Jump to content
esther33

Broedkipjes en wachtbankje november/december.

Recommended Posts

Hi Patricia,

Fijn dat je het gesprek in Gent nu eindelijk gehad hebt, maar wordt wel heeeel spannend voor jullie de komende tijd! Vraag de arts ook of je nog iets met je voeding kan doen. Bijvoorbeeld meer eiwitten etc eten om de eicellen zo goed mogelijk te laten rijpen. Ik had daarvoor dat l-arginin, zoals ik wel eerder vermeld heb...

Heeeel veel succes en ik duim voor je!!!!

Liefs,

Conny

Hallo,

Ik heb me even ingelezen en volgens mij kan ik me hier melden  :)

Ik en mijn man starten 13 december met prikken en hebben 3 januari een eerste echo. hopelijk hebben we dan op 11 januari een eerste terugplaatsing. Het is onze eerste poging en hartstikke spannend en vooral heel erg nieuw!

Aangezien ik er blanco in ga heb ik nu nog geen vragen. Wellicht volgen deze na vrijdag de 13e!!

Ik zie dat er al een aantal een positieve test hebben, gefeliciteerd!!

Groetjes Mamalou

Antjek, van harte met je zwangerschap, wat fijn meid.

Marientje, jij ook nog van harte, weet niet of ik dit al gedaan had.

Ik ben woensdag voor echo geweest, als alles goed gaat heb ik dinsdag de tp.

Dus weer spannend ;)

Maar eerst moet ons cryootje goed ontdooien.

Zo spannend, bij een laatste poging helemaal want we hebben er nog maar 2.

Andere dames, heel veel succes en sterkte.

Mamalou welkom!

Liefs Pitbull_lady :love2:

Mamalou, je hebt het wachtbankje gevonden! Hartelijk welkom om op elk moment dat je vragen hebt deze te stellen!

Hopelijk gaan we nog veel van je lezen!

Patricia: bij ons is de picsi ook erg onzeker hoor! Op dit moment zijn er te weinig zaadcellen voor, maar de hoop is dat er bij de punctie meer in zitten zodat het dan wel kan. Zou wel mooi zijn!

Ik heb vandaag mijn eerste spuiten gehad. Begin al een beetje activiteit te merken! Ik spuit nu voor t eerst Menopur. Even wennen dat je dit zelf nog moet mengen! Zijn er meer mensen met menopur?

Woensdag moeten we weer voor echo. 'S Morgens al om 9.00u, net maar even een hotelletje geboekt. Gaan we gezellig met zijn beiden een nachtje op pad!

Groetjes Ditte

Hi ditte,

Ik heb ook altijd menopur gehad en bij de laatste (succesvolle) bijna alleen menopur. Dit is een natuurlijk gewonnen (en geen laboratorium) hormoonpreparaat. Wordt veelal gebruikt bij wat oudere (35+) patiënten heb ik wel eens gehoord. Het mengen is wel wat vervelend, maar ook dat went.

Hoeveel flesjes met poeder moet je per dag nemen? Als het er meer dan 1 is, dan hoef je niet het gelijke aantal aan water erbij te mengen. Dus je kan bijvoorbeeld twee poeders met een water doen. Je moet alleen dan wel de 2 ml spuiten hebben en niet die (klote, sorry) 1 ml spuiten die ze er bij mij bij leverden. Vraag even bij de arts na welke mengverhouding ok is, ze moeten namelijk ook niet te sterk zijn, dan kan je irritatie van je huid krijgen. In Duitsland kon ik bij een (andere) kliniek altijd de 2 ml spuiten gratis krijgen. De 1 ml gaf ik dan aan de kliniek, zodat anderen met een lage dosering die weer konden gebruiken! ( in Duitsland betaal je in principe de eerste drie behandeling voor 50% zelf, waardoor de patiënt zelf ook meer kostenbesparend bezig is) oh ja, let op met het breken van het glas! Doe er altijd even een keukenpapuertje of zakdoekje omheen voordat je hem openbreekt. Mocht er glas in het watertje komen, neem een nieuwe ampul. Meestal heb je er toch wel een paar over.

Succes!

Conny

Hey Ditte, ik heb in 2008 ook menopur gehad, ik reageerde hier heel goed op.

Alhoewel ik er wel behoorlijk van aan kwam.

Ik was toen nog geen 30.

Ik denk dat het niet uitmaakt wat je krijgt, maar wel dat het uitmaakt hoe je lichaam erop reageert. Het ene hormoonpreparaat gaat lichamelijk nu eenmaal beter als het andere.

Veel succes!

Guest tanja1969

hey ditte,

ik heb ook 1x menopur gebruikt, het klopt wel dat menopur meer gebruikt word door vrouwen boven de 35 jaar

menopur is een duur hormoon omdat dit uit urine van zwangere vrouwen gemaakt word (net als de pregnyl)

bij gebruik van de menopur had ik iig veel meer eicellen in de follikels, bij alle andere pogingen heb ik gonal-f gespoten

waarbij ik beduidend minder eicellen had.

en het klopt wel wat pitbull-lady zegt, je kan hier meer van aankomen (ik had het helaas ook)

maar tis ook zo dat de een beter op bv menopur reageert en de andere totaal niet maar wel weer op andere hormonen.

succes met de komende pogingen

@ Lovely jeetje meid wat een gedoe allemaal weer ppff zou idd ook eens bij een ander ziekenhuis gaan vragen wat ze voor je kunnen doen. Heel veel sterkte en wijsheid!!

@ Patricia dikke knuffel lieverd!!!!

@ Ditte eindelijk weer begonnen!!!! Heel veel succes. Ik heb ook menopure gehad en merkte eigenlijk weinig verschil maar ieder lichaam reageerd weer anders. Mijn duimen draaien voor veel goede eitjes!!

@ Mamalou spannend je 1ste ivf!!! Welkom hier op het forum stel straks gerust al je vragen hoor.

@ Marientje en Antjek wanneer hebben jullie je 1ste echo??

Gaat alles nog goed al zwangerschapsklachten??

@ Cindy hoe gaat het met jouw??

Sorry dat ik een tijdje niet heb meegeschreven maar heb het zo druk gehad en ben savonds laat thuis en dan zoooo moe......

Donderdag ben ik 12 weken en dan ook weer een echo zo spannend als alles goed is gaan we het de rest van de fam en vrienden vertellen.

Aftellen tot donderdag dus ppfff....

Heel veel liefs van mij (ons)

Vandaag wordt mijn cryo eruit gehaald, spannend dus of we morgen goed nieuws krijgen.

Zoja dan hebben we morgen de tp.

Gisteren begonnen met de utrogestan, alleen zit ik met een probleem.

Ik heb deze nog nooit eerder hoeven te gebruiken, hoe doen anderen dit als je niet thuis bent en dus geen bed hebt waar je de bolletjes in kunt brengen.

Er zit zo'n staafje bij, ik heb dat gisteren geprobeerd, maar dat lukt mij niet.

Is er iemand die tips voor mij heeft???

Vies plakkerig is het.

Help, want we gaan dit weekend een weekendje weg en dan zal ik ze dus elders in moeten brengen.

hai dames,

vanmorgen heb ik de eerste ego gehad ik ben nu 7 weken zwanger en alles was goed een kloppend hartje gezien

was echt heel  bijzonder zag er goed uit nu binnen kort een afspraak maken bij de gynaecoloog over 2 weken heb ik weer een ego.

groentjes marina 

@ Marientje Wat bijzonder he die 1ste echo!!!!

Super dat alles goed wat. Wat een opluchting!!!Geniet ervan hoor.

Zullen we nog even op Antjek wachten dat zij ook een superecho heeft voor we een nieuw zwangerebankje gaan openen??

@ Pittbull

Ik gebruikte altijd tampaxtampons met die inbrenghuls. De bovenkant even openvouwen de tampon een stukje naar beneden duwen, daar dan de bolletjes in doen, bovenkantje weer dichtvouwen, inbrengen en de huls zo ver mogelijk opduwen dan de huls en de tampon weer naar buiten trekken. Klaar!!

Ging super makkelijk de bolletjes zaten lekker hoog en het was schoon en je kan het gewoon op de wc doen.

Succes.

Liefs Esther

Hi meiden,

Gefeliciteerd Marietje, een kloppend hartje! Fantastisch!

@ pittbull: ik heb ze altijd gewoon met mijn vinger naar binnengeduwd net als een tampon en dan geprobeerd ze naast de baarmoedermond te proppen, zodat er niet teveel en te snel weer uitkomt. Per definitie kwam het er echter altijd weer gedeeltelijk uit hoor. Dus ben ik maar maandverband of inlegkruisjes gaan dragen in die periodes... ::) en ook gewoon op het toilet...

Groetjes,

Conny

@marientje wat fijn dat jullie een goed echo hadden! Het lijkt mij zo bijzonder om een kloppend hartje te zien. Wij hebben dinsdag 10 dec de eerste echo.. Nog twee weekjes geduld..

@pitbull ik gebruikte de inbrenghuls die ik erbij kreeg, gewoon op het toilet. Spannend voor jullie!

Ik heb de afgelopen weken steeds menstruatie achtige buikpijn, maar af en toe ook andere pijltjes en steken. Heb het gevoel dat het helemaal goed zit. Verder hele gevoelige borsten en een opgezette buik..

Hallo dames,

Wat ik dus begrijp is dat je die huls wel degelijk staand moet kunnen inbrengen??

Ik ben ook zo'n prutser op dit gebied...

Idd met je vingers Conny daar zat ik ook aan te denken, maar dan zitten je vingers helemaal onder die plakkerige witte "troep"...

Ik hoor morgenochtend of de cryo goed ontdooit is.

Dan 's middags tp. 16 dagen in totaal Utrogestan. Bij positieve test moet ik in totaal 9 weken lang Utrogestan gebruiken, dus ik vind het nogal wat...Daarnaast slik ik ook nog Estradiol, eerst 2 weken elke dag 3 tabletjes en vanaf gisteren (bleek) dat ik er 2 moest nemen, door dit schema ging er dus iets niet helemaal goed. Dus vanaf vanavond maar 2 nemen. (Niet helemaal goed opgelet, had er gisteren ook al 2 moeten nemen. Geertgen gebeld en het gaf gelukkig niet.

Op naar de poging met uitgestelde ongi en aangepaste cyclus...ben heel benieuwd!

Totaal geen reactie op de Estradiol gehad, volgens de arts zou ik hele zware hoofdpijn moeten hebben of misselijk moeten zijn.

Heeft 1 van jullie ooit deze tabletjes moeten gebruiken?

Voor mij is dit alles nieuw, dus dubbel zo spannend.

Zie nu alweer op tegen de eendenbek, ik ben erg gevoelig daar, na een toch niet zo positieve ervaring bij een arts.

Daarom ook zo'n boel troubles met dat buisje :(

Thanks voor jullie reacties.

@Marientje, wat fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad. Wat fijn over 2 weken weer een echo :D

Hai!

Ik ben vandaag ook weer op echo-bezoek geweest. Deze maand groeit alles wat sneller, dus hopelijk volgende week maandag een tp. Duimen dat dat cryo's goed ontdooien.

@pitbull Spannend morgen!! Hopelijk gaat het ontdooien goed en heb je gewoon die tp. Ik heb overigens die bolletjes ook gewoon met de hand gedaan.

x

Hi pitbull,

Ja, met je vingers wordt het allemaal plakkerig...ik heb ze t/m week 12 3x per dag 2 moeten nemen, toen ik een positieve test had...alles voor het goede doel! Estradiol heb ik geen ervaring mee.

Nou,

Ik heb de tp gehad, cryootje was weer van nr 1 kwaliteit, dus we mogen weer 2 weken duimen draaien...pffff

Spanning loopt weer op.

Ook omdat er nog wat andere dingetjes spelen...ze hebben bij manlief ene plekje gevonden, gisteren ct scan gemaakt...hopen dat het geen longkanker is.

Nou ik doe mijn best met mn utrogestan bolletjes, met de huls.

Probeer gewoon vroeg mn wekker te zetten en dan thuis te zijn voor de volgende bolletjes.

Op naar een goeie poging, met over een maand of 8.5 een mooi kindje.

Liefs Pitbull_lady

Marijke, wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad meid, ik hoop idd dat je snel je tp zult hebben.

Guest tanja1969

hey pitbulletje,

das mooi!!! mijn duimen draaien weer voor je.....

ooo hoop dat het niets is wat ze vinden tijdens de ct scan

liefs Tanja

Hoi,

@pitbull: spannend! Ik duim dat de cryo blijft plakken!

@marijke: na zoveel pech met de cryo's moet het nu toch gaan lukken! Ik duim dat alles dit keer goed gaat.

Wij hebben vannacht een hotelletje in Dusseldorf genomen, heerlijk geslapen! Nu zo even douchen en dan voor de echo! Ik voel mijn eierstokken alweer lekker rammelen dus ben benieuwd hoeveel follikels er te zien zullen zijn.

En wanneer we dan terug moeten komen. Ik hoop eigenlijk zaterdag, dan kunnen we er mooi een weekendje van maken...

Heeft al die ellende ook nog een lichtpuntje.

Groetjes Ditte

Hoi hoi

Ik heb bij mijn laatste keer ook Menopur gekregen, dit omdat Menopur goedkoper is dan Puregon. Bij mij werkte de Menopur heel slecht, heb bijna 2 weken langer moeten prikken dan bij de Puregon en ik had vreselijke last van bijwerkingen, lag na 1 week prikken al ziek in bed... Helaas. En ik ben 27 jaar... Las net dat het vooral gebruikt wordt bij voruwen boven de 35??

groetjes Lovey

Hey Ditte, Hoe is je echo gegaan?? Had je veel follikels??

Ik ben vandaag opgestaan met vreselijke buikpijn en voel me de hele dag al niet op en top.

De spanning hakt er aardig in of manlief kanker heeft en zo ja waar...longen/ribben.

Kennelijk kan er nooit eens iets goed lopen.

Morgen is mijn stiefzoon jarig, hij wordt alweer 15. "s avonds wordt hij opgehaald om zijn verjaardag bij zijn moeder te vieren. Zelf gaan we een lang weekend naar Dusseldorf. Ffies rust en kerstshoppen etc.

Wens iedereen veel succes met alles, ik ben er maandag weer.

Patricia      13 nov      Intake gent

Mamalou    13 dec.    Start prikken 

Cynthia                          Cryo tp

Broedkipjes D-0043.gif

Lizzy        13 nov      1ste echo Iui

Ditte.      26 nov.    1 ste echo

Marijke    25 nov    1 ste echo

Wachtbankje D-0081.gif

Pitbull lady      26 nov    Tp

Helaas D-0090.gif

Zwanger B-0015.gif

Esther            11 oktober        Positieve test

Marientje.        10 november    Positieve test

Antjek.            15 november    Positieve test

Wanneer is je testdatum pitbull? Spannend hoor, en natuurlijk ook de ellende met je man. Sterkte!

Lizzy hoe gaat het met jou? Misschien heb ik iets gemist maar heb je nog steeds op 13 nov 1ste echo staan, sorry als ik iets gemist heb.

Liefs antje