Jump to content
antjek

November - December - Januari mama´s

Recommended Posts

Voor. Alle. Damens die zwanger zijn proficiat

En voor de geene die nog volop met de behandeling bezig zijn net als ik. kom op ons gaat het ook luken daar moeten we ons aan vast houden gr Christel

Hallo allemaal......

Jeetje.... zijn jullie ookzo vergeetachtig?  Ik moet echt alles opschrijven en ben een gaoot 1ste klas! Ben ik normaal maar een beetje... hihihihi

Bestaan daar geen pilletjes voor?  ;D

Mijn buik is plots een stuk kleiner. Beetje on smakelijk verhaal....

Ik had zon vreselijke kramp ineens. Dus ik weer in paniek... naar het toilet. Ik kon eindelijk eens goed naar het toilet. Tevens ontsnapte er zoveel lucht niet normaal!  8)

Plotseling was mijn opgezette buik weg..... nu nog een flinke bobbel...

Jammer dat die dikke buik (waar ik eindelijk) zo trots op was, weg!  :'(

Hebben jullie hier ervaring mee?

Sorry voor het onderwerp....  :o

Knuffel x

Hi jill,

Ik ben ook wat chaotischer en emotioneel. Gisteren een partij zitten janken, maar echt logisch was het niet...vergeetachtigheid hoort ook bij de zwangerschap... ::)

Boven je navel zitten nu je darmen. Dus als die vol zijn, heb je een duidelijk dikkere buik. Wat ook zo kan zijn, maar daarvoor is het denk ik nog te vroeg, is dat de ukkepuk zich gedraaid heeft. Dat vertelde een collega mij, maar zijn vrouw is nu aan het einde van haar zwangerschap....

Liefs, :love2:

Conny

Hoihoi

Vandaag op comtrole geweest en een echo gehad. Ik wilde Ukkepuk even zien. Vooral na de vruchtwaterpunctie. Met Ukkepuk was alles goed. Ze isgoed gegroeid. Haar voetjes zijn ongeveer 2 cm groot. Hier heb ik een hele leuke foto van! Ze is nogmaals "gemeten". Al was dit met de apparatuur niet goed mogelijk. Van hoofdje tot stuitje circa 10 cm. Waarschijnlijk iets groter omdat ze best krom lag.  Ik hoop dat ze groot genoeg is...

Volgensverloskundige was het goed. Maar ziekenhuis zal er wel weer anders over denken...

Dat hele verhaal van mijn buik uitgelegd. Ze moest erom lachen... heel normaal was het antwoord. De darmen hebben het extra moeilijk in deze tijd. Tip: veel slaolie gebruiken. Dat zou goed laxeren.... of inderdaad meer grieks  eten...

Tja, wat zal ik doen? Iemand nog meer tips?

E vergeetachtigheid was volkomen normaal. Gewoon allesrustig aan doen en nietteveel hooi op mijn vork.

Toevallig vandaag met mijn baas over gehad. Hij herkende het heel erg bij mij. Het lukte memaar niet om een heel simpel formulier in te vullen. Ik wilde namelijk een vaste vrije dag door de week. Ik kreeg het digitaal niet voor elkaar. Uiteindelijk heeft hij hetvoor me gedaan.  Hij lag helemaal in een deuk. Ik schaamde me wel een beetje.  8)

Ach ja.....

Groetjes!

Hi jill,

Fijn dat alles weer goed was. Over de lengte zou ik mij voorlopig geen zorgen maken, tenzij de verloskundige dit ook doet. Rond deze tijd worden de verschillen tussen de kinderen groter.

Wat je darmen betreft: mij is opgevallen dat mijn darmen in Nederland beter werkten. Daar heb ik meer donker volkorenbrood, fruit en veel meer groenten en salades gegeten. Daar worden je darmen actiever van. Ik houd ook in de gaten of ik iedere dag een grote boodschap heb en dat is (helaas) niet het geval. Uiterlijk na drie dagen gelukkig wel, maar dat varieert ook....

Ik ben de laatste twee weken erg moe. De verhuizing kostte mij duidelijk meer energie dan verwacht. Niet alleen ik was verbaasd, maar mijn man moet daar ook nog een beetje aan wennen. Ook ben ik erg emotioneel...

We zijn deze week nog vrij en hebben in Nederland en Duitsland naar babyspullen gekeken en een lijstje gemaakt van de grote dingen, die wij denken te gaan kopen: kinderwagen, autostoeltje, kinderkamer, etc. Daarbij hebben we algemeen wat we willen hebben, maar hebben we het nog niet gekocht. We wachten op leuke aanbiedingen en anders kopen we het half september als ik weer in Nederland ben.

Mijn man is hier nog tot zondagochtend en dan ben ik hier alleen in mijn geïmproviseerde huisjeen komt hij weer over twee weekjes voor het weekend...

Liefs, :love2:

Conny

Hoi conny

Ik ben ook overal aan het rondkijken voor spulletjes. Gewoon om een goed gevoel te houden en om positief te blijven.

Ik moet zeggen dat ik gekozen heb voor een tweede hands kinderwagen. Ik ben via via terecht bekomen bij een familie in loon op zand. Ze zijn bezig om een bedrijfje op te starten met gebruikte kinderwagens. Nu nog particulier. Ik zag daar een hele leuke combinatie. Eenwagen van quinny. Alles erop en eraan en echt alle toebehoren erbij. Inclusief maxi cosie en voetenzakken, parasol, reserve wielen, wiegje, regenkap, dekentjes etc. Bijna nieuw. Helemaal schoon en netjes. Tevens te gebruiken als buggy blabla... ik moest 490 afrekenen. Ook nog in een leuke kleur! Dus de hele combinatie staat nu op zolder. :-)

Vanavond kijken naareen ledikantje en commode van Kids factory. Kennelijk duur spul. Deze mag ik hebben voor 120. Ook een koopje. Zo koop ik met en met de spulletjes. Veel gebruikt. Maar daar heb ik geen moeite mee. Als het maar netjes en schoon is. Ik vind het gewoon zonde van het geld. Het is toch "maar" voor 1 kindje. We hebben hetgeld wel om alles nieuw te kopen maar ik geef mijn geld liever uit aan andere dingen... matrasjes etc koop ik gewoon allemaal nieuw en dat geldt nog voor een hoop andere zaken. Je snapt me denk ik wel...

Mocht je interesse hebben in de site van die kinderwagens dan stuur ik je eventueel wel een prive-berichtje.... ik heb er tenslotte geen idee van waar jullie wonen!

Ik hoop dat je je draai een beetje kan vinden in je eentje.. nou ja jullie zijn met zijn tweetjes... :-)

Logisch kost een verhuizing veel energie!

Doe wel voorzichtig en neem op tijd je rust. We hebben het gewoon nodig!  :)

X

Hi jill,

490 euro voor een quinny met alles erop en eraan incl maxi cosi is niet slecht!

Ik heb de maxi cosi van mijn zus gekregen, want zij heeft een nieuwe gekocht voor haar zoontje van drie maanden. met deze maxi cosi konden niet alle drie de kids in de stoeltjes mee...We moeten nog effe voor de zekerheid checken, want volgens ons kan er een isofix base eronder, wat wij erg graag wilden. Verder krijg ik nog een badje, wipstoeltje, voedingskussen en kleertjes. Dus wat ik van haar kan krijgen neem ik en verder koop ik nieuw, maar het moet niet het duurste zijn, maar wel van goede kwaliteit en praktisch! De kamer hadden we net als de rst van het appartement al in april crème, lichtgeel gemaakt en dat laten we ook zo. Waar ik het meeste kijk is: babypark, prenatal, Ikea, Hema. Verder vraagt mijn man ook nog bij zijn broertje na, die een zoontje van een jaar hebben. Wij denken nu aan de mutsy kinderwagen: praktisch en netjes in de prijs!

Nog wat tips bij RTL over kinderstoeltjes, dit vertelden ze ons ook in de winkel:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/autozitjes-voor-kinderen#node_278596

Als jullie isofix in de auto hebben, is het voor de veiligheid van de ukkepuk beter om een isofix bevestiging te nemen. Met de gordel worden veel fouten door de ouders gemaakt, vertelde ze ons. Dit was geen verkoop praatje...en als je toch de gordel gaat gebruiken, ga langs een kinderwinkel en laat je daar en je man het uitleggen! ;)

Ik ben heel benieuwd hoe ik volgende week zal ervaren. Ik ga zoals gewoon weer naar mijn werk, kom alleen in een leeg huis thuis...mijn man zegt iedere keer dat ik nog elf weken vakantie heb!  ::) wel fijn dat hij er ieder tweede weekend is!

Liefs,

Conny

Hey conny

Dat van die isofix blabla weet ik van die man die ons de kinderwagen heeft verkocht. Dat willen wij ook. Zijn nogal prijzig. Je hebt 2 verschillendesoorten. 1 voor de maxi cosi en een waar je later diverse andere autostoelen op kunt bevestigen en de maxi cosie.  De maxicosi past ook op het onderstel vd quinny kinderwagen.

Iedereen doet toch waar ze zelf goed gevoel bij hebben...

Best grappig... paar weken geleden hadden we het nog over zere borsten etc.. nu over kinderwagens..

:love2:

Hi jill,

Tja, wel vreemd hè, we zijn nu niet echt meer met de symptomen bezig, maar meer met de organisatie! Heb jij de ukkepuk al gevoeld? En hoeveel kilo ben jij aangekomen? ;D

De meeste autostoeltje die hierna komen hebben hun eigen onderstel, dus die isofix voor de latere stoel nemen wij waarschijnlijk niet.(en wij hopen nog op een later brusje).

Ik geloof dat het erg persoonsafhankelijk is wat je kiest. In Nederland wonen wij bij het strand, dus er moesten grote wielen op de kinderwagen zitten... ;D

Nu je het over borsten hebt, ik heb die doorgegroeid bh's van prenatal gekocht: 2 plus 1 gratis. Dus voor 26 euro drie bh's! Ze zitten prima, enige nadeel vind ik, is dat ze onder veel t-shirts uitkomen, omdat ze eng om je nek zitten zegmaar. Dus mij still bh doe ik aan naar kantoor en de andere drie draag ik de rest van de tijd! (Ook handig met mijn handwasjes...)

Liefs,

Conny

Hoi connie

Ook een hele goede morgen!

Ik ben vlijtig bezig... ik ben al vanaf 8 uur wasjes aan het doen...

Ik lag een beetje achter op schema omdat ik 7 dagen aan een stuk door 9 uur per dag gewerkt heb.

Dat was teveel voor mij en zal dit ook bespreekbaar maken op het werk. Gisteren hebben we de commode en het ledikante opgehaald. Heel erg leuk! Het staat al op het kamertje... :-)

De plank van de commode heeft een likje verf nodig en voor de rest is het als nieuw en heel degelijk!

2 volwassen mannen waren nodig om alles naar boven te dragen. Heel massief....

Verder heb ik wat kleertjes gesorteerd en gewassen. Deze heb ik overgenomen van een vriendin. Best vroeg maar ik wilde gewoon een babywasje doen. Zo leuk! Op het wasrekje hangen nu van die mini kleertjes... hihihi

Ik zal ze straks nog een keertje wassen maar kon het niet laten....  ;)

Morgen zie ik mijn ouders weer. Mijn moeder is kennelijk voor mij gaan shoppen. Ik kkan dit toch niet tegenhouden.. hihihi

Ze is nu bezig om een babydeken met muts te breien.. zo leuk! Van dikke katoen in felle kleurtjes...

Ideaal voor de winter!

Ik ben blij dat ik nu een beetje tot rust aan het komen ben. Veel mensen verklaren mij voor gek omdat ik al veel in huis heb. Maar ik heb het nodig en geeft me een heel fijn gevoel.....

Uiteindelijk heb je al die spullen toch nodig...

Joga... goed bezig! Ik zal eens ffe checken od dit ook iets voor mij is... hihihi

Liefs

Hi jill,

Als ik 7 dagen 9 uur per dag zou werken, hebben mijn baas en ik de ondernemingsraad achter ons aan. Ik mag hier namelijk maximaal 8,5 uur per dag werken en ik geloof zes dagen per week...als ik een miskraam zou krijgen kunnen wij beide strafrechtelijk vervolgd worden...dus ik ga na maximaal 8,5 uur naar huis! Zo lang werken is niet goed voor jou en de ukkepuk. Je hebt je energie nodig om de ukkepuk te laten groeien. Dus zeker aanspreken en overleg anders met je arts...

In Nederland ligt dat een beetje anders:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/kan-mijn-werk-worden-aangepast-tijdens-mijn-zwangerschap-of-na-mijn-bevalling.html

Ja, je bent er al vroeg bij! Maar ja als je nu wat leuks gevonden hebt, geeft je dat toch ook weer rust, nietwaar? En leuk dat je moeder vol enthousiasme is voor de ukkepuk! Met dat wassen ga ik op zijn vroegst in september beginnen, ik kan Herne ook nog niet, hè!

Knuffel

Hey conny

Ik weet waar ik recht op heb. Deze week was een uitzondering. Omdat we onder de sterkte aan het werk zijn. Ik ben ambtenaar en werkzaam als hoofdagent bij afdeling dierenpolitie.

Van de 3 vrouwen die er werkzaam zijn, zijn we alle 3 zwanger... best grappig. Er bestaat een mogelijkheid om mij 1% ziek te melden. Dan zou ik per dag maar een aantal uren hoeven te werken. Dat zou op advies van een dokter en bedrijfsarts moeten zijn. In mijn geval geen probleem. Ik ga hier gebruik van maken na mijn 20 weken echo. Dus al snel.

Dan kan ik hrt ook goed verantwoorden bij mijn chef...  ;)

De uren dat ik niet aanwezig ben, ben ik ziek...

Hoeveel uren ik gawerken weet ik niet. Normaal 34 uurperweek. Maar ik merk dat ik dit niet altijd trek....

Ik had zelf gedacht om 4 og 5 dagen 6 uur per dag te gaan werken. Kijken wat mijn bedrijfsarts daarvan vindt.

We zien het wel....

Knuffel x

Hi jill,

Dat klinkt al beter. Ik dacht al!

Ik werk nu nog zo'n 8-8,5 uur per dag, maar contractueel hoef ik maar 7 uur te werken, dus ik heb voorlopig nog marge. De overuren krijg ik in vakantiedagen terug dus zolang ik mij fit voel, vind ik het prima. Ik heb nog een of twee dagen nodig voor mijn eigen planning en dan ga ik minder werken zo vanaf half juli.

X

Conny

Wauw....

Vandaag eens uitgeslapen tot 9 uur....

En eenwaterig zonnetje komt te voorschijn.

Mijn dag ka niet meer stuk...  :love2:

Das lekker! En bij mij al heel lang geleden!

Straks ga ik mijn man naar het vliegveld brengen...ben nu al verdrietig...maar over minder dan twee weken is hij er weer!

Hi jill,

Mijn man is nu op weg naar Nederland...

Bij het afscheid gejankt..ik geloof dat ik de hele dag emotioneel blijf, daar helpen die hormonen ook niet echt mee...

Morgen weer gewoon aan het werk, dan kom ik wel weer in mijn ritme.

Het is nu wel weer eens een dagje lekker zonnig!

Knuffel

Hoi conny

Shit voor jullie! Maar als hij terug is dan hebben jullie wel veel om elkaar te vertellen. Misschien opnieuw echt verliefd worden.... hihihihi

Ik kan mijn man echt geen twee weken missen. Maar het kan nu even niet anders voor jullie. Jullie hebbenzoveel meegemaakt. Dit gaan julloe ook redden!

Ik heb een k..dag gehad op werk. Macho kultuur... grrrrr dierenleed is niet ieder zijn ding. Kreeg als antwoord dat de dieren er voor ons behagen zijn of om op te eten.  En dat voor een leiding gevende... grrrrrr!

Uiteindelijk goed gekomen maar kost me veel stress en energie. Maar die heb ik nodig voor ukkepuk en mij! Tijd om morgen gesprek aan te gaan om minder te werken. Heb dezeweek ook nog piket.. (telefonische bereikbaarheid  van 17.00  tot 08.00 uur!

Zucht....  de hele week..

:o

Hi jill,

Ik houd mij dan maar voor dat het voor die kleine het beste is. Door nu nog elf weken te werken, heb ik daarna bijna 15 maanden de tijd voor de kleine en hoef ik voorlopig geen ontslag te nemen!

Op het werk gaat het wel zijn gewone gangetje hoor. Deze twee weken heb ik het nog erg druk en daarna gaat het afnemen en ga ik proberen, zoals mijn man zegt, mijn "vakantie" in het buitenland te genieten!  ;D

Moet je dan 's nachts bereikbaar zijn? Of tot 8 uur 's avonds? Succes met je gesprek!

Liefs,

Conny

Hallo dames,

Het is nog steeds onwerkelijk dat we in 1x zwanger zijn geworden.

Nou klonk 17 juli zo dicht bij maar schiet maar niet op.......

Vind heel spannend de eerste echo,

Ik ben wel de hele dag misselijk en verschrikkelijk moe als ik smiddags niet een uur lig hou ik het de avond niet vol.

Maar hopen dat dit snel over gaat.

Hoe is het verder met jullie?

Hi J en E,

Die eerste weken zijn slopend! 17 juli ben je zo'n 8 weken zwanger, nietwaar? Dan kan je het hartje voor het eerst zien kloppen! Erg spannend, want dan heb je een eerste echte bevestiging dat het goed gaat! Dan is de volgende afspraak met 12-13 weken erg spannend en daarna kan e echt gaan genieten!

Misselijk en moe hoort erbij. Ik hoop dat je niet hoeft te kotsen! Dat is mij gelukkig bespaart geweest. Wat ik de hele tijd in de gaten hield was of ik nog een beetje regelmatig ongi gevoel had. Dat stelde mij gerust, wat dat betekent dat je baarmoeder groeit!

Met mij gaat het opzich goed. Ik heb wel regelmatig rugklachten en ben ook nog moe, maar heb het druk op mijn werk...ik slaap ook nog niet echt super, maar voldoende.

Ben je ook dagelijks ermee bezig of je wat voelt? Dat hadden jill en ik de eerste drie maanden heel erg!

Groetjes,

Conny

Hi jill,

Ik heb volgens mij de kleine nu echt gevoeld!! Ik dacht af en toe wat te voelen vanaf 14 weken, maar dat was erg vaag.

Nu lag ik gisteravond in bed met een kussen tegen mijn buik gedrukt en toen voelde ik opeens wat! Dus natuurlijk even testen of het niet toevallig mijn hartslag was, dus ook even kussen weg en weer terug en ja hoor! De kleine laat van zich horen! ;D nu net volgens mij ook weer even!

Heb jij al wat gevoeld?

X

Conny

We hebben er weer een zwangere bij!! ;D

Neelke van harte welkom!

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Conny (test 3 april)

Vogeltje ( test 21 juni)

J en E ( test 21 juni)

Neelke (test 3 juli)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 8 mm groot.

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april): een zwart vlekje gezien ( de vruchtzak was 6 mm)

J en E: ( 8 weken, 17 juli)

Tweede echo:

Conny (6 weken en vijf dagen, 19 april): de eerste hartslag gezien! de kleine was 5 mm groot, de vruchtzak 1,4 cm

Jill (9 weken en drie dagen, 25 april): de kleine was 2,5 cm en in beweging!

Derde echo:

Conny ( 8 weken en twee dagen, 30 april): de kleine was 1,7 cm groot en de navelstreng was er al!

Jill: (10 weken en vier dagen, 7 mei): de kleine was 3,5 cm groot!

Bloed prikken voor prenataal onderzoek:

Jill: 3 mei

Conny: 21 mei

Vierde echo:

Conny (13 weken en een dag, 3 juni, prenataal onderzoek dmv echo en bloed) alles helemaal ok, de kleine is nu 7,3 cm!

Jill: ( 11 weken en vier dagen, 14 mei)de kleine is nu 4,7 cm!

Vijfde echo:

Conny (14 weken en twee dagen, 11 juni, normale controle), de kleine is nu 7,8 cm! De placenta ligt nog te dicht bij de baarmoedermond..

Jill (12 weken en vier dagen, 21 mei, nekplooimeting en echo), vruchtwaterpunctie (11 juni), 13 juni uitslag: alles ok!!!

Zesde echo:

Conny (18 weken en een dag, 8 juli, normale controle)

Jill (18 weken, 23 juni, normale controle)

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

SuzyQ: 25 april: de kleine was 26 a 27 cm groot en alles erop en eraan!

Controle met 22 weken:

SuzyQ: 7 mei (normale controle)

Conny (22 weken en een dag, 5 augustus, normale controle)

Extra groei echo:

SuzyQ 11 juli (31 weken)

Uitgerekend op:

SuzyQ: 12 september

Jill: 26 november

Conny: 8 december

Vogeltje

J en E

Ja dan ben ik 7,5 week zwanger.

En idd alleen maar kokhalzen ik wou dat ik kon spugen dan was ik van dat nare gevoel af.

En me buik voelt ook al heel anders je merkt dat het van binnen heel erg verandert en laten we over de veranderingen van me borsten maar niet hebben pffffff doen zo pijn hahaha maar alles voor een goed doel!

Nieuwe zwangere meiden, welkom in het topic! Dat het maar lekker druk mag worden hier.

Conny, wat fijn dat je de baby gevoeld hebt! Is toch altijd een extra bevestiging dat het goed gaat. Ik vind het altijd heel gezellig, de schopjes en het gerommel. Maar goed, met dertig weken zwanger zijn de schopjes inmiddels flinke schoppen geworden, dus dat is soms even slikken :)

Vakantie was druk ivm de jongens, met kinderen op vakantie is niet bepaald rustgevend! Maar het weer was zeker de eerste week top ( soms zelfs te heet, dan merk ik dat ik er minder goed tegen kan ivm zwangerschap ) en heb zalig gegeten. Iedere dag ijs, en heeeeeeel veeeeeeel pizza's!

Nu nog zes weken werken, en dan begint mijn verlof. Heerlijk!

Volgende week heb ik de extra groei echo, ben benieuwd.