Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

Sign in to follow this  
Marijke

Cryo's verkeerd ontdooid : normaal?

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben gloednieuw op het forum. Af en toe heb ik een beetje meegelezen met jullie verhalen (dat is al fijn!), maar sinds kort voel ik ook de behoefte om te schrijven.

Sinds vorig jaar zitten mijn lief en ik in het medische circus. Zijn zaadkwaliteit was slecht, dus al vrij snel werd duidelijk dat we in aanmerking kwamen voor ICSI. In mei hadden we de punctie van de eerste IVF. Resultaat : 13 eitjes, 9 embryo's, waarvan er 8 werden ingevroren in 6 rietjes. Ons ziekenhuis was erg enthousiast over onze opbrengst. "Hier zit hij tussen!", zeiden ze.

De verse terugplaatsing leverde helaas niets op. In augustus een tweede terugplaatsing. Tijdens het terugplaatsen bij het VU kregen we te horen dat er één embryo niet goed was ontdooid. We schrokken. "Geen zorgen, in 90% van de gevallen gaat het goed.", zeiden ze.

Afgelopen maand zouden we weer een terugplaatsing krijgen. Toen we 's ochtends opbelden om te vragen of het ontdooien inderdaad gelukt was, kregen we het bericht dat er drie rietjes verkeerd ontdooid waren en dat er dus geen terugplaatsing zou zijn. Bovendien was er nog maar één embryo over "van matige kwaliteit".

We voelen ons verslagen. Nooit heeft het ziekenhuis ons een indicatie gegeven dat dit zo kan gebeuren. We hadden immers toch alle kansen? Maar nu lijkt het erop dat we weer opnieuw moeten beginnen.

Is dit normaal? Heeft iemand hier ervaringen mee? Kunnen we nog wat doen?

Ik hoor graag van jullie!

Marijke

Guest tanja1969

hey Marijke,

welkom op dit verslavende forum

we hebben niet veel cryo's gehad maar onze ervaring is dat al onze cryo's slecht of niet ontdooit zijn

en zijn wel meiden hier op het forum die zwanger zijn van een cryo dus het kan echt wel

misschien hebben jullie echt de pech (net als ons) dat de cryo's het ontdooi proces niet overleeft hebben.

wanneer mogen jullie voor de 2e icsi? succes meid

liefs Tanja

Hoi Marijke,

Welkom op het forum!

Wat mij is verteld in het ziekenhuis is dat er een heel grote kans is dat cryo's niet goed ontdooien. Het is ongetwijfeld heel stimulerend bedoeld van hun, maar eigenlijk geven ze je dus valse hoop! Ik ken dat wel een beetje van ons eigen traject.

Het is natuurlijk ontzettend balen voor jullie, maar het zegt heel weinig over een uiteindelijke zwangerschap hoor !

Overigens kun je ook een gezond kindje krijgen met een matig embryo!

Heel veel succes en blijf vooral schrijven hier!

Groetjes, Ditte

Ha,

Dank voor de lieve reacties! We hebben binnenkort een afspraak in het ziekenhuis om het nog een keer door te spreken. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.

Als het goed is starten we in januari aan de tweede ICSI. Hoe zit het bij jullie?

Groetjes!

Hoi Marijke,

ik heb helaas geen ervaringen met cryos maar ook ik hoor en lees dat ze toch met enige regelmaat niet goed ontdooien. Aan de andere kant, wat Ditte ook zegt, het is wel mogelijk met een cryo!

Schrijf je anders mee in het wachtbankje? Schrijven de meeste die bezig zijn. Misschien leuk om alvast aan te schuiven en zo iedereen een beetje te "leren kennen en hoe ze ervoor/in staan". ? En dan vanaf januari zelf in het wachtbankje staan:-)

Groetjes Patricia

Ha!

Dat ga ik doen. Misschien al in december op het wachtbankje, mocht de laatste cryo wel goed ontdooien.

X