Jump to content
Sign in to follow this  
esther33

Broedkipjes en wachtbankje september/oktober.

Recommended Posts

Wow! Esther wat goed, gefeliciteerd!  Hoop dat het allemaal goed gaat en ook nog wat in de vriezer kan straks ;)

Spannend zeg, ben benieuwd.. keep us posted!

Ja gister voelde ik mijn eierstokken wel, en vandaag eigenlijk weer niet. Raar..

Dan ga je toch weer twijfelen en zorgen maken of ze blijven groeien. Maarja zaterdag weten we weer meer! En dan horen we ook of de punctie doorgaat maandag..wat n onzeker gedoe in de tussentijd steeds haha

Hoi dames,

@Lizzy: ik heb ook bij alledrie de pogingen last van mijn eierstokken gehad op t laatst. Maar ik voelde ook altijd al heel snel dat ze 'aan de slag waren'.

@Esther: wat een goede score!!! Ik duim voor je dat er een mooi aantal bevruchtingen zijn en dat je ook cryo's had.

Ik ben zelf een tijdje wat minder actief geweest. De afgelopen maanden heb ik wat meer getraind en opgelet met eten. Resultaat: 14 kg afgevallen!! Na onze derde poging hebben we besloten om in Dusseldorf verder te gaan, ik had daar al eens bij een ander topic over geschreven. Op 2 oktober hebben we er een intake en snel daarna kunnen we dan beginnen.

Liefs Ditte

Goedemorgen!

@Esther: Jeetje wat spannend allemaal!  Ga zo met je mee zenuwen!

Krijg je er altijd 2 terug geplaatst?

@ Ditte: Wat goed!! 14 kilo!! Gefeliciteerd!! Succes met jullie intake en hoop dat jullie snel kunnen beginnen.

Liefs Cindy

Hoi Cindy

Vanaf je 3de ivfpoging mag je kiezen 1 of 2 embryos terugplaatsen dus wij kiezen er voor 2!!

Toch iets meer kans op een zwangerschap.

xxx

Guest tanja1969

hey Cindy,

in ons ziekenhuis mag je er 2 (of zelfs 3) tp als je boven de 39 jaar bent

ik heb er 1x 2 tp gehad en de allerlaatste keer zou ik zelfs er 3 tp krijgen maar ik

had gedraaide eierstokken op de tp dag dus zijn ze alle3 de vriezer in gegaan en

hierna besloten om ze per stuk te laten ontdooien voor meer kansen

helaas ontdooiden de laatste 2 niet en hadden we alsnog geen tp en was het

voor ons helaas einde zo abrupt

liefs Tanja

Hi ditte,

Wow 14 kilo afgevallen! Wat goed zeg! Dat heeft ook een positieve werking op de behandeling en ook omdat je je daardoor gewoon veel lekkerder in je vel voelt. Succes in Düsseldorf!!!

Liefs,

Conny

@Esther: Dat kan ik begrijpen. Ik zou dan denk ik ook voor 2 gaan! Inderdaad meer kans van slagen.

@Tanja: Jeetje dat moet ook een schok geweest zijn!! Je gaat met een positief gevoel naar het ziekenhuis en krijg je dat te horen!! Dan wordt even de grond onder je weggeslagen!!

Liefs Cindy

Guest tanja1969

hey Cindy,

ja was ff flink schrikken, je weet dat het kan gebeuren he....

en het gebeurde ons het was zo een abrupt einde want onze

ivf arts zei dat we beter niet een 9e poging konden starten want

ze achtte onze kans zo klein dat het ons toch nog zou lukken,

dit ook omdat ik ook toen bijna 43 was en in dit ziekenhuis mochten

we tot mijn 43e verjaardag nog een punctie doen, dus eindigde ons

avontuur naar een kleintje van ons samen daar.

ben toch een nuchtere Hollandse en kan/kon het goed naast mij

neerleggen maar voor Koen was dit veel moeilijker, toch 3x kans

gehad op een kleintje maar helaas 3x miskraam en hij had nog geen kinderen.

maar we zijn gelukkig samen met mijn 2 jongens en genieten nog steeds

erg van elkaar en van de boys.

liefs Tanja

Guest tanja1969

hey Christel,

2 pogingen in Nederland omdat ik daar toen nog woonde, en hier in België heb je recht op 6 betaalde pogingen

vandaar dus 8 gehad in totaal.

na de 2e in Nederland raakte ik zwanger maar werd miskraam met curettage en maand later verhuisde ik naar

België dus zijn we daar weer verder gegaan

liefs Tanja

Hey dames..

Ik ben vanmorgen nog geweest voor echo en er zitten 7 follikels die er klaar voor zijn! Dus morgen de punctie, en we vinden het echt heel spannend!!!

Nu achteraf en tot nu toe kan ik wel zeggen dat het ons echt heel erg is meegevallen allemaal..het spuiten op zich en de  bijwerkingen, gister de Pregnyl viel me ook reuze mee. Dus hopelijk valt de rest ook mee wat nu nog gaat komen ;)

Hoe is het met de rest van de dames hier?

@ Lizzy

Wat een super nieuws!! Zo zie je maar hoe het nog kan veranderen he eerst weinig eiblaasjes en nu toch 7!!

Super heel veel succes met de punctie morgen!!

@ Han87 hoe gaat het met je bijna op de helft!!

@ Dvm Hoe gaat het met je heb je het al een beetje een plaatsje kunnen geven al blijft het zooo moeilijk....

@ Lovely en hoe is het vrijdag gegaan??

@ Cindy wanneer moet je weer ongie worden zodat jullie met iui3 kunnen starten?

@ Ditte wow super goed gedaan hoor 14 kilo!! Zal je vast wel merken ja goed bezig meid!!

Voor jouw gaat je afspraak ook opschieten spannend!!

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten anders sorry!!!

Gister hebben we de tp gehad van 2 8delige embryos deze keer ook weer met AH.

Van de 12 eitjes waren er 8 bevrucht!!

De 6 die nu nog over zijn moeten nog even doordelen en dan gaan ze kijken of ze sterk genoeg zijn om cryos te worden.

Binnen 2 weken krijgen we hierover bericht.

Voor nu adem in adem uit en hopen dat ons wondereitje in mijn buikje zit......

Liefs xxx Esther

Hè Esther, dat is goed nieuws!

Dit keer gaat het gewoon lukken! Positief denken en lekker wat ter afleiding doen! ;)

Er is nog genoeg plek op het zwangerbankje hoor! SuzyQ is net bevallen, dus we hebben weer nieuwe zwangere nodig! ;D

Liefs, :love2:

Conny

Halo Dames,

Lizzy heel veel succes met de punctie!!!!

En esther wat fijn nieuws!!! Ik ga echt voor je duimen met zo een goede resultaat moet er wel een mooi wondertje gaan komen!! :love2:

Hier gaat het goed..Nergens last van, Maarja door mijn ervaringen of het nu goed is of niet hoe ik me voel ik weet het echt niet..Ik laat het dit keer echt op zijn beloop en leef gewoon hoe ik normaal ook leef.. want ja eigenlijk heb ik niet zo een goed gevoel bij cryo s door mijn eerdre negen cryo s waarbij geen een positiefe test was...Ik heb wel heel erg ongi gevoel zo af en toe. Maarja dat zou weer van de bolletjes kunnen komen, WE wachten maar weer af.....Spannend altijd weer hoor die wacht weken ik droom ook ontzettend over een klein wondertje dus dan ben ik er blijkbaar snachts veel mee bezig!

Iedereen veel succes!!!

Liefs han

Hoi hoi

@Esther, spannend weer....

Ik heb vrijdag de hysteroscopie gehad, ik vond het wel pijnlijk en ik heb echt een hoge pijngrens. Toen ik klaar was en mijn mans hand los liet bleef mijn hand zo staan haha, zo hard had ik geknepen. Ook door de spanning hoor haha

Maar nu de uitslag. Het tussenschot is niet verdwenen in mijn baarmoeder en zit er dus nog, wat inhoudt dat mijn linkereileider op een stukje baarmoeder uitkomt welke niet bij de baarmoedermond uitkomt. Bij de vorige onderzoeken is gebleken dat ik voor 90% de eisprong links heb.... Zo raak je natuurlijk nooit spontaan zwanger. Het gedeelte baarmoeder waar de rechteileider op uit komt en ook de baarmoedermond heeft ook nog eens een afwijkend vorm, langwerpig. Daardoor heb ik een verhoogde kans op een miskraam omdat mijn baarmoeder al vroeg in de zwangerschap zal moeten rekken.... Vandaar dus waarschijnlijk mijn miskraam 2 jaar geleden. Ook is het stukje waar een eitje goed in kan nestelen heel klein, toeval dus dat ik 1x door de ivf zwanger ben geweest. Het weefsel ziet er overigens wel heel goed uit.

In mijn volgende cyclus gaan ze een foto maken van mijn baarmoeder en dan zal ik het verdere traject horen, waarschijnlijk een operatie...

Ik vind het wel jammer in dat ze mij in mijn eigen ziekenhuis nooit verder hebben onderzocht, ze hebben gekeken of ik een eisprong had en hoe de hormoonwaarde in mijn bloed was na de eisprong en alles was goed. Maar als het zaad niet bij het eitje kan komen... Als de definitieve uitslag er is wil ik een gesprek aanvragen in mijn eigen ziekenhuis, als ze mij verder hadden onderzocht had ik geen 4x ivf gehad voor noppes....

Overigens ben ik wel opgelucht hoor dat ik weet er iets aan de hand is waardoor het niet lukt en gelukkig kan er wat aan gedaan worden..

groetjes Lovey

Oh wat super spannend Esther! Als het bij ons beide lukt, dan zitten we rond de zelfde uitgerekende datum :)

Succes en sterkte met wachten..

Wanneer kun jij testen Han? En ja ik heb daar inderdaad ook veel last van. Droom ook veel en vreemd..

Jij ook veel succes en sterkte met wachten..

Lovey, wat vervelend voor je dat het bij jou wel pijnlijk was. Dan houdt je maar vast voor de baarmoederfoto.

En inderdaad heel dubbel, maar soms ben je gewoon blij dat je wat mankeert dan weet je waar het aan ligt ja.

Nog ff mijn update..

Er zijn 8 follikels aangeprikt, waarvan 6 met eitje en waarvan er nu bij 3 de bevruchting is gelukt!

Als alles goed is krijg ik vrijdag de tp..echt super spannend hoor! :)

En het is me allemaal reuze meegevallen. Alleen toch vandaag nog ff rustig aan doen want krijg meer last als ik wat wil doen. Maar dat zal morgen toch ver over zijn neem ik aan ;) en vnv begin ik met de dingetjes wat je vaginaal moet gebruiken. Ben eens benieuwd lijkt me best smerig haha!

Guest tanja1969

hey lizzy

das al een mooie score hoor!

drink veel en doe het zekers rustig aan, denk goed aan je lichaam

spannend!!

liefs Tanja

@lovey, ik heb met verbazing jou stukje gelezen en ik kan me je onmacht en woede erover goed voorstellen!!! Wat een misser zeg van het ziekenhuis! Ben wel erg benieuwd hoe hun reactie op jou nieuws is, want het is wel heel erg nalatig om geen verder onderzoek te doen, al zal het maar voor de afsluiting zijn....

Fijn dat er wel wat aan te doen is, want het is je van harte gegund een mooie baby, ik ga duimen voor je.

Wat voor operatie krijg je dan en wat gaan ze dan precies doen?

Liefs Lief

@ Lief, bij de operatie gaan ze het tussenschot verwijderen zodat ik weer een hele baarmoeder heb ipv van 2. Hoe ze dat gaan doen weet ik niet, ik heb gelezen dat ze het tussen doen tijdens een hysteroscopie of tijdens een gewone operatie. Tijdens een hysteroscopie lijkt mij vreemd dan hadden ze het net zo goed meteen kunnen doen denk ik dan, maar misschien doen ze dat ook wel en dan onder narcose. Kan me niet voorstellen dat ik het leuk ga vinden als ik bij ben haha

groetjes Lovey

Hier was nog een broedkipje

15de begonnen

17de echo

23ste echo (twijfel achtig)

25ste echo (afgebroken lichaam te heftig gerageerd)

:'(

@m1978

Balen zeg... Was dit je eerste poging? Had je te veel eitjes dan dat ze het afbraken of juist niet en werd je ziek van de hormonen?

groetjes Lovey

Hoi Lovey,

Dit was idd mijn eerste poging na 6x IUI gedaan te hebben en 1x spontaan zw geweest te zijn.

Mijn lichaam maakte idd te veel eitjes aan op de 2de echo waren het pas 15 waar er 4 goed van groeide 14mm

maar na 2 dagen door te hebben gespoten bleek alles verdubbeld dus dat werd te gevaarlijk en zat tegen een overstimulatie aan en ik kan zeggen het is geen pretje.

Heb pijn bij het draaien en opstaan en krijg nu sinds een paar dagen hevige migraine aanvallen

Aankomende maandag krijg ik weer een echo om te zien hoe het allemaal gaat

Dus weer ff spannend

@ Han87

Gaat het nog steeds goed?? Je testdatum komt al in zicht super spannend!!!

@ Conny

Dankjewel!!!

@ Lovely

Wat schandaalig dat ze nooit meer onderzoeken hebben gedaan voor je met ivf begon!!

Ik ben eerst binnenste buiten gekeert ivf is toch het laatste redmiddel.

Heel erg vreemd hoor.

Tuurlijk is het fijn dat je nu weet hoe het komt dat je niet zwanger wordt maar nu ben je door je pogingen heen!!

Pppfff wat zou ik boos zijn zeg.

Heel veel succes met alles wat nu komen gaat....

@ Lizzy

Gister de TP gehad??

Waren ze alle 3 verder gedeelt zodat je mischien nog iets in de vriezer kan hebben??

Laat je nog even weten wanneer je mag testen dan kan ik dat in het schema zetten (staat op pagina1)

Fij dat de punctie is meegevallen en tja die heerlijke bolletjes haha bah bah....

@  m1978

Welkom op het forum!!

Helaas geen goede start van het ivfcircus......

Stel hier gerust al je vragen en lees / schrijf gezellig mee.

Ik hoop dat het al wat beter met je gaat en dat de echo maandag een rustiger buikje laat zien!!

De brief van het EMC over de cryos is binnen van de 6 eitjes die we over hadden zijn er 4 sterk genoeg geweest om in de vriezer te kunnen.

Wel een fijn idee maar helaas hebben we geen goede ervaringen met het ontdooien dus het is echt afwachten wat ze gaan doen ik hoop maar dat er 1tje is die wel goed ontdooit zodat we toch nog een goedkoper kansje krijgen....

Gister en eergister veel krampen gehad ( wachtdag 4,5) heb dus een slecht gevoel over deze poging.

Ik heb zo het gevoel dat mijn lichaam de embryos rond die dagen afstoot ipv bij zich houd net of het zoiets heeft van he dit is vreemd dus eruit!!!

Mischien is mijn afweersysteem wel te sterk ik ben ook bijna nooit verkouden ofzo.

Dus alles wat vreemd is moet eruit?? Ik ga het de volgende keer zeker bespreken in het ziekenhuis!!

Want tja dan wordt ik nooit zwanger nartuurlijk!!

Lieve meiden heel veel succes!!!

Liefs xxx Esther

Hi Esther,

Niet teveel nadenken! De eerste dagen na de tp zeggen toch niet zoveel. Neem even lekker de tijd voor jezelf en doe leuke dingen, dan mag je volgende week weer piekeren! ;)

Veel succes!

Liefs, :love2:

Conny

Hallo allemaal,

Ik kom weer meeschrijven op het forum, voor alle nieuwe gezichten wij zijn nu bijna een jaar na de start van onze eerste Icsi poging, in dat jaar is er veel gebeurd en zijn we de illusie dat we snel zwanger zouden raken armer, het is wel twee keer gelukt maar helaas ook weer misgegaan. Na een pauze die we bewust hebben ingelast hebben we het zwanger worden op een zijspoor gezet en zijn we even door gegaan met onze normale leventje.. Die pauze hadden we echt even nodig om niet constant gefocust te zijn op het krijgen van kinderen. Natuurlijk was de zomer wel moeilijk omdat ik anders in augustus uitgerekend zou zijn.. Als je dan al die buiken en baby's ziet denk je dat had ik anders ook gehad.

Maar goed we zijn helemaal klaar voor poging 2, ik ben al een tijdje aan de pil en begin zaterdag 5 okt met prikken van decapeptyl, het enige verschil met de vorige poging is dat ik nu Gonal f moet prikken en de vorige keer was dat puregon. Misschien kan iemand mij daar wat meer over vertellen ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen..

Nu ben ik wel benieuwd hoe het met de oude bekenden gaat.?

Ik zag dat Suzy bevallen is.. Gefeliciteerd met jullie zoon! Gaat het allemaal goed?

En Conny hoe gaat het met jou? Ben je al aan het aftellen?

Voor alle dames die nu in een behandeling of op het wachtbankje zitten heel veel sterkte en ik duim voor jullie!

Liefs antje