Jump to content
Sign in to follow this  
esther33

Broedkipjes en wachtbankje september/oktober.

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

@ Lisette: jeetje wat een naar nieuws! Heel veel sterkte met het verwerken.

Hoop dat je het een plekje kunt geven.

@Dvm: Spannend!! Nog een paar dagen!! Hou vol en laat je niet gek maken. Ik duim voor je!

Hoe bevalt je nieuwe werkplek verder?

Ik moet vanmiddag naar het ziekenhuis voor een hysteroscopie. Vind het zo ontzettend spannend!!!

Ben op van de zenuwen!

Liefs Cindy

Hoi Cindy en de rest

Dat is idd super spannend!! Heel veel succes..

Ik hoop dat het allemaal mee valt.

Mijn werk is leuk denk dat ik daar wel op mijn plek zit  ;D

En over dat gek maken uhm....dat ben ik al geworden haha

Stiekem denk ik steeds dat het toch niet gelukt is, dat is echt mijn gevoel op dit moment  :'(

Waarom weet ik niet, maar ik heb echt niet het gevoel dat ik zwanger ben ofzo

Ik weet dat er nog niets over te zeggen is, maar het enige waar ik me druk over maak is over het feit dat ik bang ben om mijn menstruatie op het werk te krijgen. Vooral omdat niemand daar weet van de ivf en dat wil ik graag zo houden.

Waarom duren die wachtdagen toch zo lang??? Weet iemand op welke dagen je ongeveer je menstruatie kan verwachten na een ivf behandeling?

Lisette, hoe gaat het nu met jou?

Liefs Dayenne

Hey Cindy hoe is het gegaan vandaag??

Dvm het is ook zo lastig dat wachten pff je voelt vanalles maar is het nu goed of fout... tijd zal het moeten leren.

Gelukkig dat het zo goed gaat op je werk lekker afleiding dat is echt het beste nu!!

Wanneer je ongie begint is zooo verschillend!!

Bij mij kwam bij ivf1 en 2 op dag 12 mijn ongie en bij ivf3 op dag 16 en bij ivf4 op dag 18.

Succes!!!

Liefs esther

Hoi allemaal,

@Esther idd ik maak mezelf ook gewoon gek hoor...ik wil ook niet te vroeg gaan testen enzo maar ik zou het een ramp vinden om op mijn nieuwe werkplek ongi te worden! Dat is een zorg die me best wel erg bezig houd....bijna net zo erg of de poging geslaagd is of niet haha heb voor de zekerheid vandaag flinke pijnstillers gekocht en een doosje tampons zodat ik iig goed voorbereid ben en natuurlijk heb ik ook een paar testen besteld!

Jij mag zaterdag naar het zh voor een echo he? Is ook echt spannend! Hopelijk doet de stimulatie goed zijn werk.

@Cindy hoe gaat het nu?

Nu ben ik weer net thuis van het werk, werk in de zorg dus moet veel tillen en loop de benen onder mijn lijf vandaan. Ik merk wel dat ik last krijg van die bolletjes pff wat ben ik er moe van! Gelukkig heb ik een lang weekend vrij en hoef ik maandag pas weer te werken. Het enige nadeel is dat ik morgen alleen ben dus heb een hele dag om mij druk te maken haha  ;)

Groetjes Dayenne

@ Cindy!!!!!

Hoe gaat het met je????

@ dvm het aftellen en broekloeren is nu echt wel begonnen voor je hoe gaat het nog geen ongietekens??

@ Han87 voor jouw gaat het ook opschieten nu op naar een goede ontdooiing!!

@ lisette 2 hoe gaat het met je? Al een idee hoe of wat nu verder?

Vanochtend de 1ste fm gehad links en rechts 5 eiblaasjes allemaal tussen de 12 en 14mm.

Hopen dat de groei ongeveer hezelfde blijft maar als ik naar de andere pogingen kijk zal dat vast weer wel mis gaan...

En dan straks hopen dat er ook echt eitjes in de blaasjes zitten!!

Tja als je al zo vaak een ivf heb gehad die steeds in het begin en goed uitzag en op het eind niet meer is het moeilijk om erin tegeloven we zullen het dus moeten afwachten.

Maandag de 2de echo....

Liefs xxx Esther

Hoi allemaal,

Ik heb sinds vanochtend heel minimaal bloedverlies :'(

Zit nu op wachtdag 9 en heb een test gedaan toen ik merkte dat ik bloed verloor

vooral om mijn man duidelijk te maken dat de poging gewoon mislukt was!

Tuurlijk was de test negatief...t zou zowiezo te vroeg zijn en ik denk dat de poging mislukt is...

Het bloeden zet niet door en ik heb niet veel buikpijn ofzo terwijl ik normaal hele pijnlijke menstruaties heb.

Ik neem nog wel de bolletjes maar ik denk dat ik morgen nog ff afwacht.

Door de bolletjes wordt alles natuurlijk tegen gehouden maar ik durf nog niet te stoppen zolang ik geen echte menstruatie heb! Heel lastig allemaal....en ik word er heel onzeker van vooral omdat ik sinds gisteravond echt super misselijk ben en hartstikke moe!

Bah bah wat haat ik de wachtweken.....

Aan de ene kant een klein beetje hoop maar diep in mijn hart weet ik dat ook deze poging mislukt is  :'( :'( :'( :'(

Oei dvm.....

Toch zou ik nog doorgaan met die bolletjes tot je testdatum of dat je het echt zeker weet.

Mischien is het wel innestelbloed.... en het is idd wel vroeg voor een testje.

Maar goed je kent zelf je lichaam het best. Heel veel succes nog!

Dit is jullie 2de poging toch hebben jullie nog cryos??

Cindy?? Laat je nog weten hoe het met je gaat meis....

Liefs xx Esther

Hoi Esther,

T bloeden werd toch steeds meer met de bekende krampen....dus ben gisteren middag gestopt met de bolletjes

en vandaag heb ik het ziekenhuis gebeld dat de poging mislukt is. T is nu een echte menstruatie zoals ik al voelde aankomen.

Ik heb 1 cryo....weet niet wat ik daar van kan verwachten...slagingspercentage is geloof ik niet zo hoog toch?

En dan moet ie nog goed ontdooien ed dus dat wordt de volgende stap.

Ik word vandaag gebeld en dan zullen we wel de cryo poging in gaan plannen.

Echt spannend want als dit niet lukt gaan we de laatste icsi poging doen  :(

Ik probeer niet te verdrietig te zijn en positief te blijven en vooral de hoop niet op te geven.

We zijn aan het bekijken wat de opties zijn voor de volgende stappen. Evt. de laatste poging in een ander zh. En de mogelijkheden bekijken voor KID.

Dit geeft me een beetje hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen ook al kost dat veel moeite en tijd.

Ik hoor voor nu dus weer op het helaas bankje  :'(

Hoe ging je echo vandaag? lukt het om een beetje positief te blijven?

Liefs van mij

@ Dvm nee he dat is niet het nieuws wat ik wilde lezen!!!

Het klopt idd dat het slagingskans van een cryo minder is maar er zijn genoeg meiden die zwanger zijn geworden van een cryo en niet bij een verse tp dus je weet nooit!!

Het ontdooien is weer een verhaal apart..

Ik heb er helaas geen goede ervaringen mee maar ook dat is zo verschillend ik hoop dat je snel door kan maar eerst dit een plaatsje geven he.

Oja nog een tip je kan aan het eind van het jaar overstappen naar PNOzorg die vergoeden een 4de poging!!!

Heb ik vorig jaar ook gedaan!!

Heel veel sterkte....

@Lovely,Cindy,Han87 en Lisette2 Hoe gaat het met jullie??

Zou leuk zijn iets van jullie te horen...

Vanochtend de 2de fm gehad... nu zitten er ineens 16 eiblaasjes ik snap er niks meer van....

Baarmoederslijm 10,4 ook erg dik dus. Ik geloof er eigenlijk helemaal niks van we hebben nog nooit zoveel eiblaasjes gehad En dat nu met 1 soort hormoon... Vol ongeloof nu hoor.

Waar ik me ook erg zorgen over maak is dat ik echt het gevoel heb ongie te moeten worden dit ook in het ziekenhuis gezegt maar ze zeiden van niet geen vocht in mijn baarmoeder en het slijm is ook dik pfff toch daarnet wat bruine afscheiding....

Kan niet anders doen dan afwachten op wat wel of niet gaat komen...

Morgen de 3de fm en dan krijgen we tehoren of we donderdag of vrijdag de punctie hebben. Nu is er voor het 1st gezegt dat ik extra pijnbestrijding kan krijgen omdat er nu meer eiblaasjes zijn maar dan mag ik niet met mijn vriend mee naar het EMC voor zijn aandeel aan dit hele circus dus tja wat tedoen pfff. Pijn en lekker met mijn vriend mee of daar 2uur in mijn uppie liggen...

Eerst maar eens afwachten of mijn ongie echt niet komt ben er zooo bang voor dan is alles voor niks geweest en zijn we veel centjes kwijt.....

Liefs xxx Esther

Hi Esther,

16 blaasjes klinkt toch goed? Mijn laatste behandeling had ik ook maar een hormoon en remmers en ook meer blaasjes. Ik zou voor de pijnbestrijders gaan. Ik had duidelijk meer pijn met de laatste behandeling dan de keren ervoor en zoals je weet ben ik steeds onder narcose geweest.

Blijf positief denken, meissie! Geloof dat het goed komt! ;)

Ik duim nog steeds voor je! :)

Liefs, :love2:

Conny

Hoi iedereen....

Wat is het hier toch stil....

Ik ga idd voor de extra pijnstillers er zitten nu 16 eiblaasjes die tijdens de punctie allemaal worden aangeprikt.

Donderdag hebben we de punctie gelukkig wordt die gedaan door dezelfde arts die ook de echos heeft gedaan super fijn want zij weet hoe of wat.

Dus laten we hopen dat er dit keer weer niet meer lege dan volle eiblaasjes zijn.

Ppff 16..... 8 is het meeste wat we ooit hebben gehad...

Nog steeds een beetje vol ongeloof.

Ben ook best bang dat er maar weinig eitjes in zitten hoor. Tijd zal het leren...

Liefs xxx Esther

Hallo Meiden,

Nou vandaag een terugplaatsing gehad van een 8 cellige cryo..Nu zijn de wacht weken weer aangebroken 1 okt mag ik gaan testen.

En de eerste cryo gelijk goed ontdooit nu nog 3 in de vriezer dus. Vandaag was de dag dat mijn moeder jarig zou zijn geweest. ik hoop dat ze met me mee is gegaan van boven en dat het geluk zou kunnen brengen dit keer..

Esther spannend hoor en dat gaat mooi 16 ik hoop dat je mooi wat bevruchtingen hebt ga echt voor je duimen!!

Dvm: oh nee he...Bah..Veel sterkte!!

liefs han

Hallo ik kom hier ook mee kletsen als jullie dat goed vinden!

Ow wat spannend Han en Esther, dat lijkt me echt het verschrikkelijkst die wachtweken..

Morgen 3e FM, tot nu toe nog geen goede reactie. Spannend dus!

@Han, hopen dat het geluk brengt dat het je moeders verjaardag zou zijn

Ik had hier positieve verhalen willen lezen... DVM en Lisette sterkte...

Ik heb as vrijdag een hysteroscopie, heeft iemand deze ook gehad? Ik maak me er wel een beetje druk om dus als iemand me gerust kan stellen heel graag!

As dinsdag heb ik een tel. Consult en dan afspreken wanneer de cryo wordt ontdooid, ik verwacht zelf halverwege oktober of er moet vrijdag iets raars uitkomen.

Groetjes Lovey

Hoi Lovey,

Ik heb dat vorige maand gehad. Doet totaal geen pijn! Alleen raar aanvoelen dat water wat uit je blijft stromen. En ik vond t zelfs heel mooi om dat zo van binnen te zien! Beetje "look who's talking" gevoel haha, zoals de film..

Daarna wat licht bloedverlies gehad en wat resterend water, en lichte menstruatie-achtige krampjes erna.

Hoi lizzy

Die baarmoederfoto/onderzoek heb ik ook gehad. Ik heb er geen goede ervaring mee. Ik had namelijk een eierstok verstopt of verkleefd. Ik heb er heel veel last van gehad.  Ik ben echt een taaie.... maar het was verschrikkelijk. Laat het op je afkomen. Het moet toch gebeuren. Als alles in ordeis aar binnen dan zul je weinig last hebben.

X

@ Han87

Wel erg speciaal die datum ik hoop dat het geluk brengt!!

Ik zet je in het schema op het wachtbankje!!

@Lizzy

5 tot 6 eiblaasjes is toch best goed hoor voor de 1ste poging hoeveelheid zegt niks over de kwaliteit. Bij mijn 1ste poging had ik er ook 5 en wel 5 eitjes!!

Wat Conny ook zegt ik zou toch een beetje voorzichtig zijn met het zelf aanpassen van de hormonen je weet nu nog niet wat het met je lijf kan doen.

Succes!!!

@ Lovely

Fijn weer wat van je te horen!!

Ik heb voor we met ivf4 begonnen ook een hysteroscopie gehad en vondt het ook meevallen tuurlijk voel je het wel maar het was goed om te doen. Ook fijn dat je meteen de uitslag krijg.

Ik denk dat Jill het HSGonderzoek bedoelt waarbij ze contrastvloeistof in je baarmoeder spuiten en dan fotos maken hoe dat doorloopt met name naar de eileiders. En ja dat deed bij mij ook erg veel zeer omdat mijn eileiders dichtzitten en daar dus flink wat druk op kwam te staan.

Na de hysteroscopie had ik net als Lizzy ook een beetje bloedverlies maar nogmaals mij viel het erg mee.

Heel veel succes vrijdag!!!

Liefs xxx Esther

Hoi meiden,

Weer sorry voor de late reactie!! Ben steeds zo druk! (wel goed al die afleiding)

@Dvm: Ach nee meid! Wat vervelend!!! Goed dat je positief probeerd te blijven maar het is logisch dat je even verdrietig bent! Vind het echt heel rot voor je! Als de teleurstelling weer wat minder is gaan we weer met frisse moed door naar een nieuwe ronde. Eerst dit weer een plekje geven meid! Knuffel van mij!

@Esther: Oh wat spannend!! Hoop dat er een hoop volle eiblaasjes tussen zitten! We blijven positief en gaan er gewoon voor!

@Han 87: Spannende weken weer! Wat fijn dat de cryo goed ontdooit is. Ook fijn dat er nu nog 3 in de vriezer zitten maar we hopen natuurlijk dat die nu niet nodig zijn ;-)

@Lovely: Ik heb vorige week een hysteroscopie gehad. Ik was er ontzettend zenuwachtig voor omdat ik die week daarvoor een naar onderzoek had gehad wat erg vervelend was en de arts zei dat die hysteroscopie hetzelfde zou voelen. Ik zat me in de wachtkamer helemaal op te vreten van de zenuwen. Ik gaf ook bij de arts aan dat ik heel erg zenuwachtig was en daardoor stelde hij mij extra gerust. Achteraf viel het me reuze mee! Bij mij waren er ook 3 andere artsen bij en die bleven ook bij me staan om me gerust te stellen. Ik vond het ook erg prettig dat de arts die het onderzoek deed alles vertelde wat hij zag. Ik voelde er persoonlijk vrij weinig van. Alleen als ze even iets moeten draaien geeft dat een beetje een naar gevoel maar deed bij mij niet echt veel pijn. Het is dan even een vervelend gevoel. Na het onderzoek een dag lang beetje buikpijn gehad en een beetje bloedverlies maar verder niks. Het meest vervelende was inderdaad wat Lovely ook zegt al dat water wat er weer uit komt lopen. Succes met het onderzoek!

Ik had gelukkig een goede uitslag!! Het baarmoederslijm was inderdaad erg dik maar zag er uitstekend uit. Hij denkt dat dit gewoon bij mij hoort. De uitgangen van de eileiders zagen er ook goed uit. Ik ben weer helemaal gerustgesteld! Hij kon mij ook al de uitslagen van de andere onderzoeken geven en dat was ook allemaal perfect! Alleen het uitstrijkje is nu weer mislukt. Die moet helaas weer opnieuw. We kunnen weer met frisse moed aan de 3e poging beginnen. Nu maar weer wachten om mijn menstruatie.

Liefs Cindy

@Jill, dat zal idd de baarmoederfoto zijn wat je bedoeld. Die kan wel pijnlijk zijn ja, dat komt door die contrastvloeistof. Maar de hysteroscopie vond ik totaal niet pijnlijk.

@Esther, oke dat klinkt positief :) ja we moeten maar gewoon van t beste uitgaan. We zijn wel echt op van de spanning!

En nee heb idd gewoon nu me aan de dosering gehouden wat ze zeiden haha, wist nu toch dat er in ieder geval iets groeide. Was een beetje eigenwijsheid en paniek dat er niks ging gebeuren geloof ik ;)

@Cinthia, hopelijk snel je menstruatie zodat je kunt beginnen! :)

Wat ik me afvraag.. Ik zit nu op dag 10 van Puregon spuiten en ik merk helemaal niks? Geen bijwerkingen en geen humeurtjes of iets dergelijks. Sinds gister Olgalutran erbij aan t spuiten en had gelezen dat t dan nog kan komen, maar niks? Haha super fijn natuurlijk maar wel vreemd omdat we na veel ervaringen/leeswerk ons op t aller ergste hadden voorbereid!

Het enige wat ik heb af en toe is hoofdpijn..

Heeft iemand dit ook gehad? Je hoort eigenlijk iedereen erover ook in de wachtkamer, ben ik nu raar? Haha

Ik had ook geen last van de puregon, alleen zon 2 dagen voor de punctie ging het lopen wat moeilijker en het gaan zitten en het opstaan, dan had ik door de druk wat steken.

Van de menopur die ik de 4e keer had werd ik ziek, ik zat na 1 week spuiten al  ziek thuis en toen groeide de boel ook nog niet goed dus moest langer spuiten, zat 2,5 wk voor de punctie al thuis  :(

@lizzy

Ook ik had pas de laatste dagen voor de punctie last van mijn buik hoor voelde toen de druk van volle eierstokken zeg maar.

Vooral als ik ging zitten en bij het opstaan.

Je bent dus niet raar haha.

Alleen bij deze poging had ik meer last.

@lovely

Ben je al wat meer gerust gesteld voor morgen?

Laat het over je heen komen al zal dat helaas wel moeten....

Succes

@cindy

Fijn iets van je te horen was al een beetje bang dat er iets mis was!

Op naar iui3. Hopen dat je ongi snel komt!

Vanochtend de punctie gehad alles is gelukkig weer goed gegaan iets minder pijn doordat deze punctie met morfine is gedaan ipv paracetamol.

Maar voelen doe je het toch wel hoor hihi.

Er zijn 16 eiblaasjes aangeprikt en we hebben 12 eitjes!!!!

Ik geloofde er niks van tot mijn vriend de brief liet zien ja het staat er echt!!

Meer dan 5 eitjes hebben we nog nooit gehad....

Nu dus hopen, duimen dat de eitjes en zaadjes elkaar super lief gaan vinden en we veel bevruchtingen gaan hebben.

Mischien ook wel cryos dit keer??

Zondagochtend krijgen we een telefoontje of er een terugplaatsing is en als we daar zijn horen we hoeveel er bevrucht zijn.

Nu dus lekker op de bank en hopen op ons wondertje...

Iedereen heel veel succes.

Liefs xxx Esther

Hoi!

@ Lizzy: Wij hopen ook dat het nu snel komt! Raar dat we nu gewoon zitten te wachten op een menstruatie hihihihi!!!

@ Lovely: Succes morgen!! Komt allemaal wel goed!

@ Esther: Sorry! Had ook even snel iets van me moeten laten horen!

Wat gaaf!!! Jeetje dat is wel ineens veel! Kan me voorstellen dat je het eerst niet kon geloven! Van 5 naar 12 eitjes! Echt super!! Nu gaan we heel hard duimen dat er een hoop bevrucht worden! Krijg je nu bij het volgende bezoek (de terugplaatsing) ook te horen of er cryos bij zitten?

Liefs Cindy

Hoi Cindy

Dankjewel het is nog steeds raar hoor haha.

Ik hoop dan ook dat er veel bevruchtingen komen!!

Zondag krijgen we wel te horen hoeveel er bevrucht zijn en de beste 2 krijgen we dan teruggeplaatst. De andere moeten dan nog 2 dagen verder doordelen en dan gaan ze kijken of ze sterk genoeg zijn om intevriezen.

Binnen 2 weken krijgen we dan per post bericht hoeveel er in de vriezer zijn gegaan.

Het is en blijf zoooo spannend allemaal ppff.

Liefs xxx Esther

Hi Esther,

Gefeliciteerd met je 12 eitjes! Echt super!  8)

Vraag bij de tp hoeveel er bevrucht zijn en zich nog verder ontwikkelen. Als ze tijdens de tp nog goed zijn dan heb je 50% kans dat ze ingevroren worden! heben ze mij de laatste keer verteld. Ze hebben er bij mij ook drie al na twee dagen ingevroren. De andere twee (na vijf dagen) hadden het bij mij niet overleefd.

Veel succes en ik duim voor je! ;)

Liefs, :love2:

Conny