Jump to content
Sign in to follow this  
christel

hormoon spuiten

Recommended Posts

Hoi mijn naam is christel ben 32 jaar.  Ben sin vorige week gestart met hormoonen tespuiten. Dinsdag moet ik voor het eerst naar de arts toe voor een inwendige ego om tekijken hoe veel eitjes er zijn. Teminste dat denk ik toch. Het is alle maal nieuwe voor ons. Dus ik weet niet wat me tewachten sta.  En volgens mij krijg ik er een spuit bij. Als ik het goed heb begrepen.

Hi christel,

Welkom op de site waar je veel informatie kan vinden en dingen ook even lekker van je af kan schrijven!

Als je begonnen bent met spuiten, dan zal de arts een echo maken, om te kijken hoe je eicellen zich ontwikkelen en hoe lang je nog verder moet gaan spuiten voordat je de ovulatiespuit krijgt en dan zo'n anderhalve dag later de punktie. Mochten er nog veel kleine eitjes zijn, die nog groot genoeg kunnen groeien voor de punctie dan zal hij je nog even verder laten spuiten. Soms krijg je er ook wel een een remmerspuit naast je stimuleringsspuit, zodat ze de situatie goed kunnen sturen. Afhankelijk Van het. Ziekenhuis waar je bij zit zullen ze eventueel ook bloed afnemen, om daarin je hormoonspiegels te bekijken.

Meiden die momenteel in behandeling zijn, schrijven meestal onder het kopje wachtbankje. Misschien is het handig als je ook daar eens kijkt!

Nu maar hopen dat je veel goed ontwikkelende eitjes hebt!

Succes!

Conny

Hoi Christel

Welkom op de site!!!

Stel hier gerust al je vragen!!! Helaas weten we vaak het atwoord wel genoeg ervaring op deze site...

Conny heeft voor nu al antwoord gegeven op je vragen.

Kijk idd ook even bij het wachtbankje en schrijf daar gerust mee gezellig!!!

Heel veel succes!!!

Esther

Hoi Christel, welkom op het forum! Spannend hoor je eerste echo. Hopen dat er al genoeg mooie follikels zitten ;D Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Patricia

ik hou jullie op de hoogte :D

maar ik heb het idee dat ik al jaren bezig ben met die spuiten .

misschien dat een van jullie dat ook herken .

en ja ik hoop echt dat alles goed gaat .

ik heb me laten vertellen dat het in totaal  3 maanden duur

gr christel

Hi christel,

Er zijn verschillende soorten behandelingen en daar binnen zijn ook nog vele variaties afhankelijk van de oorzaak van de onvruchtbaarheid en de arts die je hebt.

Ik heb altijd behandelingen van tussen de vier en zes weken gehad. Bij ons lag de voornaamste oorzaak bij mijn man. Mocht de oorzaak bij de vrouw liggen ( onregelmatige cyclus, endometriose, ...) dan heb je kans dat je een behandeling van drie manden hebt, maar daar kan ik je niet echt mee verder helpen...

Voor mijn laatste (succesvolle) behandeling heb ik wel tot het einde van mijn derde maand medicijnen gehad, maar dat is eerder de uitzondering dan de regel.

Succes!

Conny

Hoi Christel, bij mij duurde het totaal zegmaar 3mnd voor ik aan de volgende ICSI kon beginnen. Artsen zeggen ook vaak (tenminste AMC/ Den Helder/ En ltst nog een arts of dat nu Duitsland was weet ik niet meer) Dat je gemiddeld maar 4 pogingen per jaar kunt doen aangezien 1 poging gem 3mnd in beslag neemt, van je TP, tot als het niet gelukt is ongesteld worden en dan vaak die cyclus overslaan zodat je eierstokken goed tot rust komen dus dan weer ongesteld worden en dan mocht ik pas op dag 23 daarvan beginnen met spuiten dusja dan ben je weer n aardig tijdje verder :-\ Alsof we alle tijd van de wereld hebben denk ik dan altijd maar..

Maargoed, moed houden dat je gewoon klaar bent na deze keer. En volgens mij kan een cryo tp weer sneller maar daar heb ik geen ervaringen mee..

Groetjes patricia

hoi conny

het probleem lig bij mijn man ook geen goed zwemmers  :(

we zijn al 3 jaar bezig en nu ICSI behandeling .

heb van tevoren ook hormoon tabletten gehad  de clomit nou daar ben ik 3 maanden mee bezig geweest

maar moest er mee stopen ik was er depri door

toen zijn we een jaar gestopt even alles op een rijtje zetten .

en nu zijn we dan weer begonnen wel met spuiten en ivf afdeeling

maar nu is het wacht

christel

Hi christel,

Ik heb gelezen dat Clomid gebruikt wordt voor de rijping van de eicel. Is er bij jou dan ook een probleem geconstateerd of geven ze het aan iedereen? Wat heb je de afgelopen drie jaar gedaan?

Mocht eicelrijping een probleem zijn, dan moet je ervoor zorgen dat je genoeg eiwit binnenkrijgt.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat!

Groetjes,

Conny

hoi conny

nee dat geven ze niet aan iedereen . het was de eerste zet van het ziekenhuis en dachten dat het met de clomid het probleem wel op gelost zou zij niet dus !

ik ben begonnen met 1 tablet toen hebben ze het verhoogt naar 2

maar dat heb ik niet lang gedaan want het had teveel in vloed op mij de hormoontjes waren de baas over mij

om het zo maar te zeggen  elke dag was anders dan was ik sagie dan had ik weer hoofd pijn en zo kan ik nog wel even door gaan  dus dat was geen goede zet . ze dachten eerst dat het aan mij lag . later bleek het dus aan me man te liggen

voor niks alle allende .

nu met de spuiten gaat het wel redelijk goed alleen wat stevige hoofd pijn soms maar daar neem ik wel wat voor in en dan is het ook weg .

gr christel 

Weet iemand of ik een endoscopie  van me darmen mag  krijgen  ik krijg morgen de terug plaatsing

Help

Hi christel,

Dat moet je bij beide artsen (gynaecoloog en die andere) navragen!!!

De punktie op zich heeft invloed op je darmwerking de eerste dagen... Let ook op met eventuele medicijnen! ( bloedverdikkers, antibiotica, etc) na de tp werd ik qua medicatie altijd als zwangere behandeld, om het zekere voor het onzekere te nemen.

Succes!

Conny