Jump to content
Sign in to follow this  
lievie

Lievie's ivf traject.........

Recommended Posts

Ha Lievie,

Wat ontzettend spannend! Ik kan me zo goed voorstellen dat je in de stress schiet. Je wilt gewoon heel graag dat het lukt!

Bruine afscheiding hoeft echt nog niets te zeggen. Wacht gewoon de bloedtesten af: die geven uitsluitsel!

En wees ook niet te streng voor jezelf. Het is logisch dat je verdrietig/nerveus/hoopvol/gestrest/... bent. Het is toch ook een periode waarin allerlei verschillende emoties meespelen?

SUCCES!!! Het komt vast goed!!!!

x Marijke

He lievie,

Wat ontzettend spannend meid. Snap je angst helemaal..

Hebben ze wel eens een hysterocopie of iets gedaan door al de mk die je al hebt mee gemaakt??

Maar spontaan zwanger het zou zo mooi zijn :love2:En ik hoop echt dat hij lekker 9 maanden mag gaan blijven zitten ik zal heel hard voor je duimen!!

Liefs han

Wat een mooi nieuws en helaas...al die angsten die ken ik maar al te goed. Ik had zelf ook een bloeding gehad, ziekenhuis, alles goed en alles uiteindelijk goedgekomen..... Ik snap je angst, maar wat een geweldig nieuws dat alle waardes goed zijn, probeer je daar ook aan vast te houden, al zit jij waarschijnlijk in de "eerst zien, dan geloven" gedachte.

Mag ik vragen hoe het komt dat je al meerdere miskramen hebt gehad? leef met je mee en ik ga een kaarsje branden voor een wolk van een baby!!! Is er iets of iemand die kan zorgen dat je je zorgen wat beter kwijt kan? Werk je nu nog, of ben je nu thuis en heb je genoeg aan jezelf op dit moment.

Goed aan jezelf denken nu, maar meid, ook een hele dikke gefeliciteerd!!!

Liefs Lief

Hoi Lievie,

Wat ontzettend spannend zeg! Ik hoop zo voor je dat het wondertje lekker blijft plakken!!

Het is toch alleen maar heel mooi als het niet via IVF hoeft?

Dikke knuf en ik duim voor je!

Ditte

Als eerst een mooie tekst over het nare wat mij weer is over komen

toch heb je voor ons bestaan!

Wat de omgeving er ook van vindt en hoe kort het ook maar was,

Je was een klein levend wezentje dat maar heel kort mocht leven in moeders schoot.

Je kunt je van alles bedenken hoe het zal zijn, of hoe je je zou moeten voelen als je dit overkomt.

Toch blijkt dat een “miskraam” in het eerste trimester ontzettend vaak voorkomt en men het eigenlijk al vrij normaal vind dat je er niet lang bij stil staat.

De toekomstige ouders blijken echter wel met een gemis te blijven zitten.

Dat kleine minimensje zou er over 7 a 8 maanden zijn…het zou een onderdeel van een gezin in wording worden en dat is er nu plots niet meer.

Dat, wat soms zo vanzelfsprekend lijkt te zijn, is gewoon een groot wonder.

het verlies van dat ene wonder dat zo welkom is….

Het verdriet van het gemis is groot en hoewel je voor je omgeving groot doet en beseft dat je verder moet, is dit niet altijd even makkelijk.

Een ander begrijpt niet wat jij mist, wat jij voelde en hoe je ernaar uitkeek.

Vaak weten ze de oorzaak niet eens en blijft de onzekerheid groot bij de wens naar een volgende zwangerschap.

lieve dames,

Hier vandaag minder goed nieuws. Heb vanmiddag een mk gehad alweer!

Ik voel me leeg, verdrietig en ontzettend  rot.  Had zoveel hoop wel heel licht bruin afscheiding maar

ook veel gelezen dat dat niets hoefde te betekenen.  Helaas in mijn geval wel.

Ik schrijf dit dan ook weer met tranen over mijn wangen.  Ik was al van werk na huis gegaan om weer bloed te

prikken met de hoop dat hij verdubbeld was.  Uitslag hoefde ik echter niet op te wachten

want eenmaal thuis kreeg ik kramp en op de wc storten Ik in elkaar.

weer een miskraam. ... Weer spontaan maar weer mis!  Ik heb ook besloten niet verder te gaan met ivf als er geen

onderzoek geweest is na deze mk. Heb sowieso even het gevoel niks meer te willen. ...

Maar dat komt gewoon Door de emotie dat weet ik ook. ......

x  een verdrietige Ik.

Guest tanja1969

ooo lieve,

weer mislukt, damn waarom nou toch?

kan begrijpen dat je nu zoiets hebt van ik ga niet door

maar laat het iig wel onderzoeken waarom het steeds misgaat

doe rustig aan en praat veel met elkaar en huil goed uit meid

liefs Tanja

Ohh Lievie,

wat erg! Het leek zo mooi toch nog spontaan en dan alweer een mk...

Willen de artsen het wel onderzoeken voor je of moet je nog een afspraak maken.

Nou eerst deze klap maar weer verwerken...

Sterkte

groetjes Patricia

Hè bah, wat naar zeg!!!

Heel verstandig om te laten uitzoeken wat die miskramen veroorzaakt!

Getver, wat gaan onze paden soms door diepe dalen! Zo akelig!!

Veel sterkte, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!!!

Liefs Ditte

Lieve allemaal,

Ik schrijf hier weer met de tranen over me wangen, potjandorie wat voel ik me rot zeg.

Niet alleen de miskraam hakt er in maar word gewoon ff zat van alles. Van alles en iedereen om me heen, weet niet zo goed hoe ik me moet uiten, wil niet de hele dag huilen maar van binnen eigenlijk wel. Ik voel me dan tot last, en niemand die iets voor me kan doen............... Dus dan gewoon maar verder :-[ :-[ :-[ :-[

NEE dat kan ook niet, pfff...........

jeetje waar moet ik beginnen dacht ga het van me afschrijven, maar ook dat is lastig.

WAAROMMMMMMMM ik voel me een totale mislukkeling, me hele leven is een grote mislukking.

Snap het niet, waarom weer een miskraam er moet iets niet goed zijn aan me lichaam, het kan niet anders.

lees net op FB dat mijn nichtje zwanger is......... status op fb "rara dik maar niet vet".........

Dit nichtje is nota bene met me mee geweest voor echo's tijdens de eerste poging. Snappen ze dan niet dat het pijn doet. Nog erger omdat ik de miskraam eergister heb gehad, maar sowieso....... IK HAAT DINGEN TE MOETEN LEZEN OP FB...(wat best persoonlijk en pijnlijk)  :sm45: :sm45: :sm45: Surprise Surprise nou wat een Surprise........ Doet mij alleen maar pijn, helemaal overstuur. :sm31: Het breekt me hart  :sm9: gewoon, ik wil het ook zo graag, en zij net 2 maanden gestopt met de pil, meteen zwanger :mad: fuck it. Snap niet waarom ze me niet ff gebeld heeft voor ze zo iets op fb zet, zo had ik ook me beste vriendin, idem dito. Me man  zegt die beseffen dat niet eens, zijn zo blij met het geluk... Tuurlijk kan ik me daar in vinden maar niet helemaal, ik beteken als het goed is wat voor die mensen, en de mensen waar je iets voor betekend wil je behoeden voor pijn, teleurstelling etc. En aangezien dat natuurlijk niet helemaal kan, kan je wel even persoonlijk op de koffie of bellen. Om mij voor die klap te behoeden. Ik vind het leuk voor al me vriendinnen en familie hoor maar bereid me ff voor.............. GRRRR........... nou ik weet het niet meer, ik ga maar een filmpje kijken denk ik. morgen maar eens kijken om de deur uit te gaan word langzaam gek......... gek van mezelf en gek van alles en iedereen om me heen.

Sorry lady's maar moest ff schrijven weet niet of het volgbaar is maar ik schreef gewoon

X :sm44: :sm45: :sm45: :sm45: :sm45:

Hi lieve,

Wat vreselijk voor je! Ja, mensen in de omgeving beseffen niet hoe pijnlijk het kan zijn, als je hoort dat een ander zo even zwanger is en voor jou vlak na een miskraam natuurlijk nog veel erger...

Op dit forum mag je alles van je afschrijven hoor! Gewoon doen! Lucht op, ook al lopen de tranen over je wangen als je het schrijft! ;)

Ik ben in Duitsland onder behandeling geweest, omdat ik daar woonde. Ik heb bij onze succesvolle behandeling granocyte 13 mio spuiten gehad, twee keer oer week vanaf de tp. Dit middel wordt in Duitsland en Amerika gegeven bij vrouwen die veel miskramen hebben gehad. Ik had geen miskramen, maar geen innesteling. In Nederland wordt deze medicatie, voor zover ik weet, nooit voorgeschreven. In Duitsland heb ik er speciaal voor moeten tekenen, omdat het middel gemaakt is voor de behandeling na een chemotherapie. Het bevordert de aanmaak van witte bloedcellen, die ook nodig zijn bij de innesteling. Ik weet dat dit niet makkelijk verkrijgbaar is. (Woon nu weer in Nederland en wil voor een cryo gaan dit jaar in Duitsland), maar wil je in ieder geval deze info meegeven.

Heel veel succes en een dikke knuffel!

Wat een rotsituatie, daar zit je al helemaal niet op te wachten. Dat jij zo'n groot verdriet en gemis hebt en aan de andere kant de gelukkige zwangere die het op facebook zet. Ik ben het met je eens dat dat erg onnadenkend is en niet meelevend naar jou toe is.......Kan best zijn dat ze er wel aan gedacht heeft, maar de confrontatie niet heeft aangedurfd en dus voor deze manier heeft gekozen. Maar het is niet meelevend naar jou toe en naar jullie situatie.

Ik heb het ook meegemaakt, ik werd ongesteld en was doorgestuurd, omdat het niet lukte na een jaar en mijn nichtje werd diezelfde avond gefeliciteerd op een feest met haar zwangerschap. En dat voelde heel eenzaam, juist omdat onze situaties zo uit elkaar lagen...

Laat je verdriet er maar zijn. Heb je wel mensen bij wie je kan uithuilen? Zoek die maar veel op in deze moeilijke tijd en schrijf hier alles maar van je af, mij hielp dat toen ook enorm. Het gevoel dat je met een half woord begrepen wordt. Alle emoties die je nu voelt.....Ik leef met je mee!

Had je het ziekenhuis al gebeld, hoe was hun reactie? gingen ze nu verder onderzoek doen?

Sterkte meid.

Ik ga een kaarsje opsteken voor je, en dat je maar snel het zo gewenste babytje in je armen mag sluiten.......wat zeg ik, ik ga twee kaarsjes branden, zal je zien dat het helpt.

Liefs Lief

Liefie, wat heftig, pff al die emoties waar je tussen wordt geslingerd.

En snap het ook niet dat je nicht en je vriendin je niet bellen. Vind dat ze juist erbij na moeten denken.

Maarja iedereen is anders blijkbaar.

Gaat het weer een beetje met je?

Blijven hopen en naar de toekomst kijken, hoe moelijk dat ook is.

Liefs

Maria

Morgen de puchtie

Pijn lijden half jaar geleden hadt ik ook zo veel pijn met de puchtie .

En zijn er misschien nog tips

Als ik de terug plaatsing heb ge hadt Die zal waarschijnlijk donderdag zijn .

Ik ben vrij tot dinsdag .

Dus die rust heb ik .

Alle tips en advies is welkom .

Gr liefs Christel

lieve dames, hier weer even kort berichtje,

Vandaag na HA geweest, moet heel veel bloed prikken. Om de standaard te korten uit te vinden.

Het kan namelijk al door vit D en B12 tekort dat je miskramen krijgt, hier wel altijd medicatie voor gehad maar toen was het in orde en niet meer gechekt daarna.

ach ja hopelijk schieten we der iets mee op, ook het ziekenhuis gebeld maar verkeerd tijdstip dus morgen nog weer proberen.

X

Hi lieve,

Dat kan nooit schaden!

Ik heb ook extra l'arginin (eiwit) te verbetering van mijn eicellen gehad in de laatste behandeling en had voor het eerst cryos! Dus voeding kan wat uitmaken!

Succes!

Conny

Fijn dat je serieus wordt genomen, het kan nooit kwaad dat te controleren...

Morgen  de tp en dan horen we ook hoe veel er bevrucht zijn .

Maar jammer genoeg nog last van de punctie .

Het voeld aan of je buik een en al blauw is .

Ik hoop dat het maandag over is want moet dan weer gaan werken .

Was niet de bedoeling maar ja als ik me baan wil behouden dan ga ik maar .

Het  is maar voor twee uurtjes dus dat val weer gelukkig mee .

De rest van de week zijn het langen dagen .

Tussen door wat meer rusten en dan komt alles wel weer goed .

Liefs Christel

Hoi Lievie,

hoe is het met je? Hebben ze al onderzoeken gedaan? Ik hoop zo voor je dat er iets uitkomt waar ze dan natuurlijk wel iets mee kunnen...

N vriendin van mij heeft facebook eraf gegooid aangezien ze helemaal gek werd van al die foto's van zwangere meiden of berichten dat ze zwanger zijn en natuurlijk de babyfotos. Het geeft haar een hoop rust. Ik ben ook met enige regelmaat verdrietig of baal hevig als ik weer wat langs zie komen maar kan het ook niet over mn hart verkrijgen om alleen maar daarom fb eraf te gooien..

Mag ik nog ff inhaken op je verhaal van je nichtje (toch wel lekker weer even meeschrijven op het forum) Ik was laasts bij een vriendin(naja ondertussen meer kennis) leuk praatje kwam over de verbouwing dus ik vragen hoeveel slaapkamers ze erbij krijgt. Verschrikt gezicht, nou eehhh een of twee maar voorlopig laten we het zo(ze zei altijd er vier te willen krijgen) Krijg ik een week later een appje dat ze zwanger is van de derde.. Tja zeg dan niks Of zeg dan een of twee maar niet meer. Nadat ze zwanger was van de tweede met nog een gezamenlijke vriendin en alles bij elkaar hebben lopen te liegen ben ik verstandig geworden en het onderwerp zwanger en bezig zijn nooit meer ter sprake gebracht. Maarja aangezien mijn situatie toendertijd hoopte ik op iets meer begrip en inlevingsvermogen ;)

@ Christel, houd maar goed in gedachten dat het voor een goed doel is. Lekker op tijd naar bed en gaan met die banaan. ;)

Groetjes Patricia

Als ik ook nog kon slapen

Dan was het niet erg maar ik ben elke uur waker .

En dan denk ik nog maar zo vroeg

Maar Patricia zo als je het zegt het is voor een goed doel .

En nu ook hopen dat de bal in het doel blijf zitten

Dan kan ik me aan sluiten bij de rest.

En ook hier in buurt want ze zijn alle maal zwanger geloof ik .

Wordt er gek van het liefste kom ik niet meer buiten want over al zie je bolle buikjes .

Gr christel

@Patricia,

Ik snap als geen ander dat het zwaar is te moeten lezen dat andere zwanger zijn, maar het maakt het ook moeilijk als je na al die jaren dan eindelijk zwanger bent, om er iets over te delen.

Nog elke dag ben ik vreselijk onzeker, doodsbang, maar ik kan er nergens mee heen.

ook niet op dit forum, want idd mensen die niet zwanger zijn stoot je op zijn zachtst gezegd tegen het hoofd, andere die wel zwanger zijn, zijn of veel verder...of hun situatie is toch weer heel anders...

Zo heb ik een aantal hele jongen kennissen die nu rond mij zijn uitgerekend bij wie het van een leien dakje is gegaan...

Zoals ik al eerder zei/schreef, ik val nu echt tussen wal en schip....jammer!

@christel idd laat die bal maar zitten

@pitbull er zijn er wel een aantal zwanger toch. Misschien iets verder als jij. Ik doel op esther en mamalou nu ook zeker of haalnik namen door erlkaar? En volgens mij was er net na esther nog iemand zwanger geraakt

Ja dat klopt, maar is lastig om je op te trekken aan iemand die 4 maanden verder is kan ik je zeggen ;)

En iemand die dan weer 2 maanden achter je ligt is ook niet altijd makkelijk...ik zelf ben namelijk nog nooit in deze positie geweest...ja mijn aller eerste keer, maar toen was ik doodziek en wist ik niet eens dat ik zwanger was :(

Dus ja, meepraten is soms best lastig...

@ Pitbull, daar zit idd wat tijdsverschil tussen. Kan je niet op n ander ivf forum proberen? Al zitten daar natuurlijk wel weer allemaal mensen die je niet kent. Maar daar heb je misschien wel meer aansluiting. En wel hier ook blijven natuurlijk!!!

Groetjes Patricia