Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hi jill,

Nou de eerste dag alleen is voor de helft voorbij. Ik heb helaas net als jij een regendag/ groeispurt te pakken en Florian houdt tussen de voedingen maximaal 30 minuten pauze... Dus ik blijf op bed vandaag. Probeer zelf ook nog even een tukkie te doen..mijn man doet veel in het huishouden, dus wel jammer nu..geen ontbijt op bed..hij kookt eventueel wel als ik het niet red en hij wast veel! Dus wel handig als hij er is! ;)

Conny

Hey Conny,

Wat een droom man heb jij.... hihihihi.

Die van mij doet uiteindelijk toch dingen in het huishouden als ik het vraag... Maar op zijn manier. Hij legt de prioriteiten gewoon anders. Zo van.. stofzuigen? Heb je gisteren toch gedaan... wahahaha!

Ik klaag niet hoor.  8)

Om de 30 minuten? Pfff ook veel!

Wij kregen te horen dat we Renske teveel voeding gaven. Ze zou hierdoor last hebben van haar maagje/darmen. Moeten haar circa 30 cc minder geven per voeding. Dus rond de 90 cc nu. En dat opbouwen en uitkomen op circa 5 of 6 voedingen per 24 uur. Ze kreeg er 7. Soms 8 en soms 6. En dat circa 130 cc in totaal per voeding. Wat een gepuzzel. Ze moet langer over fles doen. Ze zou niet toekomen aan haar zuigbehoefte. Ze vraagt wel telkens om de fles maar dat zou puur om de zuigbehoefte zijn. Wij dachten tyelkens dat ze enorme hongerhad. Ze dronk heeeel gretig, de fles in een keer leeg.

Wat een gedoe....  :o

x

Hi jill,

Ach, ook mijn drommen heeft zijn nadelen hoor! Zit dus de de hele tijd achter mijn reet aan dat ik dingen snel op moet ruimen en kan zich erg opwinden als er iets beschadigd of bevlekt wordt...met geduld moet ie ook af en toe oefenen hoor! Was wel grappig toen de kraamhulpen er waren. Hij rende achter ze aan en waste en Zuid-Georgië etc. Dat kenden ze niet! ;D

Op een gegeven moment stond de kraamhulp erop om zijn overhemden te strijken en mocht hij ze van haar niet zelf strijken! Gewoon zodat zij zich ook nog nuttig voelde! Maar daardoor had ik veel tijd om met haar gezellig te kletsen en kon zij veel uitleggen. Wat ook wel nuttig was, was dat zij voorheen verpleegster was geweest en daardoor nog meer kon vertellen! ;D

Kan je haar niet gewoon af en toe de speen geven? Florian heeft sinds dag drie een speen op advies van de kraamhulp, omdat hij zo'n zuigbehoefte heeft. Bij het consultatiebureau vroegen ze tijdens de gehoortest ook of hij een speen had (om hem rustig ge houden) . Ik was verbaasd dat ze daar niet negatief op reageerde, omdat er overal staat dat je de eerste vier tot zes weken geen speen mag geven. Hij krijgt bij ons ook alleen de speen als hij al gedronken heeft.  Soms is het voor ons ook de test of hij honger heeft of gewoon wil zuigen, wat ook goed tegen de darmkrampjes is.  Als hij de speen of mijn pink uitspuugt dan heeft hij honger...de kraamverzorgster waarschuwde ons ook dat het cb  een bepaalde periode Max 100 cc  wil geven en wij hebben natuurlijk een grote knul, die dus misschien in die periode al meer drinkt....maar hij is nog volledig aan de borst en ik kolf niet, dus dit is niet na te gaan! ;D

Wat verstaan ze bij jou onder een voeding? Die definitie is mij niet duidelijk met borstvoeding. Is dat een borst of twee? Is dat totaal 20 minuten of misschien wel 40? Of iedere keer dat hij komt (dat idee kreeg ik op get cb) En het ligt er ook aan hoe je kolft. Als hè een hele borst helemaal leeg maakt, dan is dat het beste voor jou en Renske. Aan get. Einde van een borst, komt namelijk het meest voedzame en vettige deel van de voeding. Get. begin is puur voor dorstlessing. Dus hier kan je misschien ook wat mee. Minder cc, maar meer voedzame melk. Of misschien een andere fles of speen voor Renske, zodat ze meer haar best moet doen en dus meer tijd nodig heeft en waardoor haar verzadigd gevoel optreed. Na 20 minuten moet dit het gebal zijn. Florian valt meestal in een kort slaapje na een borst van 15-20 minuten en na het korte slaapje laat ik hem aan de andere borst...

Ik heb een borstvoedingsapp op mijn telefoon. Ik kon namelijk niet onthouden wanneer de laatste voeding was en hoe lang. Dus ik heb nu ook de statistieken. Ook wat de luiers betreft...

Nou, de eerste borst zit er weer op en meneer doet zijn korte tukkie...

Conny

Hey conny,

Een voeding is een hele voeding. Kunnen ook 2 borsten zijn. Kolven doe ik beiden borsten helemaal. Uit een borst komt met een beetje geluk maar 20 cc, de andere tussen de 50 en 120 cc... :o

Ik heb al een speen die langzaam is. Die van Tommy Tippee.Heb Avent al gehad. Te snel... Difrax in het begin maar ga ik nog een keer proberen. Ook heb ik Johannesbrood pit meel al geprobeerd. Hierdoor is de voeding dikker. Volgens cb zou ze hier die obstipatie van kunnen hebben.  Dus hier gistren maar weer mee gestopt. Af en toe pauze tussen drinken door. Als het aan haar ligt is het flesje 100cc binnen 10 minuten leeg... Maar probeer het te rekken. Gisteren heeft ze een voeding gehad om 21.30 uur. Ze heeft geslapen tot 03.00 uur. Heeft voedinng gehad en is om 07.15 weer gekomen. Ik moest proberen om te rekken tot circa 4 uur tussen een voeding. minimaal 3 uur. en vooral op behoefte voeden, dus niet wakker maken. Dit deed ik trouwens al vanaf 2 weken. In de nacht lekker liggen. Daar mag 6 uur tussen zitten. Een hele puzzel....

Verder heeft ze nu al 3x gehad dat ze kwam en dat ik zag dat ze boven in haar ledikantje lag. Zonder dekens...

Zielig hoor. Ik stop haar goed in. Lakentje strak. Maar ze is super sterk. Doordat ze flink moet persen om te poepen, trekt ze de dekens weg en begint met haar beentjes te trappelen. Het persen hoor ik tot bij ons op de slaapkamer...  :-\

Op het cb zeiden ze dat inbakeren een optie was. Maar weet het niet. Is dat niet zielig? Ze wappert alleen in het begin als ze gaat slapen. Daarna valt ze in slaap en ligt ze volgens mij rustig. Bij het ontwaken begint het weer.  Lastig hoor... we willen het allemaal zo goed doen...

Ik heb inmiddels mijn 150 cc bij elkaar. Niet slecht.  ;)

Renske herkent volgens mij het geluid vd kolf... Dan weet ze: Hey daar komt mijn boterham aan.... zooo grappig!

Doei doei... 

Conny, hoe ging je eerste dagje alleen?

Wat een verschil kan er toch zitten in de consultatiebureaus! Ik ben juist erg tevreden over ons cb, ze zijn relaxed en zeuren niet. Heb met de verpleegkundige ook echt een leuk contact. Ze weet dat we met de middelste problemen hebben gehad, en denkt altijd mee. Ze opperde twee jaar terug al dat hij misschien een lactose allergie heeft, maar ik wilde daar niet aan. Omdat hij na ruim twee jaar nog steeds iedere paar weken hevige luieruitslag had, tot bloedens toe, toch maar eens lactosevrije melk gekocht. En tja, de luieruitslag is verdwenen. Had ze toch gelijk!

Die poepluiers zijn volgens mij wel normaal hoor Conny! Ik heb met alledrie tot een week of 6/7 per dag zo'n 8 tot 10 spuitluiers per dag gehad. Ik deed maximaal 6 dagen met een pak luiers van 56 stuks! En na zo'n 7 weken stabiliseerde het en zaten we heel snel op maar 2 per dag. Ik heb nooit mijn eetpatroon aangepast. Het ene onderzoek zegt dat je voeding wel invloed heeft, het andere zegt van niet. Ik eet altijd volkoren producten, weinig melk maar wel iedere dag vla, en doe niet moeilijk over hete curries en flinke lepels sambal.

Jill, zonde dat je straks niet kunt kolven, maar he, je hebt het hartstikke goed gedaan. Ik denk dat er al velen waren afgehaakt met dat vele kolven van jou. Heerlijk hoor, een schoon huis! Ben er dol op, maar met drie jongens is het nooit meer zo schoon als vroeger. Ach..als dat het ergste is. Jill, hoe reageren je honden op Renske?

Inbakeren is niet verkeerd hoor, hebben we bij middelste ook veel gedaan. Je moet maar eens googelen naar de puckababy, en op mp worden ze regelmatig aangeboden.

Conny, een voeding wordt niet per borst gerekend. Een voeding is gewoon wat je kleintje nodig heeft. Soms is dat 1 borst, soms 2. En die eerste weken duren de voedingen ook lang, jouw melkproductie moet nog stabiliseren, je kleintje moet nog leren hoe en wat. Is hartstikke inspannend voor een baby om te zuigen, een flesje is makkelijker. Je zal merken dat je straks veel sneller klaar bent met een voeding, hier duurt het nog maar 5 tot 7 minuten. En hij heeft tegenwoordig aan een borst genoeg, daar haalt hij dan zo'n 150 uit.

Bij alledrie gaf ik in het begin altijd 1 borst, en dan nog naar de andere borst voor een toetje :) Je merkt op een gegeven moment vanzelf dat ze verzadigd zijn na 1 borst. Daar is geen vaste periode voor, je merkt het gewoon aan je baby.

Neelke, hoe is de verbouwing afgelopen?

Esther, hoe gaat het met jou? Bijzondere laatste kerst met z'n 2-n?

Wij zijn een week naar Duitsland geweest, hebben genoten. Ben dol op kneuterig Duitsland! Het weer was bewolkt en regen, maar als we naar buiten gingen vaak droog. De jongens kaplaarzen aan en dan lekker door de modder. We hebben best veel kunnen lopen. Van de oudste had ik dat wel verwacht, hij wordt in april 4 dus groot genoeg. Middelste deed het boven verwachting goed. Net twee, en met die korte beentjes als een bezetene de berg op klauteren! Had Bram in de bondolino en kon m amper bijhouden!

Gisteren heeft Bram zich voor het eerst omgedraaid, van buik naar rug. Ben benieuwd of het toeval was, of dat het m vandaag weer lukt. Oudste deed dat ook rond deze periode, maar bij middelste duurde het 6 maanden.

Zo, nu aan de sop, vandaag wordt m'n koffiemachine bezorgd ( vroeg verjaardagscadeautje voor mij, ben er helemaal blij mee ) dus goede gelegenheid om de boel schoon te maken en de kastjes uit te pluizen. Heb ruimte nodig!

Oh Conny, zie nu dat je al geschreven had over je eerste dag alleen! Was bij vorige pagina blijven steken..

Hi Meiden,

Gisteren is bij mij de lactatiekundige langs geweest. Ik ben ervoor verzekerd en wilde nu een beetje meer ritme, duidelijkheid hebben en mijn rechterborst was gevoelig, dus ik wilde dat ze daar ook even naar keek. Was nuttig! Ik heb geen tepelkloven, maar leg Florian niet helemaal goed aan, dus nu de komende week oefenen. Ook over ritme gesproken, darmkrampjes, etc. Ben benieuwd hoe het nu de komende week gaat! ;D

Langzaam worden mijn dagen thuis met Florian iets rustiger en begin ik meer ritme te krijgen, gelukkig. Ik probeer dagelijks een uitstapje met hem te maken om even een frisse neus te halen. :)

Conny

Ritme komt vanzelf wel Conny, maar wat een heerlijk weer vandaag om met Florian naar buiten te gaan. Wat dat betreft boffen we deze winter.

Handig dat lactatiedeskundige aan huis komt! Dat is nog eens service.

Wij gaan een weekendje weg. Bram mee met ons, en de wilde apen naar m'n schoonouders.

Hi suzyQ,

Lekker een weekendje weg! En de oudste twee niet mee! Dat betekent meer tijd voor jullie zelf!

De meeste lactatiedeskundigen komen thuis of je hebt een telefonisch consult. Ik heb nog twee opvolgende telefonische consulten erbij. Ik moet nu al zeggen dat het zin had. Mijn tepel is minder gevoelig doordat ik nu beter aanleg. Ik heb een soort van verkoelende gel gehad in een schijfvormig die ik op mijngevoelige tepel kan leggen en die werkt ook goed. Daarnaast ist Florian vandaag niet 10-13 keer gekomen, maar tot dusver maar 5 keer! Ook heeft hij minder poepluiers. Dat betekent meer ritme, rust en regelmaat! En voor mij dus een beetje normaal leven! ;D

Vandaag ook via het internet een kolf gekocht, zodat ik dat dit weekend eens uit kan gaan proberen! (Als ze hem zoals beloofd morgen leveren)  dan kan ik mijn voorraadje op gaan bouwen!

Conny

Hoi

Gisteren met kleine spruit bij de huisartsenpost gezeten. De dag van te voren was ik al met haar naar de huisarts geweest. Ze had zoooo last van verstopping. Ik kon het niet meer aanzien. Huisarts vertelde dat dit wel normaal was. Vooral omdat ik aan het afbouwen ben met de borstvoeding. Hij schreef niets voor. Kreeg een tip van hem mee. Voor elke voeding een lepeltje sinas (vers geperst.

Tja.. thuis maar gegeven. Een dag later een poepluier. Details bespaar ik. Maar ik vond het zooo veel. Er zaten klonten in waar ik waarschijnlijk ook moeite mee gehad zou hebben..  :o

de volgende dag was ze ontroostbaar. Niet geslapen vanaf 11.00 uur. Niet huilen maar krijsen... Om 21.00 uur was ik het helemaal zat. Ze had een lichte verhoging (37.7) en dat had ze nog nooit gehad. Ze wilde niks meer. en had de hele dag maar een goede fles gedronken. Bij huisartsenpost heel goed geholpen. Daar was ze natuurlijk stil. GROTE SMILE naar de dokter.... (hij was ook knap... hihihi)

Ze had echt last van verstopping. hij heeft besloten haar een laxeermiddeltje voor te schrijven. De voeding moet ik nu indikken. Even afwachten op de volgende poepluier.

Ze heeft vannacht wel doorgeslapen van 23.00 tot 07.15 uur!! Had mama wel even nodig! En Renske natuurlijk ook.

Conny@ succes met die krampjes.. Kan echt heel erg zijn! Let wel even op of dat hij geen verstopping heeft....  :-\

Doei

Hi jill,

Wat vevelend!

Van mijn kraamverzorgster kreeg ik een onofficiële tip ( niet zeggen op consultatiebureau) tegen verstoppingen: de thermometer on een beetje olie (badolie Zwitsal) dopen en dan in zijn kontje stoppen en een beetje rondjes ermee maken, dan moet de poep er meteen uitkomen! Wij hebben dat de eerste week bij Florian gedaan en de prop liep er als een tierelier uit! Evt herhalen door de thermometer tussendoor weer inde olie te doen!

Succes!

Conny

Hey Conny,

Die tip met de thermometer heb ik gedaan. Hielp bij haar niet. Ze vond het wel aangenaam had ik de indruk maar kwam geen ontlasting..

Maaaaar..... Zojuist een hele goede poepluier en een vrolijke baby!!! Ontlasting is wel erg dun dus we geven haar morgen iets minder. De krampjes zijn nu een stuk minder en verdraagzaam voor ons drietjes...  8)

Plotseling een hele andere baby!! Ze is erg blij en opgelucht. Nu alleen maar lachen en rond kijken, eten en slapen. Een "voorbeeldbaby"... hihihi

Mijn man mag morgen DE luier verwisselen. Wat kan die kleine meid stinken zeg....  :o

Een kennis van ons vertelde dat ze bij haar kinderen een heel klein stukje zeep in haar kontje stopte.. Zou de ontlasting oplossen... ?

Ik blijf nu ffe bij mijn laxeermiddeltje. Wel een klein beetje minder.. hihihi

Groetjes!!!

Hi jill,

Florian had twee dagenniet gepoept, terwijl hij daarvoor alleen maar poepbroeken had. Dus wij begonnen ons enigszins zorgen te maken ook omdat hij onrustig was. Dus vanmiddag hebben wij de olie net als bij Renske in zijn anus gesmeerd. Ook bij ons gebeurde eerst niets, maar een paar uur later had hij zich helemaal ondergepoept en moest hij zelfs onder de douche! ;D daarna heeft hij als een zonnetje geslapen!

Conny

Ach wat sneu, die kleintjes kunnen zo'n last hebben van verstopping! Nou ja, zelf word ik er ook niet vrolijk van als ik een paar dagen niet kan :(

Gaat het nu weer beter met Renske?

Conny, hoeveel voedingen krijgt Florian nu?

Ik heb vanmorgen de intake op het kinderdagverblijf gehad, nog een paar weekjes en ik moet weer aan de slag. Tijd is snel gegaan! Bram heeft zich al een paar keer omgedraaid, best knap met 18 weken!

Afgelopen weekend met man en Bram naar Amsterdam geweest. Ging prima, hij gedroeg zich goed. S avonds heerlijk uit eten met een slapende baby in de maxicosi naast ons. Zijn broers waren uit logeren bij opa en oma, en hebben het daar ook goed baar hun zin gehad, kortom, een prima weekend voor het hele gezin!

Hi Suzyq,

Dat weekendje klinkt heerlijk!!!!!

Gaat zeker snel dat je nu weer aan het werk moet. Grappig, ik bedenk net nu onze behandeling gelukt is dat de tijd vliegt en die beleving anders is!

Florian heeft nu zo'n 7 goede voedingen op een dag in plaats van 11, dat is beter te doen! Wel variëren de voedingen nog tussen de 20-45 minuten effectief aan de borst zitten...

Nu weer twee dagen niet gepoept ook niet met de olie. Op zich mag dit ook wel met borstvoedong. Hoop alleen dat hij niet verstopt zit...

Conny

7 voedingen is inderdaad goed te doen, hij is nog maar vier weken en dan is zeven voedingen heel netjes. Je zal merken dat met een week of 2 a 3 de voedingstijd ineens een stuk korter is, hij drinkt dan in tien minuten een borst leeg. 1x per nacht?

OW twee dagen niet gepoept...dan zul je straks een flinke berg krijgen...! Zo'n golvende poepzee als je de luier openmaakt brrrrr

Tja ben nu al ruim vijf maanden thuis, en dat bevalt me prima. Straks wordt het een flinke haastklus om drie kinderen en mezelf schoon en fatsoenlijk de deur uit te krijgen. Mijn man is al vroeg weg, dus het komt geheel op mijn schouders neer. En geniet zo erg van Bram! Zo'n gezellige baby! Maar goed, als ik ga werken is hij 21 weken en dat is al bevoorrecht, de meeste vrouwen moeten na een week of 14 a 15 weer aan de slag.

Conny, hoe is het eigenlijk met je kraambezoek, veel belangstelling?

Hoi Lieve meiden!!!!

Zooo leuk en intresant om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat!!!

Ik lees dus wel mee maar reageer eigenlijk niet echt veel het zijn dingen waar ik niet over kan mee praten......

Ik hoop dat jullie dat begrijpen!!

Maandag hebben we de 20 weken echo ppfff spannend!!!!

Liefs xxx Esther

Hi Esther,

Spannend de 20 weken echo! Alles is vast in orde, dus geniet ervan!

Ik snap dat het moeilijk meepraten is, maar het voordeel is dat je wel een aardige blik krijgt op het traject voor je! ;)

@suzyq: ja, hij komt een keer per nacht, dus dat is ok. Gisteren heeft hij gepoot en ja het was een poepgolf, die gelukkig bijna helemaal binnen de luier bleef. Vannacht heeft hij weer gepoept maar normaler.

Met kraambezoek is het nog steeds rustig. De familie is geweest en de mensen die zich aanmelden plan ik rustig in. En dat is ook wel gezellig, omdat ik veel mensen lang niet gezien heb en ze allemaal bij mij thuis langs komen! ;D

Maar respect dat jij alles red met drie kinderen! Ik heb mijn handen al vol aan eentje! ::)

Florian huilt weer, dus ik moet weer verder...

Conny

Ja is inderdaad moeilijk meepraten Esther, dat begrijp ik wel! Je valt er een beetje tussenin. Op het ene topic wordt geschreven over wat achter je ligt ( maar dat is moeilijk loslaten na al die jaren ) en op het andere topic wordt geschreven over datgene dat in het vooruitschiet ligt.

Maar vertel lekker over je zwangerschap, vind ik leuk om te lezen! Maandag de twintig weken echo! Spannend, was altijd erg opgelucht na afloop. Is zeker geen pretecho! Willen jullie overigens het geslacht weten?

Ha, de poepgolf is dus gearriveerd Conny! Hij lag zeker opgelucht te glunderen?

Bram slaat regelmatig 1 a 2 dagen over, herinner me niet dat zijn broers dat ook deden. En wat er dan komt is niet eens zoveel. Meer wat dikke klei. Stinkt wel vreselijk, dan ruik ik m beneden terwijl hij boven is!

Ik schrok vanmorgen toen ik hem pakte voor z'n badje, hij had een bloedneus! Even de boel geïnspecteerd, maar komt denk ik door het duimen. Hij stopt niet alleen zijn duim in z'n mond, maar liefst ligt hij heel zijn hand op te knagen en dan verdwaalt er weleens een vinger in z'n neus. Dat zal de oorzaak zijn!

Ha Conny, dank voor het respect haha! Ach je went eraan. Ik heb eerlijk gezegd het minste werk aan m'n baby, kun je nagaan...baby is veel werk, samen met het borstvoeden bijna een fulltime baan, en dan ook nog twee boeven die veel meer tijd en energie opslurpen. Maar hoe moe ik soms ook ben, ik zou het niet anders wensen! Ben intens dankbaar voor m'n drie knullen.

Zondag met twee andere gezinnen afgesproken bij een speelparadijs. Dan zijn we een mooi clubje, wij Icsi en ivf, andere stel dmv zaaddonor en het derde stel dmv eiceldonatie. Vroeger was ik stikjaloers als ik groepen vrienden zag met hun kinderschare, maar aan de buitenkant zie je niet wat ze ervoor gedaan hebben!

Jill, hoe gaat het met Renske? En wanneer moet jij nu weer aan de slag?

Hi meiden,

@esther: hoe is je 20 weken echo vandaag gegaan? Voel je de kleine al bewegen?

@suzyq: ja, na zo' n poepmoment is hij heerlijk rustig en tevreden! Maar bij Florian is het een en al vloeibare derrie. Vandaag voor mij voor controle in het ziekenhuis geweest en Florian begon precies tijdens mijn gesprek te huilen. Er was nog een arts in opleiding die meeliep bij en die heeft hem dus zoet mogen houden!  ;D Zij zei aan het einde: volgens mij heeft hij een enorme poepbroek, want hij stinkt. Ik thuis gekeken: niets aan de hand. Hij plast zijn luier vrolijk vol en dit ruikt, maar was geen poep. Leek mij ook onwaarschijnlijk gezien zijn ritme! Maar ik heb het vaak ook gedacht, want hij laat onwijs veel harde scheten! ;D

Ik heb nog steeds last van mijn stuitje. Kennen jullie dit? Ik heb vandaag een verwijzing naar de fysio gehad. Dit zou kunnen helpen...

Straks naar het consultatiebureau...

Conny

Hoi Conny

De 20 weken echo was super goed!!

We krijgen een meisje!!

Ik voel haar idd al bewegen eigenlijk al sinds week 16 maar vanaf week 18 meer en duidelijker.

Soms is het niet echt een lekker gevoel omdat ze nog best laag ligt hihi voel het dan net boven mijn schaambeen maar bij de echo vandaag zagen we ook dat ze met haar voetjes naar beneden lag al zwemt ze nartuurlijk nog alle kanten op.

Wel fijn die bevestiging dat er leven in zit hoor!!

Je heb maar een drukke dag vandaag hihi. Dus het is een flinke schetenmakertje.

Hoop dat de fysio gaat helpen want lijkt mij echt niet fijn....

Liefs xxx Esther

Ook voor de rest hoor!!!!

Hi Esther,

Wat fantastisch dat alles goed was en lekker dat je weer een bevestiging hebt! Op naar de 26 weken. Vanaf dat moment is jullie meisje levensvatbaar!! Aan het einde van de zwangerschap dan trapt die kleine tegen je blaas, ribben, etc. Dus geniet nu nog van de kleine beweginkjes! ;)

Vandaag weer een poepgolf gehad. Net een half uurtje voordat we bezoek kregen! Blij dat ik heb daarvoor verschoont heb! ::)

Bij het consultatiebureau was gisteren alles ok. Hij weegt nu 5200 gram en is dus de laatste drie weken zo'n 750 gram aangekomen. De arts legde hem op zijn buikje en vouwde zijn armpjes onder zijn hoofd zegmaar. Dus zo lag hij daar fier met zijn hoofdje onhoog al steunend op zijn ellebogen! Hij deed het fantastisch! 8) ik dachT dat die oefening anders was, dus Florian gad het thuis veel zwaarder! ::) en vanaf zijn geboorte kon hij zelf al zijn hoofdje overeind houden. En daarna raakte hij uit evenwicht en rolde dus zegmaar om, maar werd opgevangen door de arts. Arts was hartstikke aardig. Dus dit keer een goede ervaring met het cb.

Liefs,

Conny