Jump to content
m1978

Vraagje Overstimulatie

Recommended Posts

Hoi hier M1978

ik heb me een overstimulatie gehad of is nog bezig geen flauw idee want het ziekenhuis beantwoord niet altijd alle vragen of leggen niet alles uit.

Nu ben ik 21 dagen aan het spuiten geweest met de Decapeptyl want na me 2de echo cuclusdag 9 zagen ze al dat ik te veel blaasjes aan maakte en werd alles gestaakt maar moest wel door blijven gaan met de Decap. ben ook 2 weken thuis geweest voor de rust en ging gister weer werken met de gevolgen 's avonds veel pijn in rug en de steken onder in de buik komen weer terug heb al wel een paar daagjes licht boed verlies gehad maar weet niet echt of dit nu m'n menstruatie is geweest want mijn partner begint het nu toch wel heel vervelend te vinden als je niks mag doen.

Had iemand hier ook ervaring mee met die hevige pijnen ?

Zit er aan te denken toch maar morgen weer ziekenhuis te bellen hopelijk dat ze nog eens een echo kunnen maken want leef nu een beetje in onzekerheid of de eisprong al geweest is of niet.

Dit was trouwens de eerste poging tot een IVF die dan helaas gestaakt is en als alles goed verloopt mogen we in November weer starten.

Hoi M1978,

Ik heb geen ervaring met IVF. Ben zelf met IUI bezig maar moest gewoon even reageren op jou verhaal.

Ik zou gewoon morgen even het ziekenhuis bellen en je verhaal en zorgen uitleggen. Daar zijn ze te voor.

Anders blijf je piekeren en die pijn is ook niet fijn.

Sterkte meid!

Liefs Cindy

Hi m1978,

Ik heb ook geen overstimulatie gehad, maar de artsen hebben mij er wel altijd voor gewaarschuwd dat dit gevaarlijk kan zijn en je opgenomen kan worden in het ziekenhuis hiermee, dus als je twijfelt gewoon het ziekenhuis bellen en een antwoord eisen! Het gaat om jouw gezondheid!

Succes!

Conny

Hey m1978

Ik sluit me helemaal aan bij de andere meiden!!

Bellen naar het ziekenhuis en er niet mee rond blijven lopen!!

Het is jouw lichaam en gezondheid!!

Succes!!

Esther

Hoi dames

dank jullie wel voor de reacties

heb me ook net gebeld

en kan vanmiddag terecht gaan ze even kijken wat het is want de assistent vond ook niet normaal dat ik nu nog die pijnen had

Gr m1978

Nou ze hadden weer een echo gemaakt, en nu blijkt dat er nog een aantal blaasjes zitten

Van toch nog wel een aantal mm ze had niet gezegd van hoeveel maar die hadden eigenlijk al ver weg moeten zijn

Dus t blijkt wel dat ik heel heftig heb gereageerd op de decapeptyl en de puregon 150 ml

Heb nu voor de pijn artotec diclofenac gekregen moet me eigen nog wel rustig houden.

Dus doen we dat maar zoiezo tot woensdag want dan hebben we weer een gesprek over hoe we dan weer verder gaan

Gr

Hoi

Hou jullie wel op de hoogte hoe het verlopen is kwa medicijnen en het vervolg gesprek van 16 oktober.

Liefs M

Sorry beetje verlaat met jullie op de hoogte te houden over het verloop

nou alles is goed verlopen de medicatie sloeg aan en was op 19 november begonnen aan de 2de ronde IVF wel deze keer begonnen met spuiten van 75 eenheden waarvan ik vandaag de punctie al heb gehad met als einduitslag 8 eitjes woensdag hoor ik hoeveel er bevrucht zijn

Dus even spannende tijd nu

Fijn dat deze ronde goed is gegaan! Succes met wachten en hoop dat er een hoop bevrucht zijn!

Laat het alsjeblieft even weten......we duimen altijd mee ;-)

Liefs Cindy

Ha m1978,

Zie net je verhaal voorbij komen. Spannend morgen! Het wachten is altijd vervelend, vind ik zelf. Succes!

Marijke

Je halve leven bestaat uit wachten zeggen ze dan...maar als je zoals ons in de trajecten zit, dan komt daar nog eens een extra kwart bij bovenop als je het mij vraagt ;(

Veel succes!

Vandaag gelukkig geen telefoontje gehad van het ziekenhuis dus de tp gaat morgen plaats vinden om 11:15 uur, alleen nu had ik vanmorgen niet zo'n leuke ervaring.

Ik kwam uit bed en werd niet goed dacht dat ik naar de toilet moest van de krampen in me buik en terwijl ik op de pot zat werd ik niet goed kreeg een aanval van koud zweet en werd heel duizelig waardoor ik bijna onderuit ging.

Ziekenhuis maar gebeld en kon gelijk terecht ze dachten eerst aan een bloeding in me baarmoeder maar dat was niet zo wel zaten er nog eens 8 follikels ze hebben ook nog bloed geprikt op overstimulatie, trombose of infectie.

En wat blijkt heb een infectie krijg nu antibiotica die ik straks op kan gaan halen baal hier wel van het ziekenhuis zegt dat t geen kwaad kan voor de tp maar maak me toch zorgen.

Iemand dit ook wel eens gehad net voor een tp antibiotica ?

Gr Marcella

Hoi Marcella,

Bij mijn eerste punctie kreeg ik daarna antibiotica omdat er een eitje verkleefd zat.

Ik heb de dag voor de tp de laatste pil toen gehad, maar dan zit het toch nog in je lijf.

Volgens mij kan het geen kwaad, een infectie is erger denk ik.

Wij zijn natuurlijk allemaal veel voorzichtiger vanwege de 'abnormale' manier waarop we zwanger worden, maar ik hoor van vriendinnen wel dat ze allerlei medicatie hebben geslikt terwijl ze achteraf gezien allang zwanger waren!

Dus dan is dit vast niet heel schadelijk!

Al kan ik me je angst dus heel goed voorstellen!

Groetjes en succes met de terugplaatsing!

Ditte

Hoi Ditte,

dank je voor je reactie

en idd dat is ook weer waar hoeveel vrouwen er rond lopen die medicatie gebruiken terwijl ze nog niet weten dat ze zwanger zijn

Ik vertrouw maar op de artsen die zullen wel weten wat goed is of slecht

Gr Marcella

Hi marcella,

Bepaalde soorten antibiotica mag je ook tijdens de zwangerschap hebben, dus ik ga er vanuit dat dit er een van is. Dat je fit bent is ook erg belangrijk tijdens de tp.

Ik heb wel eens per ongeluk tijdens een behandeling van mijn huisarts ibroprufen gehad, omdat ik ziek was kort voor de punctie, maar dat mag je dus niet nemen!! Dit is een bloedverdikker, vervolgens kreeg ik in de kliniek weer clexane spuiten wat bloedverdunners waren :o.als je nog iets anders zou willen gebruiken, dan alleen paracetamol, dit is ook een bloedverdunner! Een bloedverdikker kan het de innesteling verslechteren!

Groetjes,

Conny

Nou vandaag de tp gehad, wij hadden 8 eitjes en alle 8 waren ook nog eens bevrucht. Ze hebben er eentje terug geplaatste dus dit worden spannende weken

Hoi Conny,

dank je ja schrok er eigenlijk zelf ook wel van ik had zelf iets minder verwacht maar niet dus alle 8 prijs  :P

nou is het ook wel zo dat wij beide niets mankeren alles is gewoon goed alleen de natuur wil niet echt zijn werk doen.

nou word het alleen nog spannend of deze blijft zitten en wat er met de overige 7 gaat gebeuren krijg daar over 2 weken bericht van hoeveel er ingevroren zijn

Gr Marcella