Jump to content
Sign in to follow this  
Melanie32

IVF - Eitjes

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site.. Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Melanie 32 jaar, en eind februari te horen gekregn dat ik goed in mijn overgang zit. Mijn FSH waarde was 24 ipv 5. en mijn AMH waarde bleek 0.2 te zijn.

Niet goed dus...

:-[

Ik kreeg te horen dat we voor aanmerking kwamen voor de IVF behandeling, dat was een opluchting, toch nog een kans om een kindje te krijgen. We begrepen toen we in gesprek waren bij de arts, dat we voor de zwaarste klasse kwam.

We zijn 4 juni begonnen met Decapeptyl... wat vielt dit tegen, ondanks ze zeiden dat het dezelfde verschijnselen zou hebben toen ik voordat ik tijdelijk weer aan de pil ging.. viel het toch erg zwaar. Ik ben 2 weken lang alleen maar misselijk geweest, continu hoofdpijn en buikpijn.. als dat ik erg moe bent. Het trekt ontzettend veel energie uit mijn lichaam..

Sinds afgelopen dinsdag (19 juni) is mijn 2e hormoon begonnen. Nu spuit ik dagelijks de Decapeptyl en Menapur..

Dat laatste begreep ik van de artsen dat het een Happy Hormoon moest zijn.. helaas ik voel me nog niet zo.

Geestelijk gaat het al een stukje beter, alleen lichamelijk.. ik lijk wel of ik afbreek. Ik doe er alles aan om de IVF te laten slagen.. de percentage die we hebben is zo klein.. maar toch de moeite waard om het te proberen.

Nu mijn vraag, omdat dit voor mij allemala onbekend terrein is. Kan je voelen dat je eitjes groeien.. ik heb sinds vanmorgen op eens erg last van steken boven mijn schaamschede als pijn in mijn liezen.. steken.. van die gemene steken die er niet continu zijn, maar komt.. en weer wegzakt..

Ik hoor en lees graag jullie mening en tips..

Want klopt het ook dat je deze beide hormoon prikken maar 8 tot 12 dagen spuit? en dat je dan al de laatste hormoon spuit krijgt om de eitjes op te wekken voor het springen?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Liefs,  :)

Welkom op het forum melanie 32

Heftig verhaal zeg

Maar dat van de spuiten dat ken ik daar heb ik ook last van nu stukje minder gelukkig

Maar moe zijn dat heb ik ook je moet je bij elkaar rapen om iets toedoen .

En dat is niet altijd even fijn .

Dat van de eitjes dat je ze voel groeien daar kan ik je echt geen antwoord op geven . maar een op geblazen gevoel

En wat buikpijn en hoofd pijn . Dat kan er bij horen. Ik zelf heb daar wel last van .

Maar dat zal bij iedereen anders zijn .

Liefs christel

Hoi Christel,

ja dat is ook zo, het is bij iedereen anders.. daarom is het ook zo moeilijk om je er bijv. op je werk open en bloot over te geven. De ene moment denk ik dat ze he snappen.. de andere moment heb ik het gevoel van niet.

Ik heb van veel mensen te horen gekregen, dat ik me moet gaan ontspannen.. weet jij of je gewoon naar de sauna mag?

Liefs, Melanie

Guest tanja1969

hey melanie

welkom op dit verslavende forum

stel aan je vragen hier hoor niets is stom of dom en er is altijd wel iemand die een antwoord weet.

en je mag hier ook jezelf laten gaan als het je te moeiljk gaat worden, we steken wel een hart onder je riem

tis voor iedereen verschillend hoe ze op de medicatie reageren, maar bij decapeptyl is het wel bekend dat je hoofdpijn, buikpijn en misselijk kan voelen, dat had ik ook met de decapeptyl.

sommige meiden voelen totaal niets van de groeiende eitjes, maar velen wel hoor, ik voelde wel dat mijn follikels aan het groeien waren, je moet je voorstellen dat ze die laten groeien totdat ze rond de 20mm zijn en als je daarvan een stuk of 5 of nog meer in je eierstokken zitten, soms worden die wel zo groot als kiwis of manderijntjes

dus die steken kunnen daar zeker van komen, erg vervelend en door rustig aan te doen, niet te zwaar tillen zakt dit meestal wel weg.

menopur is een lichaamseigen hormoon en gebruiken ze meer bij vrouwen die al in de overgang zitten of bijna zitten

ik heb ook 2x menopur gebruikt in combinatie met decapeptyl en daar heb ik veel last van gehad,

hierna heb ik altijd gonal-F gespoten.

heel veel succes met jullie komende poging

liefs Tanja

Hoi melanie

Of sauna mag dat zou ik niet weten maar zo ver ik weet kan het geen kwaad .

Als je begin met de punctie  dan mag je er niet in en tijdens de zwangerschap dat zou je moeten vragen aan je arts .

En het is nier raar hoor als je dat vraag ik heb ook al van alles gevraagd. Waar ik van dacht kan ik dat vragen

Maar ze hebben liever veel vragen dan geen !! En niks is raar om tevragen

Ook hier op het forum kun je vragen stellen  :D

Ik weet niet of ik je wat heb kunnen helpen 

Groetjes christel

Hi melanie,

Welkom op het forum!

Je kan je eitjes voelen ook in ee normale cyclus, de meeste zijn zich er alleen niet bewust van. Je eierstokken zitten links en rechts en een paar cm onde je ribben. Als je daar steken voelt, dan voel je de groei van de eicellen. Aangezien zo'n behandeling je eierstokken extra stimuleert, zijn er meerderde eicellen op de plek waar het normaal maar een groeit. Dus wordt het een beetje krap en dat voel je als steken.

Sauna bezoeken kan je beter niet doen, maar ga om te ontspannen buiten even een half uurtje of langer met je partner wandelen, dat ontspant ook goed en het is ook een goede mogelijkheid om met je partner over ee behandeling te praten als je daar zin in hebt...

De een moet langer spuiten dan de ander, dat is afhankelijk van de oorzaak van de onvruchtbaarheid, de arts en natuurlijk hoe jou lichaam op de medicijnen reageert. Ik heb goede ervaringen met menopur ( ben nu zwanger daardoor).

Succes!

Conny

Hoi Melanie

Welkom op het forum!!

Ik had ook altijd veel last van mijn buik hoor vooral op het eind tja er gebeurt heel veel in je buik dus het is ook niet gek.

Ik was altijd bij dat de punctie kwam was ik van dat drukkende gevoel af.

Succes.

Gr Esther

Hallo Allemaal,

Waren jullie of zijn jullie ook zo moe.. Ze zeiden tegen mij als ik Menopur bij de Decapeptyl gaat gebruiken ga ik me echt beter voelen. Helaas voelt dit niet zo. Ik heb niet eens fut om te gaan werken. Terwijl ik met mijn baas wel regeling had afgesproken wat eigenlijk alleen eerst voor de eerste 2 weken bedoeld was. Maar sinds ik het 2e hormoon (menopur) erbij hebt.. valt het veel zwaarder. Ben zo moe.. slaap liefs de hele dag. En ik voel me ook lekkerder als ik niet op mijn werk zit, dan dat ik er wel zit. Heb is nu 8.20 uur en mijn ogen vallen nu al haast dicht..

Hebben jullie dit ook?

liefs Melanie

Hoi melanie,

Dit is mijn 2 de ivf poging de eerste keer was ik zooo ziek als wat van de medicijnen.

Nu bij deze poging. ik spuit decapeptyl en puregon ben ik ook ontzettend moe,Kan ook de hele dag wel slapen! Denk dat het er bij hoort. En ja wat het werk betreft,Ik denk wat je moet doen waar je je goed bij voelt,Vorige week heb ik ook eens af gebelt,Ik was zo moe kon niet op mijn benen staan..En dit is wel mijn enige kans op een kindje Dus dat gaat bij mij even voor het werk.Goed na je lichaam luisteren dat heb ik hier op het ivf forum ook wel geleert.:) Ze zijn er niet altijd blij mee,maar bij mij hebben ze het van de teveel gewerkte uren afgehaalt.

Suc6

Groetjes han

Hoi,

Na hoeveel dagen na de terugplaatsing kan je een zwangerschapstest doen of je zeker al wat weet.. en stel je krijgt positief nieuws.. hoe lang ben je dan inprinciepe zwanger?

Hallo Melanie32!

Herken zo al die vragen waar je mee rondloopt! Haha, je schrikt er nog van hoe snel je een ervaringsdeskundige wordt hier  ;)

Ook ik heb echt wel de eitjes voelen groeien in mijn eierstokken en was blij dat het drukkende gevoel na de punctie weg was. Veel last van bijwerkingen heb ik niet gehad gelukkig, dus daar kan ik niet over meepraten. Ik spoot decapaptyl en puregon. Was wel wat moe , af en toe een opvlieger en iets sneller geirriteerd maar niets extreems.

Wat je laatste vraag betreft, 14 dagen na de terugplaatsing mag/kan je in princiepe een zwangerschapstest doen. Er wordt geadviseerd om dit niet eerder te doen ivm medicatie die dan wellicht nog in je lijf zit en die een vals-positieve test kunnen veroorzaken. Wanneer het een positieve test blijkt ben je op dat moment 4 weken zwanger, net als bij een natuurlijke zwangerschap dus eigenlijk!

Heel veel succes!!

Neelke

Oja, je mag ook meepraten op bij het wachtbankje "broedkipjes en wachtbankje mei/juni2013" als je dat leuk vindt!!

Hoi Melanie

Welkom op het forum!

Zo herkenbaar die klachten van je! Jevoelt inderdaad die eitjes groeien! Dat is volkomen normaal! Mocht je echt pijn gaan krijgen, maak dan een afspraak voor een extra echo! Ik heb dit extreem gehad. Tlen bleek dat ik een naderende overstimulatie had. Er waren 30 eitjes aan het rijpen. De punctie is uiteindelijk toch doorgegaan maar dit doen ze niet gauw. Ik stond daarop om het toch te doen. Ik kreeg bedrust en moest heel veel drinken. Bij een extra controle kunnen ze desnoods de hoeveelheid hormonen gaan aanpassen. Je moet echt voorjezelf opkomen want vaak zijn het standaard procedures. Maatwerk wordt maar zelden goed gegeven. Ik heb daar nu eenmaal slechte ervaringen mee. In principe kun je na een dag of 10 al een test doen. Ik heb via internet een aantal testen gekocht. Niet duur. Rond de 2 euro per stuk. Ik ben blijven testen tot dag 6. Tot dag 6 een positieve test. (Hormonen nog in lichaam) daarna een negatieve test. Op dag 10 een positieve test. (Licht streepje). Dus zwanger! Ik weet niet of dit zo betrouwbaar is maar mij heeft het geholpen. Ben nu nog steeds zwanger... 18 weken inmiddels....

Liefs