Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hi jill,

Ja, dat is wel even schrikken, maar als het daarbij blijft is alles ok. Ga je met koninginnedag nog wat leuks doen? ( ik moet dan gewoon werken).

Over die buikpijn van donderdag heb ik mij wel lang zorgen gemaakt. Het duurde namelijk uren oorwatje die echt volledig weg was. Eerst op de bank liggen en toen nog in bad...en verder voelde ik vrijdag niet veel.  ::) Maar gisteren weer het een en ander gevoeld en ik heb een onzuivere huid bij mij voorhoofd gekregen zegmaar en weer gevoelige borsten, dus ik heb er wel weer vertrouwen in! :)

Dinsdag naar de gyn voor de volgende bevestiging!

Hey conny,

Vandaag heb ik een info gesprek gehad ivm prenatale onderzoeken. Tevens een extra echo gekregen..  ;D

Echo was goed! De kleine is nu 1 mm per dag gegroeid! Dus is nu ongeveer 2.5 cm.. Ik heb zelfs beweging gezien. Was namelijk heel actief in mijn buik! Echt bizar om te zien. Ik ben nu wel 4 dagen volgens berekening achteruit gezet. Nu mijn uitgerekende datum is 30 november. Ben zo blij! Vandaag alles kunnen regelen. Van verloskundige tot kraamhulp. Ik beval in het ziekenhuis en ga dan direct voor een paar dagen het kraamhotel in! Heb er zin in. Een soort mini vakantie met de kleine! Mijn man mag ook blijven slapen...

Ik denk te weten waarom ik een achterstand heb in groei. De eerste berekening is gedaan vanaf de punctie. Maar als je gaat tellen vanaf de terugplaatsing ( 3dagen later) dan klopt het precies...

Morgen ffe gaan shoppen. Heb begin mei 2 bruiloften. En een paar nieuwe bh,s kopen.... hihihihi

Doei!  :love2:

Hi jill,

Fijn te horen dat alles zo goed gaat! Je klinkt ook een stuk onbezorgder! ;D

Moet je nu al het ziekenhuis, kraamhotel enzo regelen? ( ik zit nog in Duitsland tot september en ga dan in het Nederlandse systeem over...)

Bij mij hebben ze gewoon mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie genomen en op dag15 had ik mijn punctie.

Morgen weer naar de gyn! Ik verwacht eigenlijk dat alles goed is, maar ben toch wel zenuwachtig en blij weer met een bevestiging!.

De zaken regelen mbt totbevalling hoeft nog niet. Maar als je het nu al weet dan hebben ze het graag dat je dit voor je 12de week regelt. Kraamhulp ook aanbevolen om voor je 12de week zwangerschap te regeln. Ivm drukte in tilburg... en aantal plaatsen in kraamhotel. Kunt het maar geregelt hebben... ook de zorgverzekering wil dit al weten. Dus informeer maar eens wat in duitsland geregelt is. Nu ben je nog fit...  8).

Alles loopt nu vanzelf. Alle contacten zijn gelegd en hoef nu verder niks meer te regeln. Jippie!

Ben nu positieveromdat mijn lichaam echt aangeeft dat ik zwanger ben. Groei gaat goed en ik moet positief blijven... Soms ook wel moeilijk peridodes hoor!

Laat je weten hoe het in ziekenhuis was?

Liefs  :love2:

Hi jill,

Ben vandaag weer bij de gyn geweest. Dit is hier trouwens net een huisartsen praktijk hoor, geen ziekenhuis.  ;D Alles is goed!! Die kleine was nu 1,7 cm groot en je kon de navelstreng al zien. Perfecte groot volgens mijn arts.  ;D

Ik leer nu ook van alles over het Duitse systeem. Ik heb een mutterpass. Daarin wordt alles opgeschreven over de bevindingen die ze de komende tijd gaan doen en dan bedoel ik echt alles. Ze heeft een stuk of 6 buisjes bloed afgenomen, urine getest, echo gemaakt, vragenlijst ingevuld. Ik heb dus een risikozwangerschap, zoals ongeveer 50 % van de zwangeren in Duitsland. Ik geloof vanwege de icsi behandeling.

Ik heb weer veel geleerd over prenatale tests. Je kan een echo laten doen tussen de 12e en de 14e week waarbij ze die op een groot scherm laten zien en en dan het nekvel, de schouders, hoofd, neus etc allemaal meten en samen met een bloedtest (2 weken ervoor) kunnen ze dan voor 90-95% zekerheid vaststellen of het kindje afwijkingen heeft of niet. Dit dus zonder risico voor het kind ( wat met de vruchtwaterpunctie en placentapunctie niet het geval is)! Mijn arts vertelde mij dat als ze daar niet vinden, ik ook geen punctie nodig heb. bij haar in de praktijk zijn op die manier alle probleemgevallen opgedoken. Dus net meteen een afspraak gemaakt en de laatste in die periode die ze nog hadden gekregen!

Ik zal in Nederland bevallen. Dus ik moet eind juni als ik vanwege de verhuizing in Nederland ben ook maar een afspraak met de kraamhulp maken. Ik heb op dat moment alleen nog niet mijn nieuwe zorgverzekering (oftewel mijn Nederlandse aanvullende pas, die ik krijg als ik verhuis, want ik blijf in Duitsland verzekerd)...

Even weer een update!

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Conny (test 3 april)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 8 mm groot.

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien ( de vruchtzak was 6 mm)

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 5 mm groot, de vruchtzak 1,4 cm

Jill (9 weken en drie dagen, 25 april): de kleine was 2,5 cm en in beweging!

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april): de kleine was 1,7 cm groot en de navelstreng was er al!

Jill:

Vierde echo:

Conny (13 weken en een dag, 3 juni, prenataal onderzoek dmv echo en bloed)

Vijfde echo:

Conny (13 weken en twee dagen, 4 juni, normale controle)

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

SuzyQ: 25 april: de kleine was 26 a 27 cm groot en alles erop en eraan!

SuzyQ:

Uitgerekend op:

SuzyQ:

Jill: 30 november

Conny: 8 december

Hi suzyQ en jill, ik mis nog wat infos van jullie (volgende onderzoeken en de uitgerekend datumvan suzyQ!

Hey conny

- 3 mei bloedprikken ivm combitest nekplooimeting

- 14 mei echo bij verloskundige en intake gesprek en nogmaals bloedprikken

- 16 mei eindevaluatie ziekenhuis ivm ivf procedure

- 21 mei nekplooimeting echo en uitslag bespreken in ziekenhuis

Dan zien we weer verder...  ;D

Ben 12 september uitgerekend, en volgende afspraak bij de verloskundige is op 7 mei!

Goed hoor Jill, dat je je kraamzorg al geregeld hebt. Zeker als je een kraamhotel wilt moet je er vroeg bij zijn. Ik heb dit keer een particuliere kraamhulp, waarom ik vorige keren niet op dat idee ben gekomen..is ideaal! Je weet van te voren wie bij je komt kramen en heb duidelijk mijn wensen aangegeven. En de hele periode dezelfde persoon. Kijk er nu al naar uit!

Even weer een update!

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Conny (test 3 april)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 8 mm groot.

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien ( de vruchtzak was 6 mm)

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 5 mm groot, de vruchtzak 1,4 cm

Jill (9 weken en drie dagen, 25 april): de kleine was 2,5 cm en in beweging!

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april): de kleine was 1,7 cm groot en de navelstreng was er al!

Jill: ( 11 weken en vier dagen, 14 mei)

Bloed prikken voor prenataal onderzoek:

Jill: 3 mei

Conny: 21 mei

Vierde echo:

Conny (13 weken en een dag, 3 juni, prenataal onderzoek dmv echo en bloed)

Jill: (12 weken en vier dagen, 21 mei, nekplooimeting en echo)

Vijfde echo:

Conny (13 weken en twee dagen, 4 juni, normale controle)

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

SuzyQ: 25 april: de kleine was 26 a 27 cm groot en alles erop en eraan!

Controle met 22 weken:

SuzyQ: 7 mei

Uitgerekend op:

SuzyQ: 12 september

Jill: 30 november

Conny: 8 december

Jill, ik heb jou nu vier dagen teruggezet...

Haai allemaal

Net heel informatiepakket gekregen van de verloskundige.  Tips over voeding etc.... er staat in dat  vis nu gezond is. Vraagje.... valt tonijn uit een blikje hier ook onder? Ben namelijk geen viseter... tonijn en visticks lukt me nog wel. Gerookte makreel ook nog...

Mijn eerste zwangerschapsbroek is een feit! Hihihi. Maar moeilijk aan te komen, tenzij in speciale winkels met speciale prijzen... nu geslaagd bij miss etam. Aanrader! Is een winkel waar ik normaal aan voorbij loopt maar hebben leuke en betaalbare broeken! Ook voor de zomer!

Groetjes!

Vis is vis hoor Jill! Die makreel is zeker weten goed.

Hennes en Maurits heeft ook broeken, en prenatal eigen merk ook. De grotere prenatal winkels hebben een flinke collectie van diverse merken. Tja als je een beetje kijkt hoeft het allemaal niet meer te kosten dan wat je normaal gesproken uitgeeft. Wat het duur maakt is dat je het maar een maand of vijf draagt, hooguit!

Ik heb vorige week van esprit een paar zwangerschapsjurkjes gekocht ( hebben het online op eigen site ). Die kosten dan wel ruim zestig euro per stuk, maar ik moet zeggen dat ze mooier vallen en van betere kwaliteit zijn dan die van veel andere merken. Ik denk dat ik ze na deze zwangerschap ook voor redelijke prijs op Marktplaats kan verkopen. Ze blijven mooi in de was.

Je moet ook eens bij Wehkamp kijken, die hebben echt heel veel keus, en wordt lekker thuisbezorgd!

Guest tanja1969

hey meiden,

verse vis is beter zeiden ze tegen mij, gerookte makreel en haring is heel erg goed , vooral in de eerste 3 maanden van je zwangerschap, in die twee zitten stoffen in die o.a. open ruggetjes voorkomen (hebben ze mij altijd wijs gemaakt hihihi) maar ik vond/vind het nog altijd heerlijk

ze zeiden toen tegen mij dat als je vissticks wilt eten dit beter niet kan combineren met spinazie, heb nog ff gezocht naar de reden waarom maar ik weet het niet meer te vinden.

liefs Tanja

Hi meiden,

Op de site van het voedingscentrum staat precies welke vis goed is en welke niet. Verse vette vis ( makreel) is goed, gerookt weet ik het niet. Tonijn is beter van niet. Volgens mij vanwege de zware metalen die in de vis terug te vinden zijn. Ik hou ook van tonijn, maar eet het nu niet meer. Een vers kibbelingetje is ook goed denk ik en lekker. Maar max 2x per week vette vis. Kabeljauw is ook ok voor de niet echte viseter  ;)Open ruggetjes worden voorkomen door foliezuur, wat je neem ik aan al neemt.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx

Jill, jou eerste broek is dan nu ook een feit! Wel effe vreemd hè. Hoe die allemaal werken enzo. Heb je het verstelbare elastiek al gevonden?

Ik heb vandaag weer even verder rechercheerde over de kraamhulp en het ziekenhuis in Nederland voor mij. Ik moet mij verplicht via cz verzekeren en zodra ik bij hun verzekerd ben en in Nederland woon moet ik met hun kraamafdeling bellen en dan gaan ze het voor mij (als speciaal geval, normaal moet je veel eerder zijn) nog even fixen, want eerder kan ik nog niets doen. Dus in september heb ik nog enige administratieve dingen te regelen!

Hebben jullie tijdens koninginnedag nog veel gedaan trouwens? Ik heb alleen de samenvatting van de dag gezien zegmaar.

SuzyQ,

Heb je ook echt zwangerschapsondergoed nodig? Een grotere bh lijkt mij logisch, maar pas je op een gegeven moment ook niet meer in je broekjes en heb je san speciale nodig of gewoon een grotere maat? :D

Ik zat net even op de esprit site Van nl te kijken, hier in Duitsland vond ik het niet veel soeps in de winkel...

Hè Conny,

Ik heb eigenlijk nooit speciaal zwangerschapsondergoed gedragen. Geen broekjes, en ook geen bh's. M'n borsten groeien wel flink, maar aangezien ik na twee x borstvoeding ben achtergebleven met een fractie van mijn oude borsten, kan ik gewoon mijn bh's van voor ik kinderen kreeg aan. Daar past het goed in. Zodra ik bevallen ben en borstvoeding geef, ga ik wel Voedingsbh's dragen. Ik heb altijd de simpele, beugelloze van de Hema. Zitten het prettigst, zijn het goedkoopst.

Nee Duitsland is niet veel he qua positiekleding! Hoe vond je de site van esprit? Je ziet op de ste twee jurken die viscose hebben, die heb ik allebei. Vallen erg mooi rond de buik en met een legging en laarzen eronder ook prima voor nu. Heb ook nog een andere, maar die staat er nu ineens niet op.

Hè suzyQ,

Dat zijn wel de betere! Goed idee van die legging! Ik zag mijn zus en schoonzus ook altijd in van die leggings lopen tijdens de zwangerschap. Wel lekker confortabel denk ik. Die zie je hier niet zo...maar je ziet hier ook niet zoveel zwangere vrouwen. Het geboortecijfer is hier heel laag..de esprit winkel hier vond ik niets. Tot dusver heb ik een paar stukken van mama licious, vrolijk en prettig zittend. Heb nu twee winkeltjes met potentie voor de toekomst.

Ik heb deze week een zwangerschapspanty gekocht die ik nog uitproberen moet.zonder iets onder een jurkje, is een jurkje voor mij geen optie...

Dus heb ik naast eventuele bh niets nodig. Is goed om te weten! ;D

Hey.. ben ik weer....

Oeps.. heb toch 2x tonijn gegeten. Ik had gelezen dat je geen roofvis mag eten die in het wild gevangen worden. Geen idee of tonijn daaronder valt.. hihihi

Vistick en spinazie mag wel. Mits je er een gekookt ei bij doet. Op de spinazie. Het ei breekt het "gif" af in de spinazie. Want het is de combi spinazie en vis wat niet goed is.

Ik denk dat ik maar extra visoliecapsules ga kopen.. vroeger kocht ik die bij de duitse aldi. Ik weet niet of ze ze nog verkopen.

Het merk esprit is voor mij geen optie. Past me niet. Ik ben erg lang en brede schouders vh sporten wat ik gedaan heb. Ben niet dik  en alles goed in proportie zeg maar. Confectiemaat 42 in broeken en dan afwachten welk merk me past. Tshirts een ramp.!

H&m lijkt me de kwaliteit niet goed. En die in tilburg is erg rommelig! Dus daar kom ik niet vaak.

Ik geloof niet dat er een verstelbaar elastiek in die broek zit. Is een gewone nette broek met een elastisch gedeelte voor over de buik te trekken. Een soort van joggingstof. Dit gedeelte is nog te groot maar valt niet op. Doordat ik een soort tuniekje erover gekocht heb. Deb onderkant van tuniekje is heel strak waardoor dat flubber gedeelte vd broek omhoog blijft. Hihihihi

Beetje moeilijk uitleggen....

Ach ja....

Trouwens ik merk dat als ik geen bh draag, na het douchen in de pyjama ofzo... dat ik geen pijnlijke borsten heb. Maar als ik mijn sportbh draag, overdag onder mijn uniform, dat ze echt zeer doen.. terwijl dit een hele stevige bh is die niet knelt of wat dan ook. Kan moeilijk gaan werken zonder bh te dragen?  :o

Is ie dan te strak?

Wat een gedoe dat zwanger zijn. En is nog maar het begin.....

Doei! Xxxxx

Ho jill,

Kijk aan de binnenkant nog maar eens aan de linker en rechter zijkant of daar ietszit....ben benieuwd! ;D

Die spinazie is dus met alle vissoorten? Ik geloof dat ik die combi wel eens gegeten heb de laatste weken.... ::)

Ik heb wat van het merk mama licious, is ook via her internet te krijgen en kleurig. Ik heb de GOSH 3/4 JERSEY TOP NF en een panty gekocht, die ik nog uitproberen moet...

http://mamalicious.nl/broeken-rokken/mm-pants-skirts,nl_NL,sc.html#/topjes/mm-tops,nl_NL,sc.html?start=48&sz=16&forceScope=

Wat de pijnlijke borsten betreft heb ik geen problemen als ik een bh draag. Als ik em uitdoe wordt het anders...mijn ervaring met bh's (ook tijdens de behandelingen, waarbij ik gemiddeld meer problemen had) een zachte rekbare stof en geen vullingen werken het beste. Dus misschien is de stof van je sportbeha te hard of knellend...

:love2:

Conny

Hey conny

Ik heb de elastiek gevonden... aan de binnenkant kun je de elastiek aantrekken en vervolgens vastzetten met een knoop... hihihi. Was me inderdaad niet opgevallen. Waar een forum al goed voor kan zijn.

http://www.missetam.nl/broek-zwart/nl/product/27203/

Deze heb ik gekocht. Zit als pyjama! Heel nette broek en met alles te combineren. Ook ongeveer dezelfde in het wit en in 3/4.

Ik gelo8f dat alle vis en spinazie niet goed is. Wel met gekookt ei.

Ik denk dat als we gewoon zorgen dat we genoeg vitamines binnen krijgen en bewust eten dat het allemaal niet zo kwaad kan.  Een keertje vis en spinazie of een keer tonijn. Ik ga gewoon extra die visolie omega 3 of zoiets kopen. Verse vis lust ik echt niet. Wel braadharing. In duitsland volop verkrijgbaar! Hier kennen ze dit niet... laast toevalig gekocht bij de lidl. !Maar nu niet meer verkrijgbaar. Ik hoop dat mijn ouders hier zaterdag aan denken. Ze zouden ze meebrengen vanuit duitsland. Heeeerlijk!

Groetjes!

Mamalicious is leuk! Modern spl, fijne pasvorm en betaalbaar. Mooi shirt Conny! En jouw broek ziet er ook heerlijk comfortabel uit. Maar ik zou als ik jullie was echt even bij wehkamp kijken, die hebben veel keus van veel merken.

Qua vitamines zorg ik ervoor dat gevarieerd eet, alleen vis eet ik niet voldoende. Ter aanvulling slik ik de mama vitamines van Davitamon. Kost dacht ik 12 euro voor een doosje. Ik ben na de 12 weken ermee begonnen, eerst foliumzuur, en nu dus deze. Is een totaalpakket qua vitamines. Weet wel dat in een gevarieerde voeding alles zit, maar toch..voelt gewoon beter om het te slikken. En ik heb beide vorige keren op het laatst in de zwangerschap floradix gebruikt, goed voor je ijzer.

Hi meiden,

Ja Miss etam en wehkamp moet ik in gedachten houden! Veel uitzoek bij wehkamp! Ik wil het alleen graag even in de winkel aanpassen... ::) mooie broek, jill! Lekker veel vrolijke kleurtjes in Nederland zonder dat het pijn aan de ogen doet zoals de c&a hier..)

Hoi allemaal

Wat een gedoe over kleding... hihihi ben nog nooit zo bewust met mijn kleding omgegaan! Als het maar lekker comfortabel is....

Jeetje... mijn darmen zijn weer onrustig.. opgeblazen gevoel en veel windjes laten... oeps... merk dat het allemaal goed aan het groeien is...

Heb as dinsdag een extra echo. Heb woensdag een bruiloft waar de hele familie bij is. Dan ben ik 11.2 weken zwanger. Als de echo goed is dan vertel ik het de familie. Komt niet vaak voor dat we compleet zijn. Vvandaar dus die extra echo. Ze deden daar helemaal niet moeilijk over. Die andere echo blijft gewoon staan. Jippie! Dus 2 echos in twee weken tijd. Nu maar duimen dat het nog goed zit.

Liefs!

Hi meiden,

Ik heb vanmiddag (toen ik al aardig moe was) boven in mijn buik pijn gehad net onder mij  ribben. Links, recht en in het midden. Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad? Ik denk aan mijn cysten, maar bij de echo hebben we niet meer naar mijn cysten gekeken, dus ik weet eigenlijk niet of ze nog zo groot zijn. Hebben jullie misschien een idee wat het ook kan zijn? Ik ben maar op de bank gaan liggen,dat is gemiddeld een goed recept tijdens de zwangerschap heb ik gemerkt!

@jill: relaxed dat je in twee weken twee echo s hebt! Ik moet meer dan een maand wachten dit keer...  ::) mijn familie is al vanaf de zwangerschapstest geïnformeerd en ik heb het gisteren mijn teamleider verteld. Maandag nog mijn afdelingshoofd.

Haaai

Ja, ik herken de buikpijn. Schijnt heel normaal tezijn in deze fase. Mijn cystes zijn verdwenen tussen de tweede en derde echo. Kennelijk produceerje op dit moment meer hormonen. Deze kunnen de cystes oplossen.  Dat heeft de arts waar ik het meeste vertrouwen in heb de laatste keer verteld. Zal bij jou misschien ook het geval zijn?  Even gaan liggen is het beste medicijn. Je lichaam geeft een signaal af dat je iets rustiger aan moet doen.... makkelijk gezegd natuurlijk.... :-)

Je niet druk maken! Pas als de buikpijn blijft aanhouden en heftiger wordt dan moet je je wel zorgen maken. Blablabla....

Ik vind het juist fijn dat ik af en toe van die steken heb.... dan groeit het daarbinnen goed. Geeft me zekerheid. Hihihi

Knuffel.. x