Jump to content
Neelke

Re: Broedkipjes en wachtbankje mei/juni 2013

Recommended Posts

Hoi Esther, ik heb je mail ontvangen hoor!! Had dit mailtje nog niet gezien dus je hoeft mn andere vragen niet meer te beantwoorden!!

Hahahaha patricia heb je net weer een mail terug gedaan met dezelfde woorden als die jij nu heb gebruikt!!!!!!

Xxx

Hi Esther,

Hoe gaat het?

Wanneer mag je nu weer beginnen?

Liefs, :love2:

Conny

Hoi Conny.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed!!

Volgende week woensdag mijn 2de Lucrin lang leve de opvliegers hahaha.

Ben nu al met de DHEA bezig en als ik weet wanneer we weer gaan stimuleren wil ik 2 weken van te voren met die eiwitten beginnen of zou jij eerder beginnen?? Ik moet meestal bijna 3weken stimuleren.

Vorige week ben ik voor het eerst in 2,5 jaar lekker aan het shoppen geweest voor mezelf!!

Alles nieuw van slipje tot broeken hahaha. Zalig!!!!!!

Ik had dat al zo lang niet gedaan omdat ik het zonde van het geld vondt wilde het sparen voor ivf en dacht tja als ik nu broeken ga kopen en ik wordt zwanger dan pas ik het straks niet meer.....

Die gedachte aan de kant gegooit en lekker geld uitgegeven!!!

Als ik nu in de kast kijk dan weet ik niet wat ik als 1ste aan moet trekken en ben ik zooo blij met alles hihi het werkt dus nog even na zeg maar hahahahaha.

Verder tussen de buien door nog lekker in de tuin aan het rommellen gelukkig is het einde in zicht en is het super mooi geworden!!

11 juni moet ik weer naar het ziekenhuis en krijg dan hoop ik tehoren wanneer we echt mogen gaan beginnen. Ach ik wacht het maar af. Het voelt nu niet meer zo van het moet!! We zullen wel zien.

De arts wil dit keer maar 1 emmy terugplaatsen maar eigenlijk wil ik er toch graag 2 hij vindt het risico op een tweelingzwangerschap en wat daar bij komt te groot en wil dat beperken.

Maar ik heb meer zoiets van 2 geeft toch meer kans!!

Weet even nog niet hoe ik dat ga aanpakken.

Verder is het nog steeds wachten op post van PNO woensdag is het 3 weken geleden dat ik een mail kreeg dat ze alles binnen hadden op de juiste afdeling dus ga vrijdag maar even bellen wil het graag voor de 11de weten.

Ik lees soms iets van je op het andere forumhoofdstuk maar volgends mij gaat het allemaal goed met je he.

Super hoor geniet ervan!!!

Hoe gaat het met de andere hier??

Neelke is je ongie inmiddels helaas gekomen of is het toch nog spannend bij jullie??

Heel veel liefs xxx Esther

Hi Esther,

Fijn dat het goed met je gaat! Je klinkt ook lekker ontspannen en geniet van het leven volgens mij! Goed zo!! Dat van die kleding is herkenbaar. Ik heb heel lang nog kleding in mijn kast laten hangen (maatje groter) omdat dat wel van pas kon komen als ik zwanger was. Ik kan je wel vertellen, dat ik al deze dingen (incl een bobbycar) weggedaan heb! Ik heb er ook nu helemaal geen spijt van! Het geeft ruimte in je hoofd en ontspant, dat is belangrijk! Dus lekker shoppen!!

In de tuin werken is ook lekker ontspannend en je ziet resultaat. Ik blijf nog wat langer is ons binnenkort lege huis wonen en heb dus toch nog wat dingen aan de tuin gedaan gezellig bloemetjes gepoot en nog een beetje gesnoeid, dat ik daar nog deze zomer van kan genieten!

Met die eiwitten zou ik twee weken van tevoren met 25 ml beginnen. Ik ben pas op de 1. Dag van mijn cyclus begonnen. (Maar dan wel met de 3x 25 ml.) 11 juni komt al dichtbij! Spannend! Ik herken ook dat het minder belangrijk werd. Ik heb in januari gedacht dat ik dit jaar wel op de een of andere manierzwanger zou worden en had daar ook een redelijk vertrouwen in en wanneer niet dan kon ik toch van mijn neefjes en nichtjes genieten!

Bij mij in de kliniek kan je er 1,2of 3 laten terugplaatsen. Mijn kliniek is een van de toonaangevende klinieken in europa heb ik gelezen. Over de laatste 15 jaar laat 66 % er twee terugplaatsen, 21% laat er drie terugplaatsen en 13 % een (soms omdat er ook niet meer zijn). Daarbij hebben ze over de afgelopen 27 jaar gemiddeld 20% tweelingen en 1,3 % drielingen van alle geboren kinderen. Ik heb tot dusver altijd twee Emmy' terug laten plaatsen en hoor tot de overgebleven 78,7% die gewoon een kindje krijgt. En als het er twee waren, waren ze ook welkom. MDus ik zag het probleem niet zo. Kijk drie Emmy's terugplaatsen dat ging mij te ver! Het Nederlandse systeem is erg op kosten en minder op kansen georiënteerd en in het algemeen terughoudend. Het is jouw vierde behandeling, dus jij mag volgens mij nu kiezen voor twee emmy's en ik zou dat ook gewoon doen. Hoe vaak wil de arts je nog een behandeling laten doen?? Als het je eerste behandeling was, zou ik eerder met de arts meegaan, maar dit is je vierde en je gaat het nu in je portemonnee ook voelen!

Met mij gaat alles goed. Ik ben nu 12 weken zwanger. Volgende week heb ik de combitest met echo en bloedtest op afwijkingen. Ik ben daar nu al weken nerveus over. Mijn gevoel zegt dat ik mij helemaal voor niets zorgen maak, maar mijn hoofd ziet alle rampscenario's... ::) ik hoop na volgende week rust te krijgen en het volle vertrouwen, dat het kindje echt gaat komen...en dan ook meer ervan te gaan genieten. Als ik het mensen nu vertel dat ik zwanger ben, dat lijkt het wel of zij blijer zijn dan ik. Dat is zo maf! Terwijl ik wel heeeel erg blij ben, maar dus ook nog steeds bang...wel al veel kleding geshopt voor de zwangerschap hoor! ;D morgen mijn laatste spuit!!!

Liefs :love2:

Conny

Hoi meiden,

Ja ben nu ruim 2 weken aan het spuiten en moet zeggen gaat me aardig af.

Beetje kort lontje soms maar verder weinig last.

Ik kijk wel heel erg naar zondag uit!

Hi allemaal,

Helaas ben ik geen 'wonder' en was mijn test vrijdagochtend weer negatief. Moet zeggen dat ik de grootste klap vorige week maandag al had, maar een teleurstelling was het alsnog vooral omdat ik nog altijd niet ongesteld was.

Ben direct gestopt met alle medicatie en gisteren de arts gesproken. Ik mocht zelf kiezen wanneer ik voor de volgende TP wilde gaan en afgesproken dit zo snel mogelijk te doen. Ik zit nu nog een positieve flow en kan me voorstellen dat er een periode komt dat we wellicht rust/pauze willen maar nu nog niet. Heb ook het gevoel dat ik haast moet blijven maken....raar want is eigenlijk nergens voor nodig....ben 31, dus wat dat betreft nog jaren te gaan, maar aangezien mijn zoontje Julian in augustus al weer 3 wordt voelt het alsof ik geen tijd heb om te wachten.... Altijd leuk gevonden om meer kinderen te hebben en dan het liefst gezellig dicht op elkaar zodat ze echt samen opgroeien...dit ideaalbeeld moet ik toch iedere maand weer opschuiven...pff, vindt het zo zwaar!!

Gelukkig kan ik de energie nu echt nog wel opbrengen wat wanneer dit niet het geval zou zijn dan sluit ik me aan bij wat Conny ook vertelde en ben ik van mening dat het echt het beste is om even afstand te nemen. Hoop alleen dat het niet nodig is om zo'n beslissing te hoeven nemen...

Esther, wat jij verteld herken ik ook zo goed! Ik heb ook de afgelopen twee jaar mezelf eigenlijk 'verwaarloosd' door weinig nieuwe kleren te kopen en als ik dit wel deed niet te duur of iets waar ik nog in kan 'groeien', want je weet nooit.... Daarbij komt dat ik bij mijn eerste zwangerschap zo'n 20 (!) kilo was aangekomen en deze er niet allemaal heb gekregen. Tja, vorig jaar om deze tijd was ik er bijna maar toen moesten we alle onderzoeken in en uiteindelijk te horen gekregen dat alleen IVF-ICSI een mogelijkheid was en daar kwamen langzaam de kilo's weer...tevens afgelopen najaar mijn werkgever failliet en dus zorgen of ik wel/niet in de ww zou komen (niet ideaal wanneer je met IVF bezig bent!) en sinds dit jaar al die medicatie....gevolg: 12 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap van 3 jaar geleden, BAH!

Uiteindelijk een maand geleden het roer voor mezelf omgegooit. Ik leefde in een levensverwachting die wellicht helemaal niet uit zou komen! Voor mezelf heb ik op een rijtje gezet waar ik wel en waar ik geen invloed op heb. Een van de dingen waar ik dus wel invloed op heb is hoe ik zelf in het leven sta en hoe ik met zaken omga. Daarnaast kan ik wat aan mijn gewicht gaan doen, waardoor ik mij ook weer prettiger voel. Dus uiteindelijk ingeschreven in een (erg duur! maar gunde het mezelf zo en mijn man gelukkig ook) afslankcentrum en ben nu al 4 kilo lichter en zit al stukken beter in mijn vel. Dus ook lekker wat nieuwe kleding gekocht zonder er bij na te denken of ik dat op korte termijn ook nog aan zou kunnen, zo fijn! Voel me weer prettiger en volgens mij straal ik dat ook uit. Had dit echt zo nodig! Achteraf geen idee waarom ik hier zolang mee gewacht heb! Nog 8 kilo te gaan  :D

Volgende week donderdag gaan we lekker met z'n 3-en een weekje naar Turkijke, heerlijk naar de zon en bijkomen van alle emoties. Denk er zelfs over om toch een bikini te kopen, heb ik 3 (!) jaar niet meer aangehad, alleen zo'n tankini  ;D Denk dat ik zo maar ff naar de Hunkemoller ga.......

@Patricia: Begrijp ik je goed dat je in ieder geval in Dusseldorf in behandeling gaat?? Hoop zo voor je dat ze daar meer voor je kunnen betekenen! Al zicht op wat ze daar anders willen gaan doen dat wat ze in NL tot nu toe hebben gedaan?

En oja, die opmerkingen die ze naar jou toe maken dat je 'blij mag zijn dat je Koen hebt', ken ik maar al te goed...vreselijk! Maar men weet gewoon niet waar ze het over hebben en eerlijk gezegd wist ik dat achteraf ook niet maar nu ik hier in zit maar al te goed. DIt kan je gewoon niet helemaal (of helemaal niet?) begrijpen als je het niet zelf meemaakt. Tuurlijk enorm blij met wat we hebben, ben me dit steeds meer gaan beseffen, maar absoluut niet vervangbaar voor die sterke wens voor een tweede kindje! Voel met je mee meid....

@Conny, fijn om te horen dat het zo goed met jou en je zwangerschap gaat! Lees af en toe nog wat mee op jullie zwangerforum en kan me jullie spanning en onzekerheid goed voorstellen, maar dit gaat helemaal goedkomen hoor!!

@Esther, fijn, nieuwe kans komt steeds dichterbij. Ook fijn om te lezen hoe jij in het leven staat, je klinkt erg positief! Succes!

@J en E, fijn dat je weinig bijwerkingen hebt, is wel zo prettig  ;). Succes zondag, en laat ff wat weten!

Nou, ik wacht af tot ik ongesteld ga worden, want dat ben ik dus nog steeds niet... (hopelijk morgen, dan heb ik er op vakantie tenminste geen last van!) en dan op dag twee van de menstruatie weer starten met progynova! Kom maar op!

X

Hi neelke,

Balen dat het niks geworden is! :-\

Ga lekker wat voor jezelf doen, als je het leuk vindt maak een gezellig verwendagje in de sauna of ga lekker shoppen. Zorg goed voor jezelf en dat je lekker in je vel zit en tevreden bent. Het aantal kilo's maakt niet zo zeer uit. jij moet je lekker voelen! Als je een volgende tp ziet zitten, doe het dan en anders wacht je toch nog even? Je hebt genoeg tijd, meid! Zet je leven niet stil vanwege je kinderwens, maar geniet ook volop van deze tijd, misschien juist nog wel meer! ;) heb vertrouwen dat het goed komt en dat jou tijd nog komt.

Zoals je weet ben ik van de positieve houding, ook al weet ik dat het echt niet altijd makkelijk is! Maar ik ben er heilig van overtuigd, dat als jij je lekker voelt en je leven stabiel is, de kans duidelijk groter is om (met een behandeling) zwanger te worden!

En na de wachtweken, komen er nog 8 wachtweken! ;D maandag hoop ik het verlossende antwoord te krijgen en mij dan net als alle andere vrouwen (die op een natuurlijke wijze zwanger worden) een onbezorgde zwangerschap in te gaan en er met heel mijn hart van te kunnen genieten! Iedereen zegt dat het allemaal goed komt! Ik wil toch nog de zwemmende foetus met kloppend hartje zien.. ::)

Knuffel :love2:

Conny

@ Neelke wat jammer zeg het had zo mooi kunnen zijn!!

Heel veel sterkte probeer toch lekker van jullie vakantie te genieten en weer energie op te doen voor de volgende poging!!!

Ik denk dat de wens maar een tweede kindje idd groot is en dat de opmerkingen over dat je al een kindje heb pijn kunnen doen.

Het is wel een verschil als het niet zou lukken in hoe je je leven verder moet indelen vergeleken met bijvoorbeeld mij (hihi) iemand die nog geen kinderen heeft. Bij ons is het de vraag of wij ooit kinderen of mama kunnen worden?krijgen terwijl jij al mama bent.

Nogmaals de wens is gewoon groot!!! Hoop dat je een beetje snap wat ik bedoel.......... Absuluut niet negatief voor jullie bedoeld!!!!

Verder is het erg stil hier!!! Niemand meer aan het broeden???

Donderdag heb ik gebeld met PNO aangezien ik de 11de weer naar het ziekenhuis moet en dan te horen krijg wanneer we weer mogen gaan beginnen wilde ik graag weten of ze al met mijn aanvraag bezig waren...

Niet dus... wel meteen sorry mevrouw we hebben een achterstand.

Dus ik mijn verhaal gedaan over de 11de en gelukkig snapte ze het (was een aardige vrouwtje aan de telefoon)

Ze ging meteen aan haar collega vragen of ze mijn aanvraag er tussen uit wilde halen om alvast te behandellen.

Ik kreeg van haar te horen dat ik mezelf niet te druk moest maken want alles zag er goed uit en ze dacht dat we dus echt wel de 4de poging vergoed zouden krijgen.....jajajajaja eerst zwart op wit!!!!!!

Heb wel gezegt dat als dat zo was en het zou lukken ik beschuit met muisjes kom brengen!!!!

Dus mijn hart sloeg 6 keer over toen ik net een brief van PNO in de brievenbus zag liggen!!!!!

Met trillende vingers hem opengemaakt 1keer lezen 2keer lezen 3keer lezen....

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA joepie we krijgen de 4de poging vergoed!!!!!!!!!!!!!

OHHHH meiden ik ben zooooo blij!!!! Een extra kans op een kindje pfffffff YES YES YES.

Patricia geeft hoop he!!! Ik hoop toch zo dat ze ook bij jouw goedkeuring geven. Heel veel succes ook met het uitzoeken maar welk ziekenhuis jullie gaan lees dat het nog erg moeilijk is....

Heel veel liefs xxx Esther

Wow Esther!! Gefeliciteerd! Dit word het eerste goed begin hoofdstuk van het boek!! Wat ontzettend fijn zeg!! Het geeft idd iets meer hoop dat het kan, maar mijn medische gegevens zien er troostelozer uit als de jouwe dus wat dat betreft heeft het me helaas niet heel veel goede moed gegeven.. Maar goed, dat mag jou pret niet drukken! Drink er een hele grote borrel op vanavond! Op naar jullie start met een positief resultaat ;D

Hi Esther,

Wat fijn dat je eindelijk de bevestiging hebt van PNO! Gefeliciteerd! Dit keer moet het gewoon gaan lukken! ;)

Liefs, :love2:

Conny

Hoi allemaal,

Nou vanmorgen na Nijmegen geweest eerste echo gehad.

Er zaten al wat goede blaasjes links 5 en rechts 6. Maar zijn er nog zeker een stuk of 10 die net op het randje zitten en die willen ze er het liefst bij die 11 goede hebben. Dus nog 1 dag spuiten en dan stoppen. Woensdag punctie en zaterdag tp ;D

En dan ja rustig aan doen en net als vele van jullie duimen draaien!!! :love2:

Wow JenE, spannend!!! Laat die andere idd nog even lkkr een paar daagjes groeien en dan op naar de punctie!!!

Nou idd dat dachten wij ookal. Laat nog maar even zitten! Maar dat het er zo goed uitzag en zo snel ging hadden we niet verwacht

Hoi meiden, even een vraagje

Mijn eisprong is steeds als mijn man op zee zit.. Ik dacht dat ik hem dag 22/24 steeds had maar gisteren een positieve ovulatietest op dag 14.

Nu wil ik dus even aan de pil om zo mijn menstruatie om de wisselen naar de weken eisprong dat hij thuis is.

Iemand hier ervaring mee?? Wanneer wordt je ongesteld als je stopt met de pil? Heb m jaren geslikt maar ik weet het toch niet meer. Wat is wijsheid hoelang te slikken.. Ik dacht gewoon 3 wkn en dan klaar zegmaar.

Ik hoor graag tips en advies.

Groetjes Patricia

ps. wel raar hoor, de pil slikken terwijl je zwanger wilt worden...

Hi Patricia,

Als ik het mij goed herinner dan zitten er 21 pillen op een strip en wordt je daarna ongesteld. Maar ja, dat is bij mij nu al bijna vijf jaar geleden...

En de vraag is hoe je lichaam er nu op reageert, je lichaam moet er meestal even aan wennen om in het ritme te komen, zeg maar. Maar het valt te proberen! Anders ga je toch effe langs de huisarts, die heb je waarschijnlijk toch nodig om aan de strip te komen...

Groetjes,

Conny

Hey Conny, ik kan kletsen als "Brugman", weet je toch!! :P Ik hoefde niet langs te komen, kreeg het zo. Heb m ook tot 3jaar terug 10jaar geslikt ofzo dus was geen probleem. Idd 3 weken slikken... Grrr, waarom is het ook zo ingewikkeld allemaal om "even" een baby te maken... Had bedacht dat ik m igg tot na mn vakantie ga slikken. Anders ben ik bijna mn hele vakantie ongesteld. Dat had ik vorig jaar ook en daar wordt ik niet blij van..

Vandaag punctie gedaan, viel me vies tegen.

Links ging prima tuurlijk iets gevoelig. Maar rechts deed me zeer en me eierstok draaide steeds dus de ene prikken en ander volle gewicht op me buik drukken, hij was te groot om te laten zitten zeiden ze das zonde.

Uur in de uitslaapkamer gelegen maar nog geen uitslag van het lab. Lekker naar huis gegaan en vanmiddag in me dossier gekeken. Heb ik 22 eicellen waarvan 21 geïnjecteerd dus een super resultaat! Nu lekker rustig aan doen en goed laten verwennen en vrijdag telefoontje afwachten hoe laat en of er zaterdag de terugplaatsing is.

Guest tanja1969

wowie J en E

das veel zeg, mijn duimen draaien dat ze allemaal mooi bevrucht raken en dat je ook nog cryo's hebt

doe je wel rustig aan, en veel drinken he...

liefs Tanja

Gaan we wel van uit hè!

Daarom heb ik ook zoveel pijn ik zat en zit inmiddels weer overvol hahahahah.

Maar net een dag voorbij Pfaff nog anderhalf te gaan.

Hoe zijn jullie die dagen in godsnaam doorgekomen vind het echt een ramp.of zal ik dan toch een ongeduldig typje zijn hahaha

Ja, wen er maar aan, zelfs als je zwanger wordt bestaat de meeste tijd uit wachten of alles goed gaat! ;)

De echte pijn (eierstokken, blaas en darmen) is binnen drie dagen weg, daarna blijft je buik nog gevoelig....blijf thuis en ga op de bank liggen tot je je weer wat betere voelt... ;D

Maar zoveel eicellen is echt super! Inheb er nog nooit zoveel gehad! Dus we duimen voor je!

Nou van de 21 geïnjecteerde eicellen zijn er 4 embryo's uitgekomen.

Morgen 11.45 tp ;D :love2:

Guest tanja1969

hey J en E

4 maar? maar he is al beter dan geen, en hoeveel krijg je tp?

succes morgen!!!!

liefs Tanja