Jump to content
Hope/fear

Even voorstellen! Hoi!

Recommended Posts

Hoi!

Ik lees al een poosje mee hier op het forum maar heb nu dan toch ook de stap gezet om me aan te melden.

Omdat ik een erfelijke ziekte heb en ik deze ziekte absoluut niet door wilde geven was 'normaal' zwanger worden voor mij nooit een optie. na heel veel zoeken en vooral heel veel afwijzingen en dichten deuren zijn wij nu begonnen aan onze wens in vervulling laten gaan.

We hebben 5 Cryo's in de vriezer en ik ben begonnen met hormonen.

Vol hoop en vrees ga ik deze periode tegemoet.  :)

Zo te lezen al een hele weg afgelegd om jullie grootste wens in vervulling te laten gaan. Heel veel succes en natuurlijk een geweldig resultaat gewenst!!!!

Liefs Lief

Hoi Hope/fear,

Welkom op het forum!

Stel gerust alle vragen die je hebt of lucht gewoon je hart, er is hier altijd een luisterend oor!

En aangezien we allemaal min of meer in hetzelfde schuitje zitten, is er ook meestal wel iemand die antwoord kan geven.

Wel spannend dat het nu gaat beginnen! Jullie zijn waarschijnlijk al lang bezig om jullie wens in vervulling te laten gaan!

Ik duim dat het snel gaat lukken!

Bij een ander topic las ik dat jullie een eiceldonor hebben gebruikt, was zij een bekende of is het anoniem?

Groetjes Ditte

Hoi!

dank jullie wel allemaal :) Zo fijn om allemaal mensen in hetzelfde schuitje te hebben. Nou ja, je wenst het natuurlijk absoluut niemand toe... maar jullie snappen vast wat ik bedoel.

Het is allemaal enorm spannend, en eng. Ergens is het ook wel heel erg onwerkelijk. Zolang geen enkele optie en dan ineens mag je het gaan proberen.

De eicel donor is via Geertgen en dus anoniem. Ik weet dat ze qua uiterlijk 'bij mij past'. En wat kleine details. Als ik eenmaal zwanger zou zijn krijg ik iets meer informatie (leeftijd, opleidingsniveau, lengte... dat soort dingen) Als het kindje 16 is kan het dan wel achterhalen wie de eiceldonor is geweest. Wij vonden het erg belangrijk dat dat een mogelijkheid was.

Ik moet 10 maart terug om te meten hoe dik het BMS is, en aan de hand daarvan gaan ze kijken wanneer een terug plaatsing is. Maar dat zal dus ergens rond 15 maart zijn.

Ik lees op veel posts dat veel vrouwen geen tot weinig bijverschijnselen hebben van de oestrogeen. Helaas ervaar ik dat anders. Zijn er nog andere die er wel last van hebben?

Hee Hope/fear,

Spannend zeg en welkom hier op het forum!!

Ik moest het woord oestrogeen even opzoeken en maak eruit op dat dat tabletten zijn die het baarmoederslijmvlies bevorderen, klopt dat?

In dat geval.... Ik gebruik vanaf afgelopen zaterdag Utrogestan, die ook gebruikt wordt voor het BMS. Gisteren mijn terugplaatsing gehad en sindsdien last van de 'bijwerkingen'. Ik heb zelf alleen last van misselijkheid maar dat kan ook van de spanning komen. Beetje warrig allemaal. Het is mij wel opgevallen dat ieder lichaam anders is en anders reageert op de medicatie.

Kom anders gezellig mee kletsen in het wachtbankje van januari en februari. Daar zitten alle vrouwen verzameld die nu momenteel ook bezig zijn. Wellicht dat deze je kunnen helpen. Meestal is er wel iemand die antwoord weet op je onzekerheden en vragen.

Liefs Mamalou

Hoi!

Dank je. Ja dat utrogestan is inderdaad hetzelfde. Ik heb er echt flink last van al merk ik dat het langzaam iets minder word..

(of dat hoop ik zo hard dat ik het ga geloven ;)) De meeste vrouwen lijken er vrijwel geen last van te hebben dus voelde me een beetje een zeikerd :P

Wat ontzettend spannend voor je! Die wachtweken lijken me echt een nachtmerrie. Heb je lekker veel afleiding in gepland? Fingers crossed!

En ik heb even gekeken bij het wachtbankje, maar er zijn zoveel pagina's dat ik het een beetje overweldigend vond. En om er nou zo maar binnen te vallen...

S

Dat mag gewoon hoor!!niemand verwacht dat jij braaf alles gaat teruglezen ;).

Volgens mij hebben alle meiden zich er tussen gepropt. Doe lekker je verhaal, de verhalen en ervaringen van andere kom je gauw genoeg te weten. De meeste zetten hun samenvatting onderin hun berichtenstatus zodat je toch een beetje op de hoogte bent zodra je nieuw binnenstapt.

Doe waar jij je prettig bij voelt en wellicht durf je straks de stap te zetten.

Liefs mamalou

Wie heeft jou wijs gemaakt dat je de lengte en de opleiding te weten krijgt???

Dit is niet zo hoor ;)

Wel even om A.H. vragen bij je tp, dat is bij hun gratis en vergroot je kans.

Heel veel succes, had bij een andere topic om je verhaal gevraagd, zag nu pas dat het hier stond.

Sorry ;)

Liefs Pitbull_lady :love2:

Ohh Ik dacht dat ze automatisch deden. Dat ga ik zeker doen.

Bij een zwangerschap krijg je de informatie die een 12 jarig kind ook zou kunnen opvragen. En opleidingsniveau was 1 van die dingen volgens de artsen. I dont know :D Aangezien ik nog 'ff" zwanger worden, en jij dat al voor elkaar hebt weet jij het vast beter  ;) Maar de geschatte lengte heb ik al gekregen. Net als wat andere details.

Maar jij hebt dus ook donor eicellen of zaad gebruikt?

Ik was onder de indruk dat ze A.H altijd gebruikte. Ik heb er een foldertje van gekregen. Maar dat ga ik zeker even navragen, dank je wel!

Ik heb ook geen lengte gekregen, was ik wel benieuwd naar, we zijn beide errug lang.

Heb helemaal geen details gekregen, alleen het geboorte jaar.

Grt Pitbull_lady

Ohhh wat vreemd. Dan heb ik toch wel een hoop meer details gekregen. Nu al. geboorte jaar had hij niet bij de hand.

Maar ik weet dus dat ze (net als ik) vrij klein en slank van stuk is. Haar kleur en oog kleur. En dat ze jong is.

Dus dat is dan wel heel verschillend zeker aangezien ik alleen nog maar embryos heb.

Nou ik heb ze er al op aangesproken, dus zal vast wel antwoorden gaan krijgen.

Er zijn fouten gemaakt, dus ze zullen vast dingen zo goed mogelijk willen afhandelen nu ;)