Jump to content
Neelke

Re: Broedkipjes en wachtbankje mei/juni 2013

Recommended Posts

Nou ik vond het al veel eigenlijk hahahahah.

Maar maar 1 tp verzekeringen zijn veranderd hè de eerste en tweede mag je er maar 1tp of je moet boven de 38 zijn dan mag er 2

Hey J en E, spannend!! En dan nog meer wachten ::) Hihi, Idd bizar Tanja, dan heb je er zoveel en maar zon klein aantal die uiteindelijk goed genoeg deelt...

Heel veel succes morgen J en E!! Zorg dat je warme handen en voeten hebt. Leg je warme handen op je buik/baarmoeder zegmaar. Lekker warm dus dan nestelt het zich lkkr in en warme voeten anders gaat de energie daarheen ipv je baarmoeder ( ben bij n natuurgeneeskundige geweest, vandaar ;) maargoed baad het niet dan schaad het niet.

Ik zou vandaag het telefoontje krijgen met de uitslag van het bloedonderzoek en dan gelijk te horen krijgen hoe nu verder. Gisteren nog gebeld of ze me niet eerder konden bellen vanwege mn werk in het ziekenhuis en dan geen bereik hebben, Jasper nog gebeld om zn 06 te geven zodat hij bereikbaar was... Nou tussen 12/13uur, afspraak om 12.40 gepland maar moest het ruim nemen... Nou ik weet niet hoe ruim in Duitse begrippen want ondertussen ben ik nog steeds niet gebeld!

Hoi JenE heel veel succes vandaag!!!! Dan de killingwachtweken in. Lekker blijven plakken emmy!!!!

Tanja je zou idd denken dat er dan meer bevrucht zijn he....

Patricia hoe gaat het met jouw??

Ben je al iets wijzer pfff het schiet echt niet op bij jouw he!!!!

Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis hoop dat mijn buik rustig is en dat we dan begin juli weer mogen gaan beginnen met stimuleren....

Heb nog wel 2 dingen die ik met de arts wil bespreken verder eigenlijk geen vragen tja voor de 4de keer weet je al wel hoe of wat.

Ik ga mijn vragen hier ook even neerzetten zou graag jullie advies willen!!

Vraag 1

De arts wil ivm de risico's bij een tweelingzwangerschap 1 emmy terugplaatsen hij had het er ook over dat dit ivm de verzekering is.

Graag wil ik er 2 terug (al vindt ik een tweeling wel erg eng!!!) zeker omdat wij altijd maar weinig emmy's hebben en het ontdooien bij ons ook niet altijd goed gaat...

Het wil nartuurlijk niet zeggen dat ze allebei pakken en de kans op een zwangerschap is toch groter.

Ook dacht ik dat je bij de 4de poging van de verzekering 2 emmy's mocht terugplaatsen??

Vraag 2

Bij ivf1 heb ik alleen gonal-f gespoten.

Bij ivf2 gonal-f en menopure

bij ivf3 gonal-f en fostimon

Nu wil de arts dat ik voor deze poging menopure en fostimon ga spuiten.

Dit omdat het goedkoper is dan gonal-f en ze willen het bedrijf zo dwingen om te zakken met de prijs van de gonal-f.

Leuk maar ik heb nog 6 spuiten liggen van de gonal-f die houdbaar zijn tot januari 2014 en aangezien het bij ons altijd lang duurt eer we weer kunnen starten met een poging (als het nu niet lukt) kan ik deze dus weggooien......

Ook heb ik nog best veel fostimon liggen. Zit dus te denken dat ik de arts de menopure en fostimon laat uitschrijven en dan toch met de gonal-f en de fostimon die ik nog heb liggen te spuiten en de rest dan te bewaren voor ivf5.

Zou het zoooo zonder vinden om het anders weg te moeten gooien!!!

En als het bij ivf4 dan toch lukt kan ik er altijd wel iemand blij mee maken. He Patricia....

Willen jullie aub meedenken......

Succes iedereen!!!!!

Liefs xxx Esther

Hoi,

Ik ben een tweelingmoeder van een poging met twee terugplaatsingen en ik weet niet beter dat dit idd zelf gekozen mag worden. Ik weet wel dat bij topemmy's het niet mocht, maar wij zaten eigenlijk toen met ook toppers, maar die voor het lab niet werden aan gemerkt als top, maar net wat eronder zeg maar en daarom mochten wij het wel. Dit hadden wij ook vanaf het begin af aan aangegeven dat we dit wilde en aangekruist op een formulier.

Weet eerlijk gezegt niet of dit is veranderd???

Als jij het graag wilt dan vind ik zeker bij een 4de poging dat je hier vrij in moet zijn in de keuze en afweging die je maakt.

Succes!!!!!!!!

Hi Esther,

Wat betreft die spuiten: overleg even met je arts. Ik moest zoals je weet de vierde behandeling zelf betalen en had nog puregon over van de derde behandeling. De arts heeft dit toen in plaats van een aantal eenheden menopur erin gedaan. Dus kijk of hij kan voorschrijven, maar dat je misschien je andere spuiten van hem in plaats daarvan kan benutten... :)

Vanaf de derde ivf/icsi mag je zelf kiezen ongeacht leeftijd (zie de site hieronder van de overheid). Alleen Jouw verzekeraar zou hier nog een voorwaarde kunnen geven aangezien het een aanvullende verzekering is (toch?).

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/basisverzekering

En zoals je weet heb ik alle vier behandelingen twee Emmy's gehad. De laatste keer twee topembryo's van 8 cellen en toch zwanger van 1 kindje. Wij hebben altijd naar de kansen gekeken om zo snel mogelijk zwanger te worden zonder extreme risico's te nemen. Daarom zijn drie Emmy's (wat hier mag) nooit echt besproken. In mijn kliniek wordt bij meer dan 60% twee Emmy's teruggeplaatst. Een op de vijf van alle zwangerschappen in deze kliniek over twintig jaar tijd was een tweeling. Maar bedenk daarbij dat de techniek zich natuurlijk verbeterd had en de kans daardoor nu kleiner is. Verder hebben wij altijd gezegd dat er ergens een einde is aan al die behandelingen en dat we dan liever twee kinderen hebben dan geen. Ook al snap ik dat een tweeling niet altijd even eenvoudig is.

Esther, dit keer gaat het gewoon lukken! Veel succes!

Liefs :love2:

Conny

Hoi Lieve meiden.

Thanks voor jullie reactie!!!

Ik wil ook graag 2 emmy's terug geplaatst hebben hoor en tja pakken ze dan allebei dan went dat vast ook wel...al lijkt het mij wel super zwaar!!!

Denk dat we meteen moeten gaan verhuizen terwijl we vorig jaar ons huisje helemaal hebben opgeknapt hahaha.

Lief hoe gaat dat allemaal bij jouw??

Bij ivf3 hebben we er ook 2 terug gehad dus snap eigenlijk niet waarom hij daar nu zo moeilijk over deed....

Ik heb de arts nog niks vertelt over de gonal-f die ik nog heb liggen ben bang dat hij dan niet zo veel meer wil uitschrijven. Wil het hem dus eigenlijk niet zeggen.

Maar gewoon met gonal-f en fostimon gaan spuiten en wat hij voorschrijft laten liggen voor ivf5....

Ik heb bij de verzekering het duurste pakket zal eens even op hun site gaan kijken wat er staat volgends mij vanaf ivf3 2 emmy's....

Thanks lieve Conny voor je reactie dat het nu gaat lukken!!! Ik ga gewoon hetzelfde doen als jij!!!!!!

Liefs xxx Esther

Hoi Esther, volgens mag 2 idd. Alleen de eerste 2 pogingen maar 1. Mits je boven de 38 bent ofzo, maar dat zal wel in die link staan die Conny neer heeft gezet.

Enne worden het er wel 2 en het is teveel, dan kom er er wel eentje ophalen hoor!! ;D

Hallo allemaal,

Ik zit nu in de laatste wacht week. En o wat is het moeilijk. De spanning of de 2e IVF behandeling nu wel of niet gelukt is, wordt met de dag zwaarder. Als ik altijd ga menstrueren dan heb ik altijd een paar dagen van te voren een enorme hoofdpijn. Dat heb ik nu ook weer. DUs jullie begrijpen vast wel dat ik  enorm gespannen ben. Komt de hoofdpijn door de utrogestan capsulles of komt het inderdaad door dat ik weer ga menstrueren? Ik hoop het eerste.

Deze 2e IVF behandeling verliep zo goed. IK was de hele tijd heel rustig, heb het goed door staan, en zou het dan toch mis gaan? Het is zomoeilijk, was het maar alvast zaterdag. Dan mogen we de test doen. Of het zover komt?

Ik hou een slag om de arm. En prent mij zelf in; je hoofdpijn komt door de medicatie. De behandeling is goed gegaan, dus het komt deze ronde na 6 mislukte IUI behandelingen en al 1 mislukte IVF behandeling nu goed! Maar hopen op een goede afloop.

Iedereen die in die vreselijke wacht weken zit; heel veel sterkte!

Lieve groeten Tineke.

Nou wij zijn weer beetje van de schrik bekomen......

Zaterdag kwamen we in Nijmegen voor de tp, maar omdat ik nog zo pijn had van de punctie toch eerst een echo, en ja hooorrrrrrrrr vocht in me buik.

Kregen  meteen te horen geen tp, nou het is net of je een klap in je gezicht kreeg.

Bloed moeten laten testen en uur wachten er bestond een kleine kans dat ik zaterdag toch een tp kreeg.

Als me bloed nog niet verdikt was kon het anders maand wachten dit ivm overstimulatie kansen groot waren door me 22 eicellen.

Na 3 kwartier rondjes lopen in het ziekenhuis (stil zitten kon namelijk niet zo giga volle blaas hahaha) weer na de afdeling gegaan en de zuster liep ons al tegemoet ze zei " loop maar door het is goed"

Nou daar kwamen de tranen bij ons allebei hoor.

Tp ging prima niks van gevoelt, 2 dagen plat gelegen om maar geen overstimulatie te krijgen want dan was het dit keer meteen bekeken zaak. En nu gaat het eigenlijk heel goed pijn is weg, alleen de angst begint nu een beetje toe te slaan behalve klampend gevoel voel ik niks is dit goed hoort dit, maar tuurlijk kan je nog niks voelen alles moet eerst ontwikkelen.

Dus nu maar wachten volgende week zondag testdag, pfffffffffff kan de klok wel vooruit kijken.

Ooooh JenE, wat een spanning!! Jeetje zeg, eerst te horen krijgen dat je ws  geen TP hebt en dan toch wel! Gewoon 1 teruggeplaatst? En wat was de kwaliteit? en heb je nog wat in de vriezer?

Probeer deze week het los te laten, dan wordt je ws toch nog niet ongesteld en bewaar de spanningen maar voor de 2e week. Die is zenuwslopender!!

Mijn duimen draaien!!

We hebben 1 top à kwaliteit terug geplaatst en 2xa in de vriezer en 1tje heeft het toch niet gehaald.

En loslaten ja das lastig nu al hahahahah. Je gaat dingen twijfelen wat je moet voelen en hoe je je moet voelen, maar goed doe me best om rustig aan te doen. Heb deze week nog vrij en volgende week ff lekker paar daagjes werken.

Liefst lig ik hele dag met me benen omhoog zodat er niks uitkan maar helaas gaat dat niet zo

JenE

Hahaha dat gevoel van met je benen omhoog herken ik wel hoor was het maar zo he dan raakte onze voetjes de vloer niet meer!!!

Wat zal het schrikken voor je geweest zijn zeg...pfff maar gelukkig toch een emmy in je buikje en nog 2 in de vriezer ook super!!!!

Het loslaten is het moeilijkste van alles en eigenlijk onmogelijk meer dan afwachten kan je nu niet meer doen.

Dus kom op emmy lekker blijven plakken bij je mama!!!

Patricia en weet jij al wat meer of heb je nog steeds niks gehoort??

Het schiet dus echt niet op bij jullie he vindt het zo vervelend voor jullie!!

Alles is al zo onzeker en dan nu steeds dit erbij voor jullie.

SuzyQ hoe gaat het met jouw ik heb al een tijdje niks meer van je gelezen of heb ik dat gemist??

En hoe gaat het met de andere meiden het is zo stil op het moment!!

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en mijn buik is rustig dus de 27ste gaan de 1ste spuiten weer in mijn buikje.

4juli de 1ste fm. We gaan dus toch 2 emmy's terugplaatsen beide met ah.

Het circus gaat dus weer van start hahahaha vanaf volgende week donderdag neem ik alvast mijn shotje met eiwitten 1 keer per dag en de week erop 2 keer per dag en vanaf dat we weer gaan spuiten 3 keer per dag. We zullen zien wat het gaat doen......

Ivf 4 here we come!!!!!!!

Liefs xxx Esther

Hi meiden,

@ jenE: Pffff, dat was spannend en stressvol! Fijn dat je toch een tp had! Deze week hoef je nog niets te voelen behalve een beurse buik, last van je darmen en je blaas! Hihihi! Over een weekje kunnen de eerste verschijnselen komen. Maar bedenk wel dat bijvoorbeeld pijnlijke borsten gewoon van de bolletjes komen die je dan krijgt! Dus door de medicijnen voel je je ook al anders en dat hoeft niets te zeggen. Dus probeer er de eerste week niet teveel aan te denken!

@esther: het gaat weer beginnen! Spannend! Zorg ook dat je zelf lekker wat eiwitten eet! Nu mag je nog even lekkere biefstukjes eten!! Dagelijks een ei en eventueel twee keer op een dag kipfiletje ofzo is ook prima! Zorg ervoor dat je immuumsysteem goed werkt (evt actimel ofzo en bij lichte verkoudheid meteen een hoestdranken en vroeg naar bed!) Hihihi, ik weet dat het overdreven klinkt, maar dat je fit bent is belangrijk tijdens de behandeling! Ik wil je niet gek maken hoor! Dus de arts was het nu toch ermee eens dat je er twee krijgt? Oh ja, het schotje smaakt smerig, maar het went. De assistenten in mijn kliniek zeiden al dat dit de betere versie was van arginin! ;) succes!!!!

Liefs, :love2:

Conny

Hoi meiden,

nou mijn bloeduitslagen waren goed. Uiteindelijk heb ik het met de assistente afgehandeld want Dr S. heeft me niet meer zelf teruggebeld.

Ik kan begin volgende maand al heen om te starten met de poging. Maar ik denk dat ik m ga cancelen. Ik twijfel ontzettend of ik hem wel moet doorzetten daar.

!oktober kan ik pas op gesprek bij Dr. S, in Gent. ze heeft het heel druk. Grrr, Heb wel geregeld dat ik niet naar het eerste gesprek hoef met de assistent zegmaar, dat zou in augustus kunnen maar dan moet je daarna nogmaals met de arts zelf om tafel. Uitgelegd dat ons dossier kort en ingewikkeld is dus dat dat eerste geprek misschien niet zoveel uitmaakt. Was prima.

Mijn eigen gyn. vandaag gesproken en die is positiever over België. Minder commercieel, minder voor de eigen portemonnee, wat je op heel veel sites ook leest. Nadeel is dan wel dat ik dus nog heel lang moet wachten en koen ondertussen al 4 is eer ik een TP heb, maar denk dat het goed is om daar ook even te horen. Ik wilde eigenlijk gewoon in Duitsland een poging doen en dan ook nog in België, maar dat geld hebben we gewoon niet. Voor de verzekering is het ook beter als ik nog even wacht. Daar hebben we nog niks van gehoord en je moet eigenlijk voordat je begint alles rond hebben zegmaar. Voelt een beetje raar dat ik geen oproep gemist heb en jasper ook niet en dan maar beweren dat je gebeld he. Tevens staat in de brief voor de verzekering dat we half met donorzaad gaan werken terwijl wij hebben aangegeven dat we dat nog niet weten...

Schiet dus niet egt op bij ons, maar ik moet eerlijk zeggen dat het misschien (aaahh wat ga ik nu zeggen) ook wel even lkkr is om van de zomer te genieten en even niet alles regelen rondom ziekenhuis bezoeken ed. Al vind ik dat nog erg lastig hoor. Ik zie elke maand als een weggegooide maand.

Conny, nog een vraagje voor jou. Ik heb de brief voor mijn verzekring gehad in het Duits, deze moet in het Nederlands, maar ik vertaal hem zelf wel aangezien dit al 19euro kostte ;-) Nu snap ik hem wel maar helemaal letterlijk vertalen lukt niet. De vertaalmachine kent ook niet alle woorden. Mag ik m naar jou mailen dat jij er een blik op werpt? Ik kan ook sturen wat ik ervan maak en dat jij hem juist aanpast? Ik hoor het wel.

Groetjes Patricia

Hi Patricia,

Je mag beiden naar mij sturen (de originele Duitse en jouw Nederlandse) en dan kan ik er wel even naar kijken. Ik ben natuurlijk geen officiele tolk hè! En ik weet niet hoe complex die is (met medische termen). Ik zou later  de verzekering beide versies sturen, gewoon om je een beetje in te dekken voor vertaal problemen...

Groetjes,

Conny

Top, ik stuur hem je vavanond nog ff toe. Dan ga ik op vakantie dus doe rustig aan. Mag ik je mailadres hebben dan??

Hey meiden,

Na een heerlijke vakantie Turkije. Weer begonnen 12 juni met decapeptyl spuiten voor ivf ronde 2..

We gaan er met volle moed tegen aan..

Ik ben beetje moe en af en toe wat dizzy maar gaat tot nu toe nog goed.. en ik heb het er allemaal voor over!!

Heb er weer zin in en hopelijk dat er weer mooi wat eitjes groeien...Maar zie er ook best wel weer tegen aan de punctie.. en de vreselijke wachtweken.. We zullen het weer beleven...

Hoe gaat het met iedereen? het is rustig hier!

Liefs han

Ik zit nu in wachtdag 8!

Het begint toch echt wel te kriebelen om te testen.

Moet je echt 15 dagen wachten????

Welke dag hebben jullie altijd getest?

Hoi JenE, je kan eerder testen hoor. Heb je verder geen pregnyl gebruikt? Dat kan zorgen voor een verkeerde uitslag. Heb je een positieve test terwijl het negatief is.. Je moet de hoeveelheid delen door 2 totdat het uit je lichaam is zeker. Ik weet niet meer zo goed wanneer je eventueel kan testen. Volgens mij rekenen hun 2 wkn vanaf te tp, maar kan je ook 2wkn vanaf de punctie doen zeg maar. Maar daar hebben andere dames vast wel meer over te vertellen..

Succes nog ff met de spannende dagen!!

Pregnyl heb maandag voor het laatst gespoten woensdag punctie zaterdag tp en nu zitten we op weer zaterdag.....

Hmmm jammer had graag morgen op vaderdag willen testen maar zal wel geen goed resultaat geven.

Guest tanja1969

hey JenE

wij testten zelf altijd op dag 10/11 na de tp (dit is dag 14/15 na de punctie)

dan kan je al een positieve test in handen hebben zonder dat de pregnyl een

vals positieve uitslag kan geven

in ons ziekenhuis doen ze 2 bloedtesten, op dag 8 na tp en op dag 12 na tp

die op dag 8 daar kunnen ze al zien of het hcg aan het stijgen is, maar ze zeiden dit nooit

(volgens mij mogen ze dat ook niet zeggen) en op dag 12 is dan DE test, wij testten dus op

dag 10/11 en de 3 keren dat wij daarop positief getest hadden was de bloedtest ook positief.

dus over 3 dagen (als je vandaag dus al op dag 8 zit na je tp) kan je al een positieve test hebben

en dus geen vals positief tenzij je na je tp nog pregnyl gespoten hebt.

maar volgens mij hebben jullie dat niet toch?

en een tip, gebruik de kruitvattesten, die van 2 voor 5 euro, die komen nog altijd als beste uit de testen.

succes meid!!!

liefs Tanja

Hoi JenE

Ik zou nog even wachten met testen hoor het is echt nog te vroeg.

Bij mij blijft de pregnyl 14 dagen in mijn lijf. Bij de vorige tp werdt ik zelfs 16 dagen na de tp pas ongie.

Over de testdatum van het ziekenhuis heen dus.

Het zijn niet voor niks de killingwachtweken vooral de 2 de week!!!!!

Ik snap heel goed dat je nu al wil testen maar nog even geduld....

Zou helemaal balen zijn als de test positief is en dat van de pregnyl is ipv een zwangerschap.

Succes nog met wachten pffff.....

Patricia en wanneer ga je op vakantie??

Geniet er lekker van meid even nergens aan proberen te denken!!!!!

Balen dat je allemaal zo lang moet wachten eer je weer iets weet!

Han 87 spannend spannend spannend!!!!!!!!!!!!

Heel veel succes! Wanneer het je een echo??

Ik ga de 27ste weer starten met stimuleren voor ivf4.

Heel veel succes iedereen!!!

Liefs xxx Esther

Hi Tanja,

Jullie Ziekenhuis testte dan ook vroeg! Bij mijne mocht ik testen op dag 17 na de punktie, dus zo rond dag 14/15 na de tp. Ik denk dat ze dat doen om veel teleurstellingen te voorkomen, omdat er rond die tijd veel fout kan gaan. En als ik nog een extra spuit had, kon ik niet eerder testen, anders had ik ik een grote kans op vals positief, die ik dus ook een keer gehad heb...

Groetjes,

Conny