Jump to content
esther33

Broedkipjes en wachtbankje november/december.

Recommended Posts

Lieve meiden,

Om jullie nog even in spanning te laten ik heb nog niet getest, ik wilde wel maar ben bang voor een negatieve uitslag. Dus morgenochtend in het potje plassen en morgenavond testen, als ik dan durf..

Verder al vanaf zondag last van mijn buik, menstruatie achtig maar ook hele andere pijn, dus of dat nu positief is?

Voor de andere dames, niks aan die tegenslagen maar helaas hoort dat bij dit hele ziekenhuis gebeuren.. Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer verder kunnen, en je op de positieve dingen kunt concentreren.

Ik laat jullie morgen de uitslag weten..

Liefs

Guest tanja1969

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Antjek,

duimen draaien werkt wel he hihihih

van harte meid enne op naar een mooie echo met kloppend hartje!!!

liefs Tanja

Proficiat Antjek!

:love2: :love2: :love2:

Geweldig nieuws!!

Heb vertrouwen in je lichaam en probeer je te ontspannen!

X

Hi antjek,

Van harte gefeliciteerd!!!  :feest3:

Heel veel succes en sterkte de komende weken!!

Liefs, :love2:

Conny

Joepie!!!!!!!!!!!!!!!

Super gefeliciteerd.

Op naar een topecho.

Emmy lekker warm bij mama blijven zitten de komende 8 maanden hoor.

Liefs xxx

Patricia    13 nov      Intake gent

Ditte.      19 nov      Start Düsseldorf

Marijke    Dec            Cryo tp

Broedkipjes D-0043.gif

Lizzy        13 nov      1ste echo Iui

Cynthia    13 nov      1ste echo Iui

Wachtbankje D-0081.gif

Helaas D-0090.gif

Cynthia       

Zwanger B-0015.gif

Esther            11 oktober        Positieve test

Marientje.      10 november      Positieve test

Antjek.            15 november    Positieve test

Hi Patricia,

Hoe was je gesprek in Gent? Ben erg benieuwd en je hebt er zo lang op moeten wachten!

Liefs,

Conny

Ha allen,

Jeetje, wat een geluk al bij dit wachtbankje! Gefeliciteerd meiden!

Wij hebben vorige week gesprek gehad met onze behandelend arts in het Lucas Andreas. Ze zei dat het echt uitzonderlijk is dat zoveel cryo's achter elkaar verkeerd ontdooien. Dikke vette pech dus. Morgen hebben we een belafspraak en krijgen we meer informatie vanuit het VU Amsterdam. Misschien dat ze nog enig idee hebben waar het door kwam.

Verder hebben we nog één rietje over met twee embryo's, dus komende maandag weer op naar het ziekenhuis voor yet another echo. Hopelijk ontdooien deze laatste embryo's goed en hebben we in ieder geval in december echt die terugplaatsing. Anders stomen we gelijk door naar ICSI 2.

x Marijke

Hoi allemaal,

Wat fijn om het goede nieuws te lezen, gefeliciteerd Antjiek en Marientje!!

Hier is het allemaal iets minder rooskleurig. Op de echo's was bij mij te zien dat ik wel een complete baarmoeder heb, met de HSG en de foto is te zien dat ik een tussenschot heb en het gedeelte wat over is een klein hoornvormige baarmoeder is incl rechtereileider. Het grootste gedeelte baarmoeder met linkereileider is dus afgesloten. De kliniek zei tegen mij dat er maar 1 embryo teruggeplaatst mag worden, dat ik een zeer verhoogde kans heb op een miskraam ivm ruimtegesprek en een zeer grote kans op vroeggeboorte ivm ruimtegebrek. Ik had al van alles uitgezocht op internet en op de website van Gent stond dat je moet opereren om de kans op innesteling te vergroten. Ik heb dit ook aan de kliniek gezegd. Volgens de kliniek opereren ze niet in NL. Ik dacht dat zullen wij nog wel eens even zien... Ik heb gezocht op het dichtbijzijnde universitaire/academische ziekenhuis in NL vanaf mijn woonplaats (Radboud, Nijmegen), ik heb ze gebeld en mijn verhaal voorgelegd. Ze ging het even navragen... Mevrouw daar kunt u hier gewoon aan geopereerd worden hoor! Ik ga dus bij de kliniek een verwijzing vragen voor Nijmegen en dan hopen dat ze me daar verder kunnen helpen..

Bij mijn zoektocht op internet kwam ik ook nog wat anders tegen, vrouwen met een halve baarmoeder en 1 toegankelijke eileider hebben meestal ook maar 1 nier... Op zich kun je met 1 nier goed leven en heb je er geen last van. Echter doordat 1 nier alles opvangt zijn de waarden van de afvalstoffen anders en kan dit een innesteling tegen gaan.... In Nijmegen ook maar even vragen of ze dit willen controleren....

Het zit me zo niet mee..... Maar ik blijf positief, hopen dat ze willen en kunnen opereren zodat ik eindelijk wel een kans heb op spontaan zwanger raken. Ik ben een paar keer bij een helderziende geweest en daar komt steeds uit dat ik onverwacht goed nieuws krijg op kinderwens gebied... Ik blijf dus hoop houden....

Ik heb trouwens de nieuwe voorwaarden van mijn zorgverzekering gekregen, in de nieuwe voorwaarden staan dat medicijnen tbv vruchtbaarheid alleen nog vergoed worden mits ze zijn afgegeven door het ziekenhuis en niet meer via de apotheek... Ik weet niet of dit bij elke verzekering zo is, maar wel een goede om na te kijken voor een ieder hier. Als je wel naar de apotheek gaat en alles zelf moet betalen zou een beetje lullig zijn...

groetjes Lovey

Hi lovey,

Jeetje wat een verhaal! Maar goed dat je verder vraagt bij andere ziekenhuizen, dit is helaas echt nodig! Tijdens de onderzoeken bij ons is bij mijn man 1 nier geconstateerd. Natuurlijk een ander verhaal dan bij jou. Hij heeft er nooit wat van gemerkt en heeft een extra grote nier in vergelijking tot andere mensen....dit heeft bij hem ook invloed op zijn vruchtbaarheid en wij hebben ook geprobeerd om te kijken of wij door hem bij zijn urine-/zaadleider te behandelen ook een betere kans konden krijgen om natuurlijk zwanger te worden. Ik kan je helemaal begrijpen en wens je veel succes!

Positief blijven denken en zelf goed na blijven vragen in het ziekenhuis !

Groetjes,conny

Hey Lovey,

Ik zou eens overstappen op een ander ziekenhuis. Ik heb ook een afwijkende vorm van mijn baarmoeder. Ook een tussenschot. Ook een gedeelte niet toegankelijk via een eileider. Blablabla. Ik heb beiden nieren nog. Heel even discussie geweest voor 1 of 2 terugpl aatsingen... ik kan je Tilburg ook aanraden!!!

Ik heb uiteindelijk de beslissing genomen samen met mijn gyn om mij niet te laten opereren. Gewoon vanwege het lidtekenweefsel wat ontstaan kan. Ze opereren hier wel voor. Ze zijn best ver hier in het ziekenhuis. Dus misschien een optie?

Bij mij heeft Ukkepuk ook erg weinig ruimte en ligt dooor plaatsgebrek waarschijnlijk in stuit. Alleen mijn rechterhelft heb ik beschikbaar. Ze is iets kleiner, het is erg zwaar en doet af entoe zeer omdat ze zo onhandig ligt. Een baarmoeder is erg rekbaar en je moet het rustig aan doen. Maar ik ben nu 39.3 weken zwanger. Morgen zal Ukkepuk gehaald worden dmv keizersnede. De wo nderen zijn de wereld nog niet uit. Zo'n baarmoeder hoeftgeen probleem tezijn. Ik heb wel het idee dat de innesteling minder snel pakt. Bij mijn waren er circa 10 terugplaatsingen nodig.

Laat je goed informeren. Nogmaals ik kan tilburg een ieder aanbevelen!

Xxxx

@marijke, wat spannend ik ga voor je duimen, zou toch een mooi kerstcadeautje zijn!

@ lovey, wat vervelend zeg en bizar dat er zo'n verschil in ziekenhuizen is.. Sterkte meid!

@jill, wat spannend morgen ben je mama! Heel veel succes morgen!

Liefs antje

Hallo allemaal,

ik ben vorige week naar België geweest. Fijn gesprek gehad met de arts. Aardig en meedenkend mens. Helaas pakte het niet uit zoals gehoopt. Eigenlijk wist ik al wel dat er met de eicellen iets mis was aangezien er ruim voldoende eicellen waren die waren ingespoten met goed genoeg zaad voor een ICSI en dan 1 of geen bevruchting is gewoon raar. De arts wilde eigenlijk geen antwoord geven op de vraag of er idd iets mis was met de eicellen omdat ze het niet met zekerheid kon zeggen maar gaf wel toe dat het idd niet klopte en ze zei 'ik heb dit niet gezegd maar ik denk het wel". Ze gaan nu eerst Jaspers zaad checken. Kijken of het zelf de eicel ingaat, zo'ja hoe en wat het doet en of de eicel gaat delen. Daar kunnen ze al een hoop conclusies uittrekken. Ik ga wel staten met een ICSI behandeling omdat ze alleen dan kunnen uitsluiten wat er mis is met de eicel. Ze gaan we een geassisteerde eicel activatie toepassen en mijn enigste en laatste hoop is dat dit werkt bij de eicellen want anders is het klaar voor ons.

Jill heel veel succes morgen en genieten als je jullie wonder dan eindelijk vast kan houden!

Hallo allemaal,

@patricia: jeetje dat is dus nog wel spannend! Ik duim voor je dat ze je kunnen helpen in Gent! Ze zijn in t buitenland toch verder dan in Nederland!

Wij hadden gisteren weer een afspraak in Dusseldorf. We kunnen beginnen met ICSI, mogelijk kan pICSI ook nog maar dat hangt van de kwaliteit van het sperma af op de dag van de punctie. Nou hadden we ons echt geweldig voorbereid (not...) dus hebben we geen idee wat picsi is. Zoeken we nog op zeg maar.

Als klap op de vuurpijl werd ik meteen vandaag al ongesteld! Ik dacht dat ik pas morgen zou worden. Dat was dus wel een aangename verrassing. Hopelijk wel de laatste keer dat ik ongesteld werd voor een poos!!

Ik mag vrijdag beginnen met spuiten en woensdag mogen we weer naar Dusseldorf!

Goed gevoel dat we eindelijk kunnen starten!

Groetjes Ditte

Guest tanja1969

hey meiden,

@ Jill, heel veel succes morgen meid!! op naar jullie kleine meid

@ ditte,

heb ff voor je opgezocht wat picsi is, heb ik van de ivf-dusseldorf site gehaald

De PICSI  zaadcel selectie methode.

PICSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen in een ICSI behandeling.

De kop van de rijpe zaadcellen hebben aan de buitenkant een receptor voor Hyaluronzuur (Hyaluronan). Onrijpe zaadcellen hebben deze receptor niet. De combinatie van deze eigenschap van de rijpe zaadcellen en het feit dat Hyaluron een belangrijk bestandsdeel is van de schil die de eicel omgeeft, maakt het mogelijk dat deze zaadcellen aan de eicelschil kunnen hechten, binnen dringen en eventueel de eicel bevruchten.

Bij de zaadcel selectie bij de standaard ICSI methode wordt geen onderscheid gemaakt tussen rijpe en onrijpe zaadcellen. Bij de PICSI methode daarentegen wordt juist van de eigenschap van rijpe zaadcellen gebruik gemaakt. Hiertoe is een deel van een cultuveringsschaaltje met Hyaluronan bedekt zodat de rijpe zaadcellen zich hieraan zullen hechten. Na de hechting van de zaadcellen zijn deze te gebruiken door met de ICSI naald deze voorzichtig weer van het oppervlak los te maken. Hierna worden de zaadcellen gebruikt voor injectie. Er vindt met deze methode geen schade aan de zaadcellen plaats.

De PICSI methode wordt aanbevolen bij patiënten met weinig eicellen, bij patiënten met slechte bevruchtingspercentages in IVF en/of ICSI behandelingen, en bij mannen met een sub-optimale zaad kwaliteit.

De kosten van deze behandeling bedragen €91,20

veel succes allemaal!!

liefs Tanja

Wat goed Ditte, die PICSI! Die wilde ik ook dat ik in DD was voor gesprek, maar wij hadden er te weinig zaadcellen voor en zouden helaas hier niet voor in aanmerking komen.. En ik was te sprakeloos in Gent dat ik vergeten ben te vragen of ze ook zoiets voor ons.

Volgende week als ik heen moet maar weer even vragen.