Jump to content
Sign in to follow this  
Vogeltje87

4e ICSI behandeling zelf betalen!!! wat zijn de totale kosten????

Recommended Posts

Wij denken er aan om een vierde ICSI behandeling zelf te gaan bekostigen. Waar moeten we dan aan denken? En weet iemand wat zo'n traject ongeveer kost?

Vogeltje87  :love2:

Hoi vogeltje, ik weet het niet precies hoor. Het ligt aan het ziekenhuis, die hebben ook andere prijzen en de hoeveelheid medicatie die je gebruikt. Voorbeeldje, ik gebruik 275 eh pregnyl per dag, daardoor zou ik duurder uitkomen als iemand die 150eh spuit. Mij is verteld dat je tussen de 3000 en 6000 euro moet rekenen, maar er zijn hier vast genoeg dames die je een juist antwoord kunnen geven. Ik lees graag mee, weet ik het ook!! Ik ben overgestapt naar P&O verzekering en ik hoop dat deze de 4e poging nog gaan vergoeden, maar ws ga ik naar het buitenland dus dan ligt het ook weer anders.

groetjes Patricia

Hi vogeltje,

Kosten zijn idd afhankelijk van ziekenhuis en medicatie. Behandeling zelf is tussen de 1400 en 1800 euro, Icsi is duurder. En dan de kosten van de medicatie erbij. Dat is al snel minimaal 2000 euro. Heb je nog oude medicijndoosjes? Daar staan de prijzen op. Overigens kun je de kosten aftrekken van de belasting, dus je krijgt altijd weer een gedeelte terug. En sommige verzekeraars vergoeden weer wel de medicatie. Sommige medicatie isnl niet altijd alleen voor vruhtbaarheidsbehandeling, maar ook voor andere behandelingen.

@ Suzy, dus gewoon declareren en dan afwachten wat je moet betalen? En idd goeie van je om in te dienen bij de belasting. Kan dat ook als je naar het buitenland gaat?

Ja, klopt, wie weet heb je geluk. Reken er niet op, dan valt het altijd mee.

Ja kan ook als je jaar het buitenland gaat. Mijn vriendin heeft in 2012 eerst eigenbetaalde in Geertgen gedaan en daarna ECD in Spanje gedaan, kosten samen ruim vijftienduizend euro, afgetrokken van de belasting en die kopen er dit jaar een auto van. Dus het loont echt!

Suzy, bedankt maar weer voor de tips. Ook bij het topic Gent of DD. Grr, eigenlijk zie ik DD niet eens egt zo zitten, maarja die behandeling daar zijn ze de enigste in dus ja...... Centenpikkers, durven ze wel tegen die arme dames  die zo graag moeder willen worden.... ???

Hi Patricia,

Het is natuurlijk erg verschillend en afhankelijk van wat ze doen. Heb je veel medicijnen, doen ze icsi of ivf, heb je veel eicellen of weinig, heb je cryo of niet, hoeveel echo's zijn nodig, etc. Wij hebben denk ik het volledige icsi pakket met cryo, veel eicellen en meer dan normaal aantal controles en natuurlijk die dure spuiten die ik nu nog heb tot eind mei (maar die laatste hebben ze niet in Nederland hoor)

Ziekenhuis:3800 euro (1500 man, 2300 vrouw)

Medicijnen: 2100 euro normale medicatie en 2200 die speciale spuiten (tm de 12e week)

Gelukkig hebben wij een goed aanvullende verzekering, die een groot deel van die speciale spuiten betaald heeft...

En we zijn nu wel zwanger, dus dan is alles weer ok! ;)