Jump to content
Cinthia

Broedkipjes en wachtbankje maart / april 2014

Recommended Posts

BROEDKIPJES

* Christel: begint in maart met injecties

WACHTBANKJE

* Ditte 14-03-2014 testdatum

* Mamalou 12-03-2014 testdatum

HELAAS

* Daphne

* Cindy

* Maria

* Marijke

* Han87

* Marcella

* Lizzy

* Lievie

* Jeanine

ZWANGER 

* Pitbull-lady

Lieve meiden,

Bedankt allemaal voor jullie steun en lieve woorden! Doet me erg goed!

Heb nieuwe topic aangemaakt. Nieuwe ronde en nieuwe kansen voor ons allemaal!

@ Ditte: Sterkte meid. Heel fijn dat het kleintje weer lekker zit waar hij/zij hoort te zitten. Ik ga heel hard voor je duimen! Pitbull schuif maar vast op want er komen er zo 2 naast je zitten.....Ditte en Mamalou  ;)

Liefs

Ehhhmmm Lieve Cinthia,

hihihi het bankje staat verkeerd.. Kan jij hem verplaatsen of hoe werkt dat?? ;D

Vraagje:

Wat ik zo raar vind is dat er bij zoveel ziekenhuizen zoveel verschillende testdata zijn. Ik mag pas na 15 dagen na TP testen terwijl Ditte Al na 10 dagen mag testen. Waar ik trouwens best een beetje jaloers op ben want ik zit dus ruim een week langer op dat stomme bankje  ;)

Weten jullie waarom die verschillen zo groot zijn??

Morgen nog een week

En dan kan ik gaan spuiten  :D

Hoe dichter het er op aan komt hoe moeilijker ik het ga vinden .

Het is zo dubbel alle maal . Ik kijk er echt naar uit om weer te beginnen .

En aan de andere kant ook weer niet . Hoe het komt geen idee .

Wie herken dat ook ??

Ik schrijf niet veel hier maar lees het wel .

Het is zo moeilijk voor me op dit moment dat ik met me zelf in de knoop zit

Lijkt het wel

Gr Christel

@Ditte....

Ik ben echt bij alle cryo's (Ik had er 3) doodsbenauwd geweest of ze wel goed zorgen ontdooien. En meteen er achter aan was Ik baant en zenuwachtig voor de tp.

Ik heb in 1 zh  een mega angst overleg voor eenden bekken.

Kom je over 14dgn mij gezelschap houden?

Sterkte en succes dammen in de ww.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Hoi,

@mamalou: ja, dat verbaasde mij ook al. Het enige dat ik kan bedenken is dat mijn embryo op dag 5 na de punctie is teruggeplaatst, dus dat je dan 15 dagen na de punctie kunt testen.

Ook heb ik nu maar 5000 Pregnyl gespoten, volgens mij heb ik ook al eens 1000 gespoten!

Het is wel opvallend dat er zoveel verschil zit tussen ziekenhuizen!

Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind ik dat ik niet zo lang hoef te wachten voor ik mag testen!!

@pitbull: ik ben zeker van plan om je gezelschap te houden op t zwangerenbankje en hopelijk komen er daar nog zoveel bij dat het bankje bijna vol is!!

Liefs Ditte

Hoi!

Ik wil me graag toevoegen aan dit wachtbankje. Ik zit nu zo'n twee weken aan de Estradiol (hallllloooo bijverschijnselen!)

En als alles goed gaat krijg ik rond de 14de een terugplaatsing. Ik maak me enorme zorgen of de cryo's goed zullen ontdooien.

En maak me sowieso wel zorgen. Er zijn zo ontzettend veel aspecten die fout kunnen gaan. En mijn hersens lijken zich ontzettend goed vast te klampen aan alles wat fout kan gaan.

Ook ik wil dol graag naast jullie komen zitten op het zwangeren bankje. Waar ik een heel stuk minder zin in heb is het wachtbankje...

Hallo allemaal,

Ik wil jullie ook nog even bedanken voor alle reacties. Uit mijn omgeving krijg ik ze ook maar het voelt toch anders van jullie omdat jullie begrijpen wat het betekent.

@Christel: Ik zit in m'n eerste poging dus ik weet niet hoe het is als je weer moet gaan spuiten maar ik kan het me wel indenken. Je bent blij omdat je weer actief bezig gaat met je droom maar dan nemen je angsten weer de overhand en ga je weer denken over dat het ook niet kan lukken. Misschien voel je je daarom zo? Maar ook wel weer spannend en wie weet een mooi nieuw begin! Sterkte.

Hey Hope/fear, welkom hier! Het is inderdaad allemaal heel spannend hè? Vooral omdat je toch steeds weer moet wachten en dan steeds die onzekerheid... Het went, maar het went ook niet (en dat is waarschijnlijk maar goed ook)!

Ik heb voor de 2e keer in een uur tijd behoefte om even mijn verhaal te doen.

De hele middag heb ik al last van mijn eierstokken en kleine steekjes meer midden-onder, zeg maar een paar centimeter onder mijn navel. Verder ben ik de hele dag een beetje misselijk als ik te lang niet heb gegeten.

Daarnet ging koken, dus pan met boter hoog aan om vlees te braden... Vervolgens op de bank gaan zitten en hele pan vergeten...

Gelukkig liep manlief langs de keuken! Maar toen was de boter al zwart...

Eigenlijk kan het natuurlijk nog niet op een zwangerschap duiden, maar zulke dingen heb ik anders nooit!

Hoe lang blijft 5000ie pregnyl in je lijf? Ik heb het nu een week geleden gespoten.

Liefs, Ditte

Nou Ditte die is nu wel uitgewerkt. Die pijn Herken Ik, die had Ik ook. Werd gek van die onzekerheid.

Na een week wilde ik mijn borsten er wel afsnijden, zo'n pijn deden ze.

Hope/fear Ik zit nog steeds aan de estradiol.

Heb jij er nu 3?

Ik reageerde er bij mijn 1 ste poging helemaal niet op. Bij de 2 de heel veel pijn in mijn buik. En bij de derde was Ik misselijk en zware hoofdpijn, duizelig en slecht zien etc etc. Toen ging Ik van 3 naar 2 en moest 1 week langer gebruiken.

Heftig allemaal. Sterkte dames.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Ik begon op 1 en daar merkte ik niks van. Na drie dagen ging ik over op 3 pilletjes. En dat merkte ik absoluut wel. Mijn lichaam veranderd er gewoon door. Ik heb ineens allemaal blauwe aderen over mijn borsten lopen, een opgezette buik (al heb ik geen gewichtstoenamen waar de arts me voor waarschuwden). En inderdaad ook knallende koppijn en misschien ben ik een ietsje pietsie onredelijk... Oké misschien een heleboel onredelijk maar aangezien ik steeds blèr dat dat niet aan de hormonen ligt houden we dat tussen ons oké?  :P :-X

Pitbull_lady: Ja je moet het de eerste twee maanden blijven slikken als je eenmaal zwanger bent he?

Ditte: Wat vervelend! Nog 9 daagjes! :)

Hoi pitbull lady. Dank je wel! Ik ga ze morgen even bellen. Ik merkte wel dat ik meer klachten had dan andere vrouwen die het slikken maar ik dacht dat ik gewoon een mietje was. Toch maar even bellen morgen. Ik hou je op de hoogte :)

Ik weet niet of het heel stom is maar ik vind de bijverschijnselen emotioneel heel zwaar. Niet omdat ze opzicht zo belastend zijn, ik ben veel erger gewend van alle zooi die ik slik. Maar omdat ik zo bang ben dat de enige keer dat ik deze zwangerschaps-achtige symptomen zal mee maken, door de medicijnen zal zijn.

Rare zin, weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Is er nog iemand anders dat misschien ook weleens denkt/voelt?

Hope

Meid Ik heb de 1ste poging niks van die pillen gemerkt. Er veranderde niks met Hoe ik me in mijn dagelijks leven voelde.

Maar je voelt je niet zwanger van de medicatie als het goed is.

Zo grappig, dr wissmann zei nog Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zo heftig op de medicatie reageerde. Een zonder dat jij het wist doe je dat nu ook.

@ Ditte ik moet 18 dagen wachten vanaf de punctie :o

Ik heb inderdaad (nu twee weken geleden) de pregnyl gespoten 5000 IE. Dat is echt allang uit mijn lijf volgens de bijsluiter. Jammer genoeg houd het ziekenhuis vol dat ik echt pas woensdag mag testen. 15 dagen na de terugplaatsing. Begin er nu wel een beetje klaar mee te raken. mijn borsten groeien uit mn BH, ben moe, geïrriteerd  en dan moet ik ook nog 6 dagen wachten!! grrrr

Guest tanja1969

hey mamalou

toen wij in Rotterdam in het ziekenhuis liepen moesten wij ook 18 dagen na de punctie zelf testen

wij hadden toen 4 dagen eerder getest en die was positief en op de testdatum was de test veel

donkerder

hier in Belgie in het Middelheim testen ze dmv bloedtest 12 dagen na de tp, stiekem deden wij op

dag 10a11 zelf een kruitvat test en de 2 keren dat wij positief testen was de bloedtest ook positief

in ons ziekenhuis zeggen ze dag op dag 8  (na tp), als je zwanger bent, al HCG in je bloed (en urine) zit

dus je zou als je zelf wilt natuurlijk al een testje kunnen doen want volgens mij ben jij al zeker 11 dagen

na je tp toch?

succes en sterkte nog met wachten meid

liefs Tanja

Hee Tanja,

Ja klopt ik zit vandaag 12 dagen na punctie en 9 dagen na terugplaatsing. Ik heb net nogmaals het ziekenhuis gebeld en mijn onzekerheid geuit. Aangegeven dat bijvoorbeeld en LUMC 12 dagen na terugplaatsing al test en ik pas met 15 dagen. Ze hebben aangegeven dat het UMCU al vaak heeft meegemaakt dat mensen na 12 dagen gingen testen en dan een positieve test in handen hadden. 3 dagen later werden ze ongesteld. Daarom nemen zij het zekere voor het onzekere.

Toen ik aangaf dat mijn borsten uit mijn BH groeien zei ze dat dat kan komen omdat ik zwanger ben of door de Pregnyl. Bij sommige mensen blijft de Pregnyl langer in het lichaam dan de 10 dagen die in de bijsluiter staat aangegeven. Dus er valt nog helemaal niks over te zeggen. Ze raden me nu juist aan om die 15 dagen aan te houden om teleurstelling te voorkomen. Mijn borsten zijn verder niet pijnlijk (een bijwerking van de Utrogestan) maar dat waren ze afgelopen weekend wel. Ik heb altijd een week voor mijn menstruatie pijnlijke borsten en dat neemt na 4 dagen af. Dat is nu ook het geval.

Ach nog 6 dagen.. Morgen lekker een weekendje weg met manlief, zusje en zwager. Voor ik het weet is het woensdag.. Hoop ik...... ;)

Guest tanja1969

hey mamalou

zo zie je maar weer dat ieder ziekenhuis er andere manieren op nahoudt he....

je lichaam maak thet wel spannend zo hihihih

iig mijn duimen draaien en ik hoop dat de voortekenen goede zijn en dat je

snel een positieve test in je handen hebt!!!

liefs Tanja

@hope/fear: heel herkenbaar hoor. Al die signalen en emoties zijn best te handelen, zolang het maar betekent dat je zwanger bent of dat de medicatie werkt. Het frustrerende is dat het net zo goed valse signalen kunnen zijn, en dat je daar niks aan kunt doen.

@mamalou: heerlijk een weekendje weg! Dat is goede afleiding en hopelijk is het dan helemaal snel woensdag! Persoonlijk vind ik het nu snel gaan, over iets meer dan een week weten we beiden of het gelukt is!

Ik ben vandaag een beetje emotioneel, begon op mijn werk een paar keer bijna te janken. Echt vanuit het niets! Verder de gebruikelijke zere borsten, waarvan ik ook bij elke poging weer denk dat het nooit zo erg was. Wel gek, want eigenlijk heb ik nooit veel gevoel in mijn borsten en nu mag manlief er nog niet naar wijzen. Beetje jammer voor hem  ::)

Goed, ik zal al mijn klachtjes niet uitvoerig beschrijven, juist omdat het ook echt nog van de Pregnyl kan zijn... Of van de utrogestan... En ik hoop een beetje dat het ook op iets anders kan duiden ;)

Liefs Ditte

@Ditte,

Ik was ook heel erg emo en ik had soms 2 dagen mega trek in iets en dan hield het weer op...

Ik geloofde er dan ook echt geen bal van, maar kennelijk was het toch echt zo ;)

Mamalou jij ook heel veel sterkte.

Ik hoop het echt zo erg voor je meid.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Ik ben keihard aan het duimen voor jullie. Ik vind het wachten voor jullie al lang duren. Laat staan voor mezelf :P

Zou het niet handig zijn als er gewoon een plusje ergens op je buik verscheen als je zwanger was? Gewoon duidelijk, helder, geen twijfel.

Heb de kliniek even gebeld. De assistente nam me niet bepaald serieus. Ja zei ze "Ik heb ze ook geslikt en ik kreeg er ook hoofdpijn van" Dus ik "en alle andere bijverschijnselen die ik noemde?" Zij "Ja nou dat zal er wel bijhoren, komt wel goed"

Dus dat was lekker geruststellend... Not. :-\

Een luikje in je buik Hope, waarbij het cryootje naar je zwaait met een toeter in zijn mond :P

Nog een keer bellen meid en een telefonische afspraak maken met Dr Ruys, had je toch?

En anders buiten de openingstijden bellen dan krijg je automatisch meestal Ruys of Wismann!!!

Liefs Pitbull_lady :love2:

Haha Ja precies!

Ik ga maandag naar ze toe dus dan ga ik even vragen hoe of wat... Ben benieuwd. Ook op hoe dik het BMS is. En dat bepaald dan wanneer ik een terugplaatsing krijg. En dan natuurlijk ontzettend hopen dat het kleine Cryotje voor me wilt ontdooien.

Ik vroeg me af, wanneer gingen jullie/zijn jullie van plan je zwanger te gaan gedragen? Wat ik daarmee bedoel is je eetpatroon aanpassen enzo.

Zelf rook ik niet en heb ik drinken voorlopig stop gezet.

Maar bijvoorbeeld de kattenbak en folium zuur. Ohh en sushi... ik denk dat ik dat de dag voor de terugplaatsing nog maar even een keer ga eten, en dan heeeel hard hopen dat ik het negen maanden niet mag eten :D