Jump to content
Sign in to follow this  
Mamalou

Klaar voor de start..... Even voorstellen...... AF!!

Recommended Posts

Sinds 6 jaar weten mijn man en ik dat we via de ‘normale’ weg geen kinderen kunnen krijgen. Dit komt omdat mijn man 10 jaar geleden erg ziek is geweest en daardoor zijn kwaliteit sterk is verminderd.

De dag van de waarheid kan ik me nog goed herinneren. Zoals elk half jaar vond er een CT-scan plaats en zo ook 6 jaar geleden. Daarnaast hadden we er voor gekozen om een vruchtbaarheidsonderzoek te doen, je weet het tenslotte niet zeker. We waren nog jong en niet toe aan kinderen. Als we nu gingen testen, was de onzekerheid weg en konden we ons hierop instellen. De klap zou dan ook minder hard aankomen dan als we er straks wel aan toe waren. Toen werden we gebeld door de arts, ze had goed nieuws.. Wij , toch wel in een jubelstemming, naar het ziekenhuis toe. ‘Nou, het ziet er goed uit hoor die CT-scan, maar kinderen krijgen gaat helaas niet.’ Bam, dreun in je gezicht.. ‘Maar u zei toch dat u goed nieuws had?’

‘Ja, klopt, het is toch ook goed nieuws dat uw partner gezond is?’ ( ja heheh, dat was al ruim 4 jaar zo!!) Dit wilde we niet horen. Ik kon haar niet meer in de ogen aankijken en ben het kamertje uit gestormd.. Lief (en amper 4 maanden samen) achter mij aan. Ook al was ik niet toe aan kinderen, ik was pas 19 jaar, kwam dit keihard aan!!

Nu 6 jaar later, vrij van CT-scans en die stomme arts, weten we niet beter. We hebben ons erbij neergelegd. We weten dat ICSI de enige mogelijkheid is. Aangezien ik sinds die tijd de pil niet meer slik, en een spontane zwangerschap uit is gebleven, gaan we nu dan eindelijk starten met de ICSI.

Inmiddels hebben we samen een huis gekocht, zijn we gelukkig getrouwd en hebben we allebei een leuke baan. Om ons heen zien we iedereen zwanger worden en begint het bij ons ook wel te kriebelen. Afspraken zijn gemaakt, en op vrijdag de 13e (het zal zo moeten zijn, haha) gaan we starten met prikken. Spannend maar toch ook heel veel zin in!!

Graag lees, schrijf en leef ik met jullie allemaal mee. We hebben tenslotte allemaal dezelfde droom, moeder worden.. :love2:

Groetjes Mamalou

Hoi Mamalou,

Welkom!

Jeetje wat een verhaal! Dat is zeker een klap in je gezicht! Gelukkig is je man gezond en hebben jullie toch een kans op een wondertje.

Heel veel succes gewenst!

Liefs Cindy

Welkom op het forum Mamalou!

Tja dat is heftig te verwerken als je 19 bent en net samen. En nu dus klaar voor de volgende stap en de molen in..er zal weer een heftige periode aanbreken, emoties, prikken en hormonen is allemaal erg pittig.

Succes met je behandeling. Stel gerust al je vragen op het forum, of schrijf het even van je af.

Heel veel succes, het is in het begin allemaal heel wat, wat er op je af komt. Alles is nieuw en vreemd.

Zou zeggen lekker lezen op internet over wat alles inhoud en je angsten en vragen vooral stellen. er zijn hier veel meiden die erg veel ervaring hebben met heel veel situaties. En samen sta je sterk moet je maar denken ;)

Ik wens je alle goed en heel veel succes.

Hoop je nog vaak te mogen lezen meid :D

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi Mamalou,

Welkom op het forum!

Wat een heftig verhaal, vooral als je nog zo jong bent! Aan de andere kant ook wel heel verstandig om het dan uit te laten zoeken. Ik kan me voorstellen dat het t nu makkelijker maakt.

Alvast heel veel succes met de ICSI!

Groetjes Ditte