Jump to content
Pitbull_lady

Uitgerekend, september/oktober 2014

Recommended Posts

Hallo dames,

Ik blijf aan de utrogestan Tot ongeveer 11.5wk.

Samen met de estradiol tabletjes.

Allemaal voor de zekerheid.

Denk dat ik hierdoor straks bang zal zijn om te stoppen....

Vandaag bij de internist geweest die zwangerschappen begeleid.

Erg bevredigend, alles was goed. Bloeddruk 110 en onder druk niet te meten, schijnt een zwangerschapskwaal te zijn

Vandaag op jacht geweest naar positie kleding, wat een drama.

In de eerste zaak was alles 6 maten te klein en ongelofelijk duur.

Een short pants voor 90E???

In maatje 34 (spijkerbroek maat) helaas ik heb zelf 38, maar volgens haar paste ik prima in die 34 en dan kon ik later gewoon elders een grotere kopen...ja hallo, ik ga er geen 10 kopen voor 9 maanden zwangerschap waarvan er al bijna 3 om zijn...pffff

Alsof ik de geldpest heb, beetje jammer.

Dus 1 broek weg laten leggen bij mess etam ook in me eigen maat en groot genoeg, gewoon 44 :D

Wist niet dat dit zo'n big issue zou zijn...

Iemand hier ervaring mee???

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hier eens even een reactie van een " oude forumgenoot". Zo heel af en toe lees ik hier nog mee, maar het gevoel is nu anders dan toen ik er zelf midden in zat. Logisch, het zijn processen die je doorloopt en na 9 jaar het proces gelopen te hebben merkte ik er wel eeb beetje klaar mee te zijn. Niet dat ik " klaar"  ben met onze kinderwens ofzo, maar de behoefte ligt nu anders.

Ik heb ook veel stuen gehad aan het forum en bepaalde mensen, maar de mensen die ik toen dicht bij me had, zijn er nu nog op een wat persoonlijker forum, vandaar dat ik hier weinig ben. Toen het forum over ging naar een nieuwe eigenaar zijn er veel mensen afgehaakt, dat was jammer. Het nieuwe forum had ook gelijk een andere sfreer vond ik.

Het vorige forum vond ik veel positiever, er was een hoop leed en verdriet en dat werd onderling gedeeld en samen beleefd. Maar er was altijd een positieve draai te vinden, een positieve insteek in denken en de processen ingaan.

Nu ervaar ik het meer als een klaagforum, waar de nadruk steeds meer ligt op de ellende die mensen hebben en hoe naar dat allemaal wel niet is...ik mis de positieve insteek, het vooruit kijken en meedenken ipv meezwelgen... Ik bedoel hier dus niet mee dat mensen hun verhaal niet mogen uiten of delen, maar het gaat mij vooral om de manier waarop. Ik heb zelf ook best behoorlijk wat mee gemaakt in mijn leven en we krijgen het gedurig voor de kiezen ( en ja ik klaag dan ook wel eens even van me af) maar ik kies er altijd voor om te kijken wat ik er aan kan doen om de situatie, de sfeer etc te verbeteren,  blijven kijken naar wat ik wel heb of kan doen. Ik geloof dat je in hert leven krijgt wat je nodig hebt om te leren, om te groeien, om te kunnen accepteren en inzicht te krijgen.

Ik zal nu wel een hoop reacties over me heen krijgen, hoop dat mensen zich niet persoonlijk aangevallen voelen, dat is niet mijn  bedoeling, maar ik weet van sommige oude forumgenoten waar ik nog mee svhrijf het ook zo ervaren, dus wilde deze kant ook eens belichten!

Ik ben het met je eens een juist dat is wat ik ook mis.

Maar het voeld ook niet fijn als je al die jaren mensen hebt geholpen om positief te blijven en je dan eindelijk zelf in een positieve spiraal komt en dan mag ontdekken dat er bijna idd niemand meer over is van het orde forum. Ik mis nog dagelijks het oude forum. Alleen al omdat ik dat alles kon vinden en hier amper.

Nee het is al vanaf dat moment dat alles anders is geworden.

Jammer, maar tis niet anders.

Ik ben zwanger, blij na 9.5 jaar niks dan ellende. En ook daarom heen....

Maar ik ben altijd positief gebleven, niemand kan zeggen van niet.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Tja......helaas maar waar, het oude forum had gewoon nooit veranderd moeten worden, het was wat mij betreft goed zoals het was en ik had totaal die behoefte niet aan een nieuw forum en ik had het idee dat dat niemand dat had, jammer maar helaas.......

Guest tanja1969

hey meiden,

kan me ook helemaal vinden in jullie zegje....

het oude forum was veel makkelijker vond ik, blijf hier eigenlijk nog wat hangen

omdat er toch nog een paar oude van het oude forum zijn maar ook om de nieuwe

onder ons toch een hart onder de riem kan steken.

want eigenlijk heb ik hier niet zo veel meer aan omdat wij al helemaal gestopt zijn

met behandelen

maar het doet me wel deugd om te horen dat er van het oude forum toch merendeels

1, 2 of zelfs 3 kiddos hebben rondlopen

en ik ben enorm blij dat het nu bij pitbulletje eindelijk ook gelukt is.

en nu alle anderen nog he!!!!

liefs Tanja

Zo, eindelijk ook even tijd voor een reactie.

Eens met dat oude forum gezelliger en positiever was. Maar ook in dat forum verdwenen veel mensen nadat ze hun kindje hadden gekregen. De uitgerekend in ... Topics waren druk, je schreef soms met wel 10 a 12 meiden die in dezelfde maand moesten bevallen. Maar ook daar stopte het zodra de bevalling achter de rug was. Heb ik altijd jammer gevonden, je hebt een tijd intensief contact en ineens is dat voorbij. Dat merk ik nu weer na mijn laatste bevalling.

Over dit forum heb ik gemengde gevoelens. Het ziet er mooi uit, en wordt langzaamaan drukker. Maar ook ik mis hier de positieve verhalen, zo jammer! En ik vraag me altijd af wie er op de verhalen van suzyQ zit te wachten. Drie ivf kindjes met iedere keer 1e poging raak. Natuurlijk herken ik veel in de verhalen, maar in de medische molen heb ik het relatief makkelijk gehad. Voel me vaak wat bezwaard naar de meiden die na zoveel jaar nog steeds met lege handen staan.

Daarnaast vind ik dat je in een forum vooral herkenning zoekt. In de fase waarin ik nu zit, herken ik hier steeds minder.

Ik probeer nog wel mee te lezen, en soms te reageren, maar het wordt minder. Hangt ook af van de reacties die je wel of niet krijgt. Ik schrijf ook elders, en daar is meer activiteit.

Dus, blijf vooral doorschrijven, ik lees graag mee.

Ik vroeg me af of het mogelijk is die oude meiden van het forum te berichten hoe het met ze gaat? Die stonden toch wel in het oude forum vermeld en dan kon je toch een mail sturen, kan dat nog???

Ik ben wel heel benieuwd hoe het vele is vergaan en waar hun pad is geëindigd....

Hoi Mar,

Ik heb het oude forum niet meegemaakt maar begrijp je verhaal wel. Je bouwt toch een beetje een band op met bepaalde mensen en je leeft met elkaar mee en als dat ineens weg is dan is verandering best moeilijk.

Alleen vind ik moeilijk te snappen dat het bij jou over komt als een "klaagforum".

Iedereen doet hier zijn verhaal en dit gaat natuurlijk meestal niet over leuk dingen.

Ik begrijp wel dat je postitief moet blijven denken. Dat probeer ik nu ook zeker te doen maar dat is wel heel erg moeilijk als je al die troep in je lijf hebt en al jaren zoveel tegenslagen hebt.

Ik heb mijn eerste IVF poging gehad en helaas negatief. Maar ik merk zeker (ook de periode tussen IUI en IVF) dat ik me nu heel anders voel zowel lichamelijk als geestelijk dan tijdens zo'n behandeling. Hormonen doen een hele hoop met je en de één gaat daar beter mee om dan de ander. De één voelt zich misschien ook beter dan de ander.

Soms is klagen ook even lekker hoor. Gewoon alle ellende van je af schrijven.

Ik bedoel dit absoluut niet negatief naar jou toe hoor.

Ik ervaar op dit forum wel dat niet altijd op je verhaal gereageerd wordt. Hoeft ook niet altijd maar heb zelf al een keer meegemaakt dat ik iets heel positiefs had geschreven en dezelfde dag een forumgenootje ook (over de terugplaatsing) en op haar werd wel gereageerd en op mij totaal niet. Dat vond ik erg jammer.

Liefs

Vandaag mn 2de echo gehad. Als zag er tip top uit en voor Zover hij dat nu kon zien zat alles erop en aan. 10wkn en 2 dagen. Over 2wkn nieuwe echo we zijn dan bijna 13wkn en ik ben dan eindelijk van de estradiol en de utrogestan af.

Benieuwd hoe het er dan voor staat.

We hebben al afspraken meegekregen Tot week 23

Wat fijn dat alles goed was Pitbull!! Hopelijk kun je nu weer even 2 weken genieten!! En daarna natuurlijk...

Liefs Ditte

Hai Ditte,

Als in dan terug kon ben ik alweer bijna 13wkn. Gaat ineens hard. En eindelijk van de estradiol en utrogestan af.

Daar ben ik inmiddels ook echt wel klaar mee hoor.

Nog een dikke 6 weken en dan gaan we 7 dagen er tussen uit.

Daar ben ik dan ook echt wel aan toe. Eerlijk is eerlijk.

Hoe gaat het met jou?

Wie weet voel je de baby dan al wel! Dat zou een mooi cadeautje zijn in je vakantie.

Fijn dat de echo goed was.

Hoezo, SuzyQ? Dat is toch pas rond de 20 wkn??

Of voelde jij jou beebs altijd al eerder?

Ik heb geen flauw idee...

Heb overal mijn twijfels bij en af en toe weet ik het echt niet meer...

Ben heel rustig, maar wat ik nu wel en niet moet regelen etc...daar loopt het bij mij wat spaak.

Qua uitzet heb ik alleen een wandelwagen nodig, ik wil een combi dan ben ik in 1x klaar.

Dat is dan ook het enige voordeel van meerdere zw's te hebben gehad, ik heb alles al eens aangeschaft en ik heb de volledige babykamer nog van mijzelf...ook wel schattig vind ik.

Hoe was dit bij jullie?

@ pittbulllady, wat fijn dat alles goed gaat, geweldig toch zo'n wondertje.

Zo!! Jij ben al helemaal klaar qua uitzet, leuk dat je je kamertje van vroeger hebt.

Zwangerschapskleding scoren via marktplaats?? Is toch voor een korte periode, toch en kan je leuke dingen vinden. doen hoor.

Liefs Lief

Ik voelde het altijd rond de 17 a 18 weken, maar hangt ook af van hoe je placenta ligt.

Mijn man heeft voor onze oudste het babykamertje gemaakt. Oude meubels gekocht en is maanden aan het schuren en lakken geweest. Leuk om een kamertje te hebben dat niemand anders heeft. Nummer twee en drie hebben in dezelfde kamer geslapen. Moeten de meubeltjes nog opgeknapt worden, of alleen afgestoft worden?

Enige dat je nu moet regelen is kraamzorg, september is een drukke maand, dus snel doen.

Ik ben 7 oktober uitgerekend.

Alleen even schoonmaken en schoonpa gaat beugeltjes erin maken zodat de bodem verstelbaar wordt.

Placenta ligt naar beneden.

Oh sorry, ik dacht 7 september :(  Maar da's dus een rekenfoutje.

Is inderdaad wel fijn als je de bodem kunt verstellen.

Hoe vindt je stiefzoon het dat er gezinsuitbreiding komt?

Mijn stiefzoon heeft hier 10 jaar opgewacht.

Heeft alles altijd bewust meegemaakt, gehoopt en geduimd.

Hebben altijd alles bespreekbaar gemaakt.

dat vind ik ook heel belangrijk, niet alleen als het om zwangerschappen gaat, ik wil dat alles bespreekbaar is.

Hij kreeg op zijn 11de ook braaf een dvdtje met voortplanting en zwangerschap.

waar hij op moest letten etc. Ik vind niet dat ik het hem hoef op te schotelen, maar op deze manier was het voor hem heel duidelijk.

Daarnaast kon hij vragen stellen en dat deed hij ook.

Hierdoor werd hij ook sneller volwassen.

Zijn moeder vond het belachelijk, maar daar trek ik me niks van aan.

Hij steunt nu al bijna 10 jaar meer op mij dan op haar.

Dus heel goed, hij gaat na de 20weken echo ook met mij mee naar de gyn.

Dat zal 3 juni zijn, daar is hij nu al benieuwd naar ;)

Wil hem daar ook gewoon bij betrekken, iets wat zijn moeder nooit gedaan heeft toen ze zwanger was van zijn half zusje.

Hij mocht niks met het kindje, maar wel continu aanhoren dat ze een meisje kreeg...vanaf dat moment telde hij daar in huis niet meer mee.

Ik wil dus ook niet dezelfde fout maken.

Zijn half zusje word 11 april 6, ze ligt nog op haar rug met de benen omhoog uit een flesje melk te drinken, loopt nog in een luier en slaapt bij mama in bed en papa slaapt in haar bed.

Je raad het al he? Dat gaan we hier dus niet doen ;)

hahahaha

Zin in de 28ste, nieuwe echo.

Heb net de 20 weken echo gepland, raar idee...voor je gevoel weet je niet eens of je eraan toe komt, maar je moet em wel al plannen...wat ook weer niet zo heel raar is, wetende dat het zondag alweer 11 weken is :D

Liefs van mij

Vandaag is er niks wat me smaakt. Alleen fruit is lekker...

Best irri.

Hele dag moe geweest.

Op me koop gehad van de diabetesverpleegkundige.

Stom wijf.

Zegt ze als je mailt en in ben er niet zien mijn collega's je mail.

Een nu zegt ze ja niemand kon je mail zien.

Ja wat is het nou? Wel of niet? Lol

Had vrijdag op zaterdag nacht en hypo gehad.

Nou ja dus minder insuline.

Ik red me af en toe Beter zonder haar als met haar. Best irri.

Hallo,

Hier gaat alles goed.

Weinig te melden.

Ik heb sinds vrijdag geen medicatie meer en dat scheelt een heel stuk.

Geen hoofdpijn meer en een stuk minder buikpijn.

Best een prettige bijkomstigheid.

Stuk minder moe, dat is ook wel heel prettig.

He Pitbul,

Zie dat hier ook al een topic is over zwangerschap. Mag ik hier met je meeschrijven (ook al loop ik behoorlijk op je achter?) Ben wel benieuwd hoe het je allemaal vergaat de komende tijd en dit is misschien een betere plek als het cryotopic :)

Groetjes,

Sannie

Ja daar Ik hier steeds alleen schreef is dit meer mijn dagboek geworden...Ook omdat de maanden zo verschillend zijn leek het andere me meer toepasselijk.  ;-)