Spring naar bijdragen
Ditte

Rotopmerkingen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Aangezien ik vandaag echt een pestdag heb, waarin ik ook nog eens een snertopmerking van mijn moeder naar mijn hoofd geslingerd kreeg, kwam ik op t idee om een topic te openen waarin we alle vervelende / kwetsende / rare / stomme opmerkingen kunnen zetten.

Wie weet kunnen we er, ondanks onszelf, ook nog een béétje om lachen...

Hier mijn eerste: ik zat tegen mijn moeder (ook niet in het beste humeur) te klagen dat ik last heb van mijn buik, na de punctie. De punctie waarbij 4 eicellen gevonden waren die geen van allen bevrucht waren. Zegt mijn moeder: "Ditte, ik zou er nu maar eens mee stoppen, met die pogingen. Het is niet goed voor je lijf, in elk opzicht".

>:( >:( >:( :'( ???

Ben benieuwd naar de opmerkingen die jullie horen!

Liefs Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een opmerking zeg. Zei zit niet in jou situwatie

En het kan voor jou pijn doen om zo iets tehoren tekrijgen en dan nog wel van je eigen moeder.

Nou mijn schoonmoeder zei over laatst ook iets

Als het voor jullie weg gelegt is moet het ook op een natuurlijke manier gaan. Leuk zo iets tehoren. Dus met andere woorden het is ons niet gegund.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi meiden,

Ik heb er ook nog eentje die ik vorig jaar tijdens de kerst kreeg van mijn schoonvader tijdens mijn 3e icsi behandeling:

Als je net als je schoonzusje wat zou afvallen, dan ben je vast ook snel zwanger.....

(zij was binnen 5 maanden zwanger, wij waren toen 3,5 bezig...en ik was van drie behandelingen in 5 maanden toen zo'n vijf kilo aangekomen)

Ik was zo kwaad, dat ik het liefst direct de deur uitgelopen was...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi meiden,

Nou wat ze tegen mij zeiden na een mislukte poging....Ach het komt wel goed je kan nog wel 10 jaar mee....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

opmerking schoonmoeder......

"Achteraf is het toch snel gegaan!"  :o (4.5 jaar.....?)

"Ben maar blij dat je niet normaal bevallen bent"

"vroeger was alles anders. "

Er zullen nog wel veel opmerkingen volgen..... moet er ffe over nadenken.

2 vriendinnen hebben net ook een kindje gekregen. We hebben een clubje opgericht.... (kolven allemaal...)

"Melkclubje het tepelkloofje"......  ;D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wat een nare opmerkingen lees ik hier!

Ach standaard opmerking is toch wel dat als je het loslaat, het vanzelf gaat...tja....

Mijn broer zei ooit dat we het aan onszelf te danken hadden, wij vonden reizen belangrijker dan kinderen krijgen, dus dat het dan op m'n 30e niet lukte as onze eigen schuld...letterlijk gezegd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@suzyQ: ja, die ken ik!! Mijn schoonmoeder zei op mijn 31e dat ik toch al wel oud aan t worden was om nog moeder te worden! Aanvankelijk dacht ze ook dat het aan mij lag: "Ja, je bent toch al wel op leeftijd".

Groetjes Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh vreselijk allemaal! Beseffen ze wel wat ze zeggen?!

Schoonmoeder: je heb toch een mooie zoon?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen we net getrouwd waren en soms nog jaren erna door collega's: als je het niet naar je zin hebt op je werk, dan wordt je toch gewoon zwanger?

Op een bruiloft toen wij al twee jaar bezig waren:

meiden die zeiden: ik was met drie maanden zwanger. De ander: ik meteen!  ::)

Tegen mij: willen jullie kinderen?

Ik: ja.

Kort daarna: Wat wil je drinken?

Ik: spa'tje.

Zij: geen alcohol?

Ik: nee, we proberen al jaren zwanger te worden en misschien helpt het!

Zij: oh, sorry!

Mijn zus na de eerste mislukte poging:

De buurvrouw heeft wel 19 tp gehad voor ze zwanger werd, dus het kan nog wel effe duren! :o

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi meiden,

dit topic heb ik vd week ff gemist! Wat heerlijk en wat herkenbaar :-)

Enne wat dachten jullie van :  Jullie moeten gewoon lekker op vakantie gaan! Alles loslaten en dan lukt het wel. Mijn antwoord toen iemand dit zei en we toevallig ook echt op vakantie gingen was dat ik dan ongesteld was dus dat het hem dan ook niet zou worden ;).

Enne idd, ook ik kan ook nog heel wat jaartjes mee om kinderen te krijgen, helaas betaald de verzekering dit niet en is die geldboom in de tuin nog steeds niet gaan groeien..

Ik ben benieuwd naar de volgende opmerkingen!!

Groetjes Patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook zo leuk...mensen die je feliciteren met je zwangerschap terwijl je dat niet bent en het wel heel graag wilt worden en get lukt niet...pijnlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag ook weer even moeten slikken

Me schoonmoeder

En heb je al weer werk nee zeg ik

Dan moet je ook maar niet aan de Ivf beginnen

In 2014. Werk is belangrijker dan een kind

Ik ben met tranen in me ogen weg gelopen

Me man volgende na 10 minuten ook hij heeft even zijn moeder op de plaats gezet

Hebben somige menssen geen gevoel

Als ze al weten dat het lastig gaat

En dan nog zulke uit spraak doen

Ze moesten eens in onze schoenen staan

Dan weten ze het ook eens wat wij door maken

En dat het geen gemaklijke weg is !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn broer na de eerste tp: de embryo's zitten nu dus in je baarmoeder. Maar dan ben je nu zwanger! ::)  (hier kon ik nog wel een beetje om lachen)

De buurvrouw: ik ben zelf geadopteerd, dan adopteer je toch een kind hier uit het weeshuis! (Net of dat zo eenvoudig is als buitenlander in Duitsland)

En verder: ik heb drie kinderen en ik doe alles voor ze, maar mijn leven had een stuk makkelijker geweest als ik ze niet gehad had! ::)

Ook artsen kunnen zeer ontactisch zijn. Onze eerste iui poging mislukte, omdat er geen levende zaadcel gevonden werd na hun "wasstraat". De arts tegen mijn man zonder enige vraag of check aan hem ( nadat we een uur hebben moeten wachten zonder enige uitleg): u heeft weer gerookt!

Dit klopte niet, maar mijn man had al een slecht gevoel van tevoren, omdat hij de avond daarvoor laat met het vliegtuig was thuisgekomen, veel stress had op zijn werk en de volgende dag dus ook ( gevoelsmatig) niet zulk fantastisch sperma kon produceren... ::)

en meteen de volgende conclusie van de arts: dan moeten we starten met icsi, u kunt de formulieren bij de administratie krijgen, dag! (Geen tijd om verder in te gaan op wat er was gebeurd of uitleg te krijgen) :o

(Hierna zijn we gestopt met deze kliniek...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi meiden,

Ik heb dit oude topic maar weer eens van stal gehaald. Oei wat kunnen mensen toch kwetsend zijn.  :o

Ik ben de afgelopen 11 maanden 15 kilo afgevallen(mijn zwangerschapskilo's)  mijn man is helaas nog te zwaar en zo kwam mijn gewicht tijdens de derde icsi weer boven water...oude koeien en werd de belediging nog weer even fijntjes herhaald, want als ik lichter was (net als mijn schoonzusje toen, die nu weer zwanger is) dan zouden we meteen weer zwanger worden.

Er was toch een embryo teruggeplaatst? Nou, dan ben je zwanger!  ??? Over onkunde, onwetendheid en aannames gesproken! En van ivf behandelingen en hormonen wordt je echt niet zwaarder hoor!  ??? Ze hebben echt geen idee waar ze het over hebben en zeggen dit ook nog met zo'n arrogantie! Oorzaak is bij ons in eerste instantie de spermakwaliteit.... ::)

Ik ben heel erg teleurgesteld in mijn schoonouders en vooral ook heel verdrietig... :'(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de fertiliteitspoli tijdens een gesprek: "Ja ik moet vandaag wel een beetje haast maken, ik zit met een ziek kind thuis" ......Erg leuke opmerking als je daar zit om je jarenlange kinderwens tot vervulling te laten komen?!!!!

Om meer regelmaat in mijn leven te krijgen tijdens het hele medische traject ben ik van een afdeling met onregelmatige werktijden naar een afdeling met regelmatige werktijden gegaan.

Eerste week op de nieuwe afdeling: "Oh, je bent zeker zwanger he, meid wat leuk voor je" ........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedacht er net nog een:

Je hebt al een kind! Waarom dan nog een tweede, dat is toch niet nodig? Tel je zegeningen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder is altijd een bron van inspiratie als het om dit soort dingen gaat.

Zo heeft ze 14 jaar lang genoten van het feit dat het maar niet lukte.

Ik was en ben een mislukkeling in haar ogen, fijn mam, thnx.

Vorige week de druppel die de emmer deed overlopen:

Ik kom binnen, na veel geprutst want ze had twee fietsen midden voor de ingang staan, in de gang...

Zit nog niet eens op een stoel en ze beschuldigt mij van diefstal, ja en nu komt ie...van een beige fleece sjaal van de Zeeman :-S pffff

Vervolgens ben ik er klaar mee en wil ik weg, mij lukt het niet om eruit te komen, met een tas en de maxi cosi, dus ze slingert de maxi cosi als een halve wilde over de sturen van de twee fietsen, zonder op of om te kijken...en zegt, dr uit...dus ik zeg wat ben je nou voor moeder...zij, moeder??? pfff nou pff niks moeder...ik haal me schouders op en denk het zal wel, wil weg lopen, klemt ze mijn voet tussen de deur, terwijl ik in mijn ene hand de maxi cosi heb, de pijn is ondragelijk en ik laat vervolgens bijna de maxi cosi vallen...Angelique begint te huilen, zegt ze donder op met dat jankding, dat beloofd nog wat als het nu al steeds loopt te janken.

Op die manier voel je je echt heel welkom bij je moeder :-(

Heerlijk hoe sommige mensen op je kunnen reageren :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi pitbull,

Dat is niet normaal hoor! De veiligheid van Angelique staat boven alles! Ernaast nooit met een maxi cosi gegooid worden! Ik neem aan dat Angelique er niet in zat..je hebt kans dat door het gooien de maxi cosi niet meer veilig is!

Misschien is het dan beter dat je even geen contact met je moeder hebt. Wij hebben momenteel ook een probleempje met mijn schoonouders. Dikke vette ruzie, maar florian blijft dan echt niet in die kamer! Ik wil niet dat hij dat meekrijgt!!

Als je geen ositieve energie uit een relatie krijgt, moet je je afvragen of je die relatie wilt voortzetten.

Succes meissie!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zat er dus wel in, maar ik ving gelukkig in de zwaai de maxi cosi. Maar ik ben wel even klaar met haar...

Heb als eens eerder 4 jaar lang geen contact gehad....ze heeft niet de leeftijd om zo te doen, maar ja...ze doet het zelf.

Ben me die dag echt dood geschrokken.

Wilde ook maar 1 ding, mn meisje uit die beschuldigende omgeving trekken...dat razende hoefde van mij niet zo nodig.

Ach heb nu zelf ook rust, dat vind ik ook wel erg lekker moet ik eerlijk zeggen. Haar vriend was gedeeltelijk bij haar weg, dat ving ze op door mij continu te bellen. Dus ook voor mij voelt dit gemakkelijker.

Thnxx voor je reactie Conny, blij dat ik idd niet zelf alleen dacht dat dit niet klopte ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi pitbull,

Jij bent als moeder verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw kindje! Dus maakt niet uit waar je bent of met wie, jij zorgt voor haar veiligheid!! En trek je dan niets van sociale normen en hoffelijkheid aan, daar krijg je achteraf altijd spijt van!!!

Ik heb mijn zoon met vier weken blootgesteld aan een verkouden kindje. Dan zul je denken:so what? Maar baby's (tot en met 1 jaar oud) kunnen alleen door hun neus ademen en zeker als ze nog geen 8 weken zijn, kan dat erg gevaarlijk zijn, want ze kunnen stikken. Mensen denken daar vaak niet over na en ik heb achteraf spijt dat ik het toegestaan heb. Een vriendin van mij heeft ook zieke mensen toegelaten bij haar zeer jonge kind, vanwege sociale normen. Haar dochter is een paar dagen op de intensive care geland. Dus maak altijd de beste keuze voor jouw kindje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Pitbull,

Wat een verhaal zeg?! Kwam dat uit het niets?

En hoe gaat het nu tussen jullie?

Nog een opmerking van een maandje geleden:

"Zeg jij bent toch al 34? Gaat het dan niet een keertje tijd worden?"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik heb geen contact meer, vind het jammer dat het zo moest lopen.

Maar ik kies voor mijzelf en boven alles voor mijn dochter, zij is mijn wereld!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat is ook het belangrijkste!

Hopelijk komt het ooit nog wel eens goed, maar dat moet van beide kanten niet geforceerd worden.

Lekker van je gezinnetje genieten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie