Jump to content
m1978

Wat nu wel of niet bellen

Recommended Posts

Hoi ik zal me even voor stellen ik ben M 35 jaar en wij zijn al 2 jaar bezig met een kindje krijgen wat niet lukt (alles is gewoon goed bij ons) heb eerst 6 iui's gehad maar geen van alle iets uit gekomen

Was nu sinds 15 sept. 2013 begonnen met IVF moest gelijk op dag 1 de Decapeptyl spuiten want doe de korte versie

en dag de Puregon 150 toen ik de dinsdag moest komen voor de eerste echo zag alles er al prima uit 5 dagen moeten door spuiten met beide en de 23ste kreeg ik de 2de echo alleen toen begon het ze schrok enorm ik was hevig aan het maken en er zaten al follikels van 14mm mocht nog 2 dagen door spuiten en moest toen weer terug.

Nou de 25ste weer voor echo en ja hoor afgebroken het ging niet door  :'( had te veel aan gemaakt en alles bleef maar groeien dit werd te gevaarlijk zeiden ze moet nu wel blijven door gaan met de Decap. alleen nu heb ik sinds woensdagavond telkens dat ik een soort van migraine aanval krijg alles begint te tintelen en zie dan alleen maar zwarte vlekjes en daarna verga ik van de hoofdpijn herkent iemand dit

Want ben enorm aan het twijfelen of ik moet bellen nu, want moet een maandag pas weer terug komen en ooh ja heb ook zo soms wat pijn als ik opsta en weer ga zitten krijg ik druk op mijn bekken ???

Hopelijk kan hier iemand mij helpen

Guest tanja1969

welkom M

het lijkt erop dat je overstimulatie hebt, ik zou gewoon bellen, beter 10x te veel dan 1x te weinig

zeker als je pijn in je onderbuik erbij krijgt

ik had 1x overstimulatie gehad met beetje dezelfde symptomen die jij nu beschrijft

bel gewoon en laat ze het uitzoeken, enne drink veel want door overstimulatie kan je bloed dikker worden

BELLEN is mijn advies

succes verder meid, schrijf hier alles gerust op en vraag gewoon want echt niets is stom of dom en er is altijd

wel iemand die een antwoord weet

liefs Tanja

Hoi Tanja,

dank je voor je reactie nou heb idd gebeld hoor, alleen de fertipoli had overleg gedaan en zeiden dat de hevge migraine aanvallen niets te maken zouden hebben met de medicatie ze verwijsde me door naar de huisarts

Had daar dus naar toe gebeld en heb alles uitgelegd en heb nu om het weekend 3 tabletjes gekregen om de migraine (hopelijk) te onder drukken ???

En zoals je al in het begin zei van een overstimulatie dit is ook het begin van een overstimulatie want ik had op de 2de echo al wat blaasjes die hevig aan het groeien waren en in 2 dagen door spuiten was alles verdubbeld en de boel bleef maar groeien dus vandaar deze poging afgebroken.

Heb alleen geen uitleg gehad waarom je dan door moet blijven spuiten met die Decap. weet jij dat toevallig

Maandag hoor ik weer meer want moet dat voor nog een echo denk om te kijken hoe het allemaal gaat.

Gr M

Guest tanja1969

hey M

migraine heb ik nog nooit gehad (tenminste niet dat ik weet) , ik weet wel dat ik bij de overstimulatie

hele erge hoofdpijnen had en dat dit ook bij een overstimulatie kan voorkomen

maar hoeveel follikels heb je dan nu? hebben ze dat gezegd?

want dat scheelt ook nog bij de ziekenhuizen, sommige vinden 10 follikels al veel en sommige stoppen

pas bij 20 follikels.

ik hoop voor je dat je hoofdpijn inmiddels al wat gezakt is

nee ik weet niet goed waarom je nog moet door spuiten met deca heb zelf maar1x met decapeptyl gespoten

en de rest van onze pogingen hebben we altijd gonal-f gespoten

misschien dat een van de andere meiden het weten??

liefs Tanja

Hoi Tanja,

had bij de 2de echo 15 follikels waarvan er 4 14mm waren

toen hebben ze me toch nog 2 dagen door laten spuiten en toen bleek het verdubbeld alles bleef maar groeien vandaar de stop

Moet zeggen nu gaat het wel met de hoofdpijn hopelijk blijft het vandaag ook zo

Gr M

Ben ik weer even, vandaag ZH geweest voor de controle om te kijken of het al een beetje rustig was in m'n buik.

Maar helaas moet nog even rustig aan doen want m'n eierstokken waren nog flink opgezet maar gelukkig was er geen vocht gaan lekken dat is dan weer een voordeel, moet helaas alleen de Decapeptyl t/m een zaterdag door blijven spuiten daar was ik niet zo happy mee want ze gaan me steeds meer tegen staan omdat het prikken steeds moeilijker gaat.

Op 16 oktober moeten we weer terug naar het ZH voor een evaluatie gesprek ivm de IVF hopelijk dat we dan in november weer mogen gaan beginnen en dan hopen dat het dan wel allemaal goed gaat zonder overstimulatie  ;)

Heftig zeg, ik reageerde zelf niet goed op de deca, dus heb er maar 1x mee gespoten. Vervelend zeg, hoe is het afgelopen???

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi Pitbull Lady

Had een nieuwe topic gestart de naam Overstimulatie daarin kun je lezen hoe het er nu voor staat.

Maar even in het kort ben afgelopen woensdag nog in het ZH geweest voor een gesprek over de pijn en hebben toen gelijk een echo gemaakt daaruit bleek dat er nog flink wat blaasjes zaten en was ook te begrijpen dat ik zo'n pijn in me onderrug had en buik en kwa menstruatie hoefde ik niet veel te verwachten heb dus heel licht verlies dan wel iets en dan weer niet, niet zo prettig maar we zullen het er maar mee moeten doen.

Maar uit alles bleek nu wel dat ik heel heftig op alles reageer Decapeptyl en Puregon in 2 dagen tijd waren de blaasjes gewoon verdubbeld kwa hoeveelheid en grootte du vandaar dat er gestopt werd.

Hen nu een medicijn gehad voor de pijn  en moet zeggen helpt goed maar word er ook loom van.

Heb gelukkig een goede baas want zit nu al 3 weken thuis en dat blijft zoiezo tot volgende week woensdag dan horen we meer  ???

Gr M