Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Hey conny,

Er zijn dagen dat het goed gaat maar ik blijf piekeren. Ik doe mijn best om alles positief te blijven zien. Maar lukt gewoon niet altijd.

Nog 3 dagen tot de punctie. En 3 dagen erna wachten op uitslag. Het komt goed....

Ik kan wel melden dat ik gisteren en eergisteren de kleine heb kunnen voelen in mijn buik! Niet overduidelijk maar echt voelbaar. 1ste keer in bed. Ik lag op mijn rug tv te kijken. Ik voelde plots een beetje gefriemel in mijn onderbuik. Rechts om precies te zijn. Het waren mijn darmen niet... duurde maar een paar seconden. Gisteren op een verjaardag. De parasol draaide weg en ik zat plots in de felle zon... ik voelde precies hetzelfde maar dan iets  meer naar links. Net alsof de kleine wakker werd en omdraaide en mevertelde dat ik uit de zon moest gaan. Heel appart!

Ik vind het vroeg maar zou niet weten wat het anders geweest moet zijn.

Ik hoop dat ik de kleine nog lang mag voelen.......

Verder heb ik geen enkele goede bh meer. Zijn allemaal te klein. Geen enkelebroek past meer. Echter ik durf nog niets te kopen. Thuis loop ikmaar rond in een lekkere "harembroek"  van de H&M. Een zwangerschaps broek van 9 euro... zou ik de hele zwangerschap in willen rondlopen....  hihihi

Echt een aanrader Conny! Van lekker dun tricot stof. Hebben ze in het zwart en grijs. Is ook on line te  bestellen....

Heb jij al een "doorgroei bh"  gekocht?

Hoor het wel.......

Knuffel x

Hi jill,

Ik kan heel goed begrijpen dat jeblihft piekeren. Ik ben maandag pas gestopt met piekeren. Het kan prima zijn dat je de kleine gevoeld hebt, sommige voelen heb al met 14 weken. Wel cool! Ook is de kleine langzaam lichtgevoelig, dus dat van de zon kan kloppen. Ik had een aantal weken geleden met mijn moeder een bh, die ik normaal ook heb al in cup e gekocht. (2 maten groter dan normaal). Die pas ik nog goed, maar de beugel irriteert mij een beetje. Bij mijn oude bh's van oor de zwangerschap is dit nog veel vervelender! Dus ben ik gisteren maar weer wezen shoppen en heb al een borstvoeding bh gekocht. Die zijn lekker flexibel en zacht en kan ik zo ook nog lang gebruiken. Ook als mijn borsten nog verder groeien, worden ze na de geboorte toch weer kleiner als ik dan borstvoeding geef ( als dat natuurlijk lukt). Ik heb weer een e genomen en 1 maat groter qua borstomvang.

Verder heb ik een nieuwe pyamabroek gekocht. Kwam toevallig een leuke tegen en mijn huidige daarvan begint het elastiek zo langzaam te klemmen. Ik vind het ook heerlijk om daarmee in huis te lopen...toen ik thuiskwam zag ik ook waarom die voor de zwangerschap zo geschikt was: een v-hals die netjes aansluit, maar makkelijk te openen is voor borstvoeding! ( van bellybutton)

Liefs en sterkte! :love2:

Conny

Hoihoi

Grappig hoor al die problemen van bhs ect..

Ik had mijn man vertelt dat ik een doorgroei bh nodig had. Een wat? Hihihihi. Waarom een bh? Gewoon laten hangen zegt ie. Pffff, mannen. Ik ga eens kijken bij prenatal en de hema. Ik had wel een leuke voedings bh gezien van marlies dekkers.  Echter de verkoopster vertelde dat ik daar nog mee moest wachten vanwege de maat. Jammer, een echt leuke bh in de aanbieding... grrrrrr

Was al meerdere keren afgeprijsd. En nu voor maar 20 euro. Volgens mij kun je hem zelfs gebruiken voor te zwemmen.

Ach ja... nog ffe wachten...

X

Hi jill,

Ik weet dat het misschien te vroeg kan zijn, maar ik heb nu gewoon wat nodig. Dus heb ik voor het combipakket gekozen in de hoop dat dit zinvol is en anders heb ik gewoon een comfi bh. Ik heb een bh van Boobs. Wat ik thuis zag is dat er een verlengstukje in zit waardoor ik zeg maar nog een maat kan vergroten bij de borstomvang. Vond ik wel slim gevonden van ze!

Maar als je borstvoeding geeft worden je borsten op een gegeven moment toch ook weer kleiner? Dus dan heb je ook weer een maatje kleiner nodig....was mijn gedachte...ik vraag mij wel af wat mijn uiteindelijke cup grootte wordt. Ik heb nu DD/ E! ::)

Maar gewoon laten hangen is voor mij echt geen optie! Dat doet pijn!

Conny

Ho jill,

Ik had trouwens nog nooit gehoord van een doorgroei bh...

Ik moet mij daar nog maar meer in verdiepen geloof ik... ;D

Hey conny,

Kijk maar eens op de site van prenatal en de hema.  :sm39:

Ik hoor om me heen dat ze erg tevreden zijn over die vd hema.. zouden erg goed zitten.

Hihihi

Hi jill,

Ik ga mij er over anderhalve week in verdiepen in Nederland. Volgende week vindt de verhuizing plaats.

Vandaag een kaartje van mijn schoonouders gekregen: gefeliciteerd met een kleinkind! Ik geloof dat ze zo blij zijn om voor de tweede keer opa en oma te worden, zodat ze niet in de gaten hadden dat die kaart eigenlijk voor hun was ( qua tekst) en niet voor ons! ;D maar wel lief bedoeld hoor!

Conny

Hey conny

Vandaag is het zover! Punctie... ik laat het maar weer op me afkomen.  Om 09.20 aan de beurt. Hopelijk hoef ik niet zo lang te wachten.

Het voordeel is dat ik weer even naar de kleine mag kijken! En dat ik vrijdag al weet of het een roze of blsuwe wolk is!

Aan de rest zal ik maar niet denken....

Wat grappig van je schoonouders.! En het is geweldig om te zien hoe betrokken iedereen is. Echter mijn schoonouders snappen helemaal niks van het hele gebeuren. Ze zijn al op leeftijd. (75) MIjn schoonmoeder heeft 3 kinderen en ze heeft nooit een echo gehad of wat dan ook. Zij wist bij 7 maanden dat ze zwanger was. Hihihi

Ik heb geen idee wat beter is... maar ik ben straks blij als ik niks meer te maken heb met het ziekenhuis. Alleen de 20 weken echo.....

Hier heb ik ook al een afspraak voor staan. Gisteren belde me zelfs de kraamzorg op voor een intake gesprek. Een hele vriendelijke vrouw. Maar ze belt me volgende week nog eens. Dan weet ik tenslotte meer.... maar er is al een plekje vrij in november in het kraamhotel. Dat is ook wel een geruststelling! Lekker een dag of 5 ons lekker laten verwennen! En dat voor een paar tientjes per dag. Ook mijn man mag blijven slapen en eten.. lijkt me ideaal! Vanwege borstvoeding mag je een dag of wat langer blijven.... maar ik heb geen idee of ik dat ga volhouden. Lijkt me zo ingewikkelt! Al dat kolven etc.... ik wil ook dat mijn man zo af en toe een flesje kan geven. Niet omdat ik er zelf geen zin in neb maar omdat dit ook een mooi moment is voor hem. Luiers verschonen mag ie wel doen...... hihihihi

Grapje!

Nou, ik ga eens ffe in bad. Ik laat iest weten als ik terug ben.

Liefs!

X

Hoihoihoi

Terug vd de punctie. Hij viel reuze mee. Nu een zwaar gevoel in mijn onderbuik en af en toe wat krampjes. Ik lig lekker in mijn bedje. Als het goedis dan is mijn vruchtwater over een paar uurtjes weer op pijl. Daar hoef ik niets voor te doen. Vandaag rustig aan doen en rusten. Mag niet tillen. Dus dat doen we dan maar..

Doei!

Spannend Jill doe het maar lekker rustig aan!!!

Weten jullie hoe het met SuzyQ gaat heb haar al een tijd niet meer mee zijn schrijven......

SuzyQ waar zit je?????

Liefs Esther

Hi meiden,

@ jill: gelukkig dat die punctie meeviel! Nu hard duimen voor de uitslag!

@ Esther: volgens mij gaat het goed met suzyQ. Ze gaat bijna op vakantie naar Italië. De laatste onderzoeken waren in ieder geval ok.

Ben vandaag ook weer naar de arts geweest. Alles was ok, alleen de placenta zit nog erg dicht op de baarmoedermond en moet daar langzaam weggaan, omdat dat anders problemen op kan leveren tijdens de geboorte. Maar daar maak ik mij nu nog voorlopig geen zorgen over hoor! Mijn man is meegeweest, want dit is de laatste keer dat hij meekan de komende drie maanden.

Groetjes

Conny

Hallo iedereen,

Uitslag gekregen van de punctie. Die was goed! Ik ben in verwachting van een grote kleine meid!

Ben zooooo blij! En natuurlijk opgelucht!

Knuffel  :love2:

Guest tanja1969

hey Jill,

van harte dat alles goed is, heerlijk en nu beloven dat je echt gaat genieten he!!!

en wat gaaf een meisje

liefs Tanja

He Jill, wat een goed nieuws!

Dat is een vreugdedansje waard! En een meisje, nu helemaal los op roze? Had je zelf ook het idee da het een meisje zou zijn?

Conny, wil jij het eigenlijk weten? Geslacht, bedoel ik.

Hier gaat alles goed. Erg druk op m'n werk, draai extra uren, daarnaast moet thuis alles ook doorgaan en ook nog eens verkouden. Kortom, ben 's avonds behoorlijk moe. Maaaaaaar morgen laatste werkdag en dan op vakantie! Ben nu met 27 weken zo'n 3,5 kilo aangekomen en ben van plan dat flink te vermeerderen op vakantie. Ben dol op de Italiaanse keuken en ga er dus ook flink van genieten!

Op 11 juli krijgen we een extra groei echo. Verloskundige vond de groei op zich ok, maar wel krap aan. Dus vandaar extra groei echo. Maak me er geen zorgen over, die twijfels had ze bij onze tweede ook en daar is toch een kind van bijna vier kilo en 51 cm uitgekomen.

Grappig kaartje van je schoonouders Conny! Die zijn zeker ook erg blij dat jullie weer terug naar Nederland verhuizen?

Hi meiden,

@ jill: wat een opluchting, wat een fantastisch nieuws!! Wow! Gefeliciteerd! Nu kan je je zwangerschap echt gaan genieten!

@ suzyQ: wij willen het geslacht wel weten, maar gaan het alleen onze ouders vertellen. Wij hebben zelf het gevol dat het een jongen wordt. Ik wil graag een meisje, maar ik kan mij niet voorstellen dat het een meisje wordt. Mijn schoonouders zijn in de wolken met hun tweede kleinkind en kunnen daarom niet wachten tot we naar Nederland komen. Mijn moeder is vooral heel blij voor mij en vindt het fantastisch dat ik, haar oogappeltje, eindelijk weer naar Nederland kom!

Ik ben nu met bijna 15 weken ook al 3,5 kilo aangekomen ( sinds begin van behandeling). Veel plezier in Italië. Ik ben pas naar een Italiaanse ijssalon geweest en heb gevraagd of er rauwe eieren in hun ijs zit, maar hij zei dat hij dat niet meer deed. Maar wel een puntje van aandacht...

Ah, maar wel lekker toch, dat je nog even een echo hebt weer na je vakantie en als dat bij de tweede ook zo was zou ik mij geen zorgen maken. Dat is wel fijn, dat je vegelijkingsmateriaal hebt! ;D

Ik heb nu ook mijn laatste werkdag en dan twee weken om te verhuizen, de familie snel even te zien, een beetje te shoppen in Nederland, ik hoop nog een stranddag en dan weer terug naar Duitsland om mijn "kampeerplek" in huis in te richten. Valt op zich wel mee hoor. Ik heb alles wat ik nodig heb, behalve een wasmachine, maar het huis is gewoon leeg...dan vliegt mijn man over twee weken naar Nederland en woon ik weer een tijdje alleen...

Fijne vakantie, suzyQ!

Liefs, :love2:

Conny

Hi jill,

Ben je nu aan het shoppen geslagen? ;D

Morgen komen de verhuizers... En donderdag moet alles weer in Nederland een plaatsje gevonden hebben. Dan hoop ik nog even wat basics bij de Hema en zo in te slaan in Nederland! ;D ben nu 3-4 kilo aangekomen... ::) dat gaat mij eigenlijk een beetje te snel...maar ja we hebben nu veel te doen en ik merk ook dat mijn man onrustig is wat zich uit in ongezond eten...dus over twee weekjes ben ik hier alleen en gaat het goede voedingspatroon weer beginnen.

Conny

Hey conny

Ik heb een geweldig weekend gehad! Ja en flink geshopt. De bh's vd hema waren geen succes. Te klein qua  omvang.  De 85 was te klein. Ik moest ze al in het laaste gaatje dragen. Dat schiet niet op voor een meegroei bh! Dus de hempjes bij prenatal gekocht. Die magic blabla.. verder een hele doos babykleding gekregen van een vriendin van me. Tm maat 74! echt hele leuke kleding!

Gisteren controle gehad bij verloskundige. Die was ook goed. Kennelijk heb ik een grote baarmoeder. Zit al tot net onder mijn navel. Dat is kennelijk groot... maar was heel goed. Hartje klopte circa 140x per minuut en dat was ook goed.

Dus ik ben weer blij! Hoe gaat het met de verhuizing?

Groetjes!

Trouwens... warm !

X

Hi jill,

Fijn dat je dezwangerschap nu echt lekker kan genieten! ;)

Heb je ook naar doorgroei bh's bij de prenatal gekeken? Daar wil ik morgen eens kijken. ::)

Maandag hebben ze al onze spullen in Duitsland ingepakt en dinsdagmorgen zijn we rond 5:15 uur naar Nederland gaan rijden. Toen we aankwamen stonden de verhuizers al voor de deur! Die hebben gistermiddag nog enige dingen uitgepakt en vandaag rond 12:00 uur zijn ze weer vertrokken. Alles is goed gegaan en het past beter in het ( beduidend kleinere) huis dan verwacht. Maar we hebben toch wat spullen nog af laten voeren: een wasmachine (13 jaar oud en we hadden nog een goede), mijn bank ( anders konden we niet met nog een kind in de woonkamer normaal leven...), een oude kast en nog een oud dekbed...verder nog veel kleine dingen, maar dat geeft ook wel weer een goed gevoel. Nog een paar dozen hebben nog inhoud, die doen we morgen denk ik.

Maar heb, eerlijk gezegd, wel te veel gedaan. Heb toch een beetje staan tillen en bukken en dus behoorlijke rugpijn gehad...en ik ben ook erg moe, vanmiddag een beetje hoofdpijn. Dus ik moet het nu de komende dagen een beetje rustiger gaan doen..maarwe zijn wel een dag eerder klaar dan gepland!

Liefs,

Conny

Even weer een update met twee nieuwe zwangeren! :)

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Conny (test 3 april)

Vogeltje ( test 21 juni)

J en E ( test 21 juni)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 8 mm groot.

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien ( de vruchtzak was 6 mm)

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 5 mm groot, de vruchtzak 1,4 cm

Jill (9 weken en drie dagen, 25 april): de kleine was 2,5 cm en in beweging!

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april): de kleine was 1,7 cm groot en de navelstreng was er al!

Jill: (10 weken en vier dagen, 7 mei): de kleine was 3,5 cm groot!

Bloed prikken voor prenataal onderzoek:

Jill: 3 mei

Conny: 21 mei

Vierde echo:

Conny (13 weken en een dag, 3 juni, prenataal onderzoek dmv echo en bloed) alles helemaal ok, de kleine is nu 7,3 cm!

Jill: ( 11 weken en vier dagen, 14 mei)de kleine is nu 4,7 cm!

Vijfde echo:

Conny (14 weken en twee dagen, 11 juni, normale controle), de kleine is nu 7,8 cm! De placenta ligt nog te dicht bij de baarmoedermond..

Jill (12 weken en vier dagen, 21 mei, nekplooimeting en echo), vruchtwaterpunctie (11 juni), 13 juni uitslag: alles ok!!!

Zesde echo:

Conny (18 weken en een dag, 8 juli, normale controle)

Jill (18 weken, 23 juni, normale controle)

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

SuzyQ: 25 april: de kleine was 26 a 27 cm groot en alles erop en eraan!

Controle met 22 weken:

SuzyQ: 7 mei (normale controle)

Conny (22 weken en een dag, 5 augustus, normale controle)

Extra groei echo:

SuzyQ 11 juli (31 weken)

Uitgerekend op:

SuzyQ: 12 september

Jill: 26 november

Conny: 8 december

Vogeltje

J en E

Goedemorgen!

Goed gedaan conny!

Deze week mijn 18de zwangerschapsweek. Deze week een controle gehad bij verloskundige. Bloeddruk was prima. Mijn baarmoeder is flink gegroeid en zit al tot net onder de navel. Volgens haar lig ik een dag of 10 voor op schema. Zal allemaal wel..... hihihi.

Vandaar die dikke buik zei ze. Maar was goed. Deze week nog een extra echo kunnen regelen. Is toch fijn om de kleine meid ffe te zien na die punctie. Ben benieuwd hoe groot ze is!

Groetjes!

Goedemorgen jill!

Fijn om te horen dat alles goed gaat! Je klinkt nu ook al een stuk relaxeter wat ook wel begrijpelijk is!

Ik ben nu in mijn 17e week en heb over twee weken weer een afspraak. Ik laat altijd een echo doen, dat is hier een keuze, maar soms moet je hem wel zelf betalen hoor, maar dan heb ik weer een maandje rust en ik vind het gewoon leuk!

Ik hebmij gisteravond trouwens voor zwangerschapsyoga opgegeven voor eind juli! Ik ben dan toch alleen in Duitsland, dus een beetje sociale contacten kan geen kwaad en ook goed ter voorbereiding van de geboorte, zeggen ze. Ben benieuwd!

Liefs,

Conny

Hallo dames,

Nou wij mochten zaterdag testen en we waren hartstikke zwanger.

Vanmorgen gebeld en hebben 17 juli de eerste echo, spannend allemaal.

Hoi j en e!

Proficiat! De eerste echo is spannend! Heel veel "sterkte"  de komende tijd... en probeer veel afleiding te zoeken.

Groetjes!

Connie:

Ik ben wel opgelucht maar blijf een beetje sceptisch... ik kan het allemaal nog  niet echt loslaten. Vandaar die extra echo. Geen idee of ik daar een rekening van krijg. Dat zie ik dan wel weer.

Ik heb best angst dat de kleine niet genoeg groeit. En dan nog de 20 weken echo....

Ik heb geen idee of ze bepaalde afwijkingen al gezien moeten hebben. Zoals een open ruggetje etc... of dat er nog meer enge dingen ontdekken waardoor ik alsnog dezwangerschap moetafbreken.  De ene dag gaat het goed en andere dag minder. Om gek van te worden.

Groetjesx

Hi meiden,

Welkom J en E op net zwangerschapsbankje! Nu breekt de spannende tijd tot en met de 13 weken aan en dan kan je in principe opgelucht gaan genieten van de zwangerschap! Als je vragen hebt of dat wat je voelt normaal is, wijkingen het zeer waarschijnlijk beantwoorden! Ik kan je in ieder geval zeggen, dat je zeer waarschijnlijk tot en met je 10 weken van alles zal voelen en je ook moe zult voelen! Succes!

@ jill: de afwijkingen, die eventueel tot een afbreuk van de zwangerschap leiden ( door keuze) en die ze kunnen zien, zoudenze nu moeten hebben gezien. Natuurlijk bestaat er geen garantie, maar je moet nu op je lichaam (en de gedane tests) gaan vertrouwen en gaan genieten van je zwangerschap. Dit is misschien de enige keer dat je zwanger bent! Zonde om alleen maar te piekeren! (En als het fout gaat, dan gaat het fout, daar heb je toch geen controle over)

Conny

Even weer een update voor J en E!

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Conny (test 3 april)

Vogeltje ( test 21 juni)

J en E ( test 21 juni)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 8 mm groot.

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien ( de vruchtzak was 6 mm)

J en E: ( 8 weken, 17 juli)

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 5 mm groot, de vruchtzak 1,4 cm

Jill (9 weken en drie dagen, 25 april): de kleine was 2,5 cm en in beweging!

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april): de kleine was 1,7 cm groot en de navelstreng was er al!

Jill: (10 weken en vier dagen, 7 mei): de kleine was 3,5 cm groot!

Bloed prikken voor prenataal onderzoek:

Jill: 3 mei

Conny: 21 mei

Vierde echo:

Conny (13 weken en een dag, 3 juni, prenataal onderzoek dmv echo en bloed) alles helemaal ok, de kleine is nu 7,3 cm!

Jill: ( 11 weken en vier dagen, 14 mei)de kleine is nu 4,7 cm!

Vijfde echo:

Conny (14 weken en twee dagen, 11 juni, normale controle), de kleine is nu 7,8 cm! De placenta ligt nog te dicht bij de baarmoedermond..

Jill (12 weken en vier dagen, 21 mei, nekplooimeting en echo), vruchtwaterpunctie (11 juni), 13 juni uitslag: alles ok!!!

Zesde echo:

Conny (18 weken en een dag, 8 juli, normale controle)

Jill (18 weken, 23 juni, normale controle)

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

SuzyQ: 25 april: de kleine was 26 a 27 cm groot en alles erop en eraan!

Controle met 22 weken:

SuzyQ: 7 mei (normale controle)

Conny (22 weken en een dag, 5 augustus, normale controle)

Extra groei echo:

SuzyQ 11 juli (31 weken)

Uitgerekend op:

SuzyQ: 12 september

Jill: 26 november

Conny: 8 december

Vogeltje

J en E