Jump to content
Cinthia

Even mijn hart luchten!

Recommended Posts

Hoi Patricia,

Ik heb wel eens gedacht dat andere vrouwen al zwanger worden van "lucht" en dat er vrouwen zijn die ongewenst zwanger zijn en waarom wij vrouwen, die het zo graag willen, moeilijk gaat of niet meer zwanger mogen zijn! WAAROM?! 

Hoi Marja,

Bedankt voor je bericht en tips! Als wij hiermee gaan starten ga ik dit zeker doen!

Ik ben wel erg blij dat ik huismama ben. We hebben hier toen bewust voor gekozen dat ik ging stoppen met werken om er voor ons kereltje te zijn. Is misschien een stukje stres minder dat ik dan met werk geen rekening hoef te houden.

Liefs Cindy

Hoi meiden!

Wij zijn vandaag bij de fertiliteitsarts geweest voor een gesprek.

Heel wat informatie op ons afgekomen! Ze willen eerst 3 maanden IUI proberen. Als dat niet lukt dan willen ze over gaan op IVF. Na een inwendige echo zag ze dat mijn menstruatie niet goed op gang was gekomen en kunnen we gelijk deze maand beginnen! Was wel even schrikken! A.s. woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor prikinstructie's en krijg ik ook medicijnen om de menstruatie goed op te wekken. Dus waarschijnlijk gelijk deze week beginnen met de hormooninjectie's. Ze vond het ook prettig als ik voor woensdag even een zwangerschapstest deed omdat ze het vreemd vond dat mijn menstruatie na 6 dagen nog niet goed had doorgezet. 

Ben echt opgelucht dat we toch een klein stapje terug doen. Ze vertelde dat IUI ook pittig was maar toch iets minder dan IVF.

Ik hoop zo dat IVF ons dan bespaard blijft!

Ik had me al goed ingelezen over IVF omdat ze dit in eerste instantie van plan waren maar nu maar wat gaan lezen over IUI.

Liefs Cindy

Hey cinthia

Erg slim om eerst iui te doen. Volgens mij kan het andersom niet. Dus eerst ivf.. weet dit echter niet zeker...

Een vriendin van mij heeft iui gedaan. Is nu zwanger van de 2de ukkepuk. Die kan ieder momemt komen. Je bespaart je een punctie! Hier heb ik geen goede ervaring mee...  8)

En je loopt niet als een broedkipje rond met op het laatst veel te veel eitjes.. hihihi

Maar blijft toch zwaar.

Het gevoel van oneerlijkheid herken ik ook.

Heel veel succes!

Hoi Cindy, wat spannend allemaal. Moet je een zwangerschapstest doen omdat ze denken dat je misschien zwanger bent? Ik hoop het voor je. Toen ik zwanger was van de Koen heb ik ook iets gemenstrueerd maar niet veel en bleek ik zwanger te zijn! Kon ik mn afspraak bij de gyn die ik gemaakt had cancelen. Wat een heerlijk gevoel was dat toen. Had toen we aan de 2e begonnen en ik na een jaar n afspraak had staan de hoop dat hetzelfde zou gebeuren ::). Ik hoop van harte voor je dat jij dezelfde verassing overkomt.

Anders op naar de IUI. Je weet maar nooit!

Hoi Jill,

Ik heb geen idee hoe dat met IVF en IUI zit. Ben gelukkig nog geen expert op dit gebied  ;)

Ze hadden ons de vorige keer IVF aangboden en folders meegegeven en we moesten hierover denken en gisteren ineens overgegaan op IUI. Hoop zo dat het gaat lukken!

Liefs Cindy

Hoi Patricia,

Ik heb nog geen test gedaan omdat ik wel zeker weet dat ik niet zwanger ben. Wat ze nou precies zag op de echo weet ik niet maar het kwam erop neer dat mijn menstruatie nog niet goed had doorgezet. Ben sinds gisteravond wel wat meer gaan vloeien dus lijkt me sterk dat ik zwanger ben maar doe morgen wel even een test.

Hihihihi ik heb dat ook even gedacht!! Met ons zoontje ging het ook moeizaam en toen we onder behandeling kwamen werd ik spontaan zwanger! Zo gehoopt dat dat nu weer ging gebeuren!

Liefs Cindy

Hoi allemaal!

Nou ik heb vandaag de prikinstructie gehad en het is gelukt! Verpleegster was erg aardig en heeft alles goed uitgelegd.

Morgen moet ik tussen 17:00 en 20:00 de eerste hormooninjectie nemen en volgende week op cyclus dag 10 krijg ik de eerste echo.

Gaat nu echt beginnen!!!

Liefs Cindy

Dank je wel Patricia! Vanavond eerste echte hormooninjectie gespoten. Vond het erg spannend maar het is gelukt! Het is nu echt

begonnen!

Ben gisteren alleen vergeten te vragen wat de bijwerkingen kunnen zijn.

Liefs Cindy

Niet de bij sluiter lezen! gewoon afwachten, wie weet merk je niks en als je het weet ga je er misschien op letten.

Nou nou! ;D

Ik heb ook puregon gespoten, behalve de laatste keer.

Ik zal de simpele en vaak voorkomende bijwerkingen vertellen: je wordt extra emotioneel, je buik wordt gevoelig door de vele eitjes, dit kunnen aan het einde van het prikken ook steken zijn, omdat ze zegmaar op knappen staan en weinig ruimte hebben door het grote (onnatuurlijke) aantal, vermoeidheid en het kan zijn dat je immuumsysteem slechter wordt, dus zorg goed voor jezelf! Ik ben af en te op mijn werk dus in janken uitgebarsten en heb mij er iedere keer maar weer uit proberen te praten( najaarsdepressie, bijna kerst en heb een beetje heimwee, ben gewoon een beetje moe en prikkelbaar, etc).

Mocht je je niet fit voelen, nooooit iboprufen nemen, maar wel paracetemol!

Succes!

Hoi Connie,

Bedankt voor je reactie!

Emotioneel ben ik al een behoorlijke tijd! Hoop niet dat het nog erger gaat worden!

Liefs Cindy

Nou maar weer even mijn verhaal hier doen!

Ik kreeg gisteren erg last van mijn benen en voeten en bleek toen ik s'avonds op de bank ging liggen dat ik mega dikke enkels en voeten had. Heb ooit eerder zulke voeten gehad maar dat was tijden mijn zwangerschap. Schrok hiervan en heb vanmorgen maar even de arts gebeld of dit kan op die hormooninjecties. Ze wilde me toch even zien dus ik vanmiddag naar het ziekenhuis. Ze heeft overleg gehad en moet hiervoor morgen even langs de huisarts want ze weten niet waar dit vandaan kon komen. Verder vroeg ze of ik nog andere klachten had en heb verteld dat ik vandaag erg moe was, niet lekker en beetje steekjes onderin mijn buik bij mijn liezen. Ze wou toch ook even een echo maken. GELUKKIG maar want bleek dat ik na 4 injecties al een een eiblaasje had van 23mm!!! Ook nog een paar kleintjes eromheen. Nu staat de inseminatie ingepland voor a.s. woensdag. Vanavond om 21:00 de pregnyl prikken.

Jeetje wat gaat dit allemaal snel!!! Begon net een beetje aan het idee te wennen.

Liefs Cindy

Hi Cynthia,

Dat was zeker kort, maar vier dagen! Die steekjes onder in je buik, dat zijn de eiblaasjes in je eierstokken! Onthoud goed hoe dit voelt, dat is normaal ook kort voor je ovulatie en tijdens stimuleringen duidelijk sterker dan normaal! De meeste vrouwen zijn zich hier niet bewust van. ;D

Succes woensdag!

Conny

Hoi Neelke, Patricia en Conny

Was zelf ook geschrokken! Gaat erg snel allemaal!

Ben al heel hard aan het duimen.

De arts was erg blij dat ik dikke voeten had en haar had gebeld hahahaha!! Ze had dit helemaal niet verwacht.

Die steekjes heb ik inderdaad vaker gehad conny. Herkende dit wel een beetje en dacht al dat dat het was.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Liefs Cindy

Hoi meiden,

Gisteren heeft de arts gebeld i.v.m zaadkwaliteit van mijn man en hoe nu verder.

Als mijn menstrutie volgende week toch begint willen ze gelukkig nog 1x IUI proberen. Als het zaad dan weer onder de 1 miljoen zit willen ze overgaan op IVF. Ben zo blij dat we nog een IUI poging krijgen!

Hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig is!

Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Is het zo stil omdat we eindelijk super mooi weer hebben?  :D

Liefs Cindy

Lieve meiden,

Ik moet weer even mijn verhaal kwijt. Even mijn hart luchten want ik zit er een beetje doorheen.

Zoals de meeste van jullie weten kom ik steeds met vervelend nieuws uit het ziekenhuis.

Heb een hoop vervelende onderzoeken gehad omdat ze steeds weer iets nieuws vonden.

Mijn lichaam maakt ook snel en makkelijk cystes aan. Nu zit er weer een cyste van 5,5 cm en die moest vandaag weg zijn. Helaas was dit niet het geval. Bloedprikken om te kijken of de cyste actief was.

De artsen moesten even overleggen wat ze gingen doen en ik kreeg begin van de middag een telefoontje dat de cyste niet actief was en dat ze de cyste morgen gaan wegprikken!

Ik heb sinds gisteren ook erg last van huilbuien en ben erg prikkelbaar en moe!

Pffffff!! Waarom kan het nou niet een keertje op de normale manier gaan bij ons!!!!

Liefs Cindy

Hoi Cindy,

Kop op meid! Logisch dat het niet altijd even goed kan gaan. Zo te horen heb je ook veel spanning voor elk ziekenhuisbezoek, hopelijk dat het leeghalen van de cyste vandaag zonder verdere verrassingen gaat en dat de cystes nu dan wegblijven!

Ok, 1 cyste mag blijven zitten en steeds groter worden: liefst 9 maanden ;-)

Sterkte in elk geval en goed om even je hart te luchten!!

Liefs Ditte

Hoi Ditte,

Lief dat je even een reatie geeft!

Klopt dat er bij mij veel spanning zit. Ben echt totaal niet mijzelf op het moment!

Cyste verwijderen is goed gegaan. Deed wel pijn (ging zonder verdoving) maar ging gelukkig snel!

Mocht gelijk met gonal-F beginnen.

Hoop dat er nu geen verassingen meer komen!

Hoe gaat het verder met jou?

Liefs Cindy