Jump to content
Sign in to follow this  
esther33

Broedkipjes en wachtbankje september/oktober.

Recommended Posts

Hi antje,

Gezellig dat je weer meekomt schrijven! Goed dat je even een rustpauze genomen hebt! Dat van de dikke buiken kan ik goed begrijpen. Ik weet nog dat mijn schoonzusje na een half jaar proberen zwanger was, terwijl wij al drie jaar bezig aren. Ik kon wel janken. Ik had altijd gedacht eerder zwanger te zijn. Voor jou natuurlijk nog een tandje erger met twee miskramen achter elkaar! Hebben ze bij jou nog verder onderzocht wat daar de vermoedelijke oorzaak van was?

Met mij gaat het goed. We schrijven nog steeds op het onderwerp wat jij gestart bent...ik heb nog 10 weken te gaan en denk nu aan de mijlpaal van 34 weken, wanneer de longen van onze kleine volledig ontwikkeld zijn. Sinds twee weken woon ik weer in Nederland en heb nu vakantie en daarna zwangerschapsverlof. Ik geniet nu echt van de zwangerschap, wat ik de eerste 13 weken absoluut niet kon, veel te veel zorgen of het wel goed zou gaan..de kleine schopt er vrolijk op los, zelfs de gyn was verbaasd over de mate van activiteit. Daar krijgen we onze handen dus vol aan! Ik ben wel in enige mate aan het aftellen, maar wil deze tijd ook nog echt genieten. Je weet het niet of dit de enige keer is dat ik dit mag beleven!  ::)

Ik heb geen ervaring met gonal f, maar het is net als puregon fsh dat in een laboratorium gemaakt wordt. De werkstof wijkt iets af qua naam alpa en beta.

Veel succes in de volgende behandeling! Ik duim voor je!

Liefs, :love2:

Conny

Hoi dames ik lees dat alles zijn gang gaat hier

Ben terug van vakantie was even lekker  geen zorgen en zo

Van daag weer begonnen met werken had er veel zin .

Maar dat veranderde om half 10 moest op gesprek komen nou heb het geweten ook

Na 6 jaar in dienst te zijn geweest sta je nu op straat  leuk terug komen is dat zeg ba ba ba ba

En dan nu is de twijfel groot door gaan met de ivf of even stoppen

We hebben al een pauze gehad en de volgende afspraken staan al voor november .

Maar nu weet ik het even niet meer  . Het is alle maal zo lastig krijg je een andere baan moet je zeggen ben met ivf bezig .

Denk niet dat een baas daar op zit te wachten . Als je nieuwe bent .

Het geluk voor ons is niet echt weg gelegd 

Gr.

Hoi Christel,

dat is idd een lekkere terugkeer van je vakantie :-\  Wist je dat ze al moesten reorganiseren of is er nooit eerder over gesproken?

Heb je al een andere baan op het oog? Voor zover ik weet is het momenteel niet echt makkelijk een nieuwe baan te vinden dus zou ik die afspraak gewoon laten staan en dan zie je het tegen die tijd wel. Wie weet heb je in november nog niks en dan heb je je ivf afspraak al afgezegd.

groetjes en succes met de banenjacht

Ik wist van niks.

Dus het viel in als een bom

En ja het is niet maklijk om een nieuwe baan tevinden.

Nu kan ik alles weg werken van de vakantie. De was en zo

En alles eens op een rijtje zetten. En mijn gevoel zeg ook dat ik de afspraaken moet laten staan. Maar me man denk er anders over jammer genoeg. Ik heb zo iets van dan moet ik ook niet een baas in lichten dat ik naar het ziekenhuis moet. En in zo korte tijd een baan hebben ga ik niet van uit in deze tijd. Nu heb ik rust en kan ik me voor berijden. Op alles wat gaat komen. Misschien denk ik er telicht over nu. Maar heb  geen stres van tevoren hoe moet ik het regelen op het werk en noem het maar op . Dat is het eennig voor deel nu

@ Conny

Lief dat je zeg dat ik niet te veel moet nadenken....maar we weten allemaal dat dat in de wachtweken onmogelijk is zeker als je zo veel krampen heb. Denkt je hoofd dan niet doet je lijf het wel....

@ Lizzy hoe gaat het met je??

De tp is vrijdag toch wel doorgegaan he??

Laat je wat weten meid!!

@ Han 87 nog even en je weet het!!! Spannend!!

@ Antjek welkom terug!!

Voor jouw gaat het circus ook weer beginnen!!!

Ik heb bij alle 5 de pogingen met Gonal gespoten vondt het een fijne spuit je hoeft niet te mengen enz en het naaldje is echt super dun.

Naald op de pen, achterkant opdraaien naar hoeveel je moet spuiten, beschermkapje van de naald, prikken, achterkant indrukken en als hij naar beneden is 10 seconden vasthouden, naald eruit en klaar.

Meestal was mijn senseo dan ook net uitgeprutteld haha

Succes!!!

@Christel balen van je baan ja. Zou die afspaak ook laten staan hoor je weet toch niet hoe het gaat lopen. Je hoeft toch ook niet meteen te vertellen dat je met ivf bezig bent stap voor stap alles bekijken.

Ik ben al 2,5 jaar met ivf bezig en nog steeds niet zwanger dus je kan toch niet al die tijd thuis blijven??

Sterkte met je keuze!!

Iedereen heel veel succes!!

@conny uit de onderzoeken is gelukkig niets gekomen, het was gewoon domme pech dat het twee keer is misgegaan..

Een spannende tijd voor jou...lekker van genieten meid!

@esther bedankt voor de informatie ik ben benieuwd, vind het prikken toch wel weer spannend..

@christel wat een vervelende start na je vakantie, ik hoop dat je snel een nieuwe baan vind succes!

Hi meiden,

@ antjek: dat er niets gevonden is, geeft dan weer goede hoop voor het vervolgtraject!

@ christel: als je het financieel kan redden om een kindje zonder baan te krijgen, zou ik zeker gewoon doorgaan. Ik heb in het verleden ook rekening gehouden met mijn planning voor mijn icsi traject en eventuele zwangerschap maar het leven gaat toch altijd Anders dan verwacht. Dus ik zou gewoon doorgaan. Je hebt er nu ook gewoon tijd voor...en eerst maar die nieuwe baan vonden, want zekerheid dat je zwanger wordt hebt je niet( hoe lullig dit ook is). Andere vrouwen worden ook per ongeluk zwanger terwijl ze net een nieuwe baan hebben...

@ Esther: ik weet het wel dat er toch wel dagelijks mee bezig bent, maar probeer je dagen zo te plannen. Dat je lekker bezig bent... ;)

Hoi Antje, ik kwam dit tegen op FB. Misschien had je het al wel eens gelezen hoor, wie weet is het wel wat voor je al is het helaas ook weer niet een wondermiddel...

Fertiliteitsexperten stellen dat ze een cruciale stap gezet hebben in het begrijpen waarom bepaalde vrouwen miskraam na miskraam te verduren krijgen. Ze konden aantonen dat te lage steroïdenwaarden een negatieve impact hebben op de manier waarop embryo's zich nestelen en gevoed worden in de baarmoeder.

Er is eindelijk een doorbraak in het debat over het toedienen van steroïden aan vrouwen die al meermaals een miskraam te verduren kregen. Onderzoekers aan de universiteit van Warwick hebben zwart op wit kunnen aantonen dat te weinig steroïden een nefaste impact hebben op de werking van de baarmoeder.

Miskraam

Meer dan 1 op de 7 zwangerschappen eindigt in een miskraam. Hoewel veel vrouwen bij de volgende poging wel succesvol zijn, verliest ongeveer 1 op de 100 vrouwen meer dan drie embryo's op rij. "Dit zorgt voor extreem veel psychologische zorgen en angst. Bij het routineonderzoek worden bloedtesten gedaan en wanneer deze niets te vertellen hebben, wordt er gewoon gesteld dat er niets aan gedaan kan worden en dat is moeilijk te verteren voor patiënten", stelt professor Siobhan Quenby.

Steroïden

Het wetenschappelijk debat draait rond een deel van het immuunsysteem dat bestaat uit zogenaamde NK-cellen, die in grotere hoeveelheiden voorkomen in baarmoeders van bepaalde vrouwen die miskramen krijgen. Er werd in eerder onderzoek al gesuggereerd dat steroïden het antwoord zouden kunnen zijn, maar de link tussen miskramen en de NK-cellen was nog niet helder.

Uit de nieuwe studie blijkt dat de NK-cellen slechts een symptoom zijn en dat het eigenlijke probleem dieper ligt. Testresultaten wijzen uit dat te lage steroïdenwaarden ervoor zorgen dat de baarmoeder minder gemakkelijk embryo's zal aanvaarden. Als er zich dan toch een bevrucht eitje innestelt, lijkt de baarmoeder er veel slechter voor te zorgen, wat leidt tot hogere hoeveelheden NK-cellen.

Test

Het team onder professor Quenby roept om een klinische test uit te voeren om te kijken of supplementaire steroïden werkzaam kunnen zijn bij vrouwen die meermaals een miskraam hadden én hogere NK-cellen in hun systeem hebben.

Toch waarschuwen de onderzoekers dat vrouwen nu niet massaal moeten grijpen naar steroïden, want te veel kan net zo goed een miskraam uitlokken. "Het is echt belangrijk dat er nu niet roekeloos gehandeld wordt, want niet alle vrouwen zullen ermee geholpen zijn, integendeel", besluit Quenby.

Hoi meiden!

@ Esther: Wat een goed nieuws! 4 in de vriezer! Oh ik hoop toch zo dat je ze nu niet nodig hebt!!! Positief blijven (weet dat dat moeilijk ik). Hoe voel je je nu? Knuffel van mij!

@ Christel: Jeetje wat een domper!! Dat is echt niet leuk terug komen! Heel veel sterkte en hoop dat je een leuke baan gaat vinden!

@ Antje: Ik ben Cindy en schrijf nu een paar maanden mee. Succes met de nieuwe poging!

Hier gaat het even iets minder. Mijn menstruatie had afgelopen zaterdag/zondag moeten beginnen. Ik durf weer geen test te doen. Ben zo bang voor weer een teleurstelling!!!

Liefs Cindy

Hoi allemaal,

@christel: jeetje, wat een domper na een relaxte vakantie! Ik ben ook van baan veranderd vorig jaar (tussen 2e en 3e poging in). Mijn situatie was anders omdat ik min of meer gevraagd was om hier te solliciteren, vandaar dat ik direct open ben geweest. Mijn ervaring is dat mijn nieuwe werkgever zelfs veel positiever tegenover mijn kinderwens stond en staat dan de vorige. Dus wie weet wat er nu op je pad komt!

Ik wens je in elk geval veel wijsheid om samen met je man tot een goede keuze te komen.

Wij zijn vandaag naar Dusseldorf geweest voor een intakegesprek. Een heel verhelderend en prettig gesprek.

In tegenstelling tot onze Nederlandse ervaring wordt er nu wel onderzoek gedaan waarom we steeds geen cryo's hebben. Er zijn een aantal mogelijkheden bij ons beiden. Mijn FSH- waarde blijkt aan de hoge kant, wat een verklaring kan zijn.

De reden waarom we direct begonnen zijn met Icsi is omdat mijn partner te weinig zaadcellen heeft. In Nederland is nooit naar een oorzaak gezocht maar de arts in Dusseldorf heeft wel een idee en dan zijn er nog andere opties met meer slagingskans.

De 15e verder onderzoek en de 23e uitslagen en dan kijken we vandaar weer verder.

Voorlopig schuif ik dus nog even niet aan op het wachtbankje, maar zit ik even op een ander wachtbankje...

Lieve groeten,

Ditte

Hoi ditte

Hopen op een goede uitslag

En dat je snel verder kan gaan met je behandeling

Maar met mij komt het ook goed betreft me werk.

Ze zijn nog niet van me af. Ik heb nog niks getekend dus ik ben aan zet hi hi hi

Gr x x

Hallo allemaal,

donderdag eindelijk ongeteld geworden, 4 weken te laat, je weet dat je niet zwanger bent ivm de bloedtesten en dan geen menstruatie.... heb nu het gevoel leeg te lopen.

Ik had na een week toch nog maar een test gedaan maar eigenlijk weet je wel dat die negatief is.

Toch valt het me veel zwaarder dan ik dacht, we hadden afgesproken alleen de cryo nog te laten terug plaatsen maar jee je bent er nu weer zo dicht bij geweest, en ik zou toch nog graag een derde willen.... ik weet dat ik al heel blij moet zijn met 2 maar wil het zo graag nog een keer meemaken, na eerst een postnatale depressie te hebben gehad en bij de tweede alles goed is gegaan.

Maar ja ik ben net 39 en heb al 25 jaar diabetes...

Ik wens iedereen heel erg veel succes met alles..

Liefs Lisette

Hoi meiden

@ Han87 en Lizzy hoe gaat het met jullie????

@ Cindy toch al een testje gedaan of is je ongi toch begonnen??

Wie weet toch een wonder op nartuurlijke manier....

@ Ditte fijn dat je een goed gesprek heb gehad en ze nu toch meer onderzoeken gaan doen spannend weer wat de uitslagen zullen zijn!!

@ Lisette2 Balen dat je zo lang op je ongi moest wachten zeg je blijft dan toch twijfelen denk ik...

Geniet id van de 2 kids die je al heb en wie weet mischien in de toekomst toch nog een poging...

Hier is de onzekerheid nog steeds erg groot.

Soms misselijk, rare smaak in mijn mond, borsten soms zwaarder,slecht slapen,al 4 dagen geen grote boodschap gehad,soms pijn in mijn onderrug en tja die krampen in mijn buik....meestal sochtends vroeg als ik weer wakker ben zo rond 5 uur overdag valt het mee??!!

Ppppfffff.....

Vorige week vrijdag nog pregnyl gespoten dus ik weet dat testen nu nog geen zin heeft en eigenlijk alleen maar verwarring kan geven.

Al de klachten kunnen ook van die heerlijke bolletjes komen (waar ik nog niet mee druf te stoppen)

Morgen is de tp 2 weken geleden....

Zouden jullie vanaf maandag dat is dan dag 10 na de pregnyl al een testje gaan doen en die dan ook geloven??

Wat een @%$&tijd is dit toch!!!!!

Succes iedereen!!!!

Liefs xxx Esther

De eerste spuit is gezet...het was wel weer even spannend. We zíjn weer begonnen.. :love2:

@ Esther spannend!! Ik duim voor je

Antjek

En hoe gaat het met de gonal?? Ik vondt het wel fijn prikken.

Heel veel succes en ik ga je op het wachtbankje zetten (staat op pagina)

Jammer dat je volgends mij het enige kipje bent het is zoooooo stil!!!!!

Meiden laten jullie nog iets van jezelf horen...

Liefs xxx esther

Hi meiden!

Sorry dat ik niets meer heb laten horen. Maar ik ben iemand als ik te veel op zo n forum zit er te extreem mee bezig is en nergens anders meer aan kan denken. Dus heb geprobeert in deze wachtweken ff knopje om te zetten en mn sanity te bewaren zeg maar haha..

Ik heb de terugplaatsing gehad vrijdag 27e en nog 1 cryo over! Alleen heb ik sinds afgelopen vrijdag bruinbloedverlies, en sinds gister rood met vegen, maar vloeit nog niet rood zeg maar. Wel lage onderug pijn en voel buikkrampen. Dus dat is voor ons best schrikken en zorgt voor extra stress. We hebben nog steeds hoop, maar vinden t wel extra spannend nu. Gelukkig dat we morgen mogen gaan prikken 's ochtends en dan 14.30u bellen! Bohh, we waren zo blij dat t geen 2 weken waren, want daar waren we op ingesteld :D en vooral nu met deze onzekerheid..

Hoe is het met de rest van de meiden hier?

@Esther wij zitten echt in het zelfde zoiets he, ik heb gister 2wkn geleden de pregnyl gehad. Hoef jij niet te gaan prikken, maar gewoon zelf testen?

@Antjek, succes met spuiten!

@Ditte, veel succes in dusseldorf. Hopelijk gaat het daar voor jullie wel gebeuren!

@Christel, ik heb deze zomer mn contract ook niet verlengd gekregen. En zat met t zelfde idee idd zo van nieuwe baas zal niet blij met me zijn ivm de ivf. Dus wij hebben gekozen om te wachten en ons nu te focussen op dat kindje krijgen.

Succes! :)

Hoop dat ik iedereen gehad heb, sorry anders..

Succes en sterkte gewenst voor iedereen!

Hallo allemaal,

Ook sorry dat ik niets meer heb laten horen....

Helaas 1 okt een negatieve test..En nu inmiddels ongesteld. Ik baal enorm en had het even helemaal gehad!!

Ik kan er gewoon niet bij dat de eerst ivf poging gelijk raak was(helaas miskraam met 9 weken tweeling) en daarna helemaal niets meer bij de eerst gewoon 9 cryos waarbij alle terug geplaatst dus goed ontdooit en geen zwangerschap.Tweede poging ga je dan met de volle moed tegen aan bij de verse terugplaatsing weer negatief nu cryo weer negatief.. en nu nog drie in de vriezer..Je zou toch zeggen het kan wel want is eerder raak geweest zo ook wat de artsen zeggen,Maar je word er zo moedeloos van. Ik hoor weinig mensen over mcl en umcg ook al eens mijn vraag geweest of jullie daar ervaring hadden...Maar wij gaan deze drie mochten ze goed ontdooien hier afmaken. en dan voor de derde poging overwegen we naar wolvega in samenwerking met dusseldorf te gaan...

Hoe is het met jullie meiden?

liefs han87

Oh Han wat erg  :'( vind het echt verschrikkelijk voor je.

Maar hebben ze nog geen onderzoek gedaan of ze misschien een oorzaak kunnen vinden?

Hier wordt je toch helemaal moedeloos van he.

Heel veel sterkte...

He lizzy,

Dankje!

Ik heb maar 1 eileider en die zit helaas vol verklevingen met dank aan mijn ex (chlamydia)

Maar waarom het nu steeds niet wil..geen idee, in mcl en groningen zien ze helaas niet veel verder!! Vandaar dat ik ook ergens anders heen wel om mischien nog eens te onderzoeken etc..Het is wel mijn eigen lichaam. en nu de derde poging zo dicht bij komt......pfff zooo spannend en vermoeiend alles!!

Voor jou ook spannend zeg!!!!Heel veel succes!!!!

Liefs han87

@esther ik ben nu eerst met de decapeptyl begonnen

@han wij zitten ook in het Mcl en umcg, verder ben ik heel tevreden met de artsen in het mcl, vind alleen het umcg wat minder persoonlijk..

Ik weet hoe frusterend het is als je weet dat je zwanger kunt raken en het maar niet wil...sterkte meid!

@lizzy fijn wat van je tehoren hoor begon mezelf al zorgen te maken!!

Al is het wel super spannend voor je nu bloedverlies tja het kan nog alle kanten op  fijn dat je morgen weet hoe of wat!!

Ik moet idd testen en daarna bloedprikken.

Tja kwa testtijd zitten we idd gelijk maar bij mij is het al ivf5 he en bij jouw de 1ste ivf zit toch wel verschil in hoor.

Heel veel succes morgen wel laten weten hoor!!!

@han87 pppfff dat was niet het nieuws wat we wilde horen.....

Je kan en mag altijd naar een ander ziekenhuis gaan hoor als je denkt dat ze daar meer onderzoeken doen!!

Kwaad kan het zeker doen het is ook zoooo frustrerend allemaal!!

Stap straks anders ook over naar pnozorg hun vergoede een 4de poging!!

Voor nu heel veel sterkte.....

@antjek sorry dacht de gonal ach ja je bent weer begonnen!!

Ik was toch altijd weer "blij" als er iets bezig was zeg maar.

Heel veel succes!!!!

Liefs xxx Esther

Hoi meiden!

@Esther: Hou je het nog een beetje vol? Wanneer mag je testen? Oh vind het zo spannend!!!

Ik heb vorige week toch een testje gedaan en die was helaas negatief (wist het stiekem al wel hoor). Donderdag de fertiliteitsarts gebeld en ik moest gelijk vrijdag op controle komen. Op de echo was te zien dat mijn baarmoederslijm dik was (waarvan ze zeiden na die scopie dat dat altijd dik was bij mij) en ze verwachte dat het elk moment kon gaan doorzetten. Ze snapt alleen niet waarom ik weer overtijd ben. Ook moest ik voor de zekerheid even bloed prikken om te kijken hoe de cyclus eruit zag. Gisteren belafspraak met de arts. Nog steeds geen menstruatie. Ze konden in mijn bloed zien dat ik (weer) geen eisprong heb gehad. Was allemaal een beetje onduidelijk. Nu wil ze dat ik nog 2 weken wacht of mijn menstruatie op de natuurlijke manier komt en anders moet ik de 21e op controle komen. Pfffff ik begrijp er echt niets meer van!!! Spookt zo veel door mijn hoofd!!! Verouderde eierstokken en nu steeds geen eisprong!!!

@Lizzy: En......al wat meer nieuws! We duimen voor je!

@Han87: Och wat jammer!! Je zou inderdaad denken dat het toch moet lukken omdat je al eerder zwanger bent geweest. Je hoord de artsen dat zo vaak zeggen! Tegen mij zeggen ze dat ook steeds omdat ik al een zoontje heb maar waarom lukt de 2e dan niet!! Ik hoop echt voor je dat de volgende poging gewoon raak is!!!

@Antjek: Heel veel succes!!!

@ Lisette2: De wens voor een 3e kindje kan net zo groot zijn als de wens voor je 1e kindje. Inderdaad blij zijn met de kinderen die je hebt maar dat neemt niet weg dat je nog zo graag een 3e kindje wilt en dat de wens daarvoor heel erg groot is. Die opmerkingen van mensen daar kan ik zo boos van worden. Wij gunnen je een 3e kindje en begrijpen je heel goed! Hoe jong of oud je ook bent  ;)

@Ditte: Wat fijn dat je daar zo prettig geholpen wordt en dat er meer onderzoeken gedaan worden! Wat kan dat toch verschillen met elkaar he?!

@Christel: Heel goed dat je zo lekker positief blijft! Kan je het nog aanvechten?

Liefs Cindy

@ Lizzy en meid hoe is het gegaan??

@ Cindy balen balen balen ik had toch op een wondertje voor je gehoopt hoor!!

Jeetje wat een gedoe bij jouw zeg snap dat je hoofdje vol zit nu!!

Lieve meiden ik kon mezelf niet meer inhouden en heb 11 dagen na de pregnyl vanochtend een clearblue test gedaan..

Deze gaf aan zwanger 2-3 weken wat inhoud dat ik 4-5 weken zwanger ben en dat klopt helemaal!!!

Donderdag ben ik 5 weken...

Wat en hoe onwerkelijk is dit allemaal.

Na 2,5 jaar volop met ivf bezig te zijn zoals jullie weten was dit onze 5de poging heb ik nu een test die aangeeft dat ik zwanger ben!!!!!!

Ben super onzeker over de krampen die ik heb maar lees dat dat erbij hoort.

Vrijdag ga ik samen met mijn vriend nog een clearblue test doen hoop dan zo dat hij 3+ aangeeft zodat ik weet dat het hcg gestegen is.

Ga ook dan pas naar het ziekenhuis bellen. Voor nu is het nog even mijn en jullie geheimpje hihihi......

Een nieuw en weer zeer onzeker hoofdstuk in mijn ivfdagboek ppffff......

Heel veel liefs Esther xxx

Wow Esther! Wat goed GEFELICITEERD!!! Geloof ik ja dat t onwerkelijk voelt..

Geniet er maar lekker van :) en houd ons op de hoogte!

@Cinthia, pff wat n pech :( hopelijk is t snel de 21e voor je

Hier was t niet goed. De consulente zei dat de hcg waarde 6 was, en dat in combinatie met bloedverlies zal t lichaam het zijn af aant breken. Moet dinsdag terug om nog eens te prikken om te kijken of de hcg helemaal weg is..

Heb moeite met t geloven moet ik zeggen, had er eigenlijk n super goed gevoel bij. Maar t is niet anders..pff

Oh Esther wat gaaf!!!! Gefeliciteerd!!! Ben zo ontzettend blij voor je!!!

Over die krampen niet onzeker gaan doen. In je lichaam gebeurd nu een hoop. Er groeit een klein wondertje!!!

@Lizzy: ach meid wat jammer! Heel veel sterkte. Dikke knuffel van mij

Liefs Cindy