Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hi jill,

Fijn om te horen. De zeg maar ongi pijn is voor mij rustgevend, maar ik geloof dat die nu langzaam gaat verdwijnen,aangezien die geloof ik vooral de eerste weken is....pijntjesin mijn liezen zijn ook ok ( bandenpijn) maar die in mijn bovenbuik kan ik niet zo goed verklaren... Zeker net al zouden mijn cysten weg zijn.

Ik probeer ook zo langzaam minder op alle pijntjes te letten anders wordt ik gek met mijn echo over ivf weken! Dus ik probeer nu wat normaler te zijn en minder te analtyseren, maar dat is soms nog moeilijk.

Hey conny

Begrijp ik goed dat je pas over vijf weken een echo hebt?  In dat geval zou ik eerder gaan! Een leugentje om bestwil... dan geef je aan dat je je zorgen maakt en dat je flinke krampen hebt... blabla... al is het maar om een beter gevoel te hebben.... ik zou in jou geval echt eerder gaan! Je hebt echt weinig echos....

Groetjes

Hi jill,

Ik had gehoopt dat die prenatale echo eerder was, maar ging niet eerder. Die is namelijk in een kompleet volgeboekte speciale praktijk. Ik mocht al blij zijn dat ik hem nog kon krijgen, zeg maar.. En veel eerder kan ik niet omdat mijn arts vanaf 17 mei op vakantie is...dus ik moet het maar uitzingen denk ik. Gedachten op de verhuizing en ons afscheidsfeestje focussen...en als ik mij echt zorgen maak, kijken of ik bij een andere gyn hier in de buurt langskan. Dat is in Duitsland wel weer erg makkelijk! Hihihi!

Hey conny

Hebben ze geen diagnostisch centrum? Desnoods zelf betalen. Een echo kost maar 35 euro voor de 12de week...  knap hoor dat je zolang kan wachten... vind het zelfs vreemd gezien dat hele ivf gebeuren. Niet van jou maar van die  praktijk...

Knuffel  :love2:

Hi jill,

Ik probeer gewoon wat afstand te nemen. Ik heb nog nooit een miskraam gehad en mijn moeder en zussen ook niet. Natuurlijk zegt dat niet alles, maar geeft mij wel een rustiger gevoel en zolang ik dagelijks wat voel ( misselijk, borsten, moeheid, enorme honger, etc) dan ga ik er gewoon van uit dat het goed gaat. En als ik echt stress krijg, kan ik hier zoiezo wel ergens naar een arts of probeer het kinderwunschzentrum nog even. Die zijn ook altijd aardig en behulpzaam. Over de kosten zit ik niet in na zo'n dure behandeling die wij hadden en daar heb ik ook nog wel een verzekering voor, ;D

En ik heb genoeg aan mijn hoofd. Het is nu weer onduidelijk of ik na mijn zwangerschap nog een uitkering uit Duitsland krijg, dus zitten we nu daar weer achteraan. Genoeg dingen om uit te zoeken en na te vragen en zwart op wit te krijgen;

werkgever en ezwangerschapsverlof: ik moet naar een informatiebijeenkomst en heel veel papieren invullen

Ziektekostenverzekering, in principe snappen we wat de procedure wordt en wanneer ik ziekenhuis en kraamzorg in Nederland kan regelen

Verblijfsvergunning was afgelopen en ik dacht dat dot invloed had, maar toch niet omdat je die per januari van dit jaar niet meer nodig hebt.

Elterngeld en kindergeld uit Duitsland of Nederland of combi?? Dat is nog de grote vraag...en heeft financieel een enorme impact... :o

De verhuizing zelf... ::)

Dus ik focus mij daar op en we hebben de komende tijd veel vakantiedagen en verplichte vrije dagen! ;D

Hi jill,

Ik ben weer een nachtbraker......ik kon eerst niet slapen vanwege hoofdpijn, daarna kreeg ik honger en werd misselijk. Dus nu zit ik weer aan mijn Nederlandse beschuitjes...heb jij hier ook nog wel eens last van?

Vandaag op kantoor mijn team ingelicht en allen hebben positief gereageerd, dus daar kan ik ook weer een beetje meer mijzelf zijn. Nog een dagje en dan heb ik weer een vierdaagse weekend, omdat ik vrijdag verplicht vrij moet nemen.

Knuffel,

Conny

Hoi conny

Heel begrijpelijk allemaal! Wat een geregel!

Ik heb gisteren wederom een goede echo gehad! Kleine was rond de 3.5 cm groot. Voor het eerst uitwendige echo gehad. Maar voor een extra duidelijke foto hebben ze nog een inwendige ecgo gedaan op mijn verzoek.. :-)

Zag er keurig uit. Lig toch op schema nu.

Kan er  nu weer ffe tegenaan!

Liefs!

Hi jill,

Jij bent nu zeker wel opgelucht dat je over de elf weken bent en alles er goed uitziet? Nu wordt het langzaam tijd dat je je minder zorgen gaat maken en van de zwangerschap gaat genieten! ;)

Liefs Conny

Hey conny

Ik begin er een beetje vertrouwen in te krijgen. Nog niet helemaal. Maar dit gaat goed komen....

Heb eigenlijk nog een vraagje... ik heb op het moment veel meer afscheiding dan normaal. Vooral in de ochtend. Als het weg is dan duurt het eenhalve dag ofzo en dan is het er weer. Ik heb geen buikpijn ofzo. Wel af en toe als ik te druk ben geweest van die steken zoalsjij die ook hebt. Afscheiding is wel enigzins doorzichtig maar wel wat gekleurd. Beetje beige en soms tikkeltje  oranje. Maar heel afen toe.

Heb gelezen dat het normaal is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs!

Hi jill,

Mijn vertrouwen dat alles goed komt, begint duidelijk te groeien. Alleen nog een beetje nerveus over de 13 weken echo... ::)

Bij mij is het moeilijk om mijn afscheiding in te schatten, want ik heb nog steeds die ustrogan bolletjes! De gyn had bij mijn controle wel een afstrijkje gemaakt. Dus als daar iets niet klopte dan hoor ik dat deze week uiterlijk. Sinds wanneer heb je er last van en hoe vaak? En jeukt het? Anders bel je de assistente van de gyn op en vraag je wat zinvol is?

Met die ustrogan bolletjes heb Af en toe last van een beetje jeuk, maar dat kan ook een bijwerking van de bolletjes zijn. Zolang het niet extreem wordt of geel/ groen geloof ik het wel.

Ik vroeg mij vandaag af of nestdrang begint. Ik heb vandaag dingen in het huis staan poetsen, die mij nu toch wel erg irriteerden. Ik vond ze vies, maar ik heb daar de afgelopen jaren nauwelijks gepoetst en lag daar ook niet van wakker... ;D Maar heeft misschien ook met de. Verhuizing te maken. Dat ik zoveel mogelijk al klaar wil hebben. Deze dingen moet ik in juni dan niet meer uitgebreid poetsen! Maar ik denk dat het meer is dat ik onrustig ben van alle veranderingen dit jaar. 9,5 week is volgens mij te vroeg voor nestdrang! ;D

Hey conny

Wahahaha nestdrang? Heb ik ook lastvan. Ik kan helemaal niet stilzitten. Heb mijn kledingkast opgeruimd. Alles goed gesorteerd. Ik heb 5 vuilniszakken oude kleding.... hihihi. Morgen gaan shoppen!

Ik moet volgende week op controle. Dan vraag ik het wel na. Heb het niet vaak. Geen jeuk of pijn. Komt goed!

X

Hi jill,

Ik sorteer mijn kleding ook al regelmatig uit (ook ivm verhuizing) en ga morgen ook lekker shoppen!! Bij een outlet hier een uurtje vandaan. Ben benieuwd of het wat is!  ::)

Fijn dat je het dan even na kan vragen. Volgens mij als je echt bloed hebt en grote, langdurige (meer dan een minuutje) krampen dat je dan snel naar de arts moet! Maar is altijd fijn om het effe te checken!

Hey

Nee dat heb ik niet. Lijkt wel of er heel soms een adertje stuk is. Is zo minimaal. Komt er zelfs niet "UIT". Bij het douchen/wassen  zie ik het bij het afdrogen van binnen... pffff hihihi

Ik koop vandaag die broek die ik al heb gekocht bij miss etam. Maar nu in het wit en de witte 3 kwart berbuda. Zit als een pyjamabroek! Je kunt er alles op combineren...

Welk outlet ga je?

Veel plezier vandaag! Straks heb ik wederom een bruiloft. Zal een druk feestje worden. Maar voor mij zonder alcohol. Ik heb gisteren een berichtje geplaatst op facebook.. heb ik normaal een hekel aan. Maar iedereen doet het. Nu is het onze beurt!! Beetje eng maar veel leuke reacties!

Groetjes!

Hi jill,

Misschien is dat van je baarmoedermond. Die is nu heel erg doorbloed en kan snel een beetje beschadigen.

Ik ben naar die outlet village geweest, maar ze hadden niets voor zwangere vrouwen. Dus mijn man heeft uitgebreid geshopt! ;D daarna zijn we naar dat winkeltje gereden waar ik pas ook was en heb ik uitgebreid staan passen en veel gekocht! 2 broeken (zwart en grijs) 1 blouse (wit) 2 t-shirts (creme en blauw) een hemd en een legging (zwart). Dus met de broeken ben ik nu wel klaar voor tot de bevalling!  ;D

Ben benieuwd waar jij uiteindelijk mee terug komt!

ik sta (gelukkig) niet op Facebook. Maar is wel spannend als de hele wereld het dan weet! Bij mij is het op mijn.werk nu officieel en de familie wist het al met de positieve zwangerschapstest. Alleen een groot deel van onze vrienden in Nederland weten het nog niet...dat komt na mijn prenatale onderzoek.

Hey conny

Ik ben ook geslaagd van daag! Heb een spijkerbroek bij miss etam gekocht. Bij de h&m een soort van harembroek gekocht voor thuis met 2 t shirts. Een vriendin was mee en had de kleine van haar meegenomen. Dus moest een beetje opschieten. Ik weet nu wat er te koop is en bij h&m keuze zat! Er moet nog veel zomergoed binnen komen dus ik ga over een tijdje als ik een echte dikke buik heb gewoon nog eens shoppen! Na het shoppen zijn we lekker naar de KFC geweest. Had ik zo'n trek in!  8)

Bij de miss etam heb ik geweldige leuke zomerjurkjes gespot! Ideaal voor in de zomer met een dikke buik! In leuke vrolijke kleurtjes,

Die zijn on line altijd verkrijgbaar...

Doei!

Hi pitbull,

ja, de vierde en wat waarschijnlijk ook de laatste behandeling ein Duitsland en dit jaar geweest zou zijn, was succesvol! We zijn blij, hebben vertrouwen, maar toch ook nog een beetje terughoudend tot en met de 13 e week. Dan schreeuw ik het echt van de daken! ;D we komen nog steeds terug deze zomer, alleen is het plan een beetje gewijzigd. De Verhuizing is half juni. Vanaf 1 juli woont en werkt mijn man dan weer in Nederland. Ik blijf nu nog langer in onze lege huisje... Ik hoop half septembermijn vakantiedagen te kunnen nemen en dan met zwangerschapsverlof te gaan! Dus het beste scenario van alle vijf is in werking getreden! Ik hoop dat we die ook echt kunnen uitvoeren! ;)

Ik las dat jij momenteel weer een zware tijd meemaakt. Het zit je ook echt niet mee, hè!  :-\ Heftig dat je moeder de komende tijd zo vaak bestraald moet worden en zij ook nog eens je laatste familie is! Erg, erg heftig! Ik besef ook dat alles wat ik schrijf een understatement is. Ik kan mij jouw situatie niet eens enigszins voorstellen! Dus ik wens je de komende tijd heel veel sterkte en duim voor je dat alles goed komt!

Conny :love2:

Hi jill,

Normaal kom ik een keer per jaar bij een fastfoodketen. Sinds ik zwanger ben, ven ik er denk ik al vier keer geweest....ik heb iedere keer zo'n honger! Het idioten is dat ik duidelijk calorierijker eet, minder beweeg, een dikkere buik en borsten heb, maar sinds het begin van de behandeling maximaal een halve kilo aangekomen ben! Ik snoep wel minder. Ben jij al aangekomen?

Hi conny

Ik zou niet weten of dat ik zwaarder geworden ben. Wat ik heb begrepen moet ik vanaf 13 weken bij de verloskundige op de weegschaal. Lijkt mij genoeg..  ;D

De weegschaal zit ergens in een verhuisdoos omdat ik nog geen badkamer heb. Vandaag weer verder met de tegels. De vloer is bijna gelegd. Het duurt even maar dan heb je ook wat!

Ik kan niet zeggen dat ik meer eet of snoep. Wel veel regelmatiger en meer fruit.

Groetjes x

Thnx conny, ze wordt eerst a.s. donderdag geopereerd.

Ja het is heftig, maar je moet verder.

Overmorgen weer bellen voor nieuwe IUI.

Hopelijk nog deze maand ;)

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Hi pitbull,

Spannend weer een nieuwe iui! Mag ik vragen wat bij jou de oorzaak is? Voor zover ze die vastgesteld hebben? Jij bent al zo lang bezig en hebt ook al zoveel miskramen gehad! En welke onderzoeken hebben ze bij jou gedaan? Ook genetische en naar endometriose?

Ik vind het wel knap dat je in deze tijd met je moeder zo ziek weer een behandeling doet. Ik geloof niet dat ik het zou trekken!

Liefs, veel sterkte en geluk! :love2:

Conny

Hoi hoi allemaal

Goede echo gehad vandaag en intake bij verloskundige.. ukkepuk is al 4.7 cm groot! Vandaag ook hartje horen kloppen!

Ongelooflijk dat het nu zo snel groeit. Ik dacht een mm per dag maar dit blijkt nu meer te zijn.

Zo zie je maar weer..

Liefs!  :love2:

Even weer een update!

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Conny (test 3 april)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 8 mm groot.

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien ( de vruchtzak was 6 mm)

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 5 mm groot, de vruchtzak 1,4 cm

Jill (9 weken en drie dagen, 25 april): de kleine was 2,5 cm en in beweging!

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april): de kleine was 1,7 cm groot en de navelstreng was er al!

Jill: (10 weken en vier dagen, 7 mei): de kleine was 3,5 cm groot!

Bloed prikken voor prenataal onderzoek:

Jill: 3 mei

Conny: 21 mei

Vierde echo:

Conny (13 weken en een dag, 3 juni, prenataal onderzoek dmv echo en bloed)

Jill: ( 11 weken en vier dagen, 14 mei)de kleine is nu 4,7 cm!

Vijfde echo:

Conny (14 weken en twee dagen, 11 juni, normale controle)

Jill (12 weken en vier dagen, 21 mei, nekplooimeting en echo)

Zesde echo:

Conny (18 weken en een dag, 8 juli, normale controle)

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

SuzyQ: 25 april: de kleine was 26 a 27 cm groot en alles erop en eraan!

Controle met 22 weken:

SuzyQ: 7 mei

Uitgerekend op:

SuzyQ: 12 september

Jill: 26 november

Conny: 8 december

Dagen stil en nu wilden wij tegelijk wat posten! ;D ik heb het er gelijk even bij gezet! Maar gaat snel. Ja! Hij is een een week 1,2  cm gegroeid. Ik dacht ook dat ze een mm per dag groeiden!

Hoi conny

Je mag bij mij bij de uitgerekende datum 26 november zetten. Ik heb het nu zwart op wit! Hihihi

Ik heb ook een zwangerschapsverklaring voor mijn werkgever gekregen. Ik ga nu nog circa twee weekjes de straat op in uniform en dan burowerk... babah! Is niks voor mij om binnen te zitten! Ik zal de diertjes buiten erg gaan missen! Maar ik moet aan die kleine ukkepuk denken. En dan mag niet niet bloot gesteld worden aan enige vorm van geweld. Ach ja...

Doeidoei

Hi jill,

Relaxed dat je datum weer naar voren is! :)

Tja, is effe wennen beursweek, maar zoals je al zei het is beter voor de kleine!

Ik heb vandaag de uitslagen van de bloedonderzoeken van mijn vorige bezoek aan de gyn gekregen. Ik blijk nu opeens niet meer genoeg immuunstoffen tegen de rode hond te hebben. Ik heb het licht gehad toen ik twee jaar was. Twee jaar geleden hebben ze het ook getest, toen was het ok, maar nu dus niet meer.... Ik ga morgen even langs de huisarts om dit te bespreken en te kijken wat evt mogelijkheden zijn of waar ik op moet letten. 

In Nederland doen ze zo'n onderzoek niet toch?

Verder heb ik mijn bezoek bij de gyn een weekje verschoven, zodat ik niet twee dagen achter elkaar bij twee verschillende artsen een echo heb.

Liefs :love2:

Conny