Jump to content

1e keer IVF

Recommended Posts

Vandaag de terugplaatsing, alles super gegaan. Vond het wel lastig dat je met een volle blaas een terugplaatsing krijgt en die van mij zat erg vol, ik hield het bijna niet meer  ;)

Vd 12 eicellen waren er 11 goeie embryo's. Ze moesten zelfs zoeken om de beste eruit te pikken, omdat ze allemaal goed waren, ongelofelijk toch. Degene die terug is geplaatst was 8cellig. Ze konden nog niet zeggen hoeveel cryo's dat weten ze morgen en we krijgen een brief thuis daarover. Ben benieuwd maar we duimen dat het nu lukt. We zijn erg opgelucht.

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gister de punctie gehad en dat is me zo ontzettend meegevallen! En vandaag gehoord dat er 7 eitjes bevrucht zijn. Van te voren dacht ik dat het lichamelijk zwaar zou zijn maar dat ik het geestelijk makkelijk aan zou kunnen. Maar ik merk nu dat het andersom is. Met pijn kan ik omgaan maar die onzekerheid... Ik praat er veel over met mijn man maar zelfs na alle goede berichten moeten we het steeds even apart van elkaar laten bezinken. De blijdschap komt later, nadat je de angsten hebt losgelaten. Ik denk dat dat het grootste verschil is met een spontane zwangerschap.

Xx

@daphne wat super dat de punctie is meegevallen.

En 7 bevruchte eitjes, wat goed. Wanneer hebben jullie de terugplaatsing.

Duim voor jullie.

En hopelijk zijn we straks tegelijk zwanger  ;D

Wanneer hebben jullie de bloedtest?

Wij vrijdag 28 feb en ik wil niet van te voren een test doen, wordt er onzeker van.

Liefs

Maria

Hoi Maria,

We hebben de terugplaasting morgen (donderdag) om 9.10. Lijkt me best wel gek omdat je vanaf dan zwanger bent. Maar ook wel bijzonder. Probeer er maar weer een mooi moment van te maken. Kaarsje erbij voor de romantiek ofzo haha. Ik gok dat we 3 of 4 maart de bloedtest hebben, laat ik nog wel weten.

Zou super zijn als we tegelijk zwanger zijn! Ik heb er ook al over gedacht of ik van tevoren een test wil doen en nu zeg ik ook nee. Als je dan een negatieve of onduidelijke uitslag hebt dan weekt dat idd negatief terwijl dat nog niks zegt. Maar misschien dat ik in de laatste dagen ervoor mijn spanning niet kan bedwingen. Succes met nog iets meer dan een weekje wachten.

Xx

Hoi!

Ik ben hier nieuw en heb met jullie meegelezen en ben aan het meeleven. Aller eerst heel veel sterkte allemaal. Zeker degene in de wachtweken!

Ook zelf aan het begin van het traject. Nou ja, begin... We zijn al zo lang aan het zoeken naar opties en zolang bezig. Maar nu gaan we dan eindelijk actief van start bij Geertgen. We maken gebruik van een anonieme eicel donor en we hebben pas te horen gekregen dat we 5 eskimo's in de vriezer hebben. YEAYY

En dan nu dus gestopt met de pil, mijn eigen cyclus is plat gelegd en elke dag een flinke dosis Oestrogeen... Ik voel mijn lichaam echt denken  "Whats happening??" :o.

In maart terug om te kijken hoe dik het BMS is... het gaat ineens heel snel allemaal.

Liefs,

S

Einde oefening, ahhh, bahh kan wel janken. Vanmorgen voelde ik het al aan mn darmen en daarna bloed qua afscheiding. As vrijdag de bloedtest, maar is toch niet nodig.

Pfff niet eerlijk, waarom ben ik nou niet die gelukkige die in 1 keer met IVF zwanger raakt.

Nu een wachtmaand en dan pas in april een terugplaatsing van een cryo.

@ hope/fear lief van je  :)

Wel gek werd net gebeld door mn vriendin die vertelde dat ze 16 weken zwanger is.

Hoe toevallig net op deze dag.

Ben natuurlijk hartstikke blij en probeer er vertrouwen in te houden dat het ons ook gaat lukken...

WIj hebben nog 6 kansen met de ingevroren embryo's, dat geeft iets meer vertrouwen, maar het blijft bijzonder.

Hihi inderdaad aan de chocolade geslagen, dat helpt een beetje

Er is geen probleem dat chocolade niet in ieder geval kan verzachten.  ;D

Moeilijk he, de balans vinden tussen blij zijn voor een ander en je eigen verdriet. Al is het natuurlijk nog eens extra hard op een dag als deze...

6 embryo's is een mooi aantal. Gelukkig dat je nog meer kansen hebt.

Op de hoeveelste dag zijn ze bij jou ingevroren? Want dat blijkt nogal te schelen per ziekenhuis.

Menstruatie nu goed doorgebroken, snif.

Wanneer mag jij testen Daphne?

Hope/fear mn embryo's zijn een dag na de terugplaatsing ingevroren, er is er toen 1 afgevallen.

Vandaag het ziekenhuis gesproken in Hoorn (het VUmc doet de punctie en terugplaatsen) en die was blij verrast met het resultaat :)

Nu hopen dat mn menstruatie snel over is en snel weer ongesteld en dan in mn normale cyclus een terugplaatsing

@Jeanine, zeker balen en jij ook, pfff. Dus ook een rustmaand en opnieuw prikken.

Dan duim ik dat we samen op het wachtbankje zitten en samen zwanger zijn volgende keer :)

Ik vind het wachten het heftigst, slopend.

Nu ongesteld, 3e dag maar nog steeds buikpijn, bah. Hopelijk snel over.

Was jouw menstruatie anders dan anders?

@maria: ik moet dinsdag testen (4 maart). Maar verwacht er niks meer van. Had eerst nog wel de echte zwangerschapsklachten maar die zijn sinds 4 dagen weg dus ik ga er al vanuit dat t niet is gelukt. Ben helemaal down en moest gister zo huilen vlak voor mijn dienst. Vandaar dat ik ook even wat minder op het forum zit. Sluit me nu een beetje af. Bah! Ben blij als het dinsdag is geweest.

Xx

Daphne zolang je niet ongesteld bent, blijven hopen. Ik moest vrijdag de test doen en werd op dinsdag al ongesteld. Wist wel meteen waar ik aan toe was.

Dus echt blijven hopen, duim voor je.

Ik herken het wel dat je minder op het forum zit, dat heb ik ook. probeer wel af en toe te kijken.

Hoi.

Pitbull_lady: 3 jaar? Jeetje. Aan je banner te zien dacht ik dat je er maar 1 ICSI poging had gedaan. Dat is lang zeg...

Ik zag dat je mijn verhaal gevonden hebt? :)

Ik ben echt al heel lang bezig met een manier vinden om toch een optie te hebben op een gezond kindje. Vanaf mijn 16 eigelijk al. De afgelopen 4 jaar zijn we opzoek geweest met zijn tweeën.

De eerste keer dat ik naar Geertgen ging was absoluut geen succes. Ik werd zo een beetje afgewezen en echt heel onvriendelijk behandeld.  Wel wilde ze enorm veel medische documenten alsnog hebben maar ik moest er maar niet op rekenen. Nooit meer iets gehoord. Ondertussen was er ineens een ontwikkeling: een nieuwe DNA test voor mensen met de ziekte die ik heb. Dit zou 6 maanden duren maar duurde er uiteindelijk 9. Ik wist dat de kans nihil was maar ik wist ook dat het mijn laatste hoop was. Dus toen na 9 maanden eindelijk de uitslag kwam... stortte mijn wereld in. Het ging echt niet goed met me in die tijd

Mijn man vond dat als Geertgen ons dan echt niet wilden helpen ze ons dat maar in ons gezicht of in ieder geval in een brief moesten melden. Hoewel ik er ABSOLUUT geen behoefte aan had om nogmaals afgewezen te worden door Dr. Kreng, vond ik dat hij ook het recht had het op zijn manier af te sluiten. In ons dossier had tot dan toe gestaan dat we per se bij Dr. Kreng moesten maar toen we nu belden stond erin dat we naar Dr. Ruis moesten.

Het gesprek was zenuwslopend aangezien al snel bleek dat het een heel nieuw intake gesprek was. En zoals mijn banner laat zien... Dr. Ruis had (gelukkig) een hele andere mening :)

@Hope/Fear

Ohw meid, we zijn 9.5 jaar bezig geweest, maar de laatste 3 jaar bij Geertgen ;)

Dus nog even anders, ik heb 11 mk's gehad, ben in 7 zh's geweest.

Ben van mijn 3de cryo, de laatste die ik had, zwanger na mijn laatste ICSI :)

Ik heb triple x.

Wij hebben hele slechte ervaring met Dr Michels.

Wie is in jullie geval Dr kreng???

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hi.

Ja ik had je banner gezien.. Wat een traject... Maar het verbaasde mij dat 1 IVF poging bij geertgen zolang geduurd heeft.

Dr kreng is Dr.Bakx. Die oudere. Wat een ongelofelijk onvriendelijke vrouw. Pfff.

Die hoef ik ook echt niet tussen mijn benen te hebben.

Wat een traject... Des te mooier dat je nu eindelijk zwanger bent. Geweldig!

Dr. Backx is er nog steeds ja. Of bedoelde je of Dr Michgelsen? Die is er ook nog.

Wel vervelend als er dingen mis gaan, of als je echt nare ervaringen hebt met artsen.