Jump to content
Neelke

Re: Broedkipjes en wachtbankje mei/juni 2013

Recommended Posts

Hey  meiden, aangezien het alweer mei is dacht ik; laat ik eens proberen om een nieuw topic aan te maken voor mei en juni......gelukt!

Zal ook proberen of ik er ook zo'n mooi overzicht in krijg, kijk ik sraks ff naar.....

@Ditte, dat valt weer tegen pfff.... sterkte!

@Patricia, hoe is het nu met jou?

@esther33, fijn dat er nog zoveel hoop is en dat de artsen met je mee willen denken en proberen met andere medicatie en andere manieren! Succes!

Zelf heb ik gisteren weer een echo gehad en alles zag er nu goed uit. Terugplaatsing  staat gepland voor a.s. dinsdag, 7 mei, om 12 uur...... spannend weer!!

X Neelke

Oohh Ditte, wat een tegenslag. Ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vind het zo erg voor iedereen steeds weer die telleurstellingen te moeten meemaken na al die kleine sprankjes hoop dat zon mooi klein lief kindje ook aan "jouw" gegund is. Sterkte en ik hoop dat je snel weer de moed verzameld hebt voor de volgende poging en dat je daar maar weer vol goede moet aan kan beginnen.

@ Neelke, wat spannend! Ik ben jaloers op je dat je gewoon weer een kans voor de deur hebt staan ;)

ikzelf wacht nog steeds op een telefoontje van de arts. Ik hoop dat hij ondertussen druk aan het informeren is naar andere opties buiten de eiceldonatie om, want op dit moment zijn wij daar nog niet aan toe.

Ik ben vandaag gebeld door Duuseldorf. Ik had een mailtje gestuurd naar aanleiding van de PICSI behandeling die ze daar doen en of dit eventueel een optie was voor mij. Nu werd ik gebeld dat ze me konden inplannen 21!!mei en anders werd het pas september/oktober voor een intake. Dus ik wel gevraagd van goh, heeft het überhaupt zin, dat was mijn vraag want als jullie hetzelfde dan als A'dam, tja dan wordt het een duur grapje. Even vanaf Texel naar Dusseldorf. Dus begon ze over de ECD. Ja zeg ik, maar mijn vraag was eerst de opties te bekijken voor het eigen zaad en eicel. Begon ze over Assistend Hatching. Dus ik ja, maar als ik geen bevruchting heb dan heeft dat ook geen zin.. Noemde ze nog n andere term maar dat was ook voor de innesteling  :o Ehhmmm mevrouw u snapt het niet dus zelf maar over die PISCI begonnen, nou daar kon ze me verder geen antwoord op geven aangezien ze geen arts was. Nu afgesproken dat ze de afspraak laat staan en dat ik het nog even met Jasper overleg. Aan de ene kant denk ik doen!! Anders duurt het weer bekant een half jaar. Aan de andere kant is het misschien verstandig er even goed over na te denken en te bekijken waar onze eigen arts nog mee aan komt zetten. Een vriendin stelde voor om te kijken of ik niet met iemand kon ruilen die zeg in juni/juli een afspraak had en dat diegene dan wat eerder kon. Kan ik rustig mn afspraak in mn eigen ziekenhuis afwachten, de verzekering(P&O) regelen want ook dat redden we niet op deze korte termijn,> kijken of we überhaupt in aanmerking komen voor een 4e poging en dan kijken wat ze in het buitenland vergoeden.. Wat denken jullie??

Broedkipjes 

25-04 Antjek eerste echo

07-05 Neelke TP eerste cryo

Wachtbankje

Helaas 

Nico negatieve test 13-04

24-04 patricia ongesteld

02-05 Ditte ongesteld

Zwanger 

Linda 24-03 positieve test ( maar liefst 5x!!)

Conny 02-04 positieve test

Nou, gaat mij niet lukken met al die prachtige plaatjes erbij hoor! Als iemand dit wel lukt, maak er wat moois van ;)

Verder hoop ik dat het overzichtje weer up-to-date is, zo niet dan vul ff aan....

Nou Patricia, ik besef me ook steeds mee dat ik in mijn handjes mag knijpen dat er nog wat kansen liggen, al besef ik me ook steeds meer door al jullie verhalen dat ook dit niet altijd wat op hoeft te leveren....erg frustrerend allemaal en maakt me ook een beetje bang voor wat er nu weer komen gaat....

Wat jouw vraag betreft kan ik me heel goed voorstellen dat je stappen wil maken en wellicht naar Dusseldorf gaat, maar aan de andere kant (wat je zelf ook al zegt) misschien toch goed om even de opties van je behandelend arts af te wachten. Dat zorgt er denk ik voor dat je een beter beeld krijgt van alle mogelijkheden waardoor je waarschijnlijk de beste keus voor jezelf kunt maken. Vindt het idee van je vriendin zo gek nog niet! Geeft jullie even de ruimte en heb je toch niet het gevoel dat je zooo lang weer moet wachten als je het toch overweegt.

Zelf hebben wij ook overwogen om naar Dusseldorf te gaan toen wij hoorden dat IVF-ICSI voor ons de enige optie was. Voor ons is het dan ook niet zo ver weg, uurtje rijden. Vooral de snelheid waarmee gewerkt wordt en dat ze medisch gezien toch wat verder zijn sprak ons aan. Toch hebben we uiteindelijk besloten om toch in Maastricht te starten, al moesten we daar weer in de wachtrij..... Snelheid is denk ik ook niet altijd even goed. Natuurlijk is onze situatie wat anders dan die van jou op dit moment aangezien je veel verder bent met je behandelingen, maar wat ik wil zeggen is dat het creeren van een beetje ruimte voor jezelf om alle opties en mogelijkheden goed op een rijtje te hebben niet verkeerd is......maar ik snap je druk ook hoor  ;).

Succes in ieder geval!

X

@ Neelke heel veel succes met het ontdooien straks hoeveel cryo''s heb je nog??

Voor het schema ik ga volgende week weer aan de Lucrin tja op welk bankje zit je dan??

Het opvliegersbankje hihihihi. Heb dan wel het gevoel dat we weer met iets bezig zijn maar nog geen broedkipje.....

@ Patricia wat moeilijk weer zeg.... denk dat ik toch voor het intakegesprek naar Dusseldorf zou gaan om ook hun je vragen te kunnen voorleggen en tehoren wat ze voor je kunnen doen dan weet je dat in ieder geval. Wil dan nog niet zeggen dat je daar verder onder behandeling gaat maar vindt dat je anders wel erg lang moet wachten hoor wat je dan nartuurlijk alleen maar meer onzeker gaat maken over wat je nu verder nog kan doen.

Zou je arts in NL gewoon verder laten zoeken en dan straks kijken wat er mogelijk is voor jullie en in welk ziekenhuis. En dan PNO nog even afwachten.

Dat duurt ook nog even voor we daar wat van horen.

Je hoeft toch niet meteen te beslissen waar en wanneer je weer een behandeling gaat doen maar zit je al bij hun in het systeem gaat het denk ik toch sneller. Strekte met je beslissing.

@ Ditte NEEEEEE het ging zo goed zelfs een beetje bloedverlies dacht echt dat het de innesteling was hoor. Heel veel sterkte!! Hebben jullie nog cryo''s??

Bij mij is de DHEA onderweg en ik ga toch die vloeibare eiwitten bestellen hoor anders moet ik van die andere 20 tabletten per dag nemen hihihi mannen ze bedoelen het goed maar doe toch gewoon wat ik vraag hihihi 6500 ipv 1000 tis nogal een verschil..... Maar ook dat komt goed.

Volgende week mijn ongie en dan aan de Lucrin zit dan dus op het opvliegersbankje hahahaha.

De brief voor PNO nog niet binnen helaas dus de aanvraag moet nog even wachten...... Blijf ondertussen duimen dat ze de 4de poging vergoeden...

Het is op het moment niet zo druk hier maar voor iedereen heel heel veel succes!!!!!

Ik blijf hopen dat iedereen die nu aan het meeschrijven is dit jaar nog zwanger wordt!!!!

Liefs xxx Esther

Wij starten 11-5 met hormonen spuiten en 2-6 eerste echo :)

Spannende tijd maar ben er klaar voor.

Hi Patricia,

Nu ik voor de tweede keer je stukje lees, ben ik verbaasd. In Duitsland is eiceldonatie namelijk niet toegestaan, als de arts daaraan meewerkt of weet dat de eicel niet van jou is( vertaald: in Nederland gedoneerd), is hij strafbaar heb ik ergens gelezen. Sperma donatie is wel toegestaan. Embryo donatie is ook verboden in Duitsland, maar in Nederland toegestaan. Ethisch loopt Duitsland achter op Nederland. Technisch lopen ze voor.

Verder zou ik gewoon op gesprek gaan in Düsseldorf. Ja, je maakt reiskosten, het kost tijd en waarschijnlijk moet je ook zelf voor de afspraak betalen. ( kan je natuurlijk altijd vooraf effe checken met verzekeraar). Anders blijf je de hele zomer erover nadenken. Oriënteren kan altijd! Nee, heb je ja kan je krijgen!

Verder voor alle meiden die in of tussen behandelingen zitten: zorg dat je leuke dingen doet en plezier in het leven hebt! Geniet van andere dingen! Kijk ook eens in de lounge wat ik in januari geschreven heb. Op de een of andere manier heeft het geholpen....was een interessant boek wat mij op het idee gebracht heeft.

Een vriendin vanmij zei deze week nog: Conny nu was de juiste tijd voor jullie zoals ik al gezegd had. Daarvoor paste het gewoon nog niet. Nu komen bij ons alle puzzelstukjes van jaren samen en heb ik voor onze huidige situatie het lot uit de loterij getrokken. Een beter plan voor mij voor dit jaar en volgend jaar had ik niet kunnen plannen! Voor onze omgeving ziet het er zo uit of we dit tot in het kleinste details zo gepland hebben...

Veel sterkte allemaal!

Hoi Lieve meiden!!!!!

Hoe gaat het met iedereen????

Het is een beetje stil hier.....iedereen weer aan het voorbereiden op een volgende poging??

Zaterdag lag de brief in de brievenbus dus zondag alles ingescant en een lief begeleidend briefje getypt voor PNOzorg.

Meteen mijn medische dosier en het verloop van de andere ivfpogingen bijgevoegt 9 bijlages hihihi hoop dus dat ze al de info hebben die ze nodig hebben!! Dacht stuur maar zo veel mogelijk heb geen zin om steeds dingen te moeten aanvullen dan duurt het alleen nog maar langer eer we wat weten.

Spannend nu dus hoop toch zoooooo dat we de 4de poging vergoed krijgen!!!!

Mijn buik begint al flink te rommellen dus mijn ongie zal wel snel komen (lang leve de endo grrrr)

Dan de Lucrien spuiten heb dan toch het idee dat we al een beetje van start zijn....

Ook zijn de DHEA pillen binnen dus als het begint gaan ik die ook innemen ben benieuwd wat dat gaat doen.

Morgen komen ze de nieuwe schutting plaatsen joepie nu heb ik een hele grote tuin hihihi.

Gister de oude schuttingen weggehaalt. Dan de tuin pimpen haha mijn hoofdje loopt over van de leuke ideeen!!!!

Ook al veel dingen gekocht het wordt super heb er veel zin in maar goed straks eerst met de hogedruk in de weer want het zal eerst een rotzooitje worden.

Genoeg afleiding deze week dus en volgende week ook nog wel denk ik!!

Ach ja kan ik niet iedere keer op de mail kijken of ik al antwoord van PNO heb het duurt tussen de 2 a 3 weken voor we iets horen dus ondertussen blijven we door duimen!!!

Goed het Conny die afleiding hihihihi

Dikke knuffffff voor iedereen.

Liefs xxx Esther

Hallo lieve meiden!

Na een tijdje niet aanwezig te zijn geweest, kom ik nu weer eens een kijkje nemen hier. Wij hebben gister 6 mei de terug plaatsing gehad van onze op één na laatste embryo van de eerste poging.. Hoewel ik de afgelopen weken steeds het gevoel had dat het met deze laatste twee toch niks zou worden, ben ik nu vol goede hoop! Gister na de terugplaatsing had ik een heel apart gevoel, zo van dit keer gaat het lukken.. de vorige keren was ik al druk met baby spulletjes kijken op internet zeker nadat we twee keer een positieve test hadden gehad. Ik denk dat ik nu toch maar wat voorzichtiger aan ga doen..en eerst maar eens afwachten. We hebben dit keer ook besloten om niet de gezinnen van mij en mijn man in te lichten over de terugplaatsing. We  hebben gezegd dat we even pauze nemen en onderzoeken laten doen waarom we twee keer achter elkaar een miskraam hebben gehad.. deze onderzoeken gaan we ook doen maar dat kan pas na een paar maanden na de mk.. Laten we hopen dat deze onderzoeken niet nodig zijn en er op dit moment een klein wondertje in mijn buik groeit  :love2:

Over twee weekjes zullen we weten of het gelukt is.. ik kan niet wachten!!

@ alle meiden die de laatste tijd tegenslagen hebben gehad.. heel veel sterkte voor jullie!!

@ alle broed kipjes.. ik duim voor jullie dat we over een aantal weken met z´n allen op het zwangerenbankje zitten  :D

Liefs Antje

Broedkipjes 

J en E 02-06 1e echo

Wachtbankje

Antjek 20-05 testdatum

Neelke 21-05 testdatum

Helaas 

Nico negatieve test 13-04

24-04 patricia ongesteld

02-05 Ditte ongesteld

Zwanger  

Zo, even een up-to-date overzichtje gemaakt!

Vandaag de TP gehad. Was een 7-cellige die na ontdooiing (gelukkig dus goed ontdooid) nog 5 cellig was. De arts sprak van een goede cryo dus we zijn weer vol goede moed!

Pff, hele week geen last van gehad maar ik had toch wel zenuwen toe we er naartoe reden hoor! Zou die wel goed ontdooid zijn en die sprankeltjes hoop die nu weer komen die ik toch een tijdje ver weg gestopt had.....bah, wat een emotionele rollercoaster ios het toch ook!!

Antjek, we lopen dus gelijk op! Leuk, succes deze vervelende weken maar weer. Wij hebben het nu ook beduidend minder mensen verteld dan bij onze eerste poging. Aan de ene kant was het fijn dat ze allemaal meeleefden, maar toen bleek dat het niet gelukt was vond ik het ook weer erg vervelend om dat keer op keer te herhalen voor de mensen die vroegen hoe het ging....tja, ook weer van geleerd zullen we maar zeggen. Nu dus alleen onze ouder en broers/zussen verteld.

Esther33, spannend! Hoop echt voor jullie dat je die 4e poging vergoed gaat worden, vooral nu ze toch weer andere methoden/manieren willen gaan proberen. Fijn dat je genoeg afleiding hebt, zoooo nodig in deze tijden!!

J en E, jullie ook heel veel succes met jullie eerste poging! Hoop dat het je meevalt en natuurlijk dat het bij 1 poging zal blijven met een zeer goed resultaat!

Ditte, hoe gaat het met jou?

xxx

Hi meiden,

@ antjek: succes meid, ik denk dat het voor jou wel heel spannend en ook onzeker is! Ik hoop dat het nu echt tot een kindje ontwikkeld!

@ neelke: fijn dat die cryo goed ontdooid is en nu die rot wachtweken in ( met veel afleiding en leuke dingen) en ik duim voor je!

@ Esther: dat klinkt allemaal hartstikke goed! Wat ga je naast de schutting vervangen allemaal doen in je tuin? Ondanks onze verhuizing, ga ik misschien toch nog wat eenjarige bloemen in de tuin planten, want waarschijnlijk blijf ik nog een tijdje in ons lege huisje hangen ipv het lege hotel om de hoek. Dus dan kan ik nog lekker, rustig, wat in de tuin doen. Onkruid wieden is alleen niet zo'n succes, dan moet ik zo veel bukken....en in het algemeen laat ik manlief nu alles voor mij sjouwen.  ;D We hebben een soort van regel dat ik zo maximaal 4 kilo draag. Ook al mag ik volgens mij nog wel 10 kilo dragen. Hihihi! Maar ja, we nemen het zekere voor het onzekere! 8)

@ j en e: spannend de eerste poging! Je weet nog niet wat je te wachten staat en wat gewoon door de medicatie in je lichaam veranderd en wat misschien wel zwangerschapssymptonen  zijn! Het is eenvoudig gezegd, maar probeer er niet teveel over na te denken, die medicijnen zijn misleidend en doe vooral leuke dingen!! Succes!

Hallo allemaal,

Inmiddels is mijn menstruatie alweer zo goed als over en begint de teleurstelling zijn plek te krijgen.

We hebben 17 mei een afspraak in het ziekenhuis, de verpleegkundige gaf aan dat we het met die arts ook kunnen hebben over opties in het buitenland, dus dat gaan we dan ook doen.

We zijn in elk geval nog niet klaar om onze kinderwens op te geven. We hebben ook al eens overwogen om een zaad-donor te gebruiken. Maar vooralsnog gaan we gewoon voor een icsi.

Tot die tijd hebben we nog vakantie en allerlei leuke dingen voor de boeg, dus genieten we ook van het leven!

Ik duim natuurlijk voor iedereen die nu broedkipje is of op het wachtbankje zit!

Liefs, Ditte

Hoi meiden,

ik ben vandaag eindelijk gebeld door de gynaecoloog. Hij had bericht van de fertiliteitsarts gehad in A'dam. Hij wilde zijn advies afwachten.

Nou volgens deze beste man was er niks mis met zowel de ei en zaadcellen! Erg vaag. Hoe er dus steeds bijna geen bevruchting is is gewoon nog steeds een vraagteken. Aan de ene kant fijn, want dan moet het lukken aan de andere kant niet fijn want nu weet ik nog steeds niet... Volgens de fertiliteitsarts heeft eiceldonatie geen meerwaarde aangezien er niks aantoonbaar mis is met mijn eicellen. De kans op slagen met een eiceldonor is dus niet groter en daarom kom ik ook niet in aanmerking voor donatie hier in Nederland. Mijn eigen arts is het hier niet mee eens. Hij denkt dus dat er wel iets mis is al is het dan niet aantoonbaar en denkt dat de kans met een eiceldonor wel veel groter is...

Hij gaat een brief schrijven voor PNO en ik ga nog informatie inwinnen bij Gent, Genk en Leuven. Daar is mijn arts positiever over ipv Dusseldorf.. Ik zei tegen hem dat mijn enigste motivatie voor DD is vanwege de PICSI. Hij wilde wel de echo's doen , dat was geen probleem en ik moest de keuze zelf maken maar hij vond dat DD je teveel zelf liet zegmaar. Ik ga over 2wkn even :P op intake naar DD en dan zal ik vragen hoe groot de kans op slagen is en wat hun denken. dan hoop ik in die tussentijd nog positieve berichten van andere ziekenhuizen te hebben gehad die nog wel mogelijkheden zien in mij met wel slagingskans, wantja, we gaan nu wel de dure trajecten in en het geld groeit helaas niet in een geldboompje in de tuin... oja de fertiliteitsarts was van mening dat ik gewoon op deze manier door kon gaan!! Egt niet. Mijn eigen arts vond dit ook en na mijn vraag om over te stappen op de Menopur ipv Gonal- f vond hij ook goed.

Ho Patricia,

Tja, wat mijzelf ookvrij snel in dit hele traject is opgevallen, is dat vruchtbaarheidsbehandelbfen geen wetenschap is en het is gewoon trail and error is. Kortom op het gevoel en de ervaringen van de arts wordt wat geprobeerd. Hoe meer ervaring, des te beter je kans of gewoon een gelukstreffer! Dit lees ik feitelijk ook in jouw verhaal.

Heb je al nagevraagd of ook een genetisch onderzoek zinvol is? Verder klinkt voor mij picsi ook logisch is jullie situatie. In het stg geertgen in Brabant hebben ze sinds vorig jaar ook picsi zag ik. Dus je hoeft daarvoor niet naar het buitenland. De website van stg geertgen vind ik vertrouwen wekken.

En als je in Düsseldorf bent, neem de tijd en kijk of de arts bereid is de tijd voor jou te nemen. Wanneer niet, dan zou ik vraagtekens hebben om daar te beginnen, aangezien je ook zo ver weg woont. Inheb namelijk zo'n arts in een vroegere kliniek gehad en dat levert niets op.

succes! :love2:

Wow Conny, je hebt gelijk!! Ik ga ze morgen gelijk een mail sturen!!! Bedankt!!!

Ik zal nog navragen als een genetisch onderzoek een optie is, dat ben ik vergeten te vragen.....

Ho Patricia,

Ik wist niet wat picsi was.  ::) Dus surfde ik even op het internet. Ik dacht eigenlijk dat het een Belgisch ziekenhuis was en toen ik naar het adres keek, bleek het in Nederland te zijn! Ik denk dat dat voor jou nog praktischer en waarschijnlijk ook goedkoper is met de verzekering. En meer rust in de behandeling geeft je ook meer kansen! ;D

Ben benieuwd! :love2:

Guest tanja1969

hey Patricia,

volgens mij heeft pitbull lady ervaring met geertgen , moet je haar eens vragen om advies

liefs Tanja

AntjeK en Neelke, hoe is het met jullie???

J en E, hou je het nog n beetje vol in afwachting tot je eerste echo!! Nou broed nog maar even lkkr door op die eicelletjes!!

Suzy, ik kon nu het bericht niet meer vinden waar je het geschreven had maar volgens mij meen ik ergens gelezen te hebben dat jou vriendin de km had gedeclareerd bij de belasting.. Hoe heeft ze die gedeclareerd. Gewoon op n papiertje geschreven of moet je km formulieren opvragen??

groetjes Patricia

Hey lieve meiden!!

Hoe gaat het met iedereen???

Het is hier zoooo stil!!

Ik ben blij dat moederdag weer voorbij je..... wat een rotdag is dat toch pffff.

Mijn 1ste opvlieger is een feit hahaha verder lekker tussen de buien door in de tuin bezig. Het wordt zooo mooi.

En nartuurlijk de post afwachten verwacht de brief nu nog niet maar je weet nooit!!

Als ik over 2 weken nog niks heb gehoord hang ik weer aan de telefoon ze hadden gezegt tussen de 2 a 3 weken dus dan kan het wel.

Zaterdag lekker een dagje met mijn nichtje gehad (8jaar) heerlijk genoten van haar.

Alleen toen we naar Intratuin gingen wilde ze nartuurlijk naar de speeltuin....zit je dan tussen al de papa's en mama's en nartuurlijk de dikke buiken.... Dat was wel even heel erg zwaar!! Ik wil ook zooooo graag!!!!

Toen vroeg ze Tante Esther waarom ben jij eigenlijk geen mama.... Ach Lieke mischien komt dat nog wel. Toen zei ze moet je wel doen hoor je zal een lieve mama zijn......

Pffff slik slik slik tja wil nartuurlijk niet dat zij mijn tranen niet maar wat was dat moeilijk zeg.

Het zit nog steeds in mijn hoofd zo lief van haar maar wat doet het pijn!!

Hoop dat alles goed gaat met jullie!!

Liefs xxx Esther

Hallo allemaal,

Esther ik begrijp je helemaal... en moederdag vond ik ook een zware dag.. blij dat ie voorbij is.

Nog een paar daagjes dan mogen we testen, word echt gek van het wachten. Op het ene moment denk ik ja het is raak en het andere moment twijfel ik weer vreselijk. Ik herken een heleboel lichamelijke klachten net als bij mijn vorige zwangerschap maar ja ik weet ook heel goed dat je lichaam je goed voor de gek kan houden..

Nog een klein weekje dan weten we het..

liefs antje

Antjek, wat spannend weer voor jou! Ik duim voor je.

Esther, logisch dat Moederdag een zware dag was. Die kan ik me ook nog goed herinneren en ook de pijn die ik erbij voelde. Hopelijk kun je volgend jaar aan de andere kant staan en wordt het eindelijk eens een leuke dag.

Lief van nichtje, maar ai ai dat soort uitspraken komt binnen! Wat antwoord je dan?

Patricia, zo zie je maar weer dat twee artsen die er allebei verstand van hebben beide tot een andere conclusie komen. Aan jou de twijfelachtige eer eruit te filteren wat klopt voor jullie. Slim dat je bij diverse ziekenhuizen informatie inwint.

Mijn vriendin is ook in Geertgen geweest ( die is achtereenvolgens in Rotterdam, Düsseldorf, Geertgen en uiteindelijk Spanje geweest, soort tournee  ;) ) en zij vond dat een heel fijne kliniek, minder commercieel dan Düsseldorf en erg kundige mensen. Düsseldorf maakte zich zorgen over haar eitjes, maar in Geertgen kreeg ze echt heel duidelijk te horen, dit gaat zo niet werken met jouw eitjes. Zoveel duidelijkheid had ze in geen jaren gehad!

Maar goed, qua aftrekken van de belasting kun je inderdaad je kilometers aftrekken. In feite moet je vanaf nu bij ieder ziekenhuisbezoek, intake, echo, maakt niet uit, de kilometers, datum etc opschrijven. Ook ieder apotheekbonnetje bewaren. Het gaat erom dat je boven een bepaalde drempel uitkomt, daarboven kun je je medische kosten en wat daarmee samenhangt aftrekken. Ik heb dat jaren geleden ook gedaan, maar toen was de drempel lager en kon je ook je ziektekostenpremie erbij betrekken om aan die drempel te komen. Maar ik heb in dat jaar ook de kilometers naar de fysiotherapeut en die naar de acupuncturist afgetrokken.

Je kan in het online programma van de belastingdienst dit aftrekken, het is vrij simpel. Gaat erom dat je alles punctueel noteert zodat je bij eventuele controle kan laten zien dat je een afspraak had, dat je bonnetjes hebt etc. Je weet niet hoe dit jaar gaat lopen qua behandeling, dus bewaren die hap!

Oh Esther, heb de tranen in mijn ogen staan bij het lezen van je berichtje....zwaar hoor, kan me je gevoel zo goed voorstellen....

Nou, hier nog een paar dagen wachten, pfff... Eerste week vloog voorbij en ook eigenlijk geen klachten gehad waardoor ik er zelfs niet veel aan gedacht heb, maar deze tweede week is toch weer een stuk vervelender! Sinds maandag met regelmaat misselijk, gevoelige borsten, lage onderrug klachten (net als wanneer je ongesteld moet worden) en een raar gevoel in de onderbuik....en sinds gisteren heb ik ineens heel sterk het gevoel dat het mislukt is en dat ik weer ongesteld ga worden. Kan er niets aan doen maar kan geen positief gevoel ontdekken. Ook hoofdpijn sinds vanmiddag en dat heb ik meestel voordat ik ongesteld moet worden, zorgt er helemaal voor dat ik het negatieve gevoel blijf houden... heb vanmorgen boodschappen gedaan en maar weer een pak maandverband in het karretje gegooid....

Wel besloten dat, wanneer ik niet ongesteld wordt, maandag ga testen ipv dinsdag. Moeten dinsdag allebei gewoon werken, zoontje naar KDV, dus hectische ochtend. Maandag ivm pinksteren allebei lekker vrij, dus dan maar een dagje van te voren, dat moet toch geen probleem zijn toch?

Ben wel even nieuwsgierig of diegene die wel zwanger zijn geworden klachten hadden die sterk leken op menstruatieklachten in de tweede wachtweek? Kan me daar van mijn eerste zwangerschap eigenlijk niets meer van herinneren....

Nou, succes iedereen!

X

Hi neelke,

Dit schreef ik twee dagen voor mijn positieve test op het forum (wachtbankje maart/april rond 31 maart):

We hebben vandaag ons appartement met verven afgemaakt. Dat is echt supersnel gegaan! Vanmiddag bij de familie langs geweest wat erg gezellig was. Alleen was mijn buik vanmiddag erg actief. Ik heb een flinke steek in mijn buik gehad, waardoor ik een momentje krom stond en mijn broer mij vreemd aan keek. Verder regelmatig ongi gevoel, maar ook steken bij mij lies en in mijn zij, daarnaast onder in mijn rug rugklachten....tja, allemaal moeilijk te interpreteren...ik moet gewoon nog drie daagjes wachten...

Verder had ik voor de test het iedere keer koud, moest tig keer naar de wc. Mijn borsten waren tojdens iedere behandeling gevoelig, dus daar kon ik weinig mee. Ik kan mij ook nog herinneren dat ik tijdens het verven sneller spanning op mijn buik had dan normaal. Die steken kwamen trouwens van mijn cysten in mijn eierstokken. En ik heb ook een dag eerder getest.

Dus ik denk dat er nog hoop is!  ;) of je een dagje eerder kan testen is afhankelijk of je na de punctie nog een keer heb moeten spuiten. Wanneer dat niet het geval is, kan je wel een dag eerder testen. Je heb dan alleen kans op een valse negatieve test. Als je nog wel gespoten hebt, heb je kans op een valse positieve test.

Wel erg spannend! Sterkte! ;)

Conny

Hoi Neelke, opzich schrik ook ik niet van je klachten en kan je best hoop houden!! Die borsten en misselijk kan prima zwangerschapskwaaltje zijn toch! ;D Ik hoop het zo voor je. Kan me voorstellen dat je er onzeker van word. Je moet idd ff kijken wanneer je voor het laatst pregnyl hebt gespoten.

Oja en dat je een negatief gevoel maakt niks uit. Ik was de laatste keer vet positief, wist zeker dat het gelukt was en das was ook niet zo dus ook je gevoel kan je flink voor de gek houden. Meid ik duim nog even flink voor je en kom maar op maandag met die positieve test!!