Jump to content
Sign in to follow this  
patricia

Patricia

Recommended Posts

Hoi meiden,

ik wil toch nog wat van me laten horen.

Op het forum kom ik niet zo vaak meer. Heel soms kijk ik nog wel eens op het wachtbankje.

Voor ons is het zoals het er nu naar uitziet toch echt einde verhaal. 17 maart mogen we terug naar Gent en dan hebben we een gesprek met de arts over hoe nu verder. De gyn. bij de terugplaatsing gaf al aan dat ze ws zaadceldonatie gaat voorstellen dat het nogmaals een keer proberen weinig tot geen kans bied. Aangezien het zoveel geld kost ben ik bang dat ik toch echt tegen mezelf moet gaan zegen dat het nu genoeg is en dat we niet verder gaan.

Over die donatie ben ik nog niet uit. Mijn partner wil zowiezo niet en heeft na de laatste mislukking nog geen woord gezegd over hoe nu verder. (alleen bij het uitzoeken van een nieuwe verzekering dat in dat ene pakket "de pil" gratis was! :-\ Tja, mannen.. Wat moet je ermee...

Helaas heb ik niet een zus die voor een eicel kan afstaan en mijn partner heeft wel een broer, maar die begint er niet over en eerlijk gezegd vind ikzelf dat ook niet echt een geschikte kandidaat (en nog kieskeurig zijn ook!! :o)

Wederkerigheid wat kan met donatie vind ik ook lastig. Dan loopt er ergens misschien wel een halfbroertje/zusje rond en dan weet ik daar niks van.

Tevens is er in Gent iig een flinke wachttijd voor donatie en ook hier lopen de kosten ook weer de spuigaten van uit en dan wederom geen garantie dat het nu wel lukt..

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en geluk en hopelijk schuif ik nog eens aan op het wachtbankje of nog beter op het zwangerebankje ;D

Groetjes Patricia

Hoi Patricia,

Jeetje meid wat moeilijk allemaal! In je hoofd spoken nu natuurlijk een hoop dingen!

Gaat een hele moeilijke beslissing worden voor jullie.

Jammer dat je er niet met je partner over kunt praten. Hij zou toch ook moeten mee beslissen hierover.

Mannen verwerken dit soort dingen heel anders. Ook kunnen ze zich moeilijk uiten.

Heel veel sterkte en hoop dat jullie tot de juiste beslissing kunnen komen samen.

Knuffel

Hoi Patricia,

Wat akelig dat het mislukt is met de afgelopen poging!

En dat jullie nu dus voor zo'n moeilijke keuze staan. Dit punt willen we natuurlijk met zijn allen niet bereiken, hoe verschrikkelijk dat het soms nodig is om over dergelijke dingen wel na te denken.

Jammer dat jullie er niet goed over kunnen praten. Wat Cynthia al schreef: het is ook een mannending. Uiteindelijk hoop ik dat jullie de verbinding weer met elkaar zullen vinden en tot een goede overweging kunnen komen van de opties.

En wonderen kunnen altijd gebeuren, hè?!

Al begrijp ik, ook door ons gesprek in Duitsland waar wij min of meer dezelfde keuze kregen, dat je tóch nadenkt over zulke ingrijpende dingen als eicel- en/of zaadceldonatie!

Heel veel sterkte en wijsheid bij jullie beslissingen en ik hoop je hier toch nog eens tegen te komen!

Liefs Ditte

Wat vervelend dat jullie hier samen niet over kunnen praten, dat moet je een eenzaam gevoel geven, terwijl je juist elkaar zo nodig hebt.

Het is wel naar als hij de deur dicht houdt en het gesprek niet met je aan wilt gaan, ook omdat dat echt noodzakelijk is voor een gezamelijke verwerking...

Het enige wat ik je aan wil raden in de situatie, is dat jullie samen dit gesprek (of meerdere) aangaan onder begeleiding van een deskundige op dit gebied. Want dit kan op den duur wel tot verwijdering tussen jullie zorgen. Want zijn zwijgen heeft wel onzekerheid over de toekomst tot gevolg over een heel belangrijk onderwerk en het is wel te kort door de bocht om te zeggen dat je iets niet wilt en er dan vervolgens ook over zwijgen.....

Want als dit onbespreekbaar blijft, dan blijft eigenlijk het hele gesprek uit, omdat dit een van de mogelijkheden is die jullie samen moeten verkennen.... En ik vind eerlijk gezegd niet dat zijn "nee" belangrijker is of doorslaggevender is dan jou "misschien" of "ja".

Sterkte ermee.

Liefs Lief

Hi Patricia,

Ik had je berichtje helemaal gemist!

Wat hard dat het voor jullie nu voorbij is. Ik had zo gehoopt dat het bij jullie nog zou lukken!

Heeeel veel sterkte om dit een plekje te geven!!

Veel liefs, :love2:

Conny

Dankje conny. Ik lees nog wel regelmatig hoor dus ik ben niet helemaal weg. De meeste nu op het forum zitten in een andere situatie als ik. Of zwNger of net begonnen dus ik reageer niet zo vaak meer.

Mn vermoedens nu echt bevestigd. . Een kleine van onszelf zal er niet meer komen.

Nu mn babyspeelgoed aan het verkopen...

Pfff verschrikkelijk

Och Patricia, ik vind het zo k.. om dit te lezen.

Ik weet nog dat toen je net op het forum was we lol hadden omdat onze Koen een echte koenige Koen was, hoe toevallig was dat.

En nu, paar jaar later, staan we op zo'n andere plek. Jij heel verdrietig, en ik aan de andere kant met een compleet gezin. Het kan zo hard zijn! Het lijkt soms wel of iedere onbenul een kind kan krijgen, en op de plekken waar het zo gewenst is, lukt het niet.

Wens je veel sterkte om met deze pijn om te gaan en het verdriet een plekje te geven.

Hi Patricia,

Ik wil natuurlijk geen valse hoop geven, maar ik interesseer mij momenteel veel voor voeding en voedingswaarde. Mijn zus is hier vrij fanatiek in en ik ben hierdoor nu al 8,5 zwangerschapskilo's kwijt geraakt sinds de bevalling en ik eet lekkerder! Mijn zus en zwager al 15-20 kilo. Niet dat dit specifiek voor jou van belang is hoor. De achtergrond van het afvallen is interessanter.: je gaat meer voedingsstoffen eten en alle afvalstoffen die je in vele jaren opgebouwd hebt, worden afgevoerd. Bijzaak is daarbij dat je dus afvalt.

De hedendaagse voeding wordt veelal in fabrieken kunstmatig gefabriceerd, waardoor er steeds minder voedingswaarden in zit en je lichaam steeds meer energie nodig heeft om die troep uit je lichaam te krijgen wat nog weer extra bouwstoffen kost.

Oorzaak van onvruchtbaarheid kan ook zijn dat je onvoldoende voedingswaarde binnenkrijgt. Mijn zus heeft vroeger slecht gegeten (net als de gemiddelde Nederlander!) en veel stress gehad, dit kan je ook bij haar kinderen terug zien, aangezien die nu problemen met hun darmen hebben, omdat zij tijdens de zwangerschap onvoldoende voedingsstoffen had. Dit voedingstekorten verhaal gaat over generaties heen en heeft vooral bij de derde  generatie (die van onze kinderen) problemen. Aangezien jij al wel een keertje op de natuurlijke wijze zwanger geworden ben voordat de problematiek begon, dacht ik dat dit misschien nog interessant voor jou was om te checken of te proberen. Je zou de afgelopen vijf jaar nog verdere tekorten opgebouwd kunnen hebben, waardoor je nu niet meer zwanger wordt....

Ik geloof dat je van deze leefwijze met voeding per definitie niet slechter van kan worden, maar alleen fitter (zwanger of niet) op dat punt heb je er niet mee te verliezen. Hoe je er mee kan beginnen is door een doormetend te maken bij een mesoloog. Die kijkt welke tekorten je hebt en hoe je die weer kan aanvullen. Ik ben van plan om binnenkort hier zelf ook naar toe te gaan, om mij fitter te voelen en omdat onze kansen op een gezond brusje natuurlijk weer vergroot worden.

Mocht je geïnteresseerd zijn en meer info of tips willen, je weet mij te vinden! ;)

Groetjes,

Conny

Hey conny. Wat lief dat je nig steeds aan me denkt!

Ik ben altijd geïnteresseerd in nieuwe tips en ideeën.  Ik kan er gewoon geen punt achter zetten.

Nu hoef ik absoluut niet af te vallen hoor. Dan blijft er niks van me over.

Je leest idd ook wel over diëten waarbij je dan geen pasta etc mag eten. Aangezien ik dat heel veel eet en geen aardappel mens ben heb ik me daar niet verder in verdiept. Ik weet het. Iedereen zegt het. . Als iets zou kunnen helpen gewoon doen. Maarja moet ik dan weer jaren blijven hopen en mezelf niet verwennen met heerlijke pastas ed en maar hopen dat het lukt. Ondertussen nog steeds maandelijks jankend op de wc.

De arts heeft gezegt aangezien probleem bij beide ligt een spontane zwangerschap is uitgesloten.

Maar ik ben mega benieuwd naar jou tips!!

Hi Patricia,

Het is moeilijk om het hele verhaal zo even op te schrijven. Dus ik probeer het kort te houden en dan moet je zelf boeken gaan lezen en je weg erin gaan vinden als je dat wilt. Als de oorzaak bij jullie beide ligt, dan kan dit ook de oplossing zijn voor beide. Het kost wel wat tijd en energie en bereidheid je eet en leefpatroon te veranderen (en het is geen kant en klaar antwoord) maar je kan nog prima lekker eten hoor! Wij zijn veel gevarieerder gaan eten en ik vind het ook leuk om van alles uit te proberen. Heb er ook meer energie door gekregen!

Artsen zijn georiënteerd op symptoombestrijding, maar zoeken vaak niet het probleem en dus de oorzaak op. (Dit zie je wel met de ivf behandelingen, ze proberen op basis van hun kennis en ervaring dingen uit, zeker zijn ze niet..). In de medische vakliteratuur zijn er veel goed onderbouwde aanwijzingen dat veel ziektes een nauwe relatie hebben met voedings- en leefgewoonten. Maar wat is gezond? De voedingsmiddelen industrie heeft heel veel voeding industrieel bewerkt, waardoor onze voeding vooral energie mineralen, vitamine verbruikt en ze niet aan ons lichaam geeft. Hierdoor ontstaan tekorten, maar voordat je daar de resultaten van merkt ben je jaren verder of iedereen vindt de klachten zo normaal (bijv exzeemplekjes, problemen met ontlasting, diabetis, obesitas, allergieën, ADHD, hart- en vaatziekte, etc) . Veel ziektes worden behandeld met medicatie, maar de voeding van de patiënt wordt niet bekeken. Simpel gezegd: shit in- shit out, dit levert dus logischer wijs problemen op. Problemen die over de generaties groter worden, omdat een zwangere vrouw, die tekorten heeft, deze ook aan haar kind doorgeeft. Wat er niet is aan goede voedingsstoffen, kan je ook niet doorgeven...om zwanger te worden moet je ook bepaalde voedingsstoffen hebben, als die ontbreken dan kan dit tot problemen leiden.

Het hele verhaal kan je vinden in : beter met voeding van mia tjioe-america, zij heeft vijftig jaar een voedingstherapie praktijk gehad en heeft gezien hoe de voeding de laatste vijftig jaar veranderd is en de klachten bij de patiënten ook.

Wil je meer een praktische richting: Amber albarda, eet jezelf mooi slank en gelukkig. Uitleg over welke voeding goed voor je is en waarom met recepten.

Een rapport over voedingstekorten in Nederland:

http://www.soe.nl/Informatie/Kennisbank/Tekorten%20in%20NL%20voeding

Het is geen direct antwoord op onvruchtbaarheid, maar ik ben van mening dat er wel degelijk een relatie kan bestaan en het daardoor een oplossing kan bieden. Het gaat er dus niet om of je slank bent of niet, maar het gaat erom of je al je voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Om dit te testen moet je naar de mesoloog (alternatieve geneeswijze), ik denk dat ik binnenkort een afspraak ga maken, omdat ik bij mijn neefjes en nichtjes vele allergieën en gezondheidsproblemen zie en ik verwacht dat onze zoon daar ook mee te maken kan krijgen en eventuele andere nog komende kinderen. Al ben je slank, kan je ook veel tekorten hebben, is volgens mij niet aan gewicht georiënteerd.

Het klinkt allemaal geitenwollen sokken en ik ben daar absoluut niet van ook niet van de bio producten, maar ik zie wel dingen gebeuren met mijn zus, zwager en hun kinderen (hyperactiviteit die verdwijnt, afvallen, jongste is nog op borstvoeding na een jaar omdat hij dezelfde problematiek heeft als zijn zus en borstvoeding het beste is wat je kan geven. Hij is dus nu nog een compleet happy relaxed kind) waardoor ik wel denk dat er wat in moet zitten. Daarnaast een collega met borstkanker, die tijdens de chemo ook beter is gaan eten met bloedwaarden die verbeterden in plaats van slechter werden zoals de artsen verwachtten.

Je moet er dus voor openstaan en aan willen werken, maar het loont zich wel! Ik heb vier maanden geleden het roer omgegooid, omdat mijn darmen op zijn gat lagen na de bevalling, mijn blaas ook een flinke klap gehad had, ik veel bloed verloren had en ik mijn ijzergehalte via voeding in drie weken weer op peil had, waarover de arts verbaasd was, duurde zo'n 6-8 weken zei hij...en ik op een gezonde wijze mijn zwangerschapskilo's kwijt wilde raken zonder mijn zoon daar in de borstvoeding mee te schaden. (Zodat we weer zo snel mogelijk voor een brusje kunnen gaan). Train en voedt jeZelf fit! Ik ben een zoetekauw maar ben verbaasd over hoe weinig suiker in nu eet, zonder het te missen! (Ok, af en toe sjoemel ik wel, maar dat mag ook) ;)

Nou, ik hoop dat dit een beetje een samenhangend verhaal is.... ::)

Ben benieuwd wat je er van vindt!

Conny

Hey Patricia,

Wij zijn ook echte pasta mensen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het al bijna een heel jaar amper eet.

Waarom?

Wij zijn meer groente gaan eten, maar ook minder vlees, geen pasta en dan dus wel een biologisch zelfgemaakt sausje met verse kruiden.

In het begin vond ik dat ik weinig voeding binnen kreeg, maar inmiddels voel ik me zoveel te beter.

Pasta, rijs en aardappelen zijn ook niet alles.

Succes meid, wij zijn na 9,5 jaar nu eindelijk zwanger en zagen het ook absoluut niet meer goed komen.

Maar mede dankzij de goede voeding en het te meer aan slaap, eerder op bed en eerder op, voel ik mij een heel ander mens.

Succes, liefs Pitbull_Lady :love2:

Patricia, hoe verklaart je arts dan de zwangerschap van Koen?

Hoe doet hij het eigenlijk op school, vindt ie het leuk?

Hi Patricia,

Wat die pasta's betreft, die mag je wel eten hoor! Eet alleen volkoren of speltpasta en het liefst met de lunch en niet s avonds... ;)

@ SuzyQ, Koen is ons lot uit de loterij volgens de arts. Het kan zijn de de zaadkwaliteit in de loop der jaren achteruit is gegaan. Ook kan het zijn dat er toevallig een lucky shot bij zat waaruit Koen toevallig is gekomen. Dat mijn eitjes "leeg' zijn wil niet zeggen dat ze allemaal leeg zijn. Het kan best dat 1 op de 100 wel bruikbaar is voor bevruchting, maar wanneer die met ivf net naar voren komt en of die überhaupt komt is niet te zeggen. Vandaar dat ze een natuurlijke zwangerschap niet kon uitsluiten totdat de arts weer even herinnert werd aan de uitslagen van het zaad. Toen was het uitgesloten.

Als je onder een zendmast oid bent gaan wonen dan kunnen ze de onvruchtbaarheid verklaren maar nu dus niet. Gewoon dikke vette pech en ontzettend veel geluk met Koen.

@ Conny, gelukkig maar. Ik heb gevraagd aan de voedingsconculente of die er wat van wist maar dat wist ze niet. Een mesoloog zit op ruim een uur reizen vanaf mijn huis dus ik twijfel nog.

Aan de ene kant ben ik er klaar mee om dagelijks bezig te zijn met zwanger worden en denk ik dus.. moet ik hier wel aan gaan beginnen. Dan ben ik er weer zo volop dagelijks mee bezig in mn hoofd en is die teleurstelling maandelijks weer zo groot, maar aan de andere kant.. Stel dat het helpt...

Ik ben wel begonnen met hardlopen, probeer meer fruit te eten en ga starten met meer volkoren producten. Dat is al een begin ;D

Lastig Patricia. Hoe kun je iets opgeven dat je zo graag wilt en wat je al een keer is gelukt. Dat is toch bijna onmogelijk?!?

Tuurlijk ben je heel gelukkig met Koen, maar je wilt het zo graag nog een keer meemaken.

Hi Patricia,

Misschien moet je het niet zien als een manier om zwanger te worden, maar een manier om samen met je gezin gezond en fit te zijn. Bij ons is het natuurlijk ook niet gezegd dat het nog een keer lukt, maar of het lukt of niet het heeft een positief effect op mij, mijn man en onze zoon op de korte maar ook zeker op de lange termijn. Veel artsen en diëtisten kennen dit niet, het valt onder de alternatieve geneeskunde en onderzoek wordt weinig gefinancierd, omdat het om natuurlijke producten gaat en wat valt daar mee te verdienen?

Dan bestel je eerst dat boek van Amber albarda. Als je het leuk en interessant vind ga je verder en anders niet. Ik zie het voor mij dit jaar ook een beetje als hobby. Een beetje nieuwe receptjes uitproberen en anders naar eten en voeding kijken wat voor Florian ook goed is. Ik eet nu meer groenten, fruit (en sapjes van beide), ongebrande noten, weinig zuivel. En het gaat om de voedingswaarde van producten dus geen margarine maar wel roomboter!! Volle yoghurt, omdat in magere yoghurt alle voedingsstoffen weg zijn. Veel minder suiker, maar ik mis het ook niet zo. Als ik granen eet, dan eet ik Ronde volkoren rijst, volkoren couscous of quinoa. Verder bio aardappelen (hoef je niet te schillen!), brownies van rauwe cacao, kokosrasp, kokosolie, hazelnoten En dadels (super gezond en makkelijk klaar te maken!) ook goed voor Florian voor later want is suikervrij, glutenvrij, vol met vitamine, mineralen, vezels en eiwitten en vooral lekker!

ik heb over anderhalve week een afspraak met de mesoloog om mij door te laten meten en laat je wel weten hoe dat ging. Ik heb deze week een vragenlijst van vier pagina's in moeten vullen over mijn gehele medische en psychologische verleden....

En probeer leuke dingen te gaan doen. Jezelf even lekker verwennen en aan plan b werken. Plan b is het "het gaat nooit lukken plan", dus hoe ga ik dat gat dan invullen? Bij ons was dat de verhuizing naar Nederland, zodat we in ieder geval onze nichtjes en neefjes zagen opgroeien. Nu hebben we dus plan a en b! 8) ik weet niet of je nichtjes en neefjes hebt, maar misschien kunnen die een beetje broertje of zusje rol voor koen vervullen? Natuurlijk is dat allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer voor jezelf nieuwe doelstellingen of een nieuwe toekomst te creëeren.

Op dit moment ben ik een volgend traject aan het voorbereiden, zodat als ik eraan toe ben ik kan beginnen. Maar verder ben ik in mijn hoofd er niet zo mee bezig! Ben vandaag voor het eerst in twee jaar naar de sauna geweest! Mijn moeder paste vandaag op Florian op! 8)

Hi Patricia,

Ben deze week bij de mesoloog geweest. Het duurde wel drie uur en kostte maar 98 euro (kan met aanvullende verzekeringen gedeeltelijk vergoed worden) We hebben de vragenlijst besproken, ze heeft metingen doorgevoerd op acupunctuur plekken en nagels, tong, etc bekeken. Daarna hebben we samen een dieet opgesteld. Ik had nogal wat tekorten.....mijn zus en haar familie een stuk minder.... Dus ik denk dat er wel een relatie is met vruchtbaarheid. Per definitie zijn zink en eiwitten belangrijk om zwanger te worden. Ik krijg nu allemaal supplementen en heb een eiwitrijk dieet gekregen voor de komende maand. Mijn immuumsysteem functioneerde ook niet zo goed. Voor dat laatste en voor een specifiek eiwit heb ik tijdens de laatste icsi medicatie op supplementen gehad.... ::)

Mijn man vind het allemaal een beetje overdreven, maar ik ben tot dusver zelfstandig wel 9 kg afgevallen met anders eten en hij niets sinds ik bevallen ben, dus laat ik heb maar lullen, want hij is stikjaloers dat ik al zoveel afgevallen ben... ::) hij eet natuurlijke wel met mij mee, dus door de betere keuze van producten, wordt hij in ieder geval een beetje gezonder! ;)

Volgende maand moet ik terugkomen.

Groetjes,

Conny

@Conny, zink en selenium en foliumzuur zijn van belang bij je man.

Mijn man heeft dit als supplement erbij geslikt tijdens onze laatste behandeling ;)

Even als tip ;)

Hi Patricia,

Hier weer een korte update ter info. Ben nu bijna een maand bezig. Ben nu weer 1,5 kg afgevallen en mijn uitslag op armen en benen begint af te nemen. Ik heb de eerste week last van vermoeidheid gehad en de laatste tijd geregeld van veel zweten, wat beide komt door het afvoeren van afvalstoffen. Mijn bloedsuiker is nu veel stabieler, want ik heb bijna geen trek meer in suiker en eet eigenlijk maar 3-4 keer per dag. Mijn lichaam begint dit duidelijk prettig te vinden! Maandag ga ik weer langs bij de mesoloog.

Hoi conny, wat fijn voor je dat je dieet van de mesoloog merkbaar is.

Wanneer ging je ookalweer beginnen aan een tp?

Hi Patricia,

Ik ben afgelopen week gestopt met borstvoeding, dus nu wacht ik op mijn menstruatie begin. Dan hoop ik zo in oktober een cryo te gaan doen.

As vrijdag heb ik een afspraak met mijn huisarts/apotheker om te kijken of ik mijn speciale spuiten van de vorige behandeling ook via de Nederlandse apotheek kan krijgen, (met mijn Duitse recept) zodat ik er niet of heel veel in een keer moet betalen en er misschien veel weer overhoud of dat ik niet tussendoor naar Duitsland moet om ze op te halen indien nodig. ..

Hoi Conny,

ik heb het hele weekend lopen malen. Ik zou niet beginnen (eigen eicellen kunnen niet, punt, dus nu beslissen voor ecd of stoppen was mijn idee) aan een mesoloog maar de twijfels slaan weer toe ::)

Nu heb ik mijn dichtsbijzijnde mesoloog een mail gestuurd met daarin een eerlijk antwoord of het in mijn situatie haalbaar is. Garantie geven kunnen ze nooit, maar mijn eicellen zijn gewoon leeg zegmaar. daar kunnen ze niks instoppen lijkt mij. Ik gebruik nog steeds de DHEA tabletjes. Denk aan de vitamientjes ed.

Zou jij als jij weer heen moet, als je nog heen moet want je bent vandaag geweest natuurlijk, aan de jouwe willen vragen of het niet weggegooide hoop is en ik mijzelf een hoop verdriet, frustratie en geld bespaar als ik het gewoon niet doe.

Ik denk namelijk dat als ik het wel ga doen en we dus weer een icsi behandeling gaan doen dat ik moet kiezen, financieel gezien of dit dan of ecd....

Lastig lastig

groetjes Patricia

Hi Patricia,

Tja lastig... Ben net vandaag geweest....wacht even af wat die mesoloog zegt en als je daar ontevreden mee bent, dan kan ik je wel haar emailadres geven, kan je bij haar ook nog navragen.

Ik vindt het lastig om je hierbij te adviseren. Ik doe het om zo fit mogelijk een eventuele zwangerschap in te gaan, de kans op een zwangerschap te vergroten, het eventuele kindje een zo goed mogelijke start te geven en meteen ook mijn gezin goede en echt gezonde eetgewoontes te geven. Daarom denk ik dat ik met dit traject niets te verliezen heb (behalve een paar centjes.. ;D), omdat ik denk dat het voor mij zoiezo wat oplevert op korte en langer termijn, zwanger of niet. Daarnaast wil ik met Florian ook meteen een goede gezonde start maken in zijn eetpatroon, waar ik nu al mee begonnen ben. Hij gaat vanaf half augustus in mijn "dieet" (geen gluten, suiker en zuivel en veel eiwitten) mee voor zover mogelijk natuurlijk en stap voor stap geïntroduceerd.

Afhankelijk van jouw situatie kost dit mesoloog trajectkeuze mij denk ik 4x 100 euro een consult en per maand zo'n 100 euro aan voedingssuplementen, gok ik. Daarnaast eet ik andere producten. Mijn zus is hier al langer mee bezig en zegt dat je het eerste jaar duidelijk meer aan boodschappen uitgeeft, maar daarna minder gaat eten en daarmee wordt het dan dus goedkoper. Daarnaast heb ik het vermoeden dat ze bij mij de snelle behandeling doet en dus heftige detox wat dus ook duurder is in de supplementen. Want ja, ik wil weer snel zwanger worden en dan kan ik echt niet detoxen...dus alles zeer afhankelijk van jou situatie van je lichaam en je eigen doelstellingen. Mijn zus is ook geweest en was voorlopig met een consult klaar en heeft maar weinig voedingssupplementen. Zelfde geldt voor mijn zwager...maar die hebben hun eetgewoonten al een jaar geleden gewijzigd...

Bij eiceldonatie kan dit traject denk ik ook zinvol zijn. Alleen al al zou je zwanger worden, maakt je kindje een extra goede start, wat hem op laterer leeftijd een kleinere kans op allerlei welvaartziektes (bijv. Suikerziekte) kan geven. Ook kan het de kans op een zwangerschap vergroten. Natuurlijk is wetenschap onderbouwd bewijs hier dun, aangezien het zo moeilijk te bewijzen is. Je stapt hiermee buiten de standaard geneeskunde binnen Nederland, waar weinig artsen in geïnteresseerd zijn...

Mijn vermoeidheid komt trouwens omdat mijn hormoontjes nu aan het omstellen zijn, doordat ik gestopt ben met de borstvoeding...en het zweten trouwens ook. Heb wel wat nieuws voor mijn vermoeidheid gekregen, ben benieuwd...verder volgen we de komende 9 weken hetzelfde recept en dan meten we weer. Er was duidelijk vooruitgang te zien, maar ik moet meer gaan bewegen...mijn "dieet" blijft hetzelfde en mijn man doet nu ook met mijn ontbijt mee! :)

http://www.mesologen.nl/index.php?page=13&section=1

Ik kan je trouwens zoiezo het volgende aanraden: bonusan multi natal forte. Dit is een goede multivitamine als je zwanger wil worden, zwanger bent of borstvoeding geeft. Daar zit ook al je foliumzuur en vitamine b6 en b12 in.

Maar zoals je zegt lastig lastig... Ik kan ook niet in jullie portemonnee kijken...

Verder begin ik te merken dat steeds meer mensen anders tegen voeding aan gaan kijken. Ik ken meer mensen die dezelfde opvattingsrichting vertegenwoordigen, ook al zijn wij absoluut geen linkse biofreaks of geitenwollensokken mensen...mijn beste vriendin was dolblij toen ik haar vertelde wat ik aan het doen was, want haar dochter moest ook op een glutenvrij dieet! Pure stresse met een vakantie in Italië in het verschiet. Dus heb haar verschillende tips en receptjes gegeven waarmee ze aan de slag kan!

Ik hoop dat je met deze gedachten van mij wat kan...

Dikke knuffel, :love2:

Conny