Jump to content
esther33

Broedkipjes en wachtbankje november/december.

Recommended Posts

Hoi cindy, na drie jaar proberen zwanger te worden zijn er in mijn situatie alleen de mensen die in hetzelfde schuitje zitten die er altijd voor mij zijn en me steunen.  De rest vraagt af en toe nog welleens maar daarmee is het af. Iedereen leeft verder terwijl in dit opzicht voor mij de tijd even stil staat maar dat vergeet men gewoon. . Je komt er vind ik wel achter wie nu echte vriendinnen zijn in zowel de goede als de slechte tijden ;)

@ patricia: Daar kom ik nu al achter. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijzelf een beetje begin af te sluiten voor de buitenwereld. Bij elk ziekenhuisbezoek krijg ik wel weer wat voor mijn kiezen dus wil eerst nu even zelf alles op een rijtje zetten. Ik ben een persoon die altijd aan andere denkt en nooit aan mijzelf maar nu heb ik mijn vriendinnen nodig en dan zijn ze te druk met zichzelf!

Vind het wel ontzettend fijn dat jullie vaak een reactie geven. Doet me toch wel goed!

Hoe gaat het nu met jou? He hebt de hoop toch nog niet opgrgeven he?!

Liefs

De hoop is al aardig opgegeven, maar ik moet zeggen het geeft op dit moment ook wel een gevoel van rust. Het is nu klaar (mits ik mijn man overhaal en zelf ook een donor wil) en dat is best lekker. Geen hoop meer hebben en dan die verschrikkelijke telleurstellingen steeds. Maargoed, dat zeg ik u he. Als ik straks ongesteld word zal ik wel anders praten ;)

@Patrivia: al je er nu vrede mee hebt dan hoop ik voor je dat je dit gevoel vast kan houden en rust vind. Dat hebben jullie wel verdiend ns zo'n lange strijd en teleurstellingen. Mocht het nodig zijn en je wordt ongesteld, praat er dan nog eens goed over met je man en luister naar he eigen gevoel. Hoop dat je er voor jezelf uitkont en het eventueel goed kan afsluiten. Je hebt in ieder geval alles geprobeerd!

Knuffel

Hey Patricia,

Wat je zegt, je leert nu idd je vrienden kennen.

In ns geval na 9 jaar vragen er ook vaak mensen of ik dan toch geen moeder wilde worden, of dat ik me er over heen heb gezet.

Als ik dan nee zeg, snappen ze het vaak ook niet dat je zolang doorgaat om toch alsnog een kind te krijgen.

Hoor heel vaak, nou er is meer om voor te leven.

Leuk, dat zijn mensen die achter mekaar 2 of soms 3 kids hebben gekregen.

Makkelijk om dan zo te reageren....:(

Cinthia, ik weet dat je h et goed bedoeld meid, begrijp ook dat je mij en ons geen slecht gevoel wilde bezorgen hoor ;)

En ook ik hoop op een vruchtbaar jaar, maar soms is het ook moeilijk...als je al meerdere jaren meedraait hier op het forum, hoor je dit, op zich goed natuurlijk, ieder jaar weer...maar het zet je ook aan het denken en het drukt je met de neus op de feiten.

Zoals ik al schreef wens ik ook iedereen een vruchtbaar jaar toe.  :-*

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Ps ik ben mega druk deze dagen, moet mega veel bakken en ik doe dit jaar ook nog mee met een cookie contest op facebook. Dus buiten de taartjes om, nu ook mega veel koekjes gebakken en vandaag de koekjes oa voor de contest gemaakt en versierd...4 uur over 6 koekjes gedaan ;) hahaha

Ieder zijn hobby :D

Dat zeer zeker Cinthia ;)

Vandaag lekker in Leer geweest, geshopt en boodschappen gedaan. Bijna alles weer binnen.

Morgen heb ik een workshop.

Dus lekker bezig al die tijd, maandag naar de groothandel en voor je het weet is het kerst ;)

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie?

@cindy: Spannend dat het straks echt allemaal gaat beginnen!

Ik merk nu na deze poging dat ik eigenlijk de meeste steun van jullie (op t forum) krijg. Andere mensen zijn toch vaak teveel met hun eigen problemen bezig. Wat begrijpelijk is, maar het maakt dat je je niet altijd begrepen voelt. En als je niet oppast dan wordt je 'zo'n probleemgeval', althans als je het er te vaak met mensen over hebt die je eigenlijk niet begrijpen.

Ons leven draait niet alleen om mislukte icsi-pogingen, daarnaast zijn we ook gewoon nog 2 mensen die optimistisch in het leven staan, volgend jaar gaan trouwen... En dan krijg je een kerstkaart:"succes met alle moeilijke keuzes volgend jaar". Dan denk ik echt: hoezo?????

Zo, dat was even mijn frustratie.

Liefs, Ditte

@ Ditte: oh wat een naar kaartje! Ze bedoelen het waarschijnlijk niet zo maar komt wel rot over!

Wat leuk dat je gaat trouwen!! Wanneer is de grote dag! Knuffel

@Ditte,

Wat een enig kaartje pffff Zo iemand zou je bijna terug schrijven: Hoezo, moet ik kiezen of we nog vrienden blijven? grrr

Gisteren een gezellige workshop gehad, met prachtig resultaat.

Even iets anders dan bezig zijn met kids krijgen etc.

Want idd wat jij ook schrijft Ditte, het leven bestaat uit meer, gelukkig wel ;)

Fijne feestdagen lieve meiden, liefs Pitbull_lady  :love2:

1524711_10202911153161378_316757827_n.jpg.58ec735724e0d2e78818ab8397038e18.jpg

Wie maakt er een nieuw wachtbankje aan?

Wij moeten vrijdag a.s. voor de echo en horen dan wanneer de tp zal zijn...ik vermoed op mijn moeders verjaardag ;)

Misschien brengt het geluk :D

Hoi

Wij mogen in januari weer gaan beginnen hadden van de 7 embryo zijn er drie in de vriezer gegaan

Dus moet nu nog wachten tot in januari de menstruatie weer begint en mogen dan in een natuurlijke cyclus gaan terug plaatsen

Gr marcella

Hoi pitbull last

Dat hebben ze ons niet vermeld kregen een brief met de mededeling dat er drie ingevroren waren

Maar ik vraag dat nog wel als we dan naar Tilburg mogen

Was al lang blij dat er nog cryos waren ff geen hormonen spuiten

Gr Marcella

Hey Marcella,

Nou idd daar wordt je ook niet bepaald vrolijk van idd.

En 3 cryo's kunnen in principe prima, als ze allemaal mooi ontdooien dan heb je 3 mooie kansen.

Wens jullie heel veel succes.

Maar idd ik zou wel even vragen wat er met de andere 4 gebeurd.

Hebben jullie geen verse poging gehad?

Groet Pitbull_lady :love2:

Hoi Pitbull lady

Hoop idd dat deze goed ontdooien want dat kan ook nog alle kanten op he dus blijft altijd spannend  :-\

En wij hadden op 5 december onze tp van een verse want wij hadden eerste instantie bij de punctie 8 blaasjes waarvan er die middag ook 8 bevrucht waren dus daarvan is er 1 terug geplaatst maar helaas na een 9 dagen (14-12-2013) ging het al mis ziekenhuis had slechte info gegeven want toen ik al begon te bloeden had ik al naar het zh moeten komen maar assistent aan de telefoon zei dat dat niet hoefde dus grote mis communicatie.

En nu iets meer dan een week geleden te horen gekregen dat er nog drie zijn blijven leven.

Zo staat het er bij ons nu momenteel voor dit is ook pas mijn eerste IVF behandeling want de vorige was afgebroken door een hevige overstimulatie nu had ik dat deze keer ook weer want 2 dagen na de punctie zaten er weer blaasjes en een ontsteking van de punctie dus kreeg toen ook nog een antibiotica voor geschreven dus het zat ons op dat moment ook niet echt mee...

Liefs Marcella

Lijkt mij dat antibiotica in combinatie met een tp ook niet heel goed zal gaan, dus ik vraag mij af of je niet daarom een mislukte poging hebt gekregen. Ik zou dat wel heel goed willen weten. En ook hoe het komt dat die andere het ineens niet hebben gehaald, je zou denken dat je er dan 7 over zou houden toch?

Vreemd dat ze jullie zo slecht op de hoogte hebben gebracht, ook niet bepaald netjes.

Wij lopen nu een paar jaar bij Geertgen, in Elsendorp Brabant ;)

Goed bedrijf, goede service maar ook regelmatig wel wat haken en ogen, ik denk dat je dat overal wel houdt ;)

Al je vragen op papier en meenemen naar de volgende afspraak, ik neem aan dat je eerst een echo krijgt om vast  te stellen hoever je bent, voor je tp?

Hoi Pitbull lady

Ja dat dachten wij ook al eerste instantie dat dat niet goed zou zijn een antibiotica voor een tp maar ze zeiden dat het geen kwaad kon tja ze kunnen ons van alles wijs maken op dat gebied je gaat er van uit dat hun er verstand van hebben ( waar ik soms toch aan twijfel) ???

Bij ons is het zo dat we gesprekken en echo's in Breda hebben en de tp in Tilburg plaats vind, maar idd ik krijg van te voren een echo moet bellen op de dag dat ik menstrueer en dan maken ze een afspraak voor cyclusdag 12 en dan horen we verder.

En doe dat meestal ook wel hoor vragen op papier zetten en hou ook al vanaf dag 1 dat we aan de IUI begonnen tot nu toe een soort van dagboekje bij dus alles wat ik voel of mee maak schrijf ik daar op en als ik dan naar het zh moet lees ik dat altijd even door voor het geval dat !!!

Liefs Marcella :love2:

Hoi Marcella,

mijn vriend moest voor de ICSI juist aan de antibiotica. Juist om eventuele ontstekingen tegen te gaan dus ookal moet jij het nu gebruiken het zal vast ook een voordeel hebben ;)

Bij mij zoals verwacht de poging wederom mislukt :'( Ondanks dat ik het wist ben ik er beroerd van.

Dan blijkt ook nog dat n vriendin na de 3e IUI zwanger is en nog iemand die ik "ken" van de 4e IVF poging, n excollega na 3 miskramen en daarna bijna een jaar wachten ook zwanger. Hartstikke fijn voor hun, maar voor mij komt het extra hard aan aangezien ik ws mits we een donor gebruiken nooit meer zwanger zal zijn.

Pitbull, de volhouder wint! Je hebt goeie bevruchtingen en ook zwanger geweest dus ooit zal er toch wel eens eentje blijven zitten :-\

Groetjes Patricia

Lieve meiden

Ieder avond brand ik een kaarsje voor jullie.

Uit de grond van mijn hart hoop ik dat het bij jullie allemaal ook een keer gaat lukken!!!!!

Heel veel succes en sterkte.....

Liefs xxx Esther

@Patricia: ow nee!!!!! Dat is niet het resultaat waarop we hoopten!

Wat een ontzettende pech en wat een vervelend en verdrietig einde van jullie ICSI-traject.

Heel erg veel sterkte. Ik hoop op toch nog een wonder voor jullie, zodat jullie langgekoesterde wens om een tweede kindje te krijgen nog in vervulling kan gaan!

@marcella: ik heb voor mijn eerste terugplaatsing ook een antibioticakuurtje gehad omdat bij de punctie één van de follikels vast zat aan mijn eierstok (pijnlijk ja). Ze zeiden toen ook dat het geen kwaad kon.

In Zwolle zeiden ze tegen ons dat het vaker voorkomt dat een embryo niet ingevroren kan worden dan dat ze wel kunnen invriezen. Gevoelsmatig klopt daar niks van als ik de verhalen hier lees. Ze zeiden dat ze alleen topembryo's invriezen omdat die de grootste kans hebben goed te ontdooien. Al heb ik op een andere site gelezen dat het ook te maken kan hebben met capaciteitsproblemen... Dus stel je vragen goed en neem niet zomaar genoegen met het antwoord dat je krijgt zou ik zeggen!

Liefs Ditte

Marcella, slim dat je dat bij houd, ik denk zeer zeker dat je hier je voordeel mee kunt doen. Ik twijfel ook heel vaak aan de artsen hoor, af en toe heb je echt zo je twijfels over dingen.

Patricia, bijzonder dat je man dan juist aan de antibiotica moet, bij ons gaven ze aan dat er na een antibiotica kuur minstens 2 weken moesten zitten. Vreemd dat ze zo tegenstrijdig zijn zeg.

Vervelend dat je poging weer mislukt is, dat gaat je niet in je koude kleren zitten, helemaal niet als er zoveel andere om je heen wel zwanger raken. herkenbaar, ik begin dat na 9 jaar met lege handen staan ook steeds moeilijker te vinden.

1 Ding, ik ben wel eerder zwanger geweest, maar nu moet ik al voor de 3de poging ECD, dus je begrijpt vat dat ik mijn kansen ook niet zo heel hoog meer inschat?...Het is nu juist nog pijnlijker...omdat als dit ook niet lukt ik me echt geen raad meer weet en waarschijnlijk zal moeten inzien dat ik de rest van mijn leven kinderloos blijf...maar goed we gaan nog even door, vol goede moed!

Esther super lief meid, ik hoop met je mee voor iedereen, inclusief mezelf ;)

Ditte, wat ik ervan weet is dat ze idd in Zwolle heel moeilijk zijn als het om embryo's invriezen gaat. Wij hebben hier ook troubles gehad, terwijl er bij mij niet eens iets in te vriezen was....

Bij Geertgen, vriezen ze alle in wat in te vriezen is. Maar de voorkeur is dan wel A kwaliteit of B.

Hier gaat het niet super, mijn medicatie is weer opgevoerd mbt de volgende echo van vrijdag a.s. Mijn buik doet alweer enorm pijn, dus ik hoop dat ze gaan kijken waar die pijn vandaan komt, want ik kan hier maar slecht mee dealen. Wat Conny de vorige keer al schreef, ik ben idd bang dat het meegroeiende cysten zijn.

Nog maar even door modderen tot vrijdag a.s.

Hey Pitbull, ik heb het nu al na bijna drie jaar en vooral ook hoe meer pogingen je gehad hebt en het einde in zicht komt, dat is het ws, hoe moeilijker ik het ga vinden als iemand zwanger is. Ik ben er nu letterlijk een dagje misselijk van. Dat is toch erg! Een zwangerschap gun je iedereen (nouja, bijna iedereen ;) )  Ik vind het knap hoor. Na 9!! jaar nog niet de moed opgegeven en toch maar weer proberen om die ultieme wens in vervulling te laten gaan.

Idd vreemd dat elk ziekenhuis toch zo zijn eigen protocol heeft en dat dat soms tegenstrijdig is met andere ziekenhuizen...

Jij ging niet voor een adoptiekindje toch? Volgens mij heb ik dat al wel eens gevraagd.

Nee, wij gaan niet voor adoptie. Mijn man is 48 en ik 35. Dus daar komen we ook niet meer voor in aanmerking. Daarnaast heb ik een stiefzoon.

Liefs pitbull_Lady