Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Wat is er trouwens mis met aardappelpuree?? Heb het toevallig net zelf staan maken.. :(

Wahahaha..

Ik vind dat we goed bezig zijn voor wat betreft het eten etc...

Lekker blijven nadenken. Geen onnodig veel risicos nemen. Blablabla

Ik hoop voor jou conny dat die combitest goed uitvalt!

Nu lekker zuurkool stampot eten. Veel vitamen c.....  hihihi

Doei

Hey suzy

Lees nu je reactie pas..

Heerlijk aardappelpuree! Niks mis mee toch?

8)

Stond in de post van Conny!

Oh lekker zuurkoolstamppot, en helemaal niet raar met dit weer haha

Hi meiden,

Ligt eraan hoe je het klaar maakt, in restaurants en ik ook, doen er normaal een rauw ei door. Dat is het probleem. Dus zolang je dat niet doen, kan je heerlijk aardappelpuree eten! ;D

Maar ik eet het dus niet in de kantine omdat ik niet weet of dat ei erdoor zit... ::)

Hoihoi

Ik gebruik geen rauwe eieren door mijn stampot....

De zuurkool was overheerlijk! Net nog een restje gegeten. Stond netjes in de koelkast..  ;D

Nu ffe lekker badderen bij de buren. Badkamer is bijna klaar. Nog een paar dagen...

Vroeg naar bed want dan is het snel morgen. Om 9 uur ben ik aan de beurt. Bahbah...

En dan de rest van de dag verplicht het bed in.. tja...

Een paar dagen afwachten op goed nieuws. Kans 1 op 12 klinkt hoog. Maar omgerekend in procenten klinkt het positiever. 92% kans dat hetgoed zit. Of hou ik mijzelf voor de gek? Niet toch?

Dikke knuffelx

Hallo allemaal,

Geen vlokkentest gehad. De darmen lagen in de weg en heel wat bloedvaten. De kleine lag ook nog eens flink in de weg. Dus we hebben het risico niet genomen! De gyn was het hier helemaal mee eens. Dus over 2 weken een vruchtwaterpunctie. De uitslag daarvan drie dagen later al. Pfffff wat een gedoe. De echo zag er weer goed uit....

Doeidoei

Hi jill,

Wat balen! Nog langer in onzekerheid! Slaap je nog wel goed hierdoor?

Liefs en een knuffel, :love2:

Conny

Hi meiden,

Ik heb gisteren voor het laatst gespoten en stop vandaag met de ustrogan!! 8) ;D

Wilde ik effe laten weten... ;D

Conny

Hey conny

Gelukkig dat je nu geen medicijnen meer hoeft te gebruiken. Ik slaap redelijk. Ben wel vaak wakker.

Komt goed....

X

Hi jill,

Mijn 5weken tot de volgende echo zijn bijna voorbij! Maandagmiddag voor de prenatale test....de rekening van de bloedtest is al binnen...knap dat jij onder dat hele gedoe met die test zo rustig blijft, ik ben al weken nerveus voor die test...

We hebben vier dagen verplicht vrij en het regent hier alleen maar...om depressief van te worden.  :-\ Gisteren zijn we naar de sauna geweest. Nou ja, manlief is in de sauna geweest en ik alleen in de slaapruimtes, restaurant en het zwembad. Maar ja, toch effe een dagje weg uit huis.

Over twee weken begint de verhuizing. Dus alles hangend is van de muur en de gordijnen zijn ook weg. dus het wordt hier steeds kaler..Veel is al uitgesorteerd voor wat hier bij mij blijft en eventueel daarna op de stort landt...gelukkig heb ik meerdere aanbiedingen van was adresjes! Ik heb namelijk geen wasmachine straks meer... ::)

Ik wordt tegenwoordig zo vroeg wakker. Vanochtend ben ik om zes uur opgestaan...ben wel moe...later vanochtend er weer ingekropen...

Net hebben we gefondued met kaas. Was wel grappig. Alleen vooraf zo'n gedoe: welke kaas ( van gepasteuriseerde melk) mag erin, wat doen we erin voor de wijn (alcoholvrije wijn) en hoe werkt dat eigenlijk allemaal? Was de eerste keer namelijk. Maar allemaal gelukt!

Knuffel,

Conny

Hoihoi

Ik lig lekker in bad met mijn tablet. Ja.... in eigen bad! Is allemaal nog niet gepoetst maar maakt me niets uit!  Ik ben ook nerveus. Maar denk steeds aan de echo die goed was.  Mijn buik is enorm aan het groeien. De verloskundige vertelde mij dat mijn baarmoeder ook goed aan het groeien is. Ik weet nu hoe ik die zelf kan voelen. Erg appart. Conny, hebben ze al iets verteld over het bloed?

Volgens mij mag je best een paar minuten de sauna in.  Als je maar niet overdrijft en goed luisterd naar je lichaam. Ik zie regelmatig vrouwen die zwahger zijn in de sauna. Ben zelf nog niet geweest maar zal het een volgende keer eens vragen aan de verloskundige.

Ze vertelde ook dat de baby naar voren lag en de moederkoek aan de kant van mijn rug. Ik maak dus kans om de baby vroeg te voelen..  ben benieuwd! Voor omdat de baby zo beweeglijk is. Ik kon hem gewoon horen schoppen toen we naar het hartje aan het luisteren waren. Was een heel goed teken volgens haar. We zullen zien. Mijn schoonmoeder is druk aan het borduren voor de kleine. Vandaag kreeg ik een slabbertje met zelf geborduurde eendjes en vogeltjes. Echt heel erg lief. Nu is ze bezig aan een groei nog wat. Zo'n meetlat voor aan de muur te hangen van Nijntje. Echt heel leuk. Hopelijk komt ie op te hangen....

Zo, nog ffe badderen.

Knuffel x

Hi jill,

Fijn dat de badkamer weer functioneerde! Kan je nu ook weer normaal naar het toilet? ;D

Je mag wel in de sauna, als je voorde zwangerschap ook al ging. Daarnaast raden ze het per definitie in het eerste trimester af en aangezien ik net zo op het randje van eerste en tweede trimester zit, heb ik het zekere voor het onzekere genomen. Als je zwanger bent, raden ze je aan om niet langer dan 10 minuten en niet in de heetste sauna te gaan. Als je lichaam meerden 1 graad toeneemt, kom je in een fictieve griep situatie terecht, die voorde kleine niet goed is.

Mijn buik groeit voor mijn gevoel momenteel niet zo. Gaaf dat de baby al zo beweeglijk is, ik ben benieuwd morgen wat onze kleine doet. Leuk dat je schoonmoeder van alles zelf maakt, erg persoonlijk! Wij hebben nog helemaal niets voor de kleine gekocht of gekregen. De Duitsers zijn daar ergbijgelovig, ze geven pas babyspullen als het kindje er is.

Ik heb mijn afspraak met mijn eigen gyn een week verplaatst, zodat ik deze week niet twee dagen achter elkaar een echo heb. Daarna heb ik begin juli weer een echo. De bloeduitslag zelf, krijg ik ook morgen. Mijn man gaat gelukkig mee! :)

Heb jij momenteel nog veel zwangerschapsklachten of is het duidelijk minder geworden? Ik slaap kort en benvroegwakker. Ik heb duidelijk nog meer honger dan normaal, maar dit begint zicht te stabiliseren. Af en toe heb ik nog een beetje ongi gevoel en steken in mijn zij. Een enkele keer ga ik een beetje overdreven uit mijn dak tegen mijn man. Hij is nu ook een beetje onrustig, omdat we verhuizen over twee weken en hij vanaf 1 juli woont en werkt in Nederland, terwijl zijn zwangere vrouwtje in een leeg huis in het buitenland kampeert....gisteravond was hij pas bereid dit toe te geven. De laatste weken was hij al onrustig, maar zei steeds: er is niks aan de hand, hoor! ::)

Liefs,

Conny

Goede morgen conny

Een week of 2, 3 geleden had ik ook het gevoel dat ik stilstond qua groei vd buik. Kennelijk hebben je darmen nu een plekje gevonden. In het begin heb je eigenlijk een buikje vd darmen, blaas etc die een nieuw plekje aan het zoeken  zijn. Nu gaat de baarmoeder pas echt groeien. Ik heb nauwelijks steekjes meer. Wel een als ik  nies of hoest. Af en toe nog een ongi gevoel. Toevallig gisteren nog. In badverdween hetgelukkig.

Ik heb wel de hele dag in de tuin gewerkt. Dus logisch...

Ik herken heel erg je klachten mbt het vroeg wakker zijn. Ook dit is bij mij nu verdwenen. Ik heb echt veeeel meer energie. Ik denk dat dit langzaam verdwijnt als je ook 2 weken verder bent.  Ik ben overdag nog wel eens moe maar dan doe ik ffe een klein dutje en dan kan ik de hele wereld weer aan. Hele grote honger heb ik ook niet meer. Ik merk wel dat ik niet zo'n trek meer heb in vlees. Maar dat is niet erg.

Verder heb ik voor de kleine ook nog niets gekocht. Het was de bedoeling om deze week met de vrouw van mijn neef te gaan shoppen maar dat heb ik uitgesteld.

Jammer want ik heb nog een weekje vakantie op het moment. Maar ik ga lekker in de tuin frutten en de badkamer poetsen. Ja, ik heb ook eindelijk een toilet. Het plafond moet er nog in met een lichtkoepel en verder nog wat afwerkingen. Douchen kan ik nog niet maar wel in bad.

Verder voel ik me best goed. Wel onzeker. Af en toe ben ik erg kribbig en snau ik mijn man ook wel eens af. Hij kan er gelukkig wel om lachen. Maar dat zal een combi zijn van spanning en hormonen.

Ik hoop dat jullie goed bericht krijgen mbt die k..test. soms heb ik spijt dat ik hem gedaan heb. Maar mijn man vond het echt belangrijk om toch een stukje zekerheid te krijgen.

Hebben jullie al nagedacht wat jullie doen als de uitslag slecht is?

Bij ons gaat het nu vooral om het downsyndroom. Die andere twee zijn eigenlijk nket meer zo van toepassing. Want dan had ik waarschijnlijk al een miskraam gehad en was er een afwijking zjchtbaar op de echo. Dus daar probeer ik niet meer aan te denken.

En aangezien er geen grote nekplooi zichtbaar was........ denk ik dat hetgoed zit. Pffffff grrrrrr

Ik zou zeggen.... nog ffe volhouden. Ik weet zeker dat je je over een week of 2 veel fitter gaat voelen.

En ik hoop op een goede uitslag van jullie. Zorg wel dat je precies weet wat je wilt. Ze gaan er namelijk naar vragen!

Lees een beetje over die test en de uitslag. Denk eraan dat jeverder niet veel uitleg krijgt over die k uitslag. Daar moet je namelijk een nieuweafspraak voor maken. Teminste zo was het bij ons. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel....

Liefs... x

Hi jill,

Fijn om te horen hoe de klachten zich ontwikkelen! Op vele sites worden dingen wel beschreven, maar toch wat algemener. Ik moet trouwens ook vaak niezen, maar dat hebbegeloof ik ook meer vrouwen!

Ja, wij hebben er over nagedacht wat we doen als de test slecht is. Dan komt de punktie. En als het dan nog verkeerd is, dan gaat de wijzer richting abortus. Op langer termijn denken wij dat dit voor het kind en voor ons de beste oplossing is, maar ik weet ook dat ik dat niet zo eenvoudig zal verwerken kunnen en daar waarschijnlijk ook de rest van mijn leven problemen mee zal hebben. Kijk de test geeft geen 100%  zekerheid en natuurlijk kan het bij de geboorte nog steeds ergens fout gaan. Dan heeft het eenvoudig zo moeten zijn en zal ik, downsyndrom of niet, met hart en ziel van mijn kind houden!

Mijn man is er heilig van overtuigd dat alles goed is en maakt zich geen zorgen. Ik denk dat het voor vrouwen nog persoonlijker is, omdat het in je eigen lichaam plaatsvindt. En jullie?

Wat heb jij gezegd wat jullie wilden weten? Of wat zijn de mogelijkheden?

Liefs,

Conny

Hoi conny

Je kunt kiezen uit 2 testen. Vlokkentest en vruchtwaterpunctie.

Vlokkentest testen ze 3 syndromen. Uitslag vaak na 3 dagen. Vlokkentest is mogelijk ergens tussen de 12 en 14 weken. Bij de vruchtwaterpunctie kunnen ze veel meer testen. Ook andere afwijkingen. Hierin heb je 2 testen. De versnelde, uitslag na 3 dagen of de volledige test. Uitslag na 2 tot 3 weken.  Bij de versnelde controleren ze enkel dezelfde syndromen als bij de vlokkentest. De rest in overleg of niet.

Wij hebben gekozen voor een versnelde test. Wij willen weten of er sprake is van o.a down  of die andere twee. Meer wil ik niet weten.

Echter de vruchtwaterpunctie kan vanaf circa 16 weken. Dus dan ben je een stuk verder in je zwangerschap.

Mocht bij ons blijken dat het down heeft of een van die andere twee dan breek ik de zwangerschap af. Ze kunnen namelijk nooit zeggen welke vorm van down het heeft. Een moeilijke keuze maar we waren het er snel over eens. En natuurlijk heb je nooit garantie op een gezond kindje....

Dan doe ik geen testen meer. Ik heb er helemaal genoeg van. Vind het al moeilijk om die 20 weken echo te doen. Weer een medische echo. Het is goed dat het er is. Maar zet er soms toch vraagtekens bij...

Snap je me een beetje? Pgfff hihihi

Liefs x

Hi jill,

Met jullie uitslag kan ik dat ook goed begrijpen! Ik ben de laatste weken daardoor ook erg nerveus geweest! Ik hoop zo dat voor jou ook alles goed is! Ik zou het zelf heel moeilijk vinden om een abortus te doen en hoe groter het kindje, hoe erger de teleurstelling, denk ik ook. Ik duim voor je! Je hebt volgende week de test, toch?

Wat is er met de 20 weken echo? Dan kijken ze toch naar de organen?

Voor ons is de test goed uitgevallen en daardoor een opluchting. De kans op downsyndrom is bij ons 1:3166 en die andere twee 1:11243. Dus we zijn heel erg opgelucht en blij en laten nu niets verder in deze richting testen. De arts was erg vriendelijk. De kleine werkte niet helemaal mee, maar was erg actief. We hebben de vijf vingertjes en teentjes gezien (niet bij beide handen en voeten) en hij was nu 7,3 cm groot!

Liefs, :love2:

Conny

Hi meiden,

Ik schrijf ook nog een blog en vandaag hebben we daarop bekend gemaakt dat we zwanger zijn. Dit betekent dat nu al onze vrienden en familie internationaal weten dat we zwanger zijn. Wel grappig, ieder kwartier komt er een felicitatie binnen! ;D

Liefs,

Conny

Hoihoi

Ben blij voor jullie. Alle zorg voor niets geweest....  ;) ;)Mijn test is inderdaad volgende week. Nog ffe volhouden.

Vandaag een mindere dag. Ben heel erg hangerig en heb het koud en misselijk. Bah! Ik loop mijzelf een beetje in de weg. Heb ffe nergens zin in. Heb de hele dag met een deken op de bank gelegen. Maar komt goed.

De hondjes vonden het niet zo erg en hebben heel veel knuffels gehad!

En ik van hun!

Kon ik maar even een beetje vooruit kijken. 10 dagen verder.... mijn gevoel zegt dat het goed zit maar ik durf er niet aan toe te geven.

Pfffffffff........

X

Hi jill,

Dat hangerige emissielijn en jezelf inde weglopen ken ik van gisteren...

Nog 10 lange dagen en ik hoop dat je dan onbezorgd van je zwangerschap kunt genieten! Ik duim voor je!!

Knuffel

Conny

Hi jill,

Alles goed?

Ik moet zeggen dat na de positieve test, ik veel minder aan het analyseren ben. Gelukkig! Dat geeft echt een stuk ontspanning! Ik hoop dat jij dat volgende week ook eindelijk krijgt!

Liefs :love2:

Conny