Jump to content

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

oeh wat spannend Conny!

Hoop zo dat het er inderdaad 5 of 6 zijn, en ook goede!

ben je nerveus? het is toch weer een ding he, zo'n punctie. Niet eens zozeer qua pijn, maar de spanning van wat het resultaat zal zijn.

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, he! Alleen vandaag gehoord, dat er maar drie embryo's zijn. Drie waren niet rijp en twee deelden niet....

Ik heb er nog wel last van maar ging vrij goed. Vooral erg moe en ik heb van die opvliegers van de medicijnen. Dan zweet ik mij te pletter!

Frustrerend he, dat je er dan maar 3 hebt.

Ik had uit onze eerste behandeling 12 eitjes en slechts 1 embryo. Behandeling twee 10 eitjes en 2 embryo's (niet goed ontdooid) en uit behandeling drie vijf eitjes en 1 embryo. Gelukkig is die ene telkens blijven zitten! Had steeds zo'n mantra, je hebt er maar 1 nodig, je hebt er maar 1 nodig! Maar ondanks dat mantra moest ik wel slikken want meer embryo's betekent meer kans.

Wanneer is de terugplaatsing? En doe je 1 of 2 terugplaatsen?

Hi Suzyq,

Ja! Wij hadden de eerste drie behandelingen 4,8 of 10 eitjes en twee embryo's teruggeplaatst, maar alleen de vierde keer hadden we drie cryos.(met 16 eitjes). De tp is zaterdag, op dag vijf dus....heel spannend of ze dat overleven.

Dank je!

De tp isgeweest. Er was nog een Emmy over met niet zo goede kwaliteit. 20% kans op zwangerschap! Maar gelukkig was er dus een over, want ik was bang dat er niets over zou blijven. Op de 28e heb ik bloedtest en vervolggesprek gepland staan!

Ik was tot dusver erg rationeel en niet zo Zwanger georiënteerd...nu de tp gehad en ik begin weer ieder pijntje te analyseren...grrr! Zijn het die hormonster balletjes???

Vandaag emotionele ruzie met man gehad...waarom weet ik niet precies...maag een beetje van slag ba het eten...en nu nog steeds...had honger maar dan toch uiteindelijk zat ik zeer snel vol...vandaag allerlei steken in mijn buik en lies gehad...borsten gevoelig in de sport bh...heel moe vandaag...na sporten drie uur geslapen...oh oh ik denk veel te veel na!!

Sorry hoor, moest het even ergens kwijt...

Hoi Conny,

Hoe is het nu met je? Ik snap het helemaal. Had ik ook bij iedere terugplaatsing. We gaan gewoon duimen, dat al die pijntjes straks resulteren in een positieve test!

Veel liefs,

Susan

Hi susan,

Ik ben dinsdag bij de huisarts geweest op aanraden van het ziekenhuis. Ik had gewoon een maag darm virusje... Ben nu weer een stuk rationeler! ;D

Het is nu rustig in mijn buik. Gisteren wel een flinke steek gehad. Ach ik mag vrij snel testen en zit nu pas weer in mijn eerste ivf. Ik ga er vanuit dat ik er wel weer een paar nodig heb, dus als het nu raak is dan is dat een cadeautje!

Vandaag voelde ik wat, wat ik ook van mijn zwangerschap herinner. Ik vertel het mijn man niet meer, want die gelooft mij zo langzaam niet meer. Het voelt alsof mijn baarmoederspier strak staat, klinkt gek. Maar weet niet hoe ik het anders moet beschrijven...

Ha Conny,

Ik ben een weekje weggeweest met m'n jongens en jij zit intussen in een emotionele achtbaan. Oeh wat herinner ik me dit toch goed! Ieder pijntje is een aanwijzing naar een zwangerschap, maar tegelijk ben je bang dat je lijf je voor de gek houdt. Moeilijk. Moeilijk. Deze wachtweken zijn echt niet heel anders als je al een kind hebt, dat heb ik in ieder geval zo ervaren.

Maar goed, je mag dinsdag de bloedtest doen, ik duim met je mee.

En tot die tijd broekloeren en hopen...

Heb je die baarmoederspier andere keren niet zo gevoeld?

Hi Suzyq,

Ach ik weet het niet meer. Gisteren veel gedaan en dan komt er spanning op mijn buik. Vooral tijdens lopen. Ik heb dit leer geen last van cystes in mijn eierstokken. Dat is fijn, maar juist bij zwangerschap heb je daar weer eerder last van...ik weet het niet...

Nu is het weer rustig....

Moeilijk hoor Conny.

Die onzekerheid maakt je gek, hoe nuchter je er van tevoren ook in staat, de wachtverboden is slopend.

Vandaag een week na de terugplaatsing toch? Ik vond het de eerste week altijd wel te doen, maar die tweede week...vreselijk.

Dus van een afstandje duim en voel ik met je mee!

Das lief! Dank je!

Ik voel momenteel niets. Heb wel last van mijn arm. Dat zou een bijwerking van de prednison kunnen zijn, omdat mijn immuumsysteem daardoor minder werkt... Zal ik de artsen dinsdag wel melden. Tillen en zelf typen doet pijn....

Hi Suzyq,

Heb er toch al even een testje tegenaan gegooid met een licht positief streepje... Wij vertrouwen hetnog niet, maar van de pregnyl 5000 kan het niet meer zijn, die heb ik 14 dagen geleden gezet...wij vonden het eigenlijk ongelofelijk en doen morgen weer een testje en als we dinsdag de bloedtest hebben dan gaan we het denk ik pas geloven. Nu proberen we rustig te blijven...en niet teveel na te denken en fantaseren...