Jump to content
Sign in to follow this  
Ditte

Update gesprek

Recommended Posts

Lieve forumgenootjes,

Ik heb maar even een nieuw topic gemaakt omdat mijn verhaal nu even niet op het wachtbankje-topic hoort.

Afgelopen donderdag hadden we een evaluatiegesprek in Dusseldorf, na de mislukte poging daar. De poging samengevat: gemiddeld in medicatie, er groeiden een stuk of 8 follikels, bij de punctie zijn er 4 uitgehaald, helaas geen bevruchting en dus geen terugplaatsing.

En nu dus donderdag het gesprek... Het komt er uiteindelijk op neer dat ik weliswaar voor mijn leeftijd (over een paar weken word ik 35) veel eiblaasjes heb, maar de eicellen die ik heb zijn van verslechterde kwaliteit. Aangezien ze in Zwolle meer gebruik maken van standaardprotocollen en ze hier hebben geprobeerd alleen de beste eicellen te laten rijpen, komen ze er nu achter...

Volgens dr. Scholtes is het niet kansloos, maar hebben we wel een verminderde kans dat het lukt vergeleken met een vrouw die mijn probleem niet heeft. Het gaat om 25% kans bij mij tegenover 35-40% kans bij een 'gezonde vrouw'.

Jullie kunnen je voorstellen dat dit een behoorlijke domper is. Een eventueel alternatief is eiceldonatie, maar daarvoor vond hij het eigenlijk nog wat te vroeg. Nu moeten we dus nadenken of we nog 1 keer een poging met ICSI wagen, wetend dat de kans dus wel klein is dat het slaagt. Heel eerlijk gezegd weet ik ook niet goed of ik eiceldonatie wel zou willen, ik heb zelf geen (vruchtbare) vrouwelijke familieleden, dus dan zou een vriendin het moeten doen. En om haar nou te vragen om eenzelfde procedure te ondergaan als ik doe...

Lieve groeten,

Ditte

Hoi Ditte,

Jeetje dat is even een klap!

Ik ben ook erg bang dat ik straks dit ook te horen krijg! Wij zitten al ruim een half jaar in dit traject omdat ik verouderde eierstokken heb en de arts mij paar weken geleden vertelde dat mijn eierstokken waarschijnlijk al te vermoeid zijn en dat daarom mijn menstruaties zo raar zijn. Ze konden het pas zien na de eerste IVF poging of er wel eitjes zijn en of ze van goede kwaliteit zijn.

We denken wel ach we zijn nog jong maar ja........

Denk je dat je nog een ICSI poging gaat proberen?

Knuffel!

Hoi Ditte,

Ik herken je verhaal volledig, hier kregen wij 3.5jaar geleden ook mee te maken in DD.

Wij hebben toen een half jaar lopen dubben wat we met de situatie aanmoesten.

Uiteindelijk ben ik maar weer gaan speuren op internet, zo kwamen wij dus bij Geertgen terecht.

Hier heb je dus wel de mogelijkheid om een standaard ICSI te laten doen met gratis AH.

Maar je kunt ook gebruik maken van de wederkerigheid als je dat besluit. De kosten worden binnen je behandelingen waar je recht op hebt volledig vergoed. Ook eiceldonatie.

Het houd eigenlijk in, dat je man doneert en jij er eicellen voor terug krijgt.

Je kunt altijd een vrijblijvende afspraak maken om eens te horen hoe of jullie er tegen aan kijken en of het iets voor jullie zou kunnen zijn.

Zij werken voor een deel samen met DD.

Mocht je van mij meer info willen mag je me alles vragen, maar je kunt ook een afspraak maken met Dr Wissmann of Dr Ruis.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hi meiden,

Na 3 icsi behandelingen gaf mijn arts bij mij aan dat mijn eicellen niet optimaal waren en dat we dit konden verbeteren door een eiwitpreparaat tijdens de eerste veertien dagen van de behandeling in te nemen. Het heet l'arginin en Wordt normaliter bij bodybuilders gebruikt. In de vierde behandeling heb ik dit genomen en had voor het eerst cryo's en we hebben door die behandeling nu een vijf weken oude wolk van een zoon....

Als je meer info wil, dan zeg je het maar.

Veel succes!

Conny

Hoi Conny,

Ik wil graag meer informatie! Het klinkt een beetje als baat het niet, dan schaadt het niet! Wie weet helpt het bij mij ook.

Een collega (die in hetzelfde schuitje zit) raadde nog acupunctuur aan. Ik zag dat ze dat in Dusseldorf ook doen, heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes Ditte

Hey Ditte,

Ik heb dat ook geprobeerd, voor mij hielp het niet.

Daarnaast was ik erg onstekingsgevoelig...

Dat kwam maar zelden voor aldus de beste man, helaas dus net weer bij mij :(

Ook daarvoor geld, baat het niet...

Maar is wel prijzig.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi Ditte,

jeej wat een domper! Ben er stil van.. Nu ik jou verhaal zo lees denk ik dat ik misschien wel hetzelfde probleempje heb.. Ook ik heb (behalve in België veel eitjes maar dus ook geen bevruchting).

Wat een keuze he, nog even een poging er tegenaan gooien. Ik bedoel we hebben het gewoon wel over ontzettend veel geld. En de kans is gewoon nihil.... Maarja het zal lukken...

Ook bij mij is eiceldonatie naar voren gebracht. Ook ik heb helaas geen zus om het aan te vragen. En wat je zegt een vriendin... Ik heb er wel een die het heeft aangeboden en waar ik zeker van weet dat ze het zou doen. Laatst zei ze het nogmaals. maar wat een keuze he. En ze moeten dat traject in met spuiten, heen en weer reizen, werk en oppas regelen, punctie, pijn, en dan daarna. stel dat het lukt. Kunnen ze het dan ook daadwerkelijk los zien dat het niet van haar is..

Jasper wil het niet die was daar al duidelijk in.

Over de acupunctuur, mn vriendin heeft het in vier jaar tijd twee keer een half jaar gedaan, helaas zonder succes. Volgens mij is het net als bij de natuurgenezers en osteopathie. Je hebt gewoon mzzl als het wel lukt... De laatste twee hen ik gedaan en ook niks.

De andere arts in België raadde ons ook pillen aan die de kwaliteit moeten verbeteren. Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan. De potjes kostte bijna 100euro per stuk. Als het zeker weten lukt doe ik het maar ondertussen al zoveel geld gestoken in van alles en nog wat, en tja helaas groeit het niet op de rus. Wel heb ik DHEA pillen. Ook bij de laatste poging hebben deze niet geholpen. Grrr.

Heb je al gelezen wat Pitbull zei over die wederkerigheid? Hoe sta jij er tegenover? Ik zou dolgraag een zaadcel of eicel krijgen, maar om nu wat van mij of van Jasper (hoe egoïstisch) terug te geven vind ik lastig. Dan loopt er straks een half broertje of zusje van Koen rond en dan weet ik dat gewoon niet.

Ben benieuwd wat jij hiervan vind?

Ditte, ik wens je heel veel sterkte met het maken van deze wederom verschrikkelijk moeilijke keuzes..

Groetjes Patricia

Ha Ditte,

Wat lastig zeg! Alvast sterkte met de lastige beslissingen...

Hoe hebben de doktoren vastgesteld dat je eicellen van mindere kwaliteit waren? Doen ze daar bepaalde testen voor?

Ik volg zelf acupunctuur. Ik vind het zelf ontspannen en het geeft me een gevoel of ik toch nog iets van controle heb op het geheel. Of het echt werkt, dat weet ik nog niet.

x Marijke

Hoi,

@Marijke: ze hebben het niet daadwerkelijk vastgesteld, maar het is een conclusie omdat bij dit traject de bedoeling was om de beste eicellen uit te selecteren. Dat leverde dus 4 eicellen op maar geen bevruchting. Nou, als dat de besten zijn...

Ik ben natuurlijk mezelf ontzettend voor de gek aan t houden  :o maar ik denk toch steeds: zolang ik geen bewijs heb, geloof ik niet dat het echt zo is...

Dus al met al hebben we daarom ook besloten om toch nog voor één poging te gaan. Met weer andere medicatie, dus meer eitjes (hopen we). Vooral omdat de arts ook zei dat mijn lijf misschien zo druk was met al die medicatie dat de fut er wat uit was. Dus hopen dat het nu wat beter gaat en dat er toch een klein wondertje geboren mag worden!!

Want donatie zijn we nog niet aan toe!

Liefs, Ditte