Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Schrikbarend verhaal op internet

Recommended Posts

Nederlandse moeder biedt baby te koop op Facebook

20

Schokkend, Uitgelicht

17 december, 2013

A+ A-

Share on emailEmail Share on printPrint

Nederlandse moeder biedt baby te koop op Facebook

Een Nederlandse vrouw uit Culemborg heeft haar baby op Facebook te koop gezet, omdat ze het niet veilig heeft gedaan en de baby niet wilt afstaan aan Bureau Jeugdzorg. Dit verklaarde de vrouw in een persoonlijke bericht op haar Facebookaccount. De vrouw zegt dat ze nog niet weet of het een meisje of jongen is. Voor een kleine vergoeding, mogen vriendelijke mensen de baby meenemen.

Op haar Facebookaccount is het volgende te lezen.

Alsjeblieft wil iemand mij helpen? Ik ben alweer zwanger en wil echt niet nog een keer een abortus doen. maar als ik het hou wordt het door jeugdzorg afgenomen. dat wil ik niet. dan heb ik liever dat een van jullie mij help. Wie van jullie heeft er interesse om mij baby te nemen voor een vergoeding. ik kan geld goed gebruiken en geef het kindje liever aan vrienden dan aan die kut jeugdzorg. Ik vraag dit omdat ik weet dat sommige van jullie zo graag een baby willen maar niet kunnen krijge. Het moeten wel goeie gasten zijn die het kindje met liefde behandelen. Ik weet nog niet of het een jongetje of meisje wordt. ik krijg pas over 3 weke scan. ze hebben uitgerekend. alsjeblieft help jullie mij xxxxxxxxxxxx

Haar bericht op Facebook kan echter niet door iedereen gewaardeerd worden. Veel mensen zijn boos op de vrouw en vinden dat de vrouw zich onverantwoordelijk gedraagt. Het is nog onduidelijk wat het ongeboren kindje te wachten staat.

Wow, die baby wil ik!!!!! Al is het niet helemaal de juiste weg, ik kan me er wel iets bij voorstellen.  En aan de zinnen te lezen is ze ws nog jong.... oneerlijk het leven. De een krijgt niks en de ander twee of meer terwijl het niet kan...

Ik bied me ook aan als moeder... En wil er inderdaad ook best wel voor betalen, hoe erg het ook is...

Ik vind het jammer dat adoptie in Nederland erg moeilijk gaat, in plaats van adoptie wordt het al snel pleegzorg... En pleegzorg is nou niet bepaald goed voor een kind. Ik heb zelf cursus gehad om pleegouder te worden maar uiteindelijk vonden ze mij te jong (27!!) en ze vonden het raar dat wij hadden ingevuld dat wij bij een eerste pleegkindje geen sex. misbruikt kindje wilde. Lijkt me logisch toch dat je vooral bij een eerste kindje geen misbruikt kindje wilt, we hebben er (gelukkig) geen ervaring mee en zijn beiden geen psycholoog, hoe moeten wij zon kindje nou begeleiden..

Maar goed...

Ik heb het ook gelezen op facebook.

Schijnt een nep profiel te zijn van een ziekelijke ex.

Op haar profiel staat ook een foto van een jongetje met daarbij adoptie.

Zoiets zou niemand op zijn eigen profiel plaatsen. Waarschijnlijk erg nep dus!

Het is verschrikkelijk maar wie weet gaan mensen toch ook weer neer nadenken over het misschien toch anders doen met pleegzorg oid. Ik bedoel al te vaak lees je toch in de krant dat babys/kindjes te vondeling worden gelegd of erger. Hier moet toch wat mee gedaan worden zou je denken. ..

Mijn idee patricia, ik vind ook dat ouders die moeite hebben om kindjes te krijgen dit soort taken heel goed op zich kunnen nemen, je wilt juist zo graag je liefde overbrengen.

Hi meiden,

Ik weet dat het een zeer misplaatste grap was, maar wil toch nog even wat zeggen.

In Duitsland hebben ze voor jonge moeders die het niet meer aan kunnen of zich geen raad weten, bij ziekenhuizen verwarmde plekken met kleppen, waar je je kind anoniem kan achter laten.het ziekenhuis zorgt dan voor het kindje. Demoederheeft dan een bepaaldeperiode waaronder terug kan komen o haar beslissing en het kindje weer af kan halen. Als ze het niet doet, zorgt de staat voor het kind.

Ideaal is het natuurlijk niet, maar ik denk dat het wel een aantal ongelukken of wanhopige daden voorkomt...

Conny

Idd. België heeft ook n vondelingenluik maar op die manier is het ook nog lastig om n babytje te adopteren. .. voor mij helaas voor moeder en kind vast goed :-\

Goh dat kende ik dus niet, maar fijn dat het bestaat...jammer dat je in NL zo moeizaam een NL's kindje kunt adopteren.

Denk dat er veel Nederlandse stellen makkelijker voor zouden kiezen.

Leuk zo'n exvriend, zal je maar overkomen :(