Spring naar bijdragen
Ditte

Gent of Düsseldorf?

Aanbevolen berichten

Hi ditte,

Bij mij in de kliniek, in Duitsland, wordt assistent hatching gedaan. Mijn arts was hiervan ook nog niet overtuigd. Het vermoeden is dat bij een verdikte eicelschaal en een leeftijd boven de 37 jaar en meerdere mislukte pogingen assistent hatching kan helpen, maar bewezen is het niet...

Groetjes,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn arts is niet zo positief over AH hij geeft aan dat er ook risico's aan verbonden zijn dat het juist mis kan gaan...dus tja...moeilijk besluit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Pitbull, hoe is het ondertussen met jou? Ik lees de laatste tijd niet zoveel meer van je. Als schrijf ik zelf momenteel ook niet zo veel.

groetjes Patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Can,

En? Hoe is je gesprek in Gent gegaan? Wij zijn vanmorgen in Dusseldorf geweest. De eerste indruk was erg prettig. Dr Scholtes heeft een aantal vraagtekens bij ons weggenomen of juist bevestigd dat dingen toch wel vreemd zijn.

Voor dit moment wordt er eerst nog wat aanvullend onderzoek gedaan, bij mij bloedonderzoek vanwege een afwijkende FSH-waarde (nooit geweten, heeft Zwolle het nooit over gehad). En bij Geert nog semenonderzoek, maar een ander onderzoek dan eerder.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Liefs, Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Dit topic is al een tijdje niet actief, maar wie weet zijn er meer mensen die twijfelen over een behandeling bij één van deze klinieken, dus vandaar dat ik onze ervaring in Düsseldorf graag met jullie wil delen.

We hebben uiteindelijk twee pogingen in Düsseldorf gedaan. Dit omdat dr. Scholtes bij de eerste poging een foutje had gemaakt bij het instellen op medicijnen. Hij dacht dat ik een groter risico had op overstimulatie, vanwege de grote voorraad eicellen op mijn leeftijd, waardoor ik ook medicatie kreeg om het een beetje te remmen.

Na de punctie (resultaat 4 eicellen, 2 rijp voor ICSI en GEEN bevruchting!) zei hij dan ook letterlijk: "Misschien ben ik te voorzichtig met de medicatie geweest".

In het nagesprek hebben we dit natuurlijk aangegeven. Toen kwam er een dubbel bericht: enerzijds werd de schuld ook voor een deel bij mij gelegd omdat mijn eicellen kennelijk van een slechtere kwaliteit zijn waardoor ze geen "puf" meer hebben om door te delen na de bevruchting. Aan de andere kant bood hij een korting aan bij de volgende poging, om de teleurstelling van de eerste poging te compenseren.

Vandaar dat wij eigenlijk heel snel hebben besloten om de tweede poging te gaan doen, vanwege de toezegging van deze korting. Dus wij hebben een tweede poging gedaan; weer veel geld aan uitgegeven (moeten alles nu zelf betalen, want al 3 pogingen in Nederland gedaan) en helaas weer zonder resultaat.

Inmiddels beginnen de rekeningen binnen te lopen en wat denk je: geen korting!!

We hebben dhr. Scholtes hier nu al 3 keer (elke week een keer) over gecontacteerd, maar we horen gewoon niks! En dat terwijl hij op onze mail na de 1e poging direct reageerde! Maar ja, toen kon hij mijn lijf nog de schuld geven... Nu alleen zijn eigen geheugen.

Ik zal niet al te verbitterd doen. In principe hebben we steeds een heel goed gevoel bij Düsseldorf gehad, er werken allemaal hele vriendelijke mensen die echt de indruk wekken persoonlijk betrokken te zijn bij je; ondanks dat het een drukke praktijk is, waar je soms lang moet wachten voor je afspraak.

Maar dit is wel echt een flinke domper!

Helaas hebben wij de afspraak mbt die korting nooit zwart-op-wit gekregen (ook niet om gevraagd), maar dat er niet wordt gereageerd is voor ons wel heel zuur. Al had het maar 100 euro gescheeld...

Lieve groeten,

Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Ditte,

Dokter Scholtes begon bij ons direct over hoge kosten en extra uitgaves, hierdoor hebben wij er echt bijna een half jaar over nagedacht voordat we op de bloedonderzoeken na en de andere onderzoeken na verder gingen.

Wij zijn ooit in onze eigen woonplaats begonnen, toen naar groningen gegaan, daarna naar Meppel in samenwerking met Zwolle, Zwolle (Dr Janssen) en daarna DD en als laatste bij Geertgen blijven plakken.

Ook omdat Assisted Hatching daar gewoon gedaan wordt en er bijna net zoveel, of misschien wel meer als in DD.

Wel hangt er veel af van welke arts je hebt, Dokter Wissmann is in deze de betrouwbaarste.

Liefs Pitbull_Lady  :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey ditte, wat vervelend.  Het is al zo mega duur en eigenlijk onbetaalbaar. . Zon korting zou erg lkkr zijn.

Wij zin er ook geweest en idd aardige dokter die scholtes en personeel ook maar je hoort och wel meer dat hij toch wel op geld is. Zijn daarna naar jan palfijn geweest en liet de bloed testen uit dd zien en deze beste man zei dat een aantal echt geldklopperij was.

Als julli toch nog een poging willen wagen na gespaard te hebben zou ik de eicelactivatie in gent aanraden. Weet je ook gelijk of het aan de eicellen ligt maar ook deze is duur. Totaal heeft het ons tussen de 5000/6000 gekost en dan nog je reiskosten en hotel ed.

Ik zei laatst tegen iemand volgens mij heeft dit traject ons incl pilletjes reiskosten natuurgeneeskungige zeker 10.000euro gekost. Dat s en hoop geld voor niks....

Hoop voor je dat scholtes snel van zich laat horen. Anders even bellen?

Groetjes patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig kun je die kosten dan weer indienen bij de belastingdienst waardoor je toch nog weer een dele van je onkosten terug kunt halen. je mag namelijk je reiskosten keer 0.30cent indienen ;)

Liefs Pitbull_lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Pitbull, was het maar waar. Aangezien ik in het buitenland zat kon ik alleen mijn reiskosten declareren als ik minimaal 8dgn meen ik aaneengesloten in het ziekenhuis lag.... daar hebben ze ook weer heerlijke regeltjes voor..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi ditte,

Bedankt voor het opschrijven van je ervaringen! Interessant om te weten! Vervelend dat het voor jullie zo uitgepakt is... :(

Ook ter informatie voor anderen: Ik had toevallig deze week een mevrouw van cz aan de telefoon over ivf mogelijkheden. Bij cz mag je ook onder volledige vergoeding naar Gent, omdat ze daarmee een contract hebben. Het Maaskant ziekenhuis in Rotterdam werkt met Gent samen. Handig voor mij om voor de toekomst te weten voor een brusje. Dusseldorf hebben ze geen contract mee. Die mevrouw was ook heel positief over een dokter Valkenburg in Leuven, die scheen iedereen zwanger te kunnen krijgen, volgens haar...[move][/move]

groetjes,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja Conny, dat zeiden ze ook over dr de Sutter. Een beste arts maar iedereen zwanger krijgen.. Dat klinkt zo leuk, maar zijn van die zinloze woorden...

Maargoed het kan ook hoop geven natuurlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Patricia,

Natuurlijk kunnen zij ook geen wonderen verrichten...dus ja, het zijn zinloze woorden, maar misschien wel een idee om eens verder te kijken wat zij precies doen. Helaas heb ik dat zo snel niet gevonden... ::) wat vond je eigenlijk van dr de sutter? Ben wel benieuwd. Die mevrouw van cz ging trouwens helemaal uit haar pan van verbazing over vier icsi behandelingen, drie is toch maar mogelijk? Kreeg ik meteen te horen! Zo zie je maar hoe bekrompen men denk in Nederland. He mag veel geld uitgeven voor je huis of auto of van mij part kleding, maar als je het in je kinderwens of eigen gezondheid wilt steken dan vind iedereen dat vreemd! In Duitsland legde de arts mij altijd keuzes voor en gaf aan wat dat extra kostte. Wilt u dat mevrouw of niet? Ik ben de laatste zeven maanden vaak in discussie met artsen enzo! ;D ;D ;D je mag in Nederland niet met je hoofd boven het maaiveld uitsteken en gezondheidszorg moet voor iedereen gelijk zijn....net of dat ooit het geval was! Men besefte het alleen niet!

Op dit moment heb ik goede hoop voor een brusje voor onze zoon.  :) We willen in de zomer/ herfst in Duitsland twee cryo behandelingen ondergaan. Mochten die niet lukken dan heb ik drie behandelingen in Nederland. Daarvoor ben ik mij nu ook een beetje aan het oriënteren...weet niet of ik meteen het "grove geschut" moet kiezen oftewel de meest geavanceerde kliniek of eerst simpel en in de buurt zou moeten kiezen...Gent staat wel in mijn potentieel lijstje... ::)

Het klinkt allemaal wel snel (onze zoon is vier maanden) en ik zou mij rot schrikken als ik zwanger zou zijn (eerlijk gezegd), maar wil ook geen tijd verspillen en ga er vanuit dat het toch wel effe zal duren, als het al lukt. Maar stel dat, dan geb. ik nog 8 maanden om aan het idee te wennen...beter zo dan weer een jarenlang traject, he!  ;) ik wordt er ook niet jonger op!

Hoe gaat het nu met jou? Kan je je bij jouw situatie neer leggen? Of heb je nog veel verdriet? Een beetje verdriet zal altijd wel blijven denk ik. :(

Knuffel,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt je reiskosten heen en terug gewoon aftrekken van de belasting. heb ik ook gedaan, mag gewoon hoor. Geen zh kosten, die vallen onder verzekering of eigen bijdrage. Maar je reiskosten wel hoor, zowel in binnen als buitenland ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi pitbull,

Zit daar ook een maximum aan km aan vast? ;D

Ik kom wel op zo'n 1700 km voor een cryo behandeling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

De aftrekbaarheid van de belasting is wel inkomensafhankelijk en ik meen gelezen te hebben dat het vanaf dit jaar niet meer kan... Balen want dan kost het dus nog meer!

Lichamelijk ben ikzelf momenteel even helemaal klaar met alle hormonen. Ik heb nog steeds bij vlagen wat last onderin mijn buik. Aan de andere kant besef ik me ook dat het betekent dat we nooit kinderen zullen krijgen als ik me zo blijf voelen en die gedachte is onverteerbaar.

We nemen maar even de tijd om alles te laten bezinken... In juli gaan we trouwen, dus we hebben wel even afleiding...

Liefs, Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Idd Pitbull dat klopt. wij hebben de km gedeclareerd bij de belastingdienst zegmaar en wel iets teruggekregen.

Het zou idd flink balen zijn als het vanaf dit jaar niet meer gedeclareerd kan worden.

@Ditte, fijn dat je de afleiding hebt van de trouwerij. even druk bezig zijn met leuke dingen. De gedachten nooit (meer)  een kindje te kunnen krijgen zijn idd onverteerbaar. Geen woorden voor zeg ik altijd maar. Vervelend dat je nog steeds last blijft houden van je onderbuik.. Hebben jullie ondertussen al bericht uit DD?

Groetjes Patricia

ps Conny, je moet zo snel mogelijk beginnen met een cryo!! Je hebt iets van 6mnd meen ik nog dat zwangerschapshormoon in je lichaam en dat zorgt ervoor dat je sneller zwanger wordt!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het dit jaar wel opgegeven, maar het verkeerde bedrag gebruikt...nouja afwachten maar, kan het altijd nog laten herzien ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Patricia,

Ik weet het. Alleen wil onze kleine Florian ook niet tekort doen voor een brusje wat er misschien nooit komt... Dus stop ik met de borstvoeding na 6 maanden en dan start ik zo snel mogelijk. Het behandelingsplan heb ik al en de medicatie neemt mijn man morgen mee uit Duitsland. Dus als ik dan gestopt ben met de borstvoeding en mijn menstruatie weer op gang is, mag ik in de tweede cyclus beginnen, vertelden ze me...ik ben al ingeënt tegen rode hond en de drie maanden wachttijd is al voorbij! (Ja, ik heb een compleet actielijstje en planning gemaakt)  ;D  8)

in de tussentijd probeer ik nog effe mijn zwangerschapskilo's te verliezen. Ben er nu 14 van de 23 kwijt!

Het is geloof ik binnen een jaar waarin je een verhoogde kans hebt. Aan anticonceptie doen wij natuurlijk nu niets... ::)

Liefs,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Uiteindelijk heb ik woensdag de telefoon gepakt. In eerste instantie waren ze mijn hele dossier kwijt... Maar donderdag belden ze terug: dr Scholtes had in mijn dossier gezet dat ICSI als ivf zou worden gerekend. Dat levert ons €1000 op!

Dat zijn nog eens leuke paasdagen dus  ;)

Gelukkig gaat hier inmiddels verder de goede kant weer op. Geen last meer van mijn buik, gelukkig! Voor de rest weten we even niet zo goed wat we moeten. De kinderwens blijft onverminderd sterk, maar lichamelijk ben ik een beetje op na 5x zo'n hormoonstoot in mijn lijf in 1,5 jaar.

Dus voorlopig maar concentreren op de leuke tijd die voor ons ligt (huwelijk!) en een mooie huwelijksreis daarna. En dan nemen we pas echt een besluit over hoe verder. Dat er hier ooit een kindje in huis rondhobbelt: dat moet gewoon...

Liefs Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw Ditte!! 1000euro!! Dat is een hoop geld.

Gelijk op de rekening apart voor je weet maar nooit ;)

Idd proberen te genieten van het aankomende huwelijk. Je stort je er maar volledig op zodat je kinderwens hopelijk iets naar de achtergrond wordt verschoven :-\

Groetjes Patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff Ditte, wat een lijdensweg op deze manier niet?

Ik hoop dat je snel zwanger mag raken meid, het is jullie zo gegund.

Waar gaat de huwelijksreis heen?

Geniet van de voorbereidingen en de positieve afleiding.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie