Jump to content
Sign in to follow this  
loessie

Voor het eerst op deze site!

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Nooit eerder heb ik mijn verhaal verteld op een forum. Maar omdat ik na 6x iui niet zwanger ben geraakt en nu voor het eerst met Ifv ga beginnen. Zo ik het fijn vinden om met mensen te praten die het zelfde doormaken. Bij mij en mijn vriend is er geen oorzaak gevonden en horen we bij de 10% waarbij een spontane zwagerschap uit blijft.

Ik zie best op tegen de eerste ifv poging omdat er zoveel medicatie is voorgeschreven, maak ik me zorgen over de bijwerkingen. Hebben jullie tips?

grtjes Loessi

Hey Loesie,

Lees het topic maar eens van het wachtbankje. Veel leesvoer... maar ik denk dat daar alle vragen staan die je hebt en heel veel tips.

Een goede tip:laat het op jullie afkomen. Als je iets niet begrijpt direct vragen in het ziekenhuis. Jij bent de baas!

Bijwerkingen zul je zeker hebben. De een meer dan de andere. Het is meer de stress van de terugplaatsing en het wachten op echo's etc. Dan zijn die bijwerkinhen peanuts. (Is mijn ervaring)

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik zal vanaf donderdag niet heel veel aanwezig zijn. Mijn Ukkepuk zal dan geboren worden door keizersnede. Gelukkig hoor je ook goede verhalen hier. Ik zat ook bij die 10%... dan nog hogeleeftijd, afwijkende vorm baarmoeder, en een werkende echte eileider. Na circa 4 jaar ziekenhuis, 11 terigplaatsingen, circa 3 miskramen en bij delaatste poging ivf nu 39.3 weken zwanger van een dochter.

Positief blijven!

:love2:

Guest tanja1969

hey loessie,

welkom op dit verslavende forum.

tis wat Jill allemaal zeg, laat het over je heenkomen, vraag veel, hier kan je ook alles vragen, niets is dom of stom

en er is altijd wel iemand die een antwoord weet.

de eerste ivf/icsi is altijd heel spannend omdat je niets weet en er zo word ingegooid.

maar blijf vragen das belangrijkste

er zijn hier ook positieve maar ook negatieve en soms hele verdrietige voorbeelden.

wens jullie heel veel succes en sterkte toe enne... vragen als je iets wilt weten

Tanja

Welkom Loessie,

Ik ben Cindy en heb afgelopen maanden 3 IUI pogingen gehad. Wij beginnen volgende maand met IVF. Ik heb ontzettend veel gehad aan dit forum. Stel gewoon al je vragen en er is altijd wel iemand die een antwoord of tips voor je heeft. Het help ook ontzettend veel om gewoon je verhaal van je af te schrijven. Heel veel succes!

Liefs

@Cindy.Bedankt voor je reactie :). Spannend hè om met ifv te beginnen.

Ik heb nu de eerste injectie gehad en als het verder volgens planning verloopt

Dan moet het nog voor de kerst lukken. Ik probeer er niet te veel aan te denken!

Wel fijn om ervaringen te delen! Thnx

Welkom op de site loessie!

Genoeg ervaringsdeskundigen, dus stel gerust al je vragen of schrijf de hormonen van je af.

Succes met de behandeling.

Hoi Loessie,

Ja ik vind het ook zo spannend! Hoop voor jullie dat het voor de kerst gelukt is. Zou toch een mooi cadeautje zijn!!!

Wij krijgen in december een voorlichtingsavond en een gesprek met de arts en in januari prikinstructies. In januari zullen wij dan denk ik de eerste spuit voor IVF gaan zetten.

Liefs Cindy

Hoi Loessie!

Welkom op het forum! Persoonlijk vind ik het altijd erg prettig om hier mijn verhaal te delen met lotgenoten. Hopelijk geldt dat ook voor jou! In elk geval: stel gerust alle vragen en deel je gevoelens, er is altijd iemand die dingen herkend!

Inmiddels zijn wij begonnen aan onze 4e poging, dus niet meer zo spannend met medicatie enzo. In het begin zag ik ook vooral op tegen het prikken, maar dat viel mij juist erg mee. Ik hoop dat het bij jou ook zo is? Overigens spuit ik bijna nooit zelf, laat ik mooi over aan mijn vriend!

Op het topic 'Wachtbankje' wordt bijgehouden wie waar in het traject is en wat het resultaat van de behandeling is. Het zou leuk zijn als je daar ook mee gaat schrijven!

Veel succes met de behandeling alvast!

Groetjes Ditte

Bedankt! Ik ga eens kijken bij het wachtbankje :) ps. Wat fijn een voorlichtingsavond!

Mijn gesprek met de arts was een beetje chaotisch en de planning klopte niet. Beetje vaag allemaal.

Dat is niet prettig! Ik vind persoonlijk dat je bij de artsen ook een goed gevoel moet hebben! Je hebt veel met ze te maken natuurlijk. Hoop dat dat de volgende keer dan iets beter gaat.

Wij vinden zo'n voorlichtingsavond ook erg fijn! Zijn ook meer stellen die in hetzelfde schuitje zitten.

Liefs