Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Neelke, wat leuk weer iets van je te lezen! Och 38 weken alweer, wat gaat het toch hard!

Kan me goed voorstellen dat je liever een gewone bevalling hebt, zo'n keizersnede is toch ook pittig. Zeker als je nog een kleintje hebt rondlopen die ook zijn aandacht nodig heeft.

Kennisje van me zou ook een keizersnede krijgen ivm stuitbevalling, dag van te voren ( 6 dagen voor uitgerekende datum )nog een echo, volgende ochtend vroeg naar het ziekenhuis en toen bleek dus dat ze s nachts was gedraaid! Sta je dan, weer naar huis en vervolgens is madame ook nog een week te laat geboren. Ik wist niet dat ze zo ver in de zwangerschap nog konden draaien, Mar dat kan dus wel. Ik duim voor je dat dat bij jou ook gebeurt!

Conny, ik solliciteer alleen intern. Is een sector die onder druk staat, maar dat is bijna overal zo. Ik wil graag mijn contract voor onbepaalde tijd behouden en ik heb goede secundaire voorwaarden. Volgende week weer twee gesprekken, dus we zullen zien. Het voelt al goed om ermee bezig te zijn.

Bram sliep na zijn prikjes altijd erg veel. Normaal gesproken slaapt hij niet in de box, maar na een prikje dus wel. Vandaag is hij voor het eerst van rug naar buik gedraaid. Hij draait al een tijdje van buik naar rug, maar nog niet terug. En hij vond het fantastisch, lag te schateren van plezier. En daar werd ik dan weer een beetje emotioneel van :( die hormonen toch...!

Verder knaagt hij naar hartelust aan zijn Sophie de giraf, dus wellicht zit er een tandje te broeden.

Esther, hoe voel je je nu?

Lief, je tweeling is nu 3? Dan gaan ze dus naar school mocht er een derde komen. Ik denk dat je na de drukte van een tweeling niet weet wat je meemaakt met 1 baby thuis. Lijkt me wel fijn om zo veel tijd aan je kind te kunnen besteden. Hier heb ik ze natuurlijk alle drie nog thuis, en dan eist degene met het meeste geluid ook de meeste aandacht op.

Vandaag was mijn man onverwachts thuis. Hij was vorige week naar het buitenland voor zijn werk en kon dat vandaag compenseren. Heerlijk zo met z'n 3'n thuis, en zowaar tijdens de lunch een gesprek kunnen voeren. Maar toch ook weer erg stil, dus ga de jongens vroeg halen ;)

Even een kort berichtje:

Gisteren bevallen van onze prachtige dochter Amber!

Nadat vrijdag op zaterdag nacht mijn vliezen zijn gebroken is ruim 24 uur later besloten om (weer) over te gaan op een keizersnede. ... dit omdat de ontsluiting niet snel genoeg vorderde en ons meisje maar niet genoeg indaalde.

Ondanks dat gaat het goed met ons!

Hi neelke,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Amber!! Wow weer een gezonde baby erbij!

Jammer dat het niet helemaal verliep zoals je gehoopt had. Veel succes de komende tijd met herstellen en je mooie dochter te bewonderen!

Liefs,

Conny

Hoi Neelke,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat alles goed is. Geniet van je gezin en veel sterkte met herstellen van de keizersnee!

Liefs Ditte

Gefeliciteerd Neelke!

Lekker uitrusten en laten verwennen, en thuis wennen aan de nieuwe gezinssamenstelling..!

Mooie naam!

Guest tanja1969

hey Neelke en hubbie,

van harte gefeliciteerd met jullie  :baby2: Amber

en hoe gaat het nu met jullie?

beetje bijgekomen van de keizersnede?

geniet maar goed van de kleine meid

liefs Tanja

Hi meiden,

Hoe is het er nu mee?

@ Suzyq: hoe gaat het op je werk en met het solliciteren? Gaat met Bram ook alles goed? Hij is nu zo'n 6 maanden toch? Heeft hij al een tandje?☺️

Hier gaat alles goed. Florian is nu drie maanden (wat gaat dat toch snel) en is een opgewekte actieve baby. Hij lacht veel en brabbelt sinds kort erop los! Ben nu actief bezig om mijn zwangerschapskilos kwijt te raken, zodat we misschien dit jaar nog voor een brusje kunnen gaan!

Liefs,

Conny

Wow vind je dat niet erg snel meid?

Wil het een beetje lukken om af te vallen? Je kunt zo'n speciale band dragen hè? Dat heeft mij des tijds goed geholpen. Misschien als hulpmiddel? Ik heb er veel mee gelopen.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Hi pitbull,

Is zeker snel, maar ik wordt dit jaar 36 en de laatste keer duurde het vier jaar. Dus begin ik maar liever snel. De kans dat het snel lukt is toch niet zo groot...daarnaast heb ik nu tot eind december een jaar ouderschapsverlof....dus alle tijd en rust voor een behandeling...

Tijdens de zwangerschap ben ik 23 kilo aangekomen. Daar ben ik er nu 12,5 van kwijt. Waarvan de laatste 3,5 kilo de afgelopen 6 weken. Dus het gaat prima. Ik ben tevreden! :)

Met jouw zwangerschap gaat het goed he! Fijn! Al 12 weken! Spannend he! Met 17 weken kon ik Florian al voelen, wat erg geruststellend was!

Ik duim voor je!

Groetjes,

Conny

Conny, ik zat zes maanden na de geboorte van onze oudste alweer in de wachtkamer op de ivf poli! Moest toen eerst nog drie maanden aan de Lucrin, en daarna een poging gedaan die meteen raak was. Tussen onze oudsten zit nog geen 18 maanden.

Als je het lichamelijk denkt aan te kunnen, dan zou ik ervoor gaan. Je hebt nog tot eind december. Lijkt me fijn om zonder het werkgebeuren erom heen een poging te kunnen doen! Had je nu nog een cryo? Ja toch?

Hier gaat het even wat minder. Op werkgebied goed, want heb een nieuwe baan en begin al over drie weken. Joehoe, joehoe! Zo blij.

Maar Bram groeit niet genoeg. Ik was afgelopen week op het cb, en daar bleek dat hij in 3,5 maand nog geen 400 gram was aangekomen. Zowel in lengte als in gewicht loopt hij ver achter. Zit op de onderlijn van de curves. Zijn broers waren op deze leeftijd twee kilo zwaarder en 7 cm langer! Hij is gezond, ziet er ook niet mager uit en is tevreden. We denken dat hij genoeg drinkt om tevreden te zijn, maar niet genoeg om te groeien. Hij drinkt ook altijd maar een minuut of 3 a 4 aan de borst. Daarna is hij klaar. Ik leg hem nu na een paar minuten aan bij de andere borst, en daar drinkt hij nu ook uit. Verder extra pap geven en we waren al gestart met groente en fruit. Alleen wil hij dat allemaal niet. Woensdag weer terug om te kijken of het extra aanleggen al effect heeft gehad.

Ook is hij ziek. We waren gisteren onderweg naar Limburg, en belanden halverwege op de eerste hulp van het ziekenhuis. Hij kreeg onderweg een koortsstuip. Zo eng, ik krijg er nog tranen van als ik eraan terugdenk. Happen naar adem, continu wegdraaiende ogen. Heeft iets weg van een epileptische aanval, maar is het dus niet.

Hij is helemaal nagekeken, maar mankeert verder niets. Daarna maar weer terug naar huis, Limburg hebben we niet gehaald.

Zo, dat is even een flinke update!

Hoi Conny,

Wat goed dat het zo rap gaat met de kilo's!!

Inderdaad heel snel maar ook erg begrijpelijk hoor! Had in jou situatie waarschijnlijk ook hetzelfde gedaan! En ach...mocht het gelijk de 1e keer raak zijn dat is dat toch geweldig!!!

Hoe gaat het verder met je? Beetje goed hersteld van de bevalling en nare periode erna?

Liefs Cindy

Hi meiden,

Nou zes maanden ga ik niet redden, maar zomer of herfst hoop ik van wel! We hebben nog drie cryo's in Duitsland, vandaar ook dat ik die in ieder geval dit jaar wil doen. Anders gaat dat misschien niet meer ivm de logistiek...tot wanneer heb jij (suzyQ) bij je eerste dan borstvoeding gegeven? Daar zit ik nog een beetje mee. Ik wil Florian zo lang mogelijk borstvoeding geven (minimaal 6 maanden), maar mijn menstruatie moet natuurlijk ook weer op gang komen...en Cynthia, als het meteen raak is is prima, scheelt weer een hoop ellende. Dat was ook grappig met de kraamzorg en de gyn die over voorbehoedsmiddelen begonnen. Ik zei, dat zou fijn zijn als het zo snel zou gaan. Natuurlijk wel een beetje stressvol twee kleintjes heel snel achter elkaar, maar ja je kan niet alles hebben! Maar tot eind maart mag ik zoiezo niet zwanger worden, omdat ik nog tegen de rode hond ben ingeënt...

@ suzyQ: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Super dat dat zo snel gelukt is! Vreemd dat Bram zo weinig gegroeid is. Eng als zo'n kleintje een koortsstuip krijgt!ik zou mij rot schrikken! Ik ben iedere dag nog zo blij dat wij een kleintje gekregen hebben, ondanks de korte nachten en dat het soms best stressvol is om 24 uur per dag voor onze zoon te zorgen en met de borst klaar te staan. De navelstreng bestaat zeg maar nog steeds... Maar ook regelmatig nog steeds bang dat dat abrupt tot einde komt. Dit probeer ik wel naar de achtergrond te duwen hoor! Het overheerst niet hoe ik met hem omga hoor. Mijn collega vond mij juist vrij relaxed. Maar het zit toch nog steeds in mijn achterhoofd...niet dat er iets met onze zoon aan de hand is hoor. Hij blaakt van gezondheid! Of hebben alle moeders dat? Ik hoop dat jullie snel uitvinden wat er met Bram aan de hand is of dat het puur extra voeding geven de oplossing is!

@cynthia: het gaat stukken beter met mij! Van onderen is alles weer geheeld. Ik ben alleen nog lichtelijk incontinent...dus ben dagelijks van die kegel/bekkenbodem oefeningen aan het doen. Heb er een Appje voor..  ::) Verder hard mijn best aan het doen om de kilo's weer kwijt te raken. Veel wandelen met Florian en ik heb mijn eetpatroon veel gezonder en voedzamer gemaakt.  :)

Liefs,

Conny

Hoi Conny,

Fijn te horen dat het goed gaat met je!

Wandelen is zo goed! Voor Florian is die buitenlucht ook lekker natuurlijk. En als hij groter is en zelfstandig kan zitten dat lekker samen op de fiets  :)

Liefs

Conny, ook ik wordt dit jaar 36.

Maar direct een ander kleintje er achter aan lijkt mij erg zwaar.

Ik heb er 9.5 jaar over gedaan. Die tijd heb ik hierna niet meer.

Dus we zien wel Hoe het loopt.

Jij maakt jou keuzes die voor jou goed voelen.

Ik wens je alle succes van de wereld dat het mag lukken meid.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Conny, ik heb mijn eerste in totaal vier maanden borstvoeding gegeven. Je cyclus moet wel weer teruggekeerd zijn wil je een terugplaating hebben. na de eerste werd ik 6 weken na het stoppen ongesteld, en na mijn tweede ( en hij heeft ook 4 maanden bv gehad ) al drie weken na het stoppen.

Wat een mop is dat he, iedereen die over voorbehoedsmiddelen zit te kletsen...sowieso was dat de eerste periode niet nodig aangezien ik nogal toegetakeld was van onderen :(  en daarna..als je ivf nodig hebt ben je blij als het spontaan gebeurt, niets geen voorbehoedsmiddelen!

Bedankt voor de felicitatie! Ik ben erg blij, nog drie weken en ik ga beginnen op mijn nieuwe werkplek. Twijfel nog wel of ik dan blijf kolven. Bram is dan ruim 7 maanden en het kolven best een gedoe. tel daar alle stress van een nieuwe baan bij op...ik denk er nog even over. Sowieso ben ik erg trots dat hij nu nog steeds bv krijgt, mijn target van zes maanden heb ik ruimschoots gehaald.

En over de navelstreng..ik ben niet zo bang dat mijn kinderen iets gebeurt, maar op het moment dat er dan wel iets is, dan trekt je leven aan je voorbij. Klinkt dramatisch, maar zo voelt het dan wel.

Bram nu overigens weer beter, maar we hebben vervoglens een jongetje met waterpokken in huis. Benieuwd wanneer de anderen volgen :(

Lekker weer om buiten te wandelen met Florian!

Pitbull, hoe voel jij je?

Ik heb Veel pijn in mijn buik. Rond mijn navel en onder mn ribben links en rechts. Volgens de kraamhulp zou het banden pijn zijn. Morgen maar even informeren bij de gyn.

Maakt me er onzeker.

Hi suzyQ,

Bedankt voor de info. Ik ben nu overal informatie aan het verzamelen om te kijken hoe ik dit kan "plannen"...ik wil zo lang mogelijk borstvoeding geven...

Je kunt ook een kolfvoorraadje opbouwen Conny. Ik heb toen gram van 7 naar 6 voedingen ging een maand lang de 7e voeding gekolft. Heb dus een flinke voorraad en zo kun je misschien nadat je tent gestopt toch nog bv uit de vriezer geven.

Guest tanja1969

hey conny

idd, je kan ook als je je kleintje 6 x geeft toch 2x extra kolven, als je dat zelf lichamelijk aan kan he

ik deed dit bij Joris toentertijd ook. en als hij het weekend dan bij zijn pa was, kolfde ik gewoon door en had toen zo een flinke voorraad in de vriezer , deze ging dan mee naar zijn pa, zodat zij Joris dit gaven, Joris heeft nooit flessen melk gehad.

succes meid

Hi meiden,

Dat is een goed idee! Heb momenteel toch een overproductie, omdat Florian net doorslaapt..ik moet dan alleen om 3:00 s nachts kolven...

oef 's nachts kolven is niet fijn...maar je hebt 's nachts en 's ochtends wel de beste opbrengst. Je lichaam is dan in rust en dan maak je meer aan.

Ik heb moedermelkzakjes van Lanee gekocht, die vond ik het goedkoopste. Je kunt natuurlijk ook flesjes kopen, maar als je een hele voorraad wilt aanleggen, heb je veel flesjes nodig en ben je veel duurder uit dan met de zakjes.

De zakjes van Medela heb ik ook gehad, waren fijn, maar dubbel zo duur als Lanee en niet beter.

Ik heb zo'n 23 a 24 voedingen in de vriezer, heel prettig om op die manier zo lang mogelijk te blijven geven.

Hi Suzyq,

Ik doe het in ijsklontzakjes en schrijf erop hoeveel erin zit en van welke datum. Als ik dan nodig heb kan ik aardig inschatten hoeveel ijsklontjes ik moet ontdooien!

Ja, heerlijk! Sinds dit weekend en de tijdsomstelling kwam perfect uit! Hij gaat nu 19:30-20:30 naar bed en wordt om 5:30 uur wakker! 8)