Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hey conny

nee ik ben niet misselijk. Af en toe een beetje. Gemberthee zou helpen tegen misselijkheid. Heb wat last van mijn darmen vandaag. Borrel.. Borrel...  verder voel ik me goed. Onrustig slapen hoort ook bij de kwaaltjes. Voora dromen!

l knuffel x

Hi jill,

Ik was gisteren bij eenvriendin van mij, die net een dochter heeft van twee maanden. Wij waren er beide altijd vanuit gegaan dat ik eerder kinderen had dan zij. Dus nu was het wel grappig, dat zij ons nu alle tips voor komende tijd gaven!  ;D zij zei ook al dat gember thee zou helpen. Maar ik vind gember dus echt vies! Maar zei zij dat Je de gember in de thee niet echt proeft en dat ie dus wel ok was. Dus ik ga komende week maar eens kijken of ik het kan vinden! ::)

Mijn darmen zijn ook regelmatig van slag. Ik krijg dan een enorme kramp en moet dan echt heel snel het toilet opzoeken. De volgende keer zit ik dan weer verstopt....dus ik drink twee keer per dag optimel in de hoop dat dit een beetje helpt...ik merk ondertussen dat ik wel het verschil herken tussen mijn darmen en mijn baarmoeder! ;D

Verder probeer ik nu om21:00 naar bed te gaan, omdat ik zo vroeg wakker wordt en op die manier haal ik dan nog een beetje mijn benodigde uurtjes... Vanacht ben ik ook drie keer naar het toilet geweest! :o

Pff, ik ben wel blij als ik eerste de 8 weken door ben en met twaalf weken durf ik er pas echt van te genieten....en wat jij al ook schreef: wat duren deze weken lang!!! ::)

Hey conny

Kijk eens in een reformwinkel.. of in duitsland bij rossmann verkopen ze vast kant en klare gemberthee. Ik heb er gelukkig niet zo'n last van. Echtvreemd dat je je lichaam nu echt goed leert kennen. Ik moet er ook 3x per nacht uit. Plassen in een maatbeker... hihihi

Mijn borsten zijn flink aan het groeien en doen echt zeer! Mijn normale broeken kan ik nog net aan maar op het einde vd dag moet de knoop echt los. Verder heb ik een paar keer per dag last van die ongi buikpijn. Daar maak ik me echt niet meer druk om..

Zijn er van jullie die mee doen aan moeder voor moeders? Ik niet. Heb het overwogen maar doe het niet. Doet me teveel denken aan mijn eerste zwangerschap.... En heb toen na de miskraam nog heel veel "last" gehad van al die reclamen waar je automatisch voor wordt aangemeld. Terwijl ik niet meer zwanger was. Zelf een boos telefoontje gehad van ieamdvan de "blije doos." WAAROM IK HEM NIET HAD OPGEHAALD???????

had netjes alles geregeld via email. Maar die hadden ze niet ontvangen.. grrrr

En verder omdat ik de medicijnen die gemaakt werden van natuurlijke hormonen niet meer vergoed kreeg vh CZ.  Dus ik had zoiets waarom ik dan wel mijn urine moest gaan sparen. Ik moest het ook maar doen met die synthetische medicijnen...

Ach ja....

Nog een paar daagjes en dan mag ik weer voor de echo.. wat duurt dat toch lang...

Heb zojuist uitnodiging gehad van mijn moeder... als de echo goed is mag ik op haar kosten gaan babyshoppen...... NICE!

Ze vertelde al dat ze had uitgekeken naar rompertjes maar er waren geen leuke en allemaal met een kort mouwtje.. ik had er toch echt wel nodig met lange mouw....  hihihi

En ik zou een mooie kinderwagen mogen kopen van haar... tjee waar heb ik dat allemaal aan verdient? Ze hebben het echt niet breed en dan toch alles sparen voor hun tweede kleinkindje... echt voel me een beetje opgelaten..

Allemaal een hele dikke knuffel!

Hi jill,

Dat met die broek herken ik. 'S middags op kantoor krijg ik buikpijn omdat mijn broek te strak zit. Dus maar een knoopje open als niemand het ziet.... En in de auto altijd...

Ik weet niet of ze hier in Duitsland ook zoiets hebben als moeders voor moeders. Dat zal de gyn volgende week wel vertellen. Wel klote als het dan mis gaat, dat mensen daar niet sensitief op reageren. Ze bedoelden het vast goed... Ik had dit keer medicijnen die uit urine kwamen, die werkte bij mij duidelijk beter dan die van het lab.

Nog een paar daagjes, donderdag is het zover!

Wel lief van je moeder! Ze verheugd zich er waarschijnlijk zo zeer op! Anders laat je haar veel kleine dingetjes of persoonlijke of veel gebruikte zichtbare dingetjes kopen, waardoor ze toch het gevoel heeft bij te dragen, maar de kosten niet al te hoog zijn! Bijvoorbeeld een leuke trappelzak of wipstoeltje, die zie je dagelijks en daar heb je dan echt plezier van. Of zo'n plaid voor in de box. Of is ze handig met naaien? Dan kan ze het zelf naaien en dat is wel heel persoonlijk, ook voor je kindje! Mijn tante ( zonder eigen kinderen)  heeft dat voor meerdere van haar nichtjes gemaakt, die zwanger waren!

Mijn schoonouders zijn ook helemaal in de wolken: hun tweede kleinkind. Mijn moeder is vooral heel blij voor mij, want ze heeft al 9 kleinkinderen! Hihi! Dus daar ligt bij ons absoluut geen druk! ;D en ik ben toch een beetje mijn moeders oogappeltje! ;)

Liefs,

Conny

Hey conny

Mijn moeder kan goed naaien en breien. Ze breit voor de kleine van mijn broertje altijd hele leuke kabeltruitjes etc.. hele stoere! Echt heel leuk. Aangezien wij een winterbaby krijgen kowmt dat goed uit! Hihihi

K begin er stiekem toch wat vertrouwen in te krijgen. Als het niet goed is dan krijg je toch geen dikke buik?

Pffffff.. weer een dag voorbij..

Doei!

Hi jill,

Ik kon net weer niet slapen. Ik had weer een enorme honger. Ben nu dus toch maar wat gaan eten! (Volkoren beschuitjes uit Nederland)! Dat is echt super ontypisch voor mij! ;D

Mijn gevoel heeft er vertrouwen in, mijn verstand denkt, oh als alles maar goed gaat!

Merk jij verschil tussen je eerste zwangerschap en nu?

Goede morgen conny..

Ja merk echt verschil. Eerste zwangerschap voelde ik niet dat ik zwanger was.. Nu aan alles! Dat geeft me een heel goed gevoel. Maar ik durf nog niet toe te geven aan dit gevoel....

Knuffel

Hi jill,

Ik geef al behoorlijk toe aan het gevoel. Zeker na het kloppende hartje van afgelopen vrijdag. Maar houdt anderzijds bij ieder bezoek aan d arts mijn hart vast. Ik heb daar in het verleden wel vervelende boodschappen gehad. Maar alsik dan van de arts komt, kan mijn dag niet meer stuk! ;D

En ik voel van alles! Mijn man vroeg mij vanochtend ( na enige klachten van mij) of ik wel blij was met de zwangerschap!  ::) Natuurlijk ben ik hartstikke blij, alleen mijn lichaam is zo van slag! Dat moet ik er af en toe even uitgooien! Op kantoor kan dat niet, dus is mijn man de klos. Omdat ik nu zo slecht slaap en er drie keer per nacht uit moet. Slaapt hij nu ook slecht! ;D

Ook mijn broek ging vandaag niet dicht! Gelukkig had ik een lang genoeg truitje aan. Ik denk niet dat ik het nu nog langer dan twee weken met mijn huidige broek kan uitzingen! Ben wel blij dat de volgende al in de kast hangt, heb ik lekker geen stress!

:love2:

Conny

Hey..

Ongelooflijk hoe moe een mens kan zijn.. mijn ogen vielen om 15.00 uur al dicht. Het was zo extreem dat ik naar huis ben gegaan.  Eenmaal thuis als een blok geslapen tot19.30 uur. Nu ben ik zo suf als een konijn. Hoop dat ik straks weer kan slapen. Eerst ffe eten. Honger!  :sm3:

Hi jill,

Ik heb ook zo' n honger. Ik kan blijven eten! En vanaf het begin van de behandeling ben ik pas 0,5 kilo aangekomen! Terwijl mijn buik dus dikker is! Begrijp jij het nog? Ik ga iedere avond vroeg naar bed.....en sport zo goed als niet...

Morgen heb jij weer een echo nietwaar? Spannend!

@ suzyQ: jij ben morgen ook weer aan de beurt voor de 20 weken echo! Wil je ook weten wat het wordt? Spannend!

Hey

Ja.. morgen mijn "10" weken echo..  Ben zo bang! Tevens groot feest. Mijn schoonouders zijn 50 jaar getrouwd. Geven een groot feest. Pfff of het is een topdag of gewoon kut....  spanning om te snijden. Ik  heb geen zin in feest als echo niet goed is..  mijn schoonmoeder is  bloed nerveus voor het feest. Of we allemaal wel top eruit zien. Iedereen moet sjiek in pak etc. Heb wel andere zorgen.. grrrrrr! Ik haat pakken en sjieke feesten! Ik ben meer vh bier drinken en vieze woorden roepen.....  ;D

Maar heb nog geen druppel alcohol gehad !

Jaaa morgen twintig weken echo, kijk er naar uit!

Nee, we willen niet weten wat het is. Hebben we vorige twee keer ook niet geweten, dus iedere baby gelijke rechten...ook dit keer blijft het dus spannend en giswerk tot het moment van de bevalling daar is!

Wat leuk dat jullie het zo merken dat je zwanger bent. Ik schrijf mee, maar niet zo intensief als jullie. Het is met een derde zwangerschap toch anders, je bent er minder intensief mee bezig want je hebt al twee aandacht vragende kabouters om je heen. Kon me daar vroeger nooit zoveel bij voorstellen, maar zo werkt het toch echt. Vind dat wel jammer, zeker als ik jullie genietende berichten lees, maar zwangerschap is net zo gewenst als de andere twee, dus dat zit wel goed.

Jill, weet je familie dat je zwanger bent?

Hey susy

Ja schoonouders en schoonzus weten het. De tantes etc niet. Dus maar een paar mensen... ik zie er echt tegenop!  Als echo goed is dan loop ik trots rond met mijn kleine buikje... maar moet er niet aan denken als het mis is. Mijn man is zooooo nuchter.  Hij weetk echt niet hoe ik mij nu voel... snap ik wel.. voel me gewoon k..

De hele dag is volgepland met stukjes liedjes etc... kleinkinderen doen vanalles. Moet er niet aan denken!  Thuis blijven zal geen optie zijn. Denk niet dat schoonouders het zullen begrijpen. Ze zijn bijna 80 jaar.. misschien laatste feest met heel de familie.... zucht... kon ik maar in mijn buikje kijken...  :(

Jij ook heel veel succes!

Hi jill

Bij mij weten wel veel mensen het, omdat vele ook tijdens de behandelingen meegeleefd hebben. Het typische is dat mijn bazin nu zelfs al vermoed dat ik zwanger ben, hoorde ik vandaag.... Dus dinsdag de echo en dan is het bij ons met 8 weken al algemeen bekend en vertel ik het op mijn werk op donderdag...( 1 mei si feestdag). Moet ook zeggen dat dat door de hele situatie komt met onze verhuizing enzo. Dus als het nu nog fout gaat, weet ook heel de wereld dat... Maar ja dan kijkt niemand mij ook vreemd aan, hè! En dan gaan we weer aan een ander plan werken. Hoop natuurlijk heeeeeeeel erg van niet! Wij verheugen ons al zeer!

Jill, het komt allemaal goed! Positief denken! Je zegt nu zelf van alles te voelen wAt je bij je andere zwangerschappen niet had! Dus het zit goed! :love2: heb vertrouwen!

@ suzyQ: snap ik wel hoor dat jij er minder mee bezig bent. Mijn zus was er ook minder mee bezig bij de derde. De eerste is altijd speciaal...

Oh, ik krijg vanaf de herfst echt zo enorm ander leven. Voorlopig niet meer werken, weer in Nederland wonen, een kindje onderweg, kleiner huis( lekker handig hihihi). Daar ben ik in mijn hoofd vooral mee bezig.....en de laatste maanden hier (zonder man in tijdelijk onderdak)

Hi jill,

Ik heb weer een nachtelijke wandeling.... ::)

Ik kan niet slapen en heb hoofdpijn. De hoofdpijn begon vanochtend al en kwam vannacht weer terug...ik heb natuurlijk weer even gecheckt en ja hoor, dit is ook een bijverschijnsel van zwanger zijn! Wat is het niet, vraag ik mij tegenwoordig af! ;D dus maar weer beschuitjes an het eten en wat water drinken in de hoop dat ik straks weer in slaap val.....

Hey conny

Ben ook vd partij...  :o

Die hoofdpijn komt vd hormonen. Dus niets vreemds hoor!

Niet teveel piekeren.... moet je horen wie het zegt...

Om 09.30 echo........

Grrrrrr

Hi jill,

Wat een goeie! Waren we allebei nachtbrakers! ;D

Veel succes met je echo! Komt wel goed hoor! ;)

En geniet het feestje ook al is het niet helemaal je ding!

Haai

echo gehad. De kleine spruit gezien. Alles erop en eraan! Nu 2.1 cm... Dus flinke groeispurt gehad! Jippie!

Nu flink blijven doorgroeien..

Blij!  :love2: :love2: :love2:

Hi jill,

Dat is super nieuws! Gefeliciteerd! Alles weer ok! ;D heb je je voor niets zorgen gemaakt!

:love2:

Conny

Ook hier een goede echo!!

Kleine is ongeveer 26 a 27 centimeter, en alles erop en eraan!

Hi suzyQ,

Wat fijn dat alles goed is! Gefeliciteerd, weer een stap verder naar een gezond kindje! ;D

Kan jij de hele tijd van de zwangerschap genieten of kwam dat bij jou na de 12 weken grens?

Gevoelsmatig heb ik er het volste vertrouwen in en mijn man ook. Ik ben alleen bang dat er nog een keer een arts komt met een hele vervelende hamer!  ::) en dat ziet mijn toekomst er echt compleet anders uit! Onvoorstelbaar eigenlijk!

Bedankt Conny!

Vond het toch wel even spannend hoor, keek ernaar uit, maar toch ook opgelucht dat het achter de rug is en alles goed.

Het genieten is anders dit keer. De eerste twee zwangerschappen heb ik enorm naar de twaalf weken grens geleefd, was blij, maar toch ook heel bang. En dan ben je de 12 weken voorbij, en dan leef je toe naar 20 weken, vervolgens naar 26 weken ( dan is het levensvatbaar ) en dan naar een week of 30, dan maakt het echt een goede kans om het te redden. Dus zo heb ik me de eerste twee zwangerschappen gevoeld. Je geniet, maar het is nooit zorgeloos.

Dit keer is het anders, ik heb zo'n druk leven met m'n twee knullen, man, werk en huis, dat ik weinig tijd heb me zorgen te maken.

Wanneer heb jij nu je volgende echo?

Oh en Jill, heb jou helemaal niet gefeliciteerd met je goede echo! Opgelucht zeker?!?

Ho suzyQ,

Ik heb dinsdag 30 april mijn volgende echo. Tijdens de kroning zegmaar! ;D

Hi meiden,

Ik heb vandaag voor het eerst mijn positiekleding naar mijn werk aangedaan, omdat ik gisteren enorme buikpijn had boven in mijn buik, aangezien mijn broek te strak zat. Als ik de hele dag zit, dan wordt mijn buik s middags voller en mijn broek dus te krap. Aangekomen ben ik echter nog niet. Niemand heeft er gelukkig een opmerking over gemaakt, als ze het al gezien hebben.  ::)

En aangezien ze hier maar weinig positiekleding hebben, ben ik vandaag weer op stap gegaan en heb een leuk en betaalbaar winkeltje bij mij in de buurt gevonden en heb ik weer een broek, panty voor zwangeren en t-shirt gekocht! ;D

Hey conny

Dat zal een opluchting geweest zijn! Ik heb gelukkig nog een werbroek die eigenlijk een maat te groot is.. dus kan nog ffe vooruit.

Ik schrok me net te pleuris. Ik had een veegje rose nadat ik op het toilet geweest was. Toen van binnen alles schoon was was het ook helemaal weg. Ik vermoed dat het een klein adertje geweest is. Ik bukte me kort daarvoor en had een steek in mijn buik. Maakte gewoon een verkeerde beweging zeg maar. Aangezien het zoooo weinig was en nu niks meer, ga ik er vanuit dat het goed is. Heb geen buikpijn ofzo.... maar ben zo geschrokken! Pfffffffff weer ffe gegoogeld. Rose is niet erg. Zat beetje slijm bij..  stom internet ook...  :o

Morgen nog werken en dan 3 dagen vrij... ffe rustig aan en wat leuks gaan doen denk ik. Maandag informatiegesprek over de prenatale onderzoeken die er zijn. Nekplooi, vruchtwaterpunctie, vlokkentest etc... ik laat het maar op me afkomen....

Doei x