niet wat de handigste strategie is. ::)

Conny

Oehh Conny,

ik krijg gewoon een kriebel in m'n buik als ik je verhalen lees over het slagveld aan je onderkantje. Oehh, ik weet nog zo goed hoe zeer die mega aambeien bij mij deden en dan die hechtingen en sowieso een beurse blauwe uitgelubberde doos. En dat is dan nog niks vergeleken jou horroronderkantje :o  En dan ook nog n katheter... Ieww pijnlijk en ongemakkelijk.

OW Conny, dat klinkt allemaal niet best!

Tja ik heb 18 maanden problemen gehad met sex, lag telkens te huilen van de pijn. Echt gezellig wordt het dan ook niet in bed. In het ziekenhuis zeiden ze dat alles er goed uit zag, voelde me niet serieus genomen. Ik zat na een jaar nog te huilen van de pijn als ik moest niezen of hoesten. Tweede bevalling is mijn geluk geweest, toen kon de boel gerepareerd worden.

Lekker bijslapen deze dagen! Gaat je borstvoeding nog steeds goed?

Conny, op naar een brusje, wie weet is dat ook jou redding ;)  Nee hoor flauw.

Ik heb er alles voor over om weer een kindje te krijgen maar idd als ik dan jou verhaal lees, die van Suzy gecombineerd met mn eigen ervaring dan wil ik het nog hoor, maar dan is die bevalling toch echt geen pretje...

Ach 2e en 3e bevalling gingen wel heel goed hoor, Patricia! Maar je hebt er slagers bij zitten...

Mijn gynaecoloog zei bij laatste zwangerschap dat je als vrouw zijnde makkelijk een kind van vier a 4,5 kilo op de wereld moet kunnen zetten...was uiteraard een man, spreek m graag weer als hij er een zak aardappels uit heeft geperst!

En natuurlijk heb je een bevalling over voor een kind, maar zou fijn zijn als je zonder kleerscheuren uit de strijd kan komen!

Het maakt ook niet zo heel veel uit hoe zwaar een kindje is. De schoudertjes zijn het breedst en daar zitten niet de meeste spekkies. Tja en mannen kunnen makkelijk kletsen :P

Hi meiden,

Hihi! Ik weet niet beter, dat scheelt! ::)  ik heb een vrouwelijke gynaecoloog dus die begon meteen over correctie mogelijkheden als het niet goed zou genezen. Ze was ook best wel geschrokken volgens mij...

De borstvoeding gaat goed. De kraamhulp heeft mij ook geleerd om zelf zonder pomp te kolven. Vandaag ba het douchen eens geprobeerd en 10 ml gekolfd!ik ga proberen dit wat vaker te doen, zodat het er echt uit spuit! Hihi! Lijkt mij wel handig als de spanning even een beetje groot wordt of als ik onderweg wil. En deze "kolf" heb ik altijd bij mij! ;D

Vandaag tussen de poepbroek en borstvoeding even snel met zijn tweetjes gegourmet om nog een beetje feestdag gevoel te hebben.. ::) ook nog even in de woonkamer gezeten voor het eerst'.

Conny

@Conny,

Heb je nu een NL gyn?

Of ben je nog in Duitsland bevallen?

Heb hier niet heel veel meegelezen, dus dat deel heb ik zeg maar gemist ;)

Hoop echt dat je goed herstelt.

Over pijn kan ik meepraten, daar er hier in het zh  waar ik vroeger heb gelopen erg veel mis is gegaan, helaas loop ik hier ook nog regelmatig tegenaan, helaas...die pijn blijft als ik pech heb ook.

sterkte, en fijn dat jullie toch nog gegourmet hebben saampjes, al zal je als je zoveel pijn hebt vast moeite moeten doen om te genieten.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hey Conny,

Auw! Niet fijn allemaal! Dan is die keizersnede bij mij goed verlopen hoor! Heb alleen een litteken van circa 20 cm... Maar daar heb ik niet veel last van. Is netjes aan het genezen. Alleen de kant waar de klem heeft gezeten is nog gevoelig... Vooral onder de huid.. en is een stuk dikker. Maar ach....

Verder gaat het hier z,n gangetje. Ze doet het erg goed en begint zelfs wat vetrolletjes te krijgen.

Heb het idee dat ik nu al ongesteld ga worden. Buikpijn en flinke hoofdpijn. Was even vergeten hoe het was....  :-\

Dikke knuffel x

Jeetje Conny wat een ellende allemaal.....

Knap dat je zo positief bent maar het is wel een domper op jullie baby geluk...

Heel veel sterkte en beterschap wel super dat jullie mannetje het zo goed doet!!!!

Jill hihihi vetrollentjes super toch lekker genieten hoor!!!!!

Bij mij was de echo dinsdag weer helemaal goed! De kleine loopt met lengte goed op schema alleen met het gewicht ver voor op schema haha maar ja papa is ook aan de flinke kant dus dat kan wel kloppen. En tja dat kan allemaal nog volop veranderen he want ben nog maar 16 weken.

Liefs xxx

Hi meiden,

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. De eerste test was niet goed. ik had thuis veel gedronken en was snel in het ziekenhuis naar de wc gegaan nadat de catheter eruit was, maar daarna duurde het zo'n 20 minuten voor de volgende weer op zijn plek zat en die liep dus weer vrolijk vol... dus werd al over de uroloog gesproken, maar ik had echt het gevoel dat ik wel kon plassen en dat alles ok was. Dinsdag kon ik namelijk thuis ook zonder enig probleem plassen...dus hebben we de test ter discussie gesteld, want weer 20 minute later kwam er nog een zelfde hoeveelheid in de catheter. Terug redenerend kwamen wij er dus op uit dat op het moment dat ik geplast had, mijn blaas leeg was. Twee uur later mocht ik een tweede testdoen en toen heb ik dus gewacht tot mijn blaas voor mijn gevoel op springen stond en heb toen de test glansrijk doorstaan!! Dus ik ben nu eindelijk catheter vrij!!!!  8) 8) 8) 8)

Nu maandag weer op controle voor de wond...

@ Jill: die keizersnee van jou klinkt relaxter!! maar vanwege de hoop op nog een brusje in de toekomst, wilde ikliever geen keizersnee om de behandeling niet nog gecompliceerder te maken...

@pitbull: ben nu zo'n drie maanden weer in Nederland.

@ esther: de mijne was altijd wat groter dan gemiddeld en is bijna een 9 ponder geworden, waardoor ik die inknip gehad heb :o....Verder is het nu een heerlijk groot en stevig ventje met veel kracht in nek en mond (zuigen) en ligt hij nu heerlijk op mama's borst een tukkie te doen! Vindt hij altijd heerlijk na een voeding! ;D

en ja, het is wel een beetje een domper op de kraamtijd. vrouwen lopen na vier dagen weer vrolijk rond en kan nu langzaam weer de deur uit, maar mijn conditie is door het bloedverlies hopeloos.Na het douchen en aankleden, sta ik mij te pletter te zweten en ben echt even moe....

liefs,

conny

Esther, fijn dat jee echo goed was! Jeetje, geloofde je er een jaar geleden in dat je nu 3,5 maand zwanger zou zijn? Bijzonder hoor!

Jill, leuk he die spekrolletjes! Kan daar echt van genieten, en ben er dan heel trots op dat dat met mijn eigen voeding lukt.

Conny, fijn dat die catheter eruit is! Och telkens als ik jouw stukjes lees, lijkt het alsof het over mijn eerste bevalling gaat. Ik weet nog dat ik na twee dagen nog steeds uitgeput in het ziekenhuis lag, en toen werd er een vrouw binnengereden, die was 1,5 uur daarvoor bevallen. Ze zat rechtop in bed ( dat kon ik nog steeds niet na .2 dagen ) haar haar te kammen, stapte na een half uurtje uit bed om te plassen en weer een half uur later liep ze de zaal uit om naar huis te gaan. Kon m'n ogen niet geloven! Het duurde bij mij 6 weken eer ik überhaupt kon lopen zonder zwarte vlekken voor m'n ogen te krijgen! Maar goed, na mijn 2e bevalling ging het bij mij net zo, dus er is hoop voor je onderkantje, mocht je een brusje krijgen ;)

@Conny, wat super dat je die rot catheter kwijt bent, wat moet dat een opgelucht gevoel zijn en geven.

Nu dat onderkantje nog even herstellen en je loopt weer vrolijk door het leven samen met je wolkje ;)

@Esther, wat fijn zeg die positieve echo. Wens je alle goeds voor de komende maanden.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Wat fijn Conny dat je van dat rotding af ben!!! Nu zal het herstellen ook wel sneller gaan hoop en denk ik.

Succes morgen hoop dat dat ook allemaal goed gaat komen.

Suzy ja idd wie had dat nog gedacht. Toen ik 36 werdt wist ik al dat ivf4 niet zou gaan lukken.... Dus nooit gedacht dat ik nog steeds 36 zou zijn als onze kleine geboren zou worden!!!! Maar we zijn ook erg snel met ivf5 begonnen gelukkig ik ben in juni uitgerekent en in juli wordt ik 37 hahaha.

Voor mijn vriend is het nog even afwachten ik ben 12 juni uitgerekent en hij is 15 juni jarig....... Al is hij geen 36 meer hahahaha.

Jill en is je ongesteldheid doorgebroken of was het loos alarm??

Pittbull lady dankjewel!!

Liefs xxx Esther

Hoihoi

Conny, wat fijn dat je verlost bent van dat rotding! Ik blijf die bevalling van jou erg heftig vinden!

Ik hoop dat je herstel nu een beetje vlotter gaat verlopen! Sterkte!

Verder heb ik niet alle berichtjes gelezen. Ik ben niet helemaal meer up to date zeg maar... Is gewoon erg druk. Maar wel leuk.

Ben er nu ook achter dat Renske erg grijs/bleek ziet tijdens haar slaap. Als ze echt vast aan het slapen is. Ik kan jullie vertellen dat ik me rot geschrokken ben. (zacht uitgedrukt) De grond zakte weg onder mijn voeten en moest spontaan overgeven!! Ze voelde vrij koud aan en haar handjes waren ook koud. Details bespaar ik.. Ik krijg het weer benauwd!

Maar mevrouw sliep gewoon heeeeeel vast en inmiddels ben ik erachter dat het normaal is bij sommige babys dat ze grijs zien tijdens het slapen en dat de lichaamstemp veel lager is..

Bahbah... ben me echt rot geschrokken! Ik heb volgens mij wel een uur gehuild. Dit terwijl er niets aan de hand was. Heb het er nog moeilijk mee... Dus aan een ieder..... schrik aub niet!!!

Ik ga maar weer eens kolven....

Ben niet ongi geworden.. Gelukkig maar.. Heb er nog geen zin in.  8)

Knuffel x

Hi meiden,

@ suzyQ: blij om jouw verhaal te horen, ben toch nietde. Enige die wat langer nodig heeft na de bevalling!

@jill: kan mij helemaal voorstellen dat je zo in de stress raakte vanwege Renske! Ik zou mij ook te pletter schrikken.

@esther: wat grappig, onze zoon is de dag nadat zijn vader jarig was geboren. Dat kan jullie dus ook gebeuren! Hopelijk niet op dezelfde dag! Kan je een beetje genieten van de zwangerschap? Heb je al spulletjes gekocht? Of ben je al in winkels wezen kijken?

@pitbull: zonder die rot catheter kan ik nu in ieder geval vrij door huis lopen en normaal gekleed bezoek ontvangen! Morgen weer langs de gyn voor mijn onderkantje...en de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau komt langs...

Vandaag zijn mijn zwager en schoonzus met hunzoon langsgekomen we hebben lekker gegourmet. Florian was de hele dag zoet en sliep veel, maar toen de visite kwam was dat over... Dan merk ik dus dat ik echt mijn sociale contacten mis hoe blij ik ook met onze zoon ben...

Liefs,

Conny

Hi meiden,

Florian is sinds gisteren verkouden.  :-\ Hij heeft steeds snottebelletjes in zijn neus en ademt daardoor moeilijker. Vannacht heb ik daarom maar in de reiswieg naast mijn bed gezet. Totaal heeft hij drie keer een gek geluid gemaakt, waardoor ik recht overeind in mijn bed zat en hem binnen drie seconden uit zijn wiegje gepakt had. Alles was natuurlijk goed, maar mama was behoorlijk in de stress! Papa was daar wat meer ontspannen in...Vanavond met hem gedoucht zodat het allemaal een beetje los kon komen en daarvoor met zo'n zoutoplossing spray zijn neusje gesprayed. Vannacht nog maar een nachtje op onze kamer, gewoon voor de zekerheid... ::)

Hey conny,

Zoooo herkenbaar! Renske heeft ook last van haar verkoudheid. Ze drinkt minder en is een beetje zielig. Ik heb ergens gelezen dat een druppeltje moedermelk in de neus ook schijnt te werken en zou erg goed zijn... Tja....

Heb een neuspompje gekocht en werkt goed. Heb nu ook spray in huis gehaald. Mannen kunnen zoooo nuchter zijn. Kon ik dat maar. Bij elk geluidje sta ik ook naast het bedje..

Zucht.... :-\

Hi jill,

Vannacht kon Florian niet slapen en maakte weer zo'n beroerd geluidje. Mijn man: wat doe je met hem?? Ik: daarom ligt hij bij ons op de kamer! Dus hij kan ook wel bezorgd zijn! ;D

Vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau voor de gehoortest, wat goed was zoals wij al hadden verwacht op basis van Florian zijn reacties de afgelopen weken. Florian is nu 14 gram onder zijn geboortegewicht met 19 dagen, dus ziet er goed uit.

De mevrouw van het consultatiebureau kwam met allerlei tips, maar 95% of meer deden we daarvan al. We dus ieder keer: krijgt hij al! Doen we al! Kan hij al!  ;D Florian heeft heel veel poepluiers en daarom zei ze dat ik meer volkoren etc en zemelen moest eten. Volkoren doe ik al, alleen mijn ontlasting loopt nog niet echt lekker en ik moet veel ijzer eten om mijn bloed op pijl te krijgen. Wat juist weer voor verstopping zorgt...ik probeer juist een goede balans te vinden dat alles een beetje loopt... Ik sta nu nog onder controle van de gyn, dus de mening van de arts vind ik dan belangrijker dan die van het consultatiebureau, omdat zij niet het hele plaatje kent en ook geen arts is...ze kwam een beetje opdringerig over en zat echt een hele lijst aan dingen op te noemen... ::) ben benieuwd hoe dat in de toekomst is!

Conny

Hey Conny,

Herkenbaar van cunsultatiebureau. Renske had in het begin ook veel poepluiers. Toen maar 1 per dag. Nu is de ontlasting vast. Niet meer lijkend op mosterd. Wel de kleur zeg maar. Ik denk dat dit komt doordat ze nu 2 kunstvoedingen krijgt.Maakte me daar best zorgen om. Vreemd zo'n vaste ontlasting. Net klei. (soms) Volkoren eet ik te weinig. Ik eet veeeeel minder als tijdens mijn zwangerschap. Krijg geen hap door mijn keel. Drink wel circa 2 liter melk op een dag.. Moet langzaam gaan afbouwen. De melkproductie is ook aan het afnemen. Ben blij als ik de voedingen gekolfd krijg. Tijdje terug had ik te veel en kon ik iedere dag invriezen. Nu moet ik zo nu en dan mijn voorraad plunderen.

Toen het consultatiebureau hoorde dat ik borstvoeding kreeg, was het al snel goed. En ze zijn best opdringerig. Ik vond het al vreemd dat ik moest vertellen welke opleiding ik had gehad. HBO of MBO. Lekker belangrijk!

IK hou daar mijn mond dicht. Van alles maken ze notitie.

Bij ons is de gehoortest al in het ziekenhuis gedaan. Eigenlijk na 3 dagen al.

Zoooo... kolven klaar en ga weer slaapjes doen. Renske heeft een goede voeding op en slaapt nu ook weer...

Knuffel x

Hi jill,

Ik drink heel weinig melk momenteel, maar komt omdat ik mijn ijzergehalte in mijn bloed weer moet opbouwen en melkproducten daarbij remmend werken..langzaam begin ik ook te stoppen met de verschillende pillen die ik had: antibiotica tegen blaasontsteking, pij stillers vanwege de wond, arnica tegen de dikke bult, laxerend middel voor mijn darmen, etc moet dinsdag weer voor controle naar het ziekenhuis. Heb nog wat extra vraagjes naast de wond: heb nog steeds enorme last van mijn stuitje..., heb last van aambeien ::) en mijn tepels zijn gevoelig. Als ik op borstvoeding.com kijk, dan leg ik denk niet helemaal goed aan of komt de melk niet direct op gang waardoor Florian keihard zuigt in het begin, wat pijnlijk is...

Het consultatiebureau vroeg ook naar ons opleidingsniveau. De wijkverpleegkundige voelde zich volgens mij niet zo zeker tijdens het bezoek. Mijn man was er ook bij en stelde continue concrete vragen en wilde de lijstjes hebben en gelijk evt formulieren invullen. Daarnaast maakt ons Duitse verleden bij de meeste hulpverleners indruk en wij geven ook aan kritischer te zijn, omdat wij ook andere werkwijzen gezien hebben. ;D van de kraamhulpen kreeg ik ook het advies om bij het consultatiebureau ja en amen te zeggen en het dan gewoon op mijn manier te doen of evt dingen die ik wel zie zitten over te nemen.

Florian is nu drie weken! Morgen gaat mijn man weer werken, dan sta ik er dus voor het eerst echt alleen voor overdag...ben benieuwd...

:love2:

Conny

Hoi Conny,

Ik mag de 14de weer naar het consultatiebureau... En knik dan ook ja en amen. Maar aangezien ik borstvoeding geef, krijg ik veel complimenten.  8)

Ik moet nu regelmatig mijn voorraadje plunderen in de vriezer. De productie is sterk aan het afnemen. Maar komt ook doordat ik niet meer 7 keer kolf. Is lastig om een gulden middenweg te vinden met afbouwen. Was graag doorgegaan met kolven... Ze krijgt nu 2 kunstvoedingen per dag. Over een paar dagen geef ik haar 3 kunstvoedingen. Mijn beroep laat het niet toe om straks op mijn werk te kolven. Maar ik probeer iedere voeding moedermelk nu "vers" te kolven.

Straks gaat je man werken. Ik vond het wel fijn. Nog meer rust. Lekker alleen zijn met de kleine. Mijn mam heeft 2 weken vakantie gehad nu. Ben blij dat ie weer moet werken. Scheelt me een hoop opruimen en poetsen. Ze kunnen echt sloddervossen zijn..  ;). Maar kan ook aan mij liggen. Ik zie niet graag "rommel" om me heen. En heb steeds het gevoel dat het huis tip top moet zijn vanwege de kleine... Maar dit lukt me niet zoals ik dit wil. Gewoon te weinig tijd.. hihihihi..

De kerstspullen zijn inmiddels opgeruimd. Kerstboom weg. Wist niet dat een den zoveel naalden heeft....  :-\

Wel jammer dat hij nu weg is. Renske vond het geweldig om naar de lampjes te staren. Vanuit haar box kon ze de boom goed zien. Maar goed... Ik ga weer slaapjes doen. Net klaar met kolven en heb Renske net een voeding gegeven.

Hopelijk slaapt ze tot 07.30 uur...

Normaal komt ze pas rond 5 uur maar denk dat ze een flinke groeispurt aan het maken is. Ze drinkt voor een heel weeshuis......

Liefs! En succes vandaag!!  :love2: