Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Ach, wat vervelend! Ik vermoedde het al. He, eerst ben je er niet mee bezig. Dan verheug je je en dan eindigd het in een grote teleurstelling...wat verdrietig! Heel veel sterkte!!

Dikke knuffel!!! :love2:

Dank je wel.

Vandaag laatste controle in het ziekenhuis. Alles ziet er schoon en goed uit. En dat was het dan. Tja.

Vond het een paar moeilijke weken, maar het krijgt langzaam z'n plekje.

En hoe is het met jou?

Raar nietwaar? Krijg je nu niet zin om toch voor nog een ivf te gaan?

Met mij gaat het goed. Ik doe het rustiger aan en werk nog 2,5 week. Ben nu over 6,5 week uitgerekend. Over anderhalve week gaan we nog een weekendje weg. Huis is zo goed als af ( de grote dingen). Komend jaar nog wel wat dingen gepland, maar niets urgents.

Maak mij af en toe wel een beetje zorgen over de bevalling. Ben de vorige keer veel bloed verloren en had net geen transfusie nodig. Gelukkig was ik in het ziekenhuis, maar stel je voor ik was thuis geweest, dan was ik met gillende sirenes naar het ziekenhuis gegaan....ik maak mij vooral zorgen hoe het dan met mijn kleine jongen moet gaan...ik weet natuurlijk dat de kans klein is dat het echt fout gaat. Florian en ik zijn momenteel extra close. Hij voelt get denk ik ook aan dat er binnenkort iets groots gaat veranderen.

Dat is een lastige vraag. Er is wel een gevoel wakker geschud. Maar puur verstandelijk gezien moeten we er niet aan beginnen. Maar dat gevoel he...

Sowieso komt er geen ziekenhuis traject, dat zie ik absoluut niet zitten.

Dergelijke zorgen zijn normaal denk ik. Zeker na zo'n heftige bevalling als jij hebt gehad. En niemand die je zorgen kan wegnemen, dat is het vervelende.

Nu dus echt aftellen op het werk. Al veel dingen overgedragen?

Nog 1 weekje werken. Gisteren begonnen met het inwerken van mijn vervanging. Gaat goed, maar is wel heel vermoeiend, omdat ik het in drie dagen moet proppen...maar kinderkamer is klaar en er hoeven geen grote dingen meer gedaan te worden. Alleen nog zoekennaar geboortekaartjes...nu een weekendje weg met mijn man naar Maastricht. Zoonlief naar opa en oma!

Hoi,

En dan is het ineens al 16 maart! Tijd gaat snel. Hoe was Maastricht?

En je verlof is begonnen, joehoe! Nog van alles gepland, of ben je aan het relaxen?

Hier loopt alles wel weer. Maandag hoorde ik dat een vriendin overtijdbehandeling heeft ondergaan, dat raakt me dan wel. Komt het allemaal flink binnen.

Hi!

Ik dacht al dat je ven wat tijd nodig had om het allemaal te verwerken. Is logisch. Vervelend als zulke dingen in je omgeving gebeuren en dat het je nu weer echt raakt. Het boek was dicht en nu is er weer een volgende episode gestart...ik ben ons boek aan het sluiten...

Een vriendin van mij is door Iui zwanger geworden en kort daarna spontaan. Die hoopt nu nog spontaan zwanger te worden, maar is gestart tegelijk met mijn behandeling. Haar zus was kort daarna ongewenst zwanger van de derde en zat daarover te zeuren, is ook erg pijnlijk. Ze heeft het nu wel meer geaccepteerd, maar mijn vriendin wil nog zo graag...

Ik denk dat deze kleine meid de laatste is, maar weet dat voor mijzelf niet zeker. Mijn man is daar denk ik meer van overtuigd..dus ik probeer nu afscheid te nemen en nog even ondanks de kwaaltjes te genieten van kleine meid in mijn buik! Als ik naar mijn broer en zussen kijk, dan zie ik dat twee kinderen veel praktischer is, maar ik vibd het voor de kinderen leuker om meer dan een broer of zus te hebben...alleen voor ons wel druk en betekend ook meer plannen en minder of nog weer later carrière mogelijkheden voor mij...

Maastricht was leuk. We hebben het rustig aan gedaan!  Ik ben nu twee weken met verlof en 38 weken zwanger, gaat zo snel!  Meeste dingen klaar. Alleen geboortekaartjes is nog een issue. Huis is zo goed als af en verder dan ik had verwacht vorig jaar augustus. Zelfs de tuin hebben we aangepakt!  Vanochtend naar de kapper!  Nog wel wat dingen gepland, maar die zijn meer optioneel...

Jee Conny al 38 weken!

Tja drie is een stuk drukker en duurder. En qua werk sta je nog langer stil. Maar het is ook wel erg leuk. Er is altijd drukte bij ons in huis. Er komen weleens vriendjes spelen en die zijn altijd dol op de chaos die met drie jongens al snel heerst. We hebben een soort kermis thuis.

Maar het moet je ook gegund zijn. Florian heeft vrij lang op zich laten wachten, de kleine meid was er dan wel weer relatief snel. Punt is dat je qua leeftijd dan snel weer een traject in zou moeten, en wil je dat..

Ik heb van al m'n zwangerschappen genoten alsof het de laatste was. Maar ja, nu voelt het allemaal erg raar.

Wat mist er met het geboortekaartje? Alles, of alleen tekst?

Wat is nu precies je uitgerekende datum?

Volgens mij zijn wij de enige twee die nog op dit forum schrijven, zonde hoor.

Hi Suzyq,

Ja, we zijn nog de enige die hier schrijven. Erg jammer..

Ik ben 4 april uitgerekend. Ik heb nu een kaartje gevonden en manlief was meteen ok, hij wilde geen andere meer zien...ik verbaasd, maar prima! Nu op zoek naar tekst...

Doordat de kleine meid er zo snel was, sta ik nog open voor een derde. Bij vier behandelingen gad ik dat niet gehad. Denk ik.

Qua leeftijd zou ik nog tot en met mijn 40e denk ik zwanger willen worden. Dus heb ik nog zo 3 jaar...dan loopt mijn man ook richting de 50...

De kapper maandag heeft mij goed gedaan! Geen bevallingsfotos meer met vreselijke kapsels! Was ook erg gezellig bij de kapper! :-)

Snap dat alles nu raar voelt. Je leven werd wel even flink op zijn kop gezet! Hoe gaat jouw man ermee om?

Die is veel nuchterder dan ik. Drie is praktischer dan vier. Hij zit er nu niet meer zo mee. Staat er wel voor open, maar anders dan ik. Bij mij heeft het zoveel wakker geschud. Werd vanochtend ongesteld, en ben eigenlijk de hele dag van streek geweest. Het was altijd zo simpel. Het kon niet op de normale manier. En nu blijkt dat het wel kan, ieniemiene kans, nu is er hoop. En onzekerheid. En dat gevoel had ik na al die jaren tobben eindelijk achter me gelaten. Het zal wat tijd nodig hebben vrees ik. 

Wij hebben het een jaar gegeven. Ik wil niet meer na m'n veertigste zwanger worden.

Nou hoe goed is haar ook geknipt is, na een bevalling zien we er allemaal vreselijk uit :(

Dat ze het forum open houden met twee schrijvers, daar snap ik niets van.

Tja mannen staan daar anders is, is verder weg voor ze. Ik snap dat het boek nu weer open voor je is...ergens wel irritant nietwaar?

Dat je erna de bevalling niet uitziet dat is waar, maar zo voel ikmij in ieder geval wat beter! En gaf ook deze week een goed gevoel! :-)  ik krijg steeds complimentjes over mijn bescheiden buik en dat ik er nog zo goed uitzie! Dat was de vorige keer wel anders!  Ben nu 14 kg aangekomen en de vorige keer was dat bijna 21 kg rond deze tijd. Ook ben ik lichter begonnen, dus totaal 13 kg lichter! :-) erg fijn! Ik hoop dat mijn bevalling nu ook wat minder zwaar wordt en dan met name mijn herstel ervan!

Je hoort van mij als de kleine er is!

14 kilo is heel netjes! En wat een verschil met vorige keer.

Mannen staan er inderdaad anders in. Ik vind het ook moeilijk om erover te praten hoor, het is allemaal zo verwarrend en lastig. Had gewoon nooit verwacht dat ik er zo'n klap van zou krijgen.

Wij zijn nu wel heel druk met het regelen van een verbouwing in het najaar, genoeg afleiding dus.

Jee Conny, het kan gewoon ieder moment gebeuren, gaaf hoor!

Hi Suzyq,

Gisterenochtend is onze dochter Sophia na 4,5 uur geboren! Dit keer geen pijnbestrijding omdat het zo snel ging! En ik ben er veel fitter uitgekomen! Geen katheter, bijna geen schade van onderen en weinig bloedverlies. Ik kan het nauwelijks geloven. Ik loop alweer rond! Deed wel heel erg veel pijn toen het hoofdje stond...

Maar de voordelen zijn duidelijk beter!! Sophia drinkt al goed, alleen heb ik nog een beetje weinig geslapen, maar dat komt nog wel!

Nu ga ik eens genieten van de kraamtijd!! :-)

Gefeliciteerd! Oh heerlijk, dit klinkt als een veel betere bevalling. Fijn zeg! En wat een mooie naam. Past goed bij Florian. Hoe reageert hij op zijn zusje?

Hi Suzyq,

Dank je! Gisteren heeft hij Sophia voor het eerst gezien. Ik had samen met hem een olifantenknuffel voor haar gekocht en die heeft hij in de wieg gegooid en kort de Sophia bekeken. Vervolgens is hij snel begonnen met het pakje voor hem van Sophia en toen zat de eerste sessie erop! Hihi! Mijn man fronzen...ik denk de rest komt later wel. De afgelopen dag is hij steeds weer geïnteresseerd geweest en hij blijft maar baby zeggen ipv Sophia, maar dat komt wel. Ik probeer zijn routines zoveel mogelijk door te laten gaan en hem zoveel mogelijk bij Sophia te betrekken. De kraamhulp zei wel dat hij gisteren zowel letterlijk als figuurlijk op zijn tenen liep en dat het dus wel veel is voor hem. Dus we geben hem de tijd.

De borstvoeding gaat super. We komen deze week waarschijnlijk zonder bijvoeding door! Ik heb weer dezelfde kraamhulp als de vorige keer en heb veel lol met haar!

Het is een tijdje geleden, maar Conny, gefeliciteerd!

SuzyQ, voor jou een verdrietige periode lees ik. Sterkte. Kan je goed je hart luchten?

Ha Conny,

Hoe is het nu? We zijn weer een week verder, intussen zonder kraamhulp. Dat is altijd fijn, je kunt je eigen gang gaan. Maar van 1 naar 2 is toch een flinke overgang. En alles is ineens een hele organisatie. Even naar de supermarkt is dan een flinke onderneming.

Hoe groeit ze? En jij ook weer redelijk hersteld?

Dank je wel Jonna! Ja het is verdrietig, maar ik ga ervan uit dat het na verloop van tijd zal slijten. Ik was afgelopen week op kraamvisite en natuurlijk denk ik er dan aan, maar ik kan oprecht blij zijn voor m'n vriendin. En ook genieten van het piepkleine babietje in m'n armen.

Want hoe is het nu met jouw traject?

Hi Suzyq,

Het gaat goed. Ik loop lekker door het huis, zet wasjes aan, kook af en toe en doe het nog lekker rustig aan. Heb geen haast. Ben dus nog niet naar de supermarkt geweest ofzo. Wel in de tuin gezeten. Sophia drinkt goed en slaapt snachts redelijk.tot dusver nog geen dag alleen geweest met beide kinderen. Dat probeer ik ook nog even zo te houden. Dus of florian gaat een dag extra naar crèche of mijn man of moeder zijn thuis!

hoi suzyQ en conny en jonna,

Jullie hebben lang niets gehoord van me maar ik ben er nog steeds schrijf in me eigen topic nog wel de laatste tijd weer meer sinds ik begonnen was met icsi/ivf. Maar officieel mag ik me hier ook melden zie dat de hele pagina een beetje stil ligt he ? zonde eigenlijk zeg! ik ben momenteel 7 wk en 3 dagen zwanger, spannend allemaal weer maar tot nu langste zwangerschap van alle keren...

SuzyQ hoe is het met jou ? jij was toen die tijd zwanger ( bijna 2 jaar geleden is dat alweer wat vliegt die tijd zeg! )

Jonna hoe is het met jou ?

Hey Conny, jullie dochter is geboren lees ik! Gefeliciteerd! Mooie naam hoor! Alles goed gegaan? Hoe is het nu? En een beetje een ritme kunnen vinden?

En Suzy! Jeetje, na al die jaren spontaan zwanger. Wat zal dat een rare kijk geweest zijn zeg. Ontzettend balen dat het mis gegaan is.. Hoe is het nu met je? Begint het nu toch weer meer te kriebelen om nog een poging te gaan wagen?

Groetjes Patricia

Hi Patricia,

Wat leuk om weer van je te horen! Alles goed?

Dit keer is alles een stuk beter gegaan. Betere bevalling en herstel. Wie weet hou ik nog tijd van mijn verlof over om echt even te genieten!! Kan Zoiezo van de kleine meid meer genieten dan bij florian rond deze tijd. Ben gisteren met haar bij de osteopaat geweest. Ze heeft in mijn bekken een beetje klem gelegen Emmy zit haar bovenste nekwerveltje een beetje vast en heeft ze een voorkeurshouding en moeite om de andere kant op te liggen. Spiertjes zijn daar nog een beetje kort. Verder is ze super gezond, slaapt en drinkt goed en is rustig. Bijna geen buikkrampjes met 5,5 week! :-)

Een dagje alleen net Sophia gaat prima. Maar een dagjemet beiden is nog wennen!

Hier gaat alles goed. Ons dochtertje is flink aan het groeien en alles gaat zo snel! Ik prijs mezelf enorm gelukkig dat het na de eerste IVF is gelukt.

Lieve SuzyQ, kraamvisite zal altijd moeilijk blijven. Natuurlijk ben je blij voor de ander, maar voor jou is het gewoon erg moeilijk. Ik zal altijd denken aan alle vrouwen waarvan ik weet dat het bij hun niet zal lukken of met een traject bezig zijn, vroeger praatte ik er zo makkelijk over maar als je ouder wordt en merkt dat alles niet zo vanzelfsprekend is dan komt er een hele andere kijk op.

Lievie, wat een spannende tijd voor jou weer! Hoop dat alles goed zal gaan!!!  :-*

Dikke knuffel voor jullie allemaal