Jump to content
Neelke

Re: Broedkipjes en wachtbankje mei/juni 2013

Recommended Posts

Hi neelke,

Weet je wat mij net opviel? Degene die de laatste twee wachtbankje gestart zijn, zijn ook in dat wachtbankje zwanger geworden! Misschien werkt het bij jou ook zo! ;D

Liefs :love2:

Conny

Meiden ik heb er een goed gevoel bij!! AntjeK, bij jou moet die kleine spruit alleen even blijven zitten want dat lijkt nu wel het grootste probleem.... :-[

Mijn duimen draaien!!!

Kom op meiden morgen goed nieuws van jullie hoor!!!

Mijn duimen zijn blauw van het duimen!!!

Liefs xxx Esther

He Neelke,

Ik had hetzelfde voor ik positief testte (behalve dat misselijk zijn). Ik heb ook een dag te vroeg getest, maar ik was er van overtuigd dat het mis was, ik had zo'n ongesteldheidsbuikpijn, dat het volgens mij toen niet kon missen of ik zou die dag ongesteld worden. Dus toen ik de test had gedaan en ik 5 minuten moest wachten voor de uitslag ben ik weer in bed gaan liggen (in tranen). Even later toch maar gaan kijken en toen bleek het echt raak te zijn.

Kortom, het zegt dus helemaal niks dat je geen positief gevoel er bij hebt. Het kan net zo goed de goede kant op gaan als de verkeerde kant! Blijf voor je duimen!

Groetjes,

Sannie

Thanks lady's voor jullie opbeurende verhalen!

Die misselijkheid heb ik ook al een paar dagen niet meer maar de rest van de 'klachten' wel. Weet het nog steeds niet,  je kunt er inderdaad geen pijl op trekken.....misschien ook wel zelfbescherming om negatief te denken, komt de klap wellicht wat minder hard aan als het ook klopt  ;).

Zooooo, spannend allemaal! Morgen zullen we het ECHT weten....

Antjek, en, en, en??!!?? Weet je het al? Hoop zo voor je dat het positief is!!

Hi neelke,

Die misselijkheid begon bij mij pas met 6-7 weken. De rest van de klachten klinken veelbelovend!

Spannend, nog een dagje wachten voor jou!

Hallo allemaal!

Helaas was de test negatief.. ik ga hierbij ook een tijdje afstand nemen van het forum. We zijn er allebei even helemaal klaar mee en willen ons eerst weer gaan richten op onszelf.. De laatste maanden was er maar één ding belangrijk en dat leggen we nu maar even naast ons neer.

We hopen de komende maanden lekker te genieten van de zomer, leuke feestjes en vakantie, en dan proberen we rond september alles weer op te pakken. Ik vind het heel moeilijk om dit te beslissen maar ik weet dat het beter is om er even niet mee bezig te zijn.

Ik wil jullie de komende maanden heel veel succes wensen en hoop dat als ik terug kom het zwangerenbankje een stuk voller is!!

Liefs antje

Guest tanja1969

hey bah antje,

dat was niet wat we hoopten he... wel goed dat je ff afstand neemt, kunnen jullie samen het verwerken en energie opdoen voor in september

een warme knuffel meid , doe het rustig aan

liefs Tanja

Oh Antjek! NIET LEUK! Bah  wat vervelend.....

Snap je beslissing om je even op andere/leuke dingen te richten maar kan me ook voorstellen dat dit geen gemakkelijke beslissing is. Hoop dat jullie de afleiding en rust vinden die jullie zo goed kunnen gebruikt en dat jullie je weer op kunnen laden voor een nieuwe ronde want ook jullie is het zo gegund!! Succes meid xxxx

Hi antjek,

Wat frustrerend en wat een teleurstelling!

Geef jezelf de tijd om de laatste maanden een plekje te geven, dat was een heftig traject, meis! Veel afleiding zoeken en leuke dingen doen is een goed besluit! Sterkte! Jou tijd komt nog wel!

Liefs, :love2:

Conny

Oooh, Antje, wat vreselijk. Wat een ontzettende telleurstelling Bah. Wat kan je lichaam je toch vreselijk voor de gek houden en je telleurstellen.

Wat een onwijs dapper besluit om even afstand te nemen van hier (want je word overal mega mee geconfronteerd) en met jullie besluit een pauze in te lassen. Echt heel knap. Ik hoop dat jullie samen de rust kunnen vinden en weer lekker kunnen genieten zonder het grote onderwerp zwanger worden steeds in je hoofd te hebben spoken!

Heel veel sterkte met het verwerken van deze telleurstelling en op naar een gezellige relaxte zomer!

Tot in September!

Dikke kus

Patricia :-*

Oh wat balen! Ik had zo'n goed gevoel voor jou!

Je hebt nog geen rode duivels, niet waar? Want dan zou ik zeker morgen nog een keer testen. Als je geen spuit meer na je punktie hebt gehad, heb je nog kans op een valse negatieve test, als je hcg niet snel omhoog gaat...ik wil je geen valse Hoop geven hoor, maar daar werd ik in de kliniek altijd voor gewaarschuwd als je eerder test dan de officiele datum...

Heel veel sterkte neelke!

Liefs :love2:

Conny

Ohhhh Lieve meiden wat een domper voor jullie zeg...

Ik had het zoooo gehoopt voor jullie!!!

Vooral als je de testdatum heb gehaald zou je toch denken dat het wel goed zit....

Heel veel sterkte voor jullie.

Liefs xxx Esther

Ohhnee Neelke, jeetje jij.. Ik had bij jullie beide on goed gevoel. Ik bedoel die testdatum heb je gewoon gehaald... Ik hoop zo voor je dat Conny gelijk heeft.

Meid, heel veel sterkte met deze tegenvaller.

liefs Patricia

Neeltje en Antjek, bah, wat erg. Het leek zo goed te gaan. Heel veel sterkte om dit weer te verwerken...

Liefs,

Sannie

Dank jullie wel voor alle lieve woorden!  Fijn hoor, want ik kan je nu zeggen dat negatief denken van te voren dus NIET helpt tegen deze klap  ;)

Maar ik ben nog niet helemaal klaar.... bij mijn vorige zwangerschap testte ik ook op de testdag negatief maar een halve week later toch positief en dus zwanger. Nu heb ik dit met de arts besproken aangezien ik nog niet ongesteld ben. Ze gaf aan dat meestal een negatieve test na 14 dagen wel betekent dat het niet gelukt is maar gezien deze ervaring afgesproken dat wanneer ik vrijdag nog niet ongesteld ben ik nogmaals ga testen. Is het dan weer negatief dan zal het echt mislukt zijn en moet ik stoppen met alle medicatie.

Heb nu niet de illusie dat ik toch wel zwanger ben aangezien de medicatie de menstruatie vaak tegenhoud, kans is denk ik groter dat ik het niet ben, maar wil het zekere voor het onzekere nemen.....pffff, toch weer spannend!

Patricia, ben ook erg benieuwd naar je gesprek in Duitsland!  Daar ben je toch geweest?? Hoe was het??

En J en E, hoe gaat het met jou? Hoe gaat het spuiten? En last van bijwerkingen?

Neelke, ik help hopen en duimen dat jij een "wonder " bent en gewoon lekker zwanger ondanks de negatieve test!!

Ik ben idd gisteren naar DD geweest. Ik had me er helemaal op gefocust dat wij wel in aanmerking kwamen voor PICSI, maar dat is dus niet zo. Er zijn te weinig zaadcellen. GRRRR. Flink balen. Wel zouden we eventueel in aanmerking komen voor IMSI. Dan vergroten ze de zaadcellen ook om de beste eruit te kiezen, maar bij de PICSI snijden ze ze dan nog weer open oid en dan komt er een stofje vrij waardoor de zaadcel beter gaat hechten aan de zaadcel en mede de kans op bevruchting groter word.

Dr Scholtes vond ook mijn dossier een beetje "zorgwekkend" maar was vooral benieuwd hoe dit dat kon. Hij wilde dus verder kijken wat er dan precies aan de hand is met de zaadcellen.

Tevens was het vreemd dat ik op dag 24een eisprong heb en dag 28 al ongesteld word. Tja dan lukt een natuurlijke zwangerschap natuurlijk nooit. Heb jij ook last van toch SUZYQ?!

Gevraagd of ik niet behandelt kon worden in Geertgen of een andere kliniek in NL aangezien ik nu toch niet perse voor PICSI in Geertgen kan, maar volgens dr S. was ik wel een gevalletje voor bij hem (pingping) ;) Aangezien ze in Duitsland toch even verder zijn qua technieken. Nah, dat lees je overal dus ik ga er maar vanuit dat hij het beste met ons voor heeft en niet met z'n eigen portemonnee.

Ze zijn volgens hem net iets verder met het proces qua bevruchting en kunnen eventueel iets "helpen" dit te stimuleren.

Ze hebben nu eerst bloed afgenomen om allerlei onderzoeken te doen. Ws ook overgang ed en vast nog veel meer. Vanuit dat gaat hij kijken of er iets uitkomt en of ik dus te behandelen ben en dan een behandelplan uit te schrijven. Dan moet Jasper nog ff voor een heen en weertje om z'n zaad in te leveren(4uur rijden hoor, ruim 600km!! We zijn ook helemaal gestoord met z'n allen met onze baby wens... :-\) Wel vond hij het vreemd dat mijn eigen artsen niet meer gedaan hebben betrekking tot verder onderzoek naar wat er precies mis is. Ook de hoeveelheden Gonal die ik spoot waren erg hoog voor mijn leeftijd. Wel gezegd dat ik dat zelf wilde aangezien ik dan meer eitjes had en omdat er zoveel niet rijp zijn ik liever n shotje meer spoot als maar 4follikels te hebben. Nou dit had de arts moeten bedenken net als mijn gecancelde poging.

7juni heb ik een telefonisch consult en nu dus duimen dat ik nog wel te helpen ben!! Spannend spannend.

Nu ben ik net ongesteld geworden en ik was er eigenlijk een beetje klaar mee aan het worden, dat hele babygebeuren en die telleurstellingen en eigenlijk dacht ik dat ik het al n plekje aan het geven was. Vd week gedroomd dat ik de hele babyuitzet op marktplaats had gezet. Dus ik denk mooi. Hehe, ik kan eerdaags het besluit nemen om te zeggen "het is goed zo, we stoppen ermee". Maar nu dus ongesteld en ik ben een partijtje chagrijnig en verdrietig dat het toch niet per ongeluk stiekem spontaan gelukt is. Bleh.. Wat dat betreft zou ik soms wel stiekem een kijkje in de toekomst willen nemen en kijken hoe ons gezinnetje er over 5jaaar  uitziet. Zijn we dan nog met zn 3en dan stop ik er direct mee en laat een spiraal plaatsen!! ::) Zou een hoop rust geven denk, en dan niet meer die hoop wat uiteindelijk uitloopt in de zoveelste telleurstelling.

Nu zijn wij ook erg vaag tegen de meeste mensen over hoe nu verder met behandelen. Steeds alles weer meten vertellen, ook aan vriendinnen die het alleen dan vragen en die je niet zo vaak meer ziet. Ik ben dr klaar mee. En vooral dan die opmerkingen.. Gelukkig heb je Koen tenminste! Ja, dat weet ik ook wel, maar dat maakt de wens op nog een kindje niet kleiner.

Zo, hihi, mijn frustraties ook weer even kwijt.

groetjes Patricia

Neelke en Antjek, wat een nare berichten! Sterkte meiden!

Ik duim nog wel even door voor jou Neelke, de spanning duurt dus nog wel even!

Patricia, ik weet niet zo goed wat ik van je verhaal moet vinden. In die zin, erg opwekkend was je bezoek aan DD dus niet, het rammelt bij Jasper, het rammelt bij jou. Het is toch ongelooflijk dat Koen is geboren! Ik heb inderdaad ook zo'n korte cyclus. Hebben ze bij mij nooit onderzoek naar gedaan, hoewel ik het iedere keer heb aangegeven. Blijkbaar omdat het bij ons lukte door de behandeling en dan kijken ze niet verder. Het heet geloof ik de luteale fase?!? Ik heb vaak pas op dag 19 of 20 een eisprong, en dan op dag 24 en 25 al .ongesteld. Soms zelfs al 23! Vond ik erg deprimerend, zo kan het nooit lukken op de normalemanier, het is telkens weer een klap in je gezicht. Ik geloof dat het toch wel 9 a 10 dagen nodig heeft vanaf de eisprong.

Kilometers opgeschreven en bonnetjes bewaard?!?

Tja en opmerkingen over hoe blij je wel niet moet zijn met Koen zal je altijd houden. Alsof je da zelf niet weer, en alsof je niet dolgraag een tweede wilt, anders doe je jezelf a die ellende niet aan. Dan zit de wens diep. Jammer dat mensen da niet zien, en ook niet dat je ze wel wat kan aandoen als ze weer met zo'n dooddoener komen. Ieder zijn keuzes en wensen,  respecteer die!

Hoi Patricia,

Zo! dat is ook een hele rit naar DD, maar ik ken het gevoel dat je er alles aan wilt doen en daardoor de grenzen gaat verleggen. Wl een hele hoop extra info gekregen en ik denk dat het zal moeten uitwijzen of het voor jullie mogelijk gaat zijn. Dat hoop ik van harte. Wel prettig dat dr scholtes er goed naar gaat kijken, want dat is wel belangrijk, wat er dan ook uit gaat komen. afsluiten lijkt me erg moeilijk als niet alle opties besproken en bekeken zijn.

Ik hoop dat er iets positiefs uit gaat komen.

Wat je schrijft over in de toekomst kijken is erg herkenbaar gevoel, dat had ik toen ook. Maar dat maakt het juist zo onzeker, dat je het niet weet.

Wat je schreef over late eiersprong, wat zegt dat dan over bevruchtingskans? Want dan kan je niet bijv later in de cyclus vruchtbaar zijn als er wel een eiersprong is?

liefs Lief

@ Esther, zit jij nu ook bij PNO? Heb jij n brief geschreven om poging 4 ook vergoed te krijgen? Zoja, mag ik deze brief van jou als voorbeeld van wat jij erin geschreven hebt?? En wat is wijsheid.. wel of niet er al in vermelden dat het Duitsland word. En duitsland al contacten om ook vast een brief te maken met behandelplan?? Dat willen ze weer weten voor als je in het buitenland gaat

Mijn mailadres is jbraam@texel.com

Groetjes

Hoi Patricia

Ja ik zit idd ook bij PNO helaas nog niks gehoort!!! Ga vrijdag even bellen hoor als ik dan nog niks weet pfff wachten op een brief duurt lang hihi.

Maar bij jouw is het ook weer lekker mis tjonge tjonge het wordt wel een apart boek zo!!!

Ik heb zelf geen brief geschreven hoor wel een inleiding voor al de papieren die ik mee gestuurt heb mijn medische dosier en het verloop van de andere pogingen en nartuurlijk de brief van de arts.

Ze willen weten waarom je ivf nodig heb en of het echt wel zin heeft om nog een poging te doen. Wat de meerwaarde is van een 4de poging.

De brief van de arts moet motiverend zijn. Zelf hoef je dus geen brief te schrijven.

Ik zou ze zeker laten weten dat je naar het buitenland gaat anders gaan ze daar straks moeilijk over doen en moet je het alsnog zelf betalen!! Of je moet dat als je goedkeuring heb ook nog aanvragen en dan moet je weer langer wachten.

Het kan zeker geen kwaad om duitsland alvast te vragen of hun ook een brief willen schrijven alleen zou ik het dan nog niet over het behandelplan hebben maar over de meerwaarde van de behandeling daar.

Zal de mail van PNO eens voor je opzoeken en proberen door te sturen ( ben niet zo handig daarin hihihihi)

Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden over hoe ik het bij PNO heb gedaan.

Liefs xxx Esther.

Hoe gaat het met al de andere hier?????

Ook voor jullie veel liefs van mij!!!